Hallo allemaal,
Citaat van: AlbertG op zaterdag 31 juli 2021, 20:29:02
Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Een sleep is nooit lang genoeg
. (Helaas is VTG geen meisjesnaam
)
Wel stoer om in deze tijd nog een modelspoorwinkel te beginnen. De hobby beleeft een opleving maar het is altijd maar de vraag hoe lang dat duurt.
Hoi Albert,
De nieuwe eigenaar ( ben vergeten te vragen hoe hij heet ) heeft zijn hele leven voor zijn werk de wereld rond gereisd en wilde dat niet meer, ook heeft hij modelbouw als hobby en zo is 1+1 2

De VTG sleep is nu lang genoeg, er staat een Class77 voor en dan wordt hij rond de 2 meter lang.
Er komen op de baan een aantal treinen rond te rijden die maximaal zo rond de 4 meter uitkomen, hiervoor gebruik ik dan 2 blokken in het schaduwstation.
De Hobby heeft zeker een opleving en ik denk dat dat nog wel even aanhoudt, eind van het jaar komt er een programma op tv over onze hobby en ook dat zal een boost geven.
Citaat van: Wico op zaterdag 31 juli 2021, 21:00:49
Peter,
Moet goed voelen om weer eens normaal in een treinwinkel rond te kijken. En dan zie je natuurlijk altijd wel iets dat je kunt gebruiken (ook al ben je er niet naar op zoek
). Mooie uitbreiding van je stam met VTG wagens en ach mocht je nog eens een setje tegenkomen ...
.
Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Het is zeker fijn weer in een gewone winkel te genieten van al het moois wat er uitgestald is, en dat er dan een setje VTG wagons naar je ligt te sjansen maakt het natuurlijk helemaal af.
Ik begrijp dat jij ook nog een of meerdere setjes zoekt?
Als ik iets op het spoor ben kan ik je altijd even op de hoogte stellen ( als je wilt ).
Citaat van: Tony op zondag 01 augustus 2021, 00:37:52
12 van die VTG-apostelen vormen ook al een flinke sleep hoor, Peter 
Voor menig baantje al te lang, maar bij jou moet dat prima kunnen.
Veel plezier ermee !
Grtz Tony
Hoi Tony,
Ik vind 12 stuks wel een mooie lengte, dat past precies in het schaduwstation in de standaard blokken, overigens zijn er in het schaduwstation ook nog speciale blokken voor kleine samenstellingen zoals bv een motorpost met een kleine stam.
Deze blokken zijn iets groter dan 1 meter.
Met het plezier zal het wel goed komen, ik kan er nu al intens van genieten om er alleen al naar te kijken.
Mvg,
Peter Degeluidsman