Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) Lantaarnpalen voor Amsstadt gekregen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Lantaarnpalen voor Amsstadt gekregen.
Maak er maar wat moois mee, Dirk-Jan !
Gaat je vast lukken  :P
Krijgen we straks nog een avondfoto met licht  :idea: in de WOSA-kalender 2023  B)

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Lantaarnpalen voor Amsstadt gekregen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Lantaarnpalen voor Amsstadt gekregen.
Dirk-Jan,

We boffen maar met zo'n gulle gever in het zuiden des lands :thumbup:. Ik kijk even of ik alvast oktober kan reserveren voor een mooi verlichte sfeerfoto in de kalender :D.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Lantaarnpalen voor Amsstadt gekregen.
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 18 januari 2022, 15:05:41
Die kende ik nog niet, ik wist alleen af van het bestaan van de metalen Märklin lantaarnpalen.
Misschien kan iemand hier daar wat meer over melden of heeft ze ook. :roll:
Ik had ze ook, volgens mij zijn het de B 70 van Quick/Pola.
Als je goed kijkt zie je in beide 30 liter emmers nog wat restanten 😉
Ik had niet gedacht dat daar nog iemand in geïnteresseerd was, nu vertoeven ze op het recyclagepark...
Re: Baanplan (zonder plan) Lantaarnpalen voor Amsstadt gekregen.
Citaat van: Tony op dinsdag 18 januari 2022, 15:22:06
Krijgen we straks nog een avondfoto met licht  :idea: in de WOSA-kalender 2023  B)
:) Jazeker, dat word denk ik wel een mooie verlicht kiekje. B)
Ik ben ook al druk doende met de verlichting in alle huisjes/gebouwen, en dan komen de lantaarnpalen er nog bij. :idea:
:o) Gelukkig heb ik genoeg stroomaanvoer, kost een paar centen maar dan heb je wel wat. :D

Citaat van: Wico op dinsdag 18 januari 2022, 15:31:11
We boffen maar met zo'n gulle gever in het zuiden des lands :thumbup:.
Dat inderdaad een hele fijne gulle gever, tis een goeie kerel. O:-D
:roll: Hoewel???.... :roll: Hij heeft me wel WOSA Inspector Herr Otto en halfmalle broer Hünne toegestuurd, vooral die Otto is een lastig snuitertje. >:-D

Citaat van: antonv op dinsdag 18 januari 2022, 16:00:03
Ik had ze ook, volgens mij zijn het de B 70 van Quick/Pola.
Ik heb net even 8) gekeken op goegel, ze lijken er wel op inderdaad. :roll:
Maar ja, die liggen in de recycle bak, ook goed, lekker opgeruimd. :)

Dirk-Jan

Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
 :) Na een paar dagen best hard door klussen is Amsstadt geheel verlicht. :idea:
De Old-Skool Lantaarnpalen uit Limbabwe staan er mooi bij. O:-D B)
Nogmaals :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor Tony.
En alle huisjes/gebouwen zijn ook verlicht met één of meerdere lampjes.
Bij het station staan 3 Pola bouwpakket lantaarnpalen, ook al best oud.
Het hoekje achter de Tessin Villa heb ik opgevuld met de alom bekende Faller draaimolen en een Faller Getränkenstand Karussell-Bar.
Die bar heb ik gisteren gekocht, effe hard doorgeplakt en klaar is Kees Dirk-Jan. :)
Beide zijn natuurlijk niet echt 100% WOSA waardig, maar het past wel goed in het geheel, al zeg schrijf ik het zelf. :roll:
Veel kleurtjes en het staat gezellig, Herr Inspector Otto ziet veel heil in de Karussel-Bar en halfmalle broer Hüne is boven op de draaimolen geklommen. :D
:o) De komende dagen gelukkig weer werken, kan ik daar weer lekker uitrusten van al dat geklus. :D

Dirk-Jan

Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
 :idea:
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
 :idea:
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Dirk-Jan,

Zo daar kunnen we weer een halve WOSA kalender mee vullen :P. Sfeervolle plaatjes hoor en een leuke aanvulling met draaimolen en bijzondere bar (die kende ik nog niet). Persoonlijk had ik ze niet in die hoek gezet, maar de villa letterlijk en figuurlijk wat meer centraal geplaatst. Maar hé het is jouw baan en als jij er blij mee bent prima dus :thumbup:.

