Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wico's Donnerwetter Alm ... Sankt Tonias Aussichtspunkt

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Citaat van: Veerman op zaterdag 14 juli 2018, 18:02:26
Dat zijn er dus nu al 2 op het forum.

Zeg maar 4..... Ik heb 'm al een tijdje in huis. Bouwen wordt iets voor 2020 ben ik bang. Maar het is idd een eyecatcher op de baan.
Succes met de montage. Dat ga ik zeker volgen.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Op een klein stationnetje
@ Wim (wila),

Bedankt! Het wordt inderdaad een grote jongen; moest het baanplan aanpassen om een plek te vinden ;). Gelukkig is dat gelukt, want ik denk/hoop dat het straks mooi gaat staan!

@ Michel,

Eerste (besloten) feestje staat gepland voor 21 oktober :P. Wordt vast een gezellig weerzien!

@ Tom,

Ik kan weer lekker knutselen, dat is zeker. Geeft veel plezier om gebouwen en scenery te bouwen, maar daar weet jij alles van. Of het compleet is, dat is nauwelijks te overzien met 1400 onderdelen :O.
Geruststellende gedachte dat de servicedienst zijn naam eer aan doet; tip om te onthouden.

@ Wim (nobody),

En zo leren we weer meer op het forum, dank daarvoor!

@ Henk,

Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D. Bouwen in 2020 zou voor mij ook een optie zijn want de baan is nog in opbouw. Heb toch besloten om het station in elkaar te zetten, want te leuk om te laten liggen.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 1
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 1
Vandaag maar eens 1400 onderdelen uitgelegd op de tafel :O. De daken zijn al geweatherd, dus daar hoeft niets meer aan te gebeuren. Bij de andere (grote) onderdelen heb ik vervolgens met een brede kwast een zwaar verdunde basis kleur opgebracht zodat de plastic glans verdwijnt. Op de vierde foto zie je goed het verschil. Onder de onbehandelde delen en boven de matte behandelde delen. De witte wanden heb ik van een vuilgele (of lichte limoen) kleur voorzien. Zeker in het zuiden van Zwitserland zie je dit pastel gekleurde stucwerk vaker en het oogt natuurlijker dan het optisch wit zo uit de doos :). Vanavond begonnen met het uitsnijden van de vele vensters zodat ik deze week het hoofdgebouw in elkaar kan gaan zetten. Wordt vervolgd dus...

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 1
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 1

Mooie uitdaging, Wico !

Zo'n grote tuintafel heb je natuurlijk niet  :D
Je bent nu letterlijk en figuurlijk een tijdje onder pannen !

Heeeel veeeel plakplezier gewenst !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 1
Wico,

Das een serieus bouwpakket als ik het zo uitgestald zie op je treinentafel.
Het verschil is mooi te zien en ziet er gelijk stukken beter uit. :)

Veel bouwplezier toegewenst.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 1
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 1
-Wico,
Dus daarom hebt jij die "tafels" gemaakt! Nu is alles duidelijk!  8)  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 1
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 1
@ Tony,

Bedankt! Voorlopig kan ik vooruit en die grote tafels zijn wel erg handig :).

@ Michel,

Bedankt! Het zijn inderdaad veel onderdelen, maar in elkaar zetten is niet al te moeilijk. De voorbereiding (verven, uitsnijden en bijvijlen) kost nog het meeste werk. En het zijn vooral heel veel ramen die ingezet moeten worden. Alleen het hoofdgebouw telt al minstens zestig ramen en dan zijn er nog vier bijgebouwen :O. Uren hobbyplezier dus!

@ Gerard,

Het zijn multifunctionele tafels; die kosten meer werk om in elkaar te zetten maar dan heb je er ook enorm veel gemak van ;).

