Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Dag Dirk-Jan.

Je bent weer lekker bezig met de volgende remake van een Old Skool Faller bouwdoos :thumbup:
Ook deze keer pas je het aan aan de behoeften en wordt het uiteindelijk toch een eigen ontwerp.
Qua uitvoering is het ook deze keer weer helemaal top! Het Faller voorbeeld is dan ook iets waar je
je helemaal in uit kan leven met details, Preiser scene's en bovenal verlichting :wink:
Op de laatste foto komt het seinhuis nog best fors over, zo vlak naast het station ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Citaat van: Wico op donderdag 03 juni 2021, 18:23:27
Dat wordt weer een fraai stukje zelfbouw
:) Dank je, ik vind het zelf ook wel mooi worden. O:-D

Citaat van: h0_miessie op donderdag 03 juni 2021, 18:32:35
Ben zeer benieuwd naar het vervolg van de cursus scratchbuilding met Dirk-Jan.
:roll: Nou ja, cursus is een groot woord. Men neme wat plastic en snijden zo her en der wat en plakken maar. :D

Citaat van: 1200Blauw op donderdag 03 juni 2021, 22:53:00
Pure nostalgie, dat seinhuis. Veel succes met de afbouw!
:) Lekker nostalgisch aangepast aan de maten op mijn baan.

Citaat van: Tony op vrijdag 04 juni 2021, 00:45:46
Gelukkig is het wel analoge stroom en dat overleven de meeste preisers wel  O:-D
:o) De stroom stond uit, geen gevaar, ook voor mezelf niet. :D

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 04 juni 2021, 08:34:35
Op de laatste foto komt het seinhuis nog best fors over, zo vlak naast het station ... :roll:
:roll: Ja, inderdaad, ik moet zelf ook effe afwachten hoe het eindresultaat er uit zal zien.
Als het toch te groot oogt zet ik het in het verkoophoekje voor 150,- euro. >:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
 @citaat € 150,- is een mooi forumvriendenprijsje, Dirk-Jan  :thumbup:
Zeker in vergelijking tot de huidige fabrieksprijzen waar het echte handwerk tot een minimum beperkt is !
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Mooi seinhuissie en dat wil je dan voor zo een spotprijsje verkopen Dirk-Jan?

Mijn huissie komt op iets meer. Wordt dan ook wel ietsie groter.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Het is tegenwoordig ook gewoon om te te overbieden bij vastgoed waarbij de bedragen de pan uitrijzen  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
 8o Hohoho, er staat nog niks te koop.
Eerst seinhuis afbouwen, neerzetten, kijke, kijke en kijke en dan Erik er zijn licht over laten schijnen, die heeft ook altijd een mening. :-)
En als het bevalt wordt er helemaal niks verkocht, er moet natuurlijk wel geseind worden vanuit het seinhuis in dat hoekje van de baan. :o)
Op modelspoortreingebouwenfunda zetten kan altijd nog, maar ik ga er niet van uit.  O:-D :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Hahaha, je lijkt de kerstman wel. Is't nog een beetje te vroeg voor, net als de verkoop.  ;)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
 :) Hier gaat het rustig en gestaag verder met de bouw van het seinhuis, inmiddels zit de bovenbouw erop.
De kozijnen hebben een kleurtje en als de verf droog is kan de plasticglaszetter komen.
Nu bezig met de dakconstructie, dat wordt net iets groter dan het formaat van een Auhagen plaatje, dus een randje erbij geplakt.
En het bovenste deel van het dak bestaat uit 4 stukken die taps schuin naar boven gaan, de lengte kan ook niet uit één plaatje,
moet ik nog effe over nadenken hoe dat te knutselen. :roll:
En de kleur, volgens de bouwdoos is het rood, maar misschien laat ik het het wel zwart, de originele kleur van het bouwplaatje.
:roll: Ik bedenk het wel, hetzij kalm aan natuurlijk, ik wil er niet van gaan zweten. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lampie dur in en volproppen met geünieformeerde wijspreisers die je treinen de weg wegwijs wijzen!
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Dat ziet er weer toppie uit
volg je in stilte
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Vooral geen zweetdruppels op de snijmat, Dirk-Jan  :warning:
Daar kunnen die niet tegen  :?
Lijm-, verf- en krasbestendig, maar transpiratievocht brengt een chemische reactie op gang, die niet meer te stoppen is.
Voor je het weet, staat de brandweer achter de voordeur, stormen ze de trap op en spuiten je hele treinkamer vol schuim  :O

Zeker kalm aan dus !