Groeten,
Wico   
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Heel sfeervol, Horst haalde al gelijk zijn WOSA score-Buch paragraph 3452.34.5755.321 Beleuchtung erbij:
475 punkten:  Lantaarnpalen met een hoogte van een flatgebouw
425 Punkten:  Lantaarnkappen met een schaalhoogte van een meter of 3
250 Punkten:  Pola bouwpakketlantaarnpalen
300 Punkten:  Pola bouwpakketlantaarnpalen met gesmolten zwart kapje (geduld, gaat vanzelf, hoef je niks extra's voor te doen)
225 Punkten:  doorschijnend dak, wand en dergelijke
Zelf even tellen hoeveel van de verschillende items aanwezig zijn, vermenigvuldigen, optellen en... incasseren maar! >:-D

Horst zag echter ook reden voor minpunten:
-50 Punkten:   het ontbreken van de draaiende dakreclame op de Faller wegrestauranttoren
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Mooi mooi mooi en erg sfeervol, Dirk-Jan  :thumbup:
Ik ben blij dat Hans alvast een idee van WOSA-puntenscore heeft uitgepuzzeld, maar dat het er heel veel zijn, staat buiten kijf en ik neem aan, dat Wico de foto's al naar Bern heeft gemaild......
Daar kunnen die WOSA-bobohotemetoten niet meer om je heen  O:-D
Laat dat duidelijk zijn  :important:
Het nachtgevoel van de treinbaan van als kind vroeger thuis komt helemaal terug als ik naar de foto's kijk; de doorschijnende huisjes, dezelfde hoge lantaarns, de echt werkende Fallerfontein en de verlichte trein die op topsnelheid rondjes draaide, zie ik zo weer voor me  :P

Kalenderkanshebbers zijn voor mij foto 2 (met stip), 6, 11 en 12.

Rust goed uit op je werk, want er is nog genoeg te doen op je treinbaan en dan moet je ook nog fit en alert zijn als modératóre op het forum  :o)

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Prachtig gedaan Dirk-Jan; Licht geeft sfeer.En met die AMS-baan krijgt het geheel een andere dimensie, eens wat anders, I like it  !!!!
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Citaat van: Tony op vrijdag 21 januari 2022, 00:07:43
Mooi mooi mooi en erg sfeervol, Dirk-Jan  :thumbup:
Ik ben blij dat Hans alvast een idee van WOSA-puntenscore heeft uitgepuzzeld, maar dat het er heel veel zijn, staat buiten kijf en ik neem aan, dat Wico de foto's al naar Bern heeft gemaild......
Daar kunnen die WOSA-bobohotemetoten niet meer om je heen  O:-D
Laat dat duidelijk zijn  :important:
Het nachtgevoel van de treinbaan van als kind vroeger thuis komt helemaal terug als ik naar de foto's kijk; de doorschijnende huisjes, dezelfde hoge lantaarns, de echt werkende Fallerfontein en de verlichte trein die op topsnelheid rondjes draaide, zie ik zo weer voor me  :P

Kalenderkanshebbers zijn voor mij foto 2 (met stip), 6, 11 en 12.

Rust goed uit op je werk, want er is nog genoeg te doen op je treinbaan en dan moet je ook nog fit en alert zijn als modératóre op het forum  :o)

Grtz Tony


Yep, de foto voorselectie is per directe mail richting Bern gegaan. Helaas hebben niet al jouw favorieten die gehaald, maar ik kan verklappen (niet verder vertellen) dat foto 2 er zeker bij zit. Of die ook de eindstreep haalt moeten we natuurlijk afwachten. Wie weet welke pareltjes er dit jaar nog verschijnen :P. De competitie is nu al stevig en we zitten nog steeds in de eerste maand van het jaar :D.