O ja, je seinhuis wordt steeds mooier   ;)

Grtz Tony

Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Citaat van: Tony op maandag 14 juni 2021, 18:01:51
O ja, je seinhuis wordt steeds mooier   ;)
Dat dan weer wel :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Ik heb het origineel dat op originele wijze in originele Märklin-stijl is verbouwd in m'n schaduwstation Gare d'inférieur staan. Ook die is wat hoger geworden dan dat Faller origineel bedacht had.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Dag Dirk Jan.

De iconische vorm van zowel de raampartijen,
als de steunpilaar heb je treffend weten te maken  :thumbup:
Hoofdbrekens van de volgende bouwfase: de dakpartij :roll:
Tja, regeren is vooruitdenken, dat geldt ook voor
miniatuurbouwkundigen die zonder bouwplan werken :lol:

O ja, over hetgeen reeds klaar is, heb ik niets te zeuren! :cool:
Tot zover ziet het er allemaal prima uit :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
No sweat, please no sweat. Met de reactie van Tony in gedachten zag ik achter de snijmat zowel een grote doos lucifers c.q. doos grote lucifers en een volle tube bisonkit liggen. Dus een chemische reactie op je snijmat in combinatie met genoemde objecten is alle reden om koel te blijven, anders fikt de boel al rap af 8o. En dat zou toch zonde zijn van je hele mooie seinhuis in wording :warning:.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Citaat van: Hanzi op maandag 14 juni 2021, 17:40:49
Lampie dur in en volproppen met geünieformeerde wijspreisers die je treinen de weg wegwijs wijzen!
:) Ja zekers, der moet ook nog interieur in en natuurlijk wat preiserwijssnuiters en een lampie. :idea:

Citaat van: nero op maandag 14 juni 2021, 17:50:07
Dat ziet er weer toppie uit
:) Dank je.

Citaat van: Tony op maandag 14 juni 2021, 18:01:51
Zeker kalm aan dus !
Rust zal me en ons redden. O:-D

Citaat van: Hanzi op maandag 14 juni 2021, 19:12:30
Ik heb het origineel dat op originele wijze in originele Märklin-stijl is verbouwd in m'n schaduwstation Gare d'inférieur staan. Ook die is wat hoger geworden dan dat Faller origineel bedacht had.
B) Erg mooi en leuk gedaan. :thumbup:
Toch grappig, ik doe mijn best om het origineel na te bouwen en jij hebt het origineel compleet verbouwd tot originele Märklin stijl. B)
:o) Ga ik niet doen. :D

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 14 juni 2021, 19:46:59
Tja, regeren is vooruitdenken, dat geldt ook voor miniatuurbouwkundigen die zonder bouwplan werken :lol:
:roll: Nee, toch niet, ik houd me strak aan het bouwen zonder plan. :D
Stukkie voor stukkie en bij elk nieuw stukkie bedenk ik het op dat moment, werkt prima. :)

Citaat van: Wico op maandag 14 juni 2021, 19:56:38
een grote doos lucifers c.q. doos grote lucifers en een volle tube bisonkit liggen.
:o) Nee, dat zijn geen lucifers, dat zijn me verfroerstokkies en ook bisonkitlijmstokkies, dus multifunctioneel inzetbaar.
Vuur maken doe ik er niet mee, tis al warm zat. O:-D :D