Groeten,
Wico   
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Citaat van: Wico op donderdag 20 januari 2022, 22:19:18
Persoonlijk had ik ze niet in die hoek gezet, maar de villa letterlijk en figuurlijk wat meer centraal geplaatst.
:roll: Hhhmmm... zit wat in. Maar de bar en de draaimolen staan er maar tijdelijk, tis de Amsstadter Festwoche. :o)

Citaat van: Hanzi op donderdag 20 januari 2022, 22:33:55
-50 Punkten:   het ontbreken van de draaiende dakreclame op de Faller wegrestauranttoren
:) Dank u voor alle punten, ik heb mijn best gedaan om te voldoen aan de WOSA Dekret.
En de draaiende dakreclame zet ik gelijk op de TO DO lijst, is wel leuk natuurlijk om in te bouwen en ik heb nog meerdere motortjes in voorraad, moet lukken denk ik.
Alleen een aandrijfstang maken van het motortje naar het reclame bord, moet vast wel te maken zijn vanuit de rommeldoos.

Citaat van: Tony op vrijdag 21 januari 2022, 00:07:43
Rust goed uit op je werk, want er is nog genoeg te doen op je treinbaan
:o) Ja, zal ik doen. :D
Ik moet nog wat kleine dingetjes aanpakken/afmaken, nog verder trachten te volmaken.

Citaat van: wimpietje op vrijdag 21 januari 2022, 05:32:28
En met die AMS-baan krijgt het geheel een andere dimensie, eens wat anders, I like it  !!!!
:) Dank je, ik vind het zelf ook een erg mooi stukje modelbaan.
Bijna 5 jaar terug bedacht om een Faller AMS baantje te willen hebben KLIK
en nu is het een compleet stadje geworden vol met nostalgie. :) O:-D

Citaat van: Wico op vrijdag 21 januari 2022, 08:57:02
maar ik kan verklappen (niet verder vertellen) dat foto 2 er zeker bij zit.
:) Ik zal trachten om van foto 2 een mooier exemplaar te maken, deze is wat onscherp. 8)
Eerst de komende tijd nog wat puntjes aanpakken en dan ga ik kijken of ik betere foto's kan maken.
In het donker met al die lampjes blijft wat lastig met een eenvoudige digitale camera.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
Leuk om te zien, zo'n "old school" baan.

Alleen jammer dat de spaghetti van draden niet netjes is verwerkt. Je ziet het niet, maar toch.

Dat was opbouwende kritiek, voor de rest leuke sfeer plaatjes. Leuke baan.
Re: Baanplan (zonder plan) Amsstadt verlicht.
 @citaat

:roll: Die spaghetti van draadjes ziet er misschien rommelig uit, maar functioneert prima. :)
In geval van een kapot :idea: lampje kan ik snel de juiste draadjes eruit halen.
En de lampjes staan overal, dus de draadjes bundelen zou nog niet zo makkelijk zijn denk ik.
:o) En ik denk dat het op deze wijze extra WOSA punten oplevert, zo deden we dat ook al in de sixties. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Citaat van: Hanzi op donderdag 20 januari 2022, 22:33:55
-50 Punkten:   het ontbreken van de draaiende dakreclame op de Faller wegrestauranttoren

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 21 januari 2022, 09:48:57
En de draaiende dakreclame zet ik gelijk op de TO DO lijst

:roll: Nou, die aandrijving is nog niet zo simpel dus.
Zie de website van Märklin-users.net; KLIK
Je hebt er een heel speciaal plat Faller motortje voor nodig, ik was dus abuis, dacht het te kunnen maken met het standaard motortje van Faller.
Ik vind er wel één via goegel, maar om nou E47,50 te betalen voor een motortje voor een draaiend embleem vind ik ook weer zo wat. :roll:
( :o) dat is bijna 1 euro per WOSA punt om die 50 extra punten te krijgen)
En het originele embleem heb ik ook niet, maar dat is wel te maken lijkt me.
Ik ga me der eens effe achter de oren krabben, misschien iets maken met een aandrijving onder de tafel.
Dan moet er wel een plastic aandrijfstang dwars door het restaurant heen natuurlijk naar het embleem toe.