Dirk-Jan

Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 update 16 Juni
 :o) Hier wordt dankzij de warmte lekker doorgewerkt.
Bezig met de dakconstructie, en aangezien het lijmen van dit plastic eigenlijk aan elkaar smelten is gaat dat met dit warme weer super, het smelt zo aan elkaar. :D
En nog even naar de treinenboer geweest, dit seinhuis is een Faller kopie, dus een echt Faller seinhuis interieur kan prima daarin lijkt me. :)
Ik dacht eigenlijk wat meubilair en van die wisselbedieningsdingen te kopen, zit er een heleboel extra in de doos, en dat voor 15 eurootjes. B)
Heb dus ook weer voorraad voor in de rommeldozen, kan handig zijn. :roll:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 update 16 Juni
Zal nog een heel gedoe zijn, om die schakelkasten allemaal aan te sluiten, Dirk-Jan  :?
Gaat je vast lukken  :D
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 update 16 Juni
Hallo Dirk jan,

Leuk hoe je jouw variant van dit seinhuis bouwt.
Extra leuk om dat dit herinneringen oproept.
Op m'n eerste baan had ik dit seinhuis ook.
Alleen achteraf geprobeerd licht in te bouwen.
Het licht bleef tussen de naden komen en met elke poging werden de kieren groter en bleef er steeds minder over.
In de rommeldoos kom ik de onderdelen nog tegen.

Succes met jouw project.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
 :) Het seinhuis is klaar en staat op zijn plekkie, kunnen al die seinen en wissels eindelijk bestuurd worden. :o)
Ik heb zo goed mogelijk het model aangehouden van de afbeelding van de originele bouwdoos. 8)
Natuurlijk wel wat hoger en langer om over de bovenleiding en de sporen uit te komen.
Het dak uiteindelijk antraciet gemaakt in plaats van rood, leek me mooier te worden.  B)
Het was weer een leuk bouwprojectje, een paar plaatjes plastic, wat verf en dergelijke en nu heb ik ook een Old-Skool seinhuis. :)

Dirk-Jan

Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Het is weer een juweeltje van creatief modelbouwen geworden.
U mag trots op uw werk zijn. :)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Deze blikvanger is een lust voor het oog Dirk-Jan.
De prachtige grote ramen zijn schitterend waar de heren mooi naar buiten kunnen kijken maar ook het interieur mag er zijn mooi strak afgewerkt en lekker ruim opgezet.
Komt er in het lege kamertje een toilet ruimte of de kleedkamer voor het personeel?

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Wederom een zeer geslaagd en smaakvol scratch build project. Complimenten voor het resultaat. Door de grote ramen is ook het aangeklede interieur een mooie blikvanger.

Komt er ook nog verlichting in, want dat lijkt me des avonds een heel fraai gezicht?

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Nou Dirk-Jan, als ik zo naar de inrichting én de hoogte van je seinhuis kijk, dan kunnen die seinsnuiters je hele baan bedienen  :thumbdown:
Kujje lekker achterover leunen, naar een wirwar van rijdende treinen kijken en onderwijl aan je cola lurken, terwijl alles gladjes en zonder botsingen verloopt  :P
Over de schoonheid en functionaliteit scoor je de maximale WOSA-punten en ook de oldskool Faller-looks zijn geheel behouden gebleven.
Voor een plaats in de WOSA-kalender van 2022 staan alle seinen op groen  :important:

U mag (gepast) trots op u eigen zijn  O:-D

Grtz Tony
(ook namens Herbert en die andere WOSA-BoBo's hier)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Dirk-Jan gefeliciteerd met een zeer geslaagd project. Het is een schoonheid geworden. Funda kan zijn winst wel weer vergeten, dit pand komt nooit op de markt. Eén kleine aanmerking moet toch geplaatst worden bij het interieur. De spaninrichtingen (die groene dingen) horen (recht) ONDER de hebelbank te staan. Maar een kniesoor die daar op let hoor.

En nu weer op naar het volgende project. Ben nu al benieuwd wat dat gaat worden.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Citaat van: iTom op donderdag 24 juni 2021, 22:12:01
U mag trots op uw werk zijn. :)
:) Dank u, en u mag jij zeggen. :D

Citaat van: h0_miessie op donderdag 24 juni 2021, 22:28:32
Komt er in het lege kamertje een toilet ruimte of de kleedkamer voor het personeel?
:o) Ja beide, en het is ook het trappenhuis, maar met het dak erop zie je dat niet, maar het is er wel. :D