Misschien iemand hier die er simpelere oplossing voor heeft?

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Ik heb er bij mij vorig jaar een andere uit de rommeldoos ingezet, maar weet niet of die compleet was met het gele schijfje en het asje. Ik zal eens kijken of ik nog wat voor je heb liggen. Op eerdere foto's uit Amsstadt staat er trouwens nog wel een embleem op!
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
 @citaat
Dat is een zelfgemaakt klein embleem, die was er uitgerold met het inbouwen van het lampje, staat er nu weer op.
Je bent een goede oplettende detail kijker, ik kan niks voor je verbergen. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Zo een Flachmotor zit toch ook in je AMS autootjes. Alhoewel die waarschijnlijk wel iets sneller draaien.
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Volgens mij een metalen plaatje, met een asje, staat me bij, maar met een metalen plaat alleen ..........., ooit heb ik hem gehad, volgens mij het restaurant overleden, de lampjes heb ik gezien, het motortje moet ik zoeken, maar mijn probleem dat alles te goed is opgeruimd voor bepaalde tijd ken je.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Het restaurant met draaiend daksymbool heb ik ook. Inderdaad de motor zoals afgebeeld en daar ligt een metalen draaischijf op (met aan de bovenzijde geel plastic om dat er Faller op moet staan denk ik). Het asje met daksymbool steekt door het draaischijfje in het midden van de motor en houdt de draaischijf op zijn plaats. Het is geen geweldige constructie dus zeker niet zoveel geld aan uitgeven.

Het idee van een as en de motor onder de tafel lijkt mij een slimme. Koop bij de chinees een motor van 2 euro met heel weinig toeren per minuut. De as kan een stuk ijzerdraad zijn. Of je plaatst de motor in het restaurant maar dan kon je er niet helemaal doorheen kijken en dat is jammer.
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Helaas... wel een halfgaar motortje gevonden, maar niet het gele plaatje en ook niet het asje.
Lijkt me sterk dat dit motortje ook in een AMS auto zou zitten, past van geen kant en bovendien volledig ongeschikt vanwege geen power en zeer trage draaisnelheid.
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
En als je er nou een grote carosseriering op legt  gaat die dan draaien?
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
 :) Dank voor alle reacties. :thumbup:
Ik ga het proberen uit te vogelen met het standaard Faller motortje.
Je schijnt daarvan het toerental te kunnen verlagen door het inzetten van een paar andere tandwieltjes.
Ik heb nog een paar van die motortjes liggen.
En dan bedenken hoe de constructie onder de tafel te maken. :roll:
:o) Nou ja, wie weet wordt het wat en zo niet ook goed, dan maar 50 WOSA punten minder. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Hoe groot/dik mag die motor zijn voor in die B-215? Anders dat misschien deze motor uit China wel kan passen.
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
 @citaat

:)  :thumbup: Dank voor je reactie, maar dat motortje is ook veel te dik, misschien iets dunner dan een standaard Faller motortje, maar toch ook te dik.
Dan is het motortje zichtbaar in het restaurant, dat is niet de bedoeling.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Citaat van: Hanzi op zaterdag 22 januari 2022, 17:33:09
En als je er nou een grote carosseriering op legt  gaat die dan draaien?
Heb je dit nog geprobeerd?
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
 @citaat

:roll: Ik snap niet zo goed hoe je dit bedoeld.
Waar moet ik die ring opleggen?

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Aha, ik dacht al dat je dacht dat het een onzinopmerking was, maar (heel) soms ben ik ook serieus ;) cabaret cabaret om maar eens een forumlid te citeren :D
Het betreft een wervelstroommotortje. In de spoel wordt een magnetisch draaiveld gecreëerd en het metalen plaatje dat op de rode "kussentjes" komt te liggen pikt dat draaiveld op en gaat draaien. Het asje is slechts om het plaatje te centreren en de beweging door te geven aan -in dit geval- het reclamebord. Mijn idee was dus om het plaatje met bv een dunne carosseriering uit te voeren. Bij het origineel zit er in het midden een heel klein rubberachtig ringetje dat het asje meeneemt; deze verbinding moet behoorlijk flexibel zijn anders is de kans groot dat het geheel hapert.
Geen idee of het originele plaatje een bepaalde legering is of zo; ik weet dus ook niet of een stalen carosseriering werkt en of deze niet een te zware belasting vormt voor het spoeltje.
Ik zal zo ff kijken of t dak los ligt zodat ik foto/filmpje kan maken.
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
 @citaat