Citaat van: Wico op donderdag 24 juni 2021, 22:36:53
Komt er ook nog verlichting in, want dat lijkt me des avonds een heel fraai gezicht?
Ja, ik moet de hele old skool hoek nog van licht voorzien, maar ik wil eerst alle bebouwing een plekje hebben gegeven.
En nog een beetje in dubio, old skool verlichting is zonder lichtmaskers, dus her en der zie je dan het licht door de muren schijnen.
Ik denk dat ik dat ga doen. :roll:

Citaat van: Tony op vrijdag 25 juni 2021, 01:43:15
Voor een plaats in de WOSA-kalender van 2022 staan alle seinen op groen  :important:
U mag (gepast) trots op u eigen zijn  O:-D
:) Dank u, ik ben dit keer ook weer tevreden over mezelf, vind het ook mooi geworden. O:-D :D
En ik kom natuurlijk graag in aanmerking voor de 2022 kalender, bijzonder eervol. O:-D

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 25 juni 2021, 02:59:49
De spaninrichtingen (die groene dingen) horen (recht) ONDER de hebelbank te staan. Maar een kniesoor die daar op let hoor.
:roll: Nou, alles zit al vastgeplakt, en de handleiding van het bouwpakketje gaf daar geen voorbeeld van.
Beetje gekoekeloert op het ww en wat eigen interpretatie toegepast voor de plaatsing, en ik ben niet zo kniesoor. :mrgreen:
Dat rood en groen vind ik ook wel een beetje des Märklins, de kleuren van de knopjes van de alom bekende blauwe wissel schakelkastjes. :)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Het is een pareltje geworden Dirk-Jan, de inkijk is super   :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Echt geslaagd
Kan je eens een (verschillende) overzicht foto's plaatsen zo het nu is
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
 @citaat
Nero, zondag ben ik vrij, dan zal ik een paar overzicht foto's maken. 8)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
 :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Weinig Niks aan toe te voegen, Dirk-Jan behalve :thumbup: :thumbup: :thumbup:!

Wel is het wachten op theoretische zemelaars die met onbegrijpbare radiaalberekeningen en tabellen gaan aantonen dat lange real 1:87 rijtuigen elkaar gaan raken op de mooi dicht naast elkaar liggende parallelbocht onder t seinhuis.
Nergens voor nodig, een kind kan zien dat die sporen erg dicht naast elkaar liggen, je machinisten houden daar gewoon rekening mee en bovendien heb je weinig real 1:87 schat ik zo in >:-D
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Mooi geworden dit seinhuis, gewoon beter als het origineel!
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Het is inderdaad beter dan 'het origineel'. Dit resultaat is trouwens wat meneer Faller ook beoogd heeft te bereiken. Uit de prototypische WOSA-archieven (bewaard in de kelders van de Tessin-villa) blijkt dat gewoon zonneklaar.
Je zegt wel zonder plan te werken, maar dat gelooft natuurlijk niemand echt.

Er is indertijd een meetfoutje opgetreden bij de productie afdeling van de firma F. en toen is een gekrompen versie op de markt gekomen. De daarvoor verantwoordelijke medewerker kwam bij Vollmer vandaan. Onduidelijk is gebleven of het een geval van opzet en bedrijfsspionage geweest is. Het verweer was dat de eigenschappen van Vollmer-plastiek heel anders waren dan dat van Faller en dat hij rekening met vervorming had willen houden... Maar nadat de heer F. zijn woede gekoeld had op de onfortuinlijke man, is hij vertrokken naar Donker Afrika en nooit meer gezien.
Er is nog geprobeerd de originele ontwerpen van de onfeilbare en briljante oude (maar toen nog jonge) heer Faller kwijt te maken en te vervangen door blauwdrukken van de te lage variant. Om de schande uit te wissen. Aan allerlei details (koffievlekke, sporen van nicotine)valt te zien dat dat niet helemaal gelukt is.
Ik vermoed zo dat de WOSA inspektör die bij jou rondspookt, Dirk-Jan, je de juiste tekeningen heeft toegespeeld. Het is toch zeker onmogelijk zo fraai, passend, en strak te bouwen uit het blote hoofd?
Nee, mij neem je niet in de maling! Ik heb u door...