8) Ik snap het al iets meer.
Maar ik heb helemaal geen flach motortje, de mijne is motorloos.
Daarom mijn idee om het te gaan proberen met een standaard Faller motortje zoals in bericht 2824.
En van wat ik er inmiddels van begrijp zijn die flach motortjes niet zo bedrijfszeker, zeker niet als ze al een aantal jaren meegaan.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Oké, ik zie nu pas dat de foto die je plaatste geen foto van jou restaurant is, maar dat je die van internet hebt geplukt. Vandaar dat ik er van uit ging dat je het motortje had en dat slechts het asje en het gele plaatje ontbraken.
Vergeet bovenstaand verhaal over het wervelstroomprincipe trouwens maar; al googlend kwam ik er achter dat dit motortje heel anders werkt! Het gele plaatje resoneert op het magnetisch veld van de wisselspanning, de haartjes van de rode kussentjes staan schuin in een bepaalde richting en hierdoor krijgt het schijfje iedere keer een duwtje in de juiste richting. Weer wat geleerd en GENIAAL!
Deze wijsheid heb ik hier gelezen:
http://mobatechnikblog.blogspot.com/2015/10/bastelmotor-von-faller.html?m=1
Als je dat zo leest lijkt t uniek dat mijn reclamebord in Altenstein-dorf nog draait; bovendien met slechts 50 punten zwaar ondergewaardeerd door de WOSA :O!
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Citaat van: Hanzi op zondag 23 januari 2022, 09:12:52
Vergeet bovenstaand verhaal
:o) Welk verhaal? Wie is u, ken ik u? :D
Maar effe serieus, we zijn leuk bezig samen en dat allemaal voor een draaiend logo op een oud plastic restaurantje. :mrgreen:
Ik ga het verder proberen uit te werken met een aandrijving onder de tafel.
Moet in theorie kunnen, kijken of ik die theorie kan omzetten in de praktijk.
Leuk uitdagend klusje, misschien word het wat, ben ik weer effe leuk zoet met knutselfrutselen, hoort allemaal bij de hobby. :)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 23 januari 2022, 09:27:36
Citaat van: Hanzi op zondag 23 januari 2022, 09:12:52
Vergeet bovenstaand verhaal
:o) Welk verhaal? Wie is u, ken ik u? :D
Maar effe serieus, we zijn leuk bezig samen en dat allemaal voor een draaiend logo op een oud plastic restaurantje. :mrgreen:
Hier moet Horst je toch even op de vingers tikken, je praat wel heel luchtig over een vervlogen hoogstandje van Spitzentechnik! En, goed nieuws, in de volgende uitgave van het WOSA Punktenbuch wordt deze Flachmotor genomineerd voor 350 punten; beetje jammer dat we al sinds 1978 op een update van dat Punktenbuch wachten...
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
 @citaat

8o 350 punten voor een plat motortje?
Lekker dan, ik heb een rond motortje, zal wel 350 punten aftrek worden dan. :O
Nou ja, ik verzin nog wel wat andere WOSA waardige details. O:-D
En op die WOSA kalender kom ik toch wel, dit jaar ook al 3 keer, ik kan het goed vinden met die Wico de kalenderman. >:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
bij onze vriend ali vind je motortjes die je mss kan gebruiken onder tafel : Dc 3V/6V/12V N20 Mini Micro Metal Gear Motor Dc Motoren As M4 * 100 15/30/60/100/150/200/300/400/500/600/800/1000 Rpm
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
Ik vond de uitleg over de borsteltjes toch wat bedenkelijk, dit moest getest worden, en zie het is écht zo!
Dit motortje is incompleet maar het functioneert dus ook met een normale carosseriering en een alternatief asje (in dit geval een popnagel).
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor voor embleem restaurant B-215
 :) Hans, bedankt voor je mooie en duidelijke filmpje over de Flachmotor. :thumbup:
Het is een bijzonder concept, in de sixties waren ze zo gek nog nog niet. O:-D
Wel inventief van je dat je het ook weet te laten draaien met zo'n huis, tuin en keuken ring. B) :thumbup:
:o) En leuk voor Horst dat ie effe mocht meedraaien, heb ie ook effe een uitje. :D
En je zal waarschijnlijk wel extra punten toebedeeld krijgen, dat is weer lekker meegenomen. :P

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor gekregen van Hans Hanzi.
 :) Vandaag kwam er met de post een bijzonder pakketje binnen van forumvriend Hans, Hanzi voor intimi.
Een Faller Flach motor, zoals al eerder hier besproken.
Hans had er nog eentje over en die heeft hij mij toegestuurd. O:-D
B) Heel hartelijk bedankt Hans, helemaal toppie.:thumbup: :thumbup: :thumbup: O:-D
Ik had inmiddels zelf een embleem gemaakt van een rubberen ringetje en een paar printjes.
Misschien loop ik nog eens tegen een origineel embleem aan op een beurs, maar eigenlijk vind ik dit ook wel mooi. :roll:
Net samen met WOSA Inspector Herr Otto het motortje ingebouwd en aangesloten, het draait mooi rustgevend in de rondte. B)

Dirk-Jan


Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor gekregen van Hans Hanzi.
Dirk-Jan,

Het draaiende embleem is weer zo een mooi detail die een baan net dat extra's geeft en wat het kijkplezier alleen maar verhoogd. :) :thumbup:
Uiteraard ook Hans bedankt voor het kijkplezier van dit leuke korte filmpje. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor gekregen van Hans Hanzi.
Dirk-Jan,

Het is bijna niet bij te typen, maar nu zit ik in het juiste topic :o). Helemaal goed deze originele oplossing met dat logo zo :thumbup:. Misschien moet er maar een WOSA Youtube kanaal geopend worden :D.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor gekregen van Hans Hanzi.
Hoppa, en weer 50 punkten erbij, en als Horst z'n zin krijgt is dit in de toekomst goed voor 350 WOSA punkten! Maar dat zal gezien de ambtelijke traagheid Grundlichkeit binnen de WOSA-top nog wel even duren.
Belangrijkste is dat de flachmotor heel is aangekomen en erg leuk om te zien dat deze direct tot een werkend geheel is ingebouwd met een originele Faller AMS-reclame! Top :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor gekregen van Hans Hanzi.
'k Heb een tijd geleden ook een "Flach" motor weggegeven, alleen zat daar een pompstation omheen. :D
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor gekregen van Hans Hanzi.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 25 januari 2022, 13:14:47
en wat het kijkplezier alleen maar verhoogd. :) :thumbup:
:) Ja, het zijn de kleine details die het kijkplezier leuker maken. O:-D

Citaat van: Wico op dinsdag 25 januari 2022, 13:23:49
Het is bijna niet bij te typen, maar nu zit ik in het juiste topic :o).
:o) Ach, u bent ook de jongste niet meer. :D

Citaat van: Wico op dinsdag 25 januari 2022, 13:23:49
Misschien moet er maar een WOSA Youtube kanaal geopend worden.
:o) Da's niet WOSA waardig, ik film met een 8mm camera, en dan alleen vertoning in de huiselijke kring.

Citaat van: Hanzi op dinsdag 25 januari 2022, 13:31:15
Hoppa, en weer 50 punkten erbij, en als Horst z'n zin krijgt is dit in de toekomst goed voor 350 WOSA punkten!
:roll: Nou, ik hoor of lees het wel, er zullen in ieder geval wel wat punten bijkomen, Otto stond net ook al te schrijven in zijn punkten notiz buch. :)