Groeten,

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
@citaat ongelofelijk verhaal, maar waarschijnlijk niets dan de waarheid als ik Horst's blikken mag geloven toen hij het las en met open mond de foto's bewonderde!
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 25 juni 2021, 15:11:14
Het is een pareltje geworden Dirk-Jan, de inkijk is super
:) Dank je.

Citaat van: Hanzi op vrijdag 25 juni 2021, 21:48:18
theoretische zemelaars die met onbegrijpbare radiaalberekeningen en tabellen gaan aantonen dat lange real 1:87 rijtuigen  elkaar gaan raken
:o) Gaat niet gebeuren, nu niet en nooit niet. Die plastic seinhuissnuiters zullen erop toezien dat er daar geen twee treinen tegelijk zullen rijden. :D

Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 26 juni 2021, 00:23:21
Mooi geworden dit seinhuis, gewoon beter als het origineel!
:) Vind ik eigenlijk ook wel, de mijne kan over de bovenleiding heen, multifunctioneel plaatsbaar dus.

Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 26 juni 2021, 07:50:32
Je zegt wel zonder plan te werken, maar dat gelooft natuurlijk niemand echt.
:roll: Nou, toch is dat vaak wel zo, ik bedenk al doende hoe verder te gaan.
Van te voren bedenk ik natuurlijk om het te gaan bouwen, dus dat is een plan, maar hoe het uit te voeren borrelt wel op als ik het mes in het plastic zet.

Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 26 juni 2021, 07:50:32
Er is indertijd een meetfoutje opgetreden bij de productie afdeling van de firma F. en toen is een gekrompen versie op de markt gekomen. De daarvoor verantwoordelijke medewerker kwam bij Vollmer vandaan.
:D Dat kan wel kloppen, vaak is het bij Vollmer net effe kleiner allemaal.

Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 26 juni 2021, 07:50:32
is hij vertrokken naar Donker Afrika en nooit meer gezien.
:o) Misschien een paar Faller lampjes installeren daar? Dan schijnt er licht op de zaak. >:-D

Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 26 juni 2021, 07:50:32
Het is toch zeker onmogelijk zo fraai, passend, en strak te bouwen uit het blote hoofd?
Ik heb nog best wel veel haar op mijn hoofd, dus er gaat niks uit het blote hoofd alhier. (wel net naar de kapper geweest, dus het kort en netjes, maar wel gedekt. :-)

Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 26 juni 2021, 07:50:32
Nee, mij neem je niet in de maling! Ik heb u door...
:roll: Nou, mijn enigste hulp was een schermafdruk van de originele bouwhandleiding, 1 overzichtje waardoor ik er achter kwam dat er binnen het seinhuis op de bovenverdieping een apart vertrek zit.
Met daarin ongetwijfeld het trappenhuis, wc, kleedruimte e.d. Uit de plaatjes die ik vond op het www kon ik dat niet afleiden, maar gelukkig uit de eenvoudige handleiding dus wel.
En die WOSA inspektör die bij mijn woont, Herr inspector Otto (en broer Hüne Federfuchser) is nou niet bepaald een helpend handje. :|
Commentaar leveren en WOSA regeltjes opsommen, dan kan ie goed. Maar bij de plaatsing en het zien van het seinhuis was is bijzonder verheugd en wilde er eigenlijk ook bij op de foto.
Ik was hem eigenlijk vergeten hem erbij te betrekken en voor zijn geroep (vaak commentaar) en gezwaai ben ik inmiddels immuun. :D

Citaat van: Hanzi op zaterdag 26 juni 2021, 08:24:12
@citaat ongelofelijk verhaal, maar waarschijnlijk niets dan de waarheid als ik Horst's blikken mag geloven toen hij het las en met open mond de foto's bewonderde!
8) Ja, die BlikkenTinus is bijzonder goed geïnformeerd, toch een hele mooie aanvulling op mijn bouwwerk, mijn grote dank daarvoor aan BlikkenTinusPeter. O:-D


Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Ter leering ende vermaeck hier nog een scratch-built versie  van Faller B-124 mijnerzijds.........
( WOSA-Herbert staat er op eigen aandringen en vanwege het verstrekte WOSA-certificaat ook met zijn dikke neus op  :o) )