Citaat van: nobody op dinsdag 25 januari 2022, 13:33:13
alleen zat daar een pompstation omheen.
:-) Maar die heb ik dus al, en dat paste toch niet door de brievenbus. :o)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor gekregen van Hans Hanzi.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Faller Flach motor gekregen van Hans Hanzi.
Da's wel heel rap opgestuurd, in elkaar geflanst en gefilmd en geüpdeeterd, Dirk-Jan !
Maar wel met een super resultaat  :thumbup:
Het Faller-embleem zou ik zeker zo laten; zo druk je je eigenste stempel op het geheel én je hebt recht op reclame-commissie-inkomsten van die jongens uit Gütenbach  B)
Over WOSA-punten ga ik niks zeggen....geen slapende honden van Wico wakker maken  O:-D

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Tijd voor bezinning.
 O:-D Helaas is er in Amsstadt geen plaats meer voor een kerk, maar voor een klein kapelletje gelukkig wel. :)
Dan kunnen de inwoners toch af en toe even tot bezinning komen. O:-D
Vooral Herr Otto moet dat maar eens gaan doen, die is nogal eens grof gebekt. :?
Hoewel hij van origine Duitser is heeft hij een deel van zijn leven doorgebracht in Limbabwe,
dus ik kan niet melden waar hij dat taalgebruik heeft geleerd. >:-D

Maar goed, Faller heeft het bekende kapelletje van vroeger heruitgegeven, dus een beetje plakwerk en het kapelletje staat nu in Amsstadt.
Klein, maar fijn, zo moet het zijn. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Tijd voor bezinning.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Tijd voor bezinning.
Goede zet, Dirk-Jan  :thumbup:
En dom van mij om niet te melden dat Herr Otto - net als alle andere Limbabwiaanse preisers - een frequent kerkbezoeker is  :?
Geen hele missen, maar korte bezoekjes om even te bezinnen.
Zo gaat dat hier; even contact met de Here in een van zijn vele etablissementen en aansluitend een doorgaans langer contact met de andere heren "ter leering ende vermaeck" in een werelds etablissement  :P
Je zult merken, dat de zachte g weer terug zal keren en de gggrrrrs en gggetvers zullen minderen en niet meer zo doordringend zullen klinken.
Het wonderschone kapelletje zal tevens erg vertrouwd voor hem voelen, want het staat hier - uiteraard !- ook  O:-D

U heeft dus een winwinsituatie geschapen !

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Tijd voor bezinning.
Citaat van: Tony op vrijdag 28 januari 2022, 11:13:58
U heeft dus een winwinsituatie geschapen !
O:-D Ik ben bijzonder verheugd dit mooie nieuws te horen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Tijd voor bezinning.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Tijd voor bezinning.
Leuk schattig kerkje Dirk-Jan die daar op dat plekje goed tot zijn recht komt. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) M-rail boogbruggen inbouwen.
 :) Ondanks de dispensatie voor het gebruik van C-Rail in Amsstadt leek het me toch erg leuk om een paar ouderwetse Märklin boogbruggen in te bouwen.
:o) Elke centimeter M-rail telt tenslotte toch mee voor de WOSA punten. O:-D
Via een webshop gisteren het pakket ontvangen, 2 boogbruggen en 1 rechte brug.
B) Ook had de shop nog 2 old -skool lantaarnpaaltjes, mooi bij de eerder geplaatste lantaarnpalen en een welbekende witte M* trafo.
Die is voor de :idea: verlichting voorziening, inmiddels de vierde, ik heb 4 lichtkringen.
Vandaag begonnen met het uitslopen van de plastic brug en het inpassen van de M* bruggen.
Nu bezig met het maken van een pilaar, de originele pilaartjes heb ik niet, maar dat past toch niet, de AMS baan zit in de weg.
Dus dan maar zelfbouw met Auhagen plastic plaatjes, eens kijken of ik er wat moois van maken kan.
En de pijler wordt dan bekleed met van dat steentjes papier, doet wel lekker ouderwets aan. B)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) M-rail boogbruggen inbouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) M-rail boogbruggen inbouwen.
Die oude bruggen zijn prachtig Dirk-Jan, zo'n oud lantaarnpaaltje heb ik hier nog liggen en zal ik voor je apart houden.


Mvg,

Peter Degeluidsman