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
 8) Hhmm... ik zie dat u ook de schoorsteen heeft voorzien van 2 uitlaatpijpies, wel een mooie aanvulling natuurlijk. O:-D
En het andere dak en andere steunpoot zijn ook van Faller, dus kan er helemaal mee door, Herbert kan het alleen maar goedvinden lijkt me. :roll:
:o) Toch vind ik de mijne mooier. :-) :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Niet te bescheiden, Dirk-Jan !
De jouwese is veeel mooier  O:-D
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
die van Dirk-Jan is kleurrijker (en mooier  >:-D ),  Tony kan zijn model altijd nog schilderen  :idea: ;


mvg,
Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Zoosmaarnet, Michel  :o)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
 @citaat en  @citaat @citaat en  @citaat @citaat @citaat enz.

Ja, zijn we er nu uit heren? Of gaan we nog even door en wordt dit het nieuwe Peyton Place. In roman of thriller vorm.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124 klaar.
 :-)
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
Citaat van: nero op vrijdag 25 juni 2021, 16:51:15
Kan je eens een (verschillende) overzicht foto's plaatsen zo het nu is
:) Hierbij een rondje foto's, te beginnen bij de deur en dan rondom naar rechts.
En op foto 7 en 8 zie je het Duitse stadje en het Allo Allo dorpsplein, beide moeten nog aangelegd/opgebouwd worden.

Dirk-Jan

N.B. er zit een tijdelijk gat in de berg, na een paar jaar ging het er binnen in toch een keer mis, pantograaf bleef hangen. 8o
Moet ik nog effe dicht maken, beetje gips er tegen aan, wat Ral 9010 muurverf erop, paar grijze nuances en je ziet er niks meer van. 8)
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
 8)
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
Duidelijk overzicht  :thumbup:
Winter en zomer wisselen zich wel erg snel af  :D

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
Volgens mij is het een vereenvoudiging van het hoogteverschil, wegens ruimtegebrek ;)

Lekker bezig Dirk-Jan, vooral doorgaan!
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
 :thumbup:
Dank je
Nu is het ook meteen duidelijk waar je met iets bezig bent
Je hebt zo te zien nog wel een paar uur werk  :D
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
Briljante spoorbaan Dirk Jan, die voorloopserie 103 maakt het net af! Verder maken die koploper en plan V het beeld van een zuivere Nederlandse spoorbaan compleet! GZD! (Gazodoor)  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
Citaat van: Tony op zondag 27 juni 2021, 13:13:04
Winter en zomer wisselen zich wel erg snel af  :D
:o) Komt allemaal door de klimaatveranderingen. >:-D

Citaat van: 1200Blauw op zondag 27 juni 2021, 13:30:25
Volgens mij is het een vereenvoudiging van het hoogteverschil, wegens ruimtegebrek ;)
:) Nou, dat inderdaad ook, ruimte en het gebrek daaraan gaat altijd samen met een modelspoorbaan.

Citaat van: nero op zondag 27 juni 2021, 16:18:46
Je hebt zo te zien nog wel een paar uur werk  :D
:) Gelukkig wel, een modelspoorbaan die klaar is kan niet bedoeling zijn van de hobby. :D

Citaat van: frank-103 op zondag 27 juni 2021, 17:08:16
Verder maken die koploper en plan V het beeld van een zuivere Nederlandse spoorbaan compleet!
:roll: Nou, een Nederlandse spoorbaan wil ik het nou niet noemen, nergens Nederlandse bebouwing en landschap te zien. :D
Maar bij mij rijdt er wat ik mooi vind, ongeacht tijdperk of land, als het maar een trein is. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Voor Nero alsook voor andere koekeloerders.
Dirk-Jan zag er geen gat in om een gat in zijn berg te maken. Nu weten we dus ook wat het volgende projekt gaat worden. Praatjes vullen geen gaatjes.

Overigens zie ik nog een gat ergens boven aan de muur zweven. Daar is de geheime stokerij onder het sanatorium in gevestigd. Dat is waar Dirk-Jan zijn inspiratie uit haalt.  ;)

Overigens vinnik die sneeuwberg wel heel erg uitzonderlijk mooi, ook met gat.