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Zo, de eerste bouwactiviteiten zijn achter de rug. Deze week ben ik vrij dus mooi de tijd om aan de slag te gaan. Het hoofdgebouw is inmiddels al af, dus tijd voor een update :). Zoals ik al schreef, de bouw is niet moeilijk (in de basis: vier wanden en dak) maar het zijn vooral heul heul veul vensters :O. Alle details op het gebouw zitten er nog niet op en ook de perron overkapping ontbreekt nog, maar dat ga ik pas doen tegen de tijd dat het station daadwerkelijk geplaatst kan worden (planning 2019). Voor nu is het de basis in elkaar knutselen, dus nu door met de bijgebouwen :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Je zult wel in de wolken zijn, Wico !
Zeker, na al die opgesnoven lijm  :D

Het grootste begin is al genmaakt  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Wico

Dat word een heel erg mooi station, en als er daarna verlichting in komt  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Hi Wico,

Dat wordt een mooi station, het gaat ook behoorlijk snel.

groet
Harald
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Zo Wico, dat gaat rap! Ziet er netjes uit, wel een goeie om de perron overkappingen later te doen, die ga ik ook overnemen  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
dat gaat rap.... ziet er mooi uit. Wat doe je met verlichting?
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
-Wico,
Hebt jij daar "Houtlijm" voor nodig?  >:-D >:-D
Maar jij kunt er ook niet vanaf blijven, geloof ik? Dat van 'de week' vakantie is in ieder geval erg nuttig! Wie gaat die ramen allemaal schoonhouden?  >:-D
Suk6 met de verdere (af)bouw van dit geweldige imposante gebouw!  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
@ Tony,

Gisteravond inderdaad in hogere sferen na oplevering van het eerste deel ;). De eerste stap is gezet, nu stug doorwerken!

@ Peter,

Dankjewel, het wordt zeker een imposant gebouw op de baan :thumbup: Verlichting komt later.

@ Harald,

Ik kan er nu wat vrije uurtjes in stoppen, dus dan zit er lekker tempo in.

@ Koen,

Omdat het station nog niet op de baan kan staan, bouw ik alleen de "basisdelen". Samenvoegen en perron plaatsen doe ik pas later.

Henk,

Bedankt! Verlichting maak ik me nu nog niet druk over. Er komt vast en zeker (led) verlichting in, maar pas als ik het station op de baan kan plaatsen. De daken van de bouwdelen plaats ik los, zodat ik later nog alle mogelijkheid heb om de verlichting in te bouwen.

@Gerard,

Hier en daar worden papieren "maskers" gebruikt achter de vensters. Die zet ik vast met een heel klein beetje houtlijm, aangebracht met een cocktailprikker. Vandaag rustig doorgebouwd aan de volgende delen, dus morgen weer een update!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
De bouwvak is bij jullie nog niet begonnen Wico, het pand wordt in een razend tempo ophoog getrokken.
Het is nu al imposant.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 2
Peter,

Zoals ik al eerder schreef bouwvak = vakantie om te bouwen :). Ik werk lekker door en de volgende update staat alweer te dringen :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Tussen de spannende bergetappes in de Tour de France door, is er gelukkig nog tijd over om lekker verder te bouwen. Inmiddels zijn ook de twee tussenvleugels klaar (basis afwerking) en op de foto vastgelegd :P. Door naar de volgende "etappe" waarbij de beide eindgebouwen in de steigers worden gezet :). Veel kijkplezier!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Ik voel je bouwkriebels, Wico  :P

De kleuren zijn net als het weer lekker warm !

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Je gaat best snel.
Het is bijna net zo spannend als de finish op de Alpe d Huez.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
@ Tony,

Die kriebels zal jij vast herkennen :P. Gewoon aan toegeven dat werkt het beste! Op zolder staan de ramen tegenover elkaar open, dus dat scheelt een paar graden.

@ Tom,

Ik zit nog na te genieten, ook al konden de Nederlanders het net niet afmaken. Zo is wielrennen volgens mij bedoeld :thumbup:. Voor mij misschien tijd voor een rustdag, want het is geen aangenomen werk :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Het wordt een mooi imposant station Wico.
De kleuren zijn prachtig en er straalt nu al veel rust van het station af laat staan als hij af is over een tijdje.

Blijf de vorderingen van de bouw met veel plezier volgen.

Hier rijd er soms een trein over de baan heen nu de ringleiding is aangesloten kunnen de treinen van onder tot boven rijden en weer terug maar helaas is het net iets te heet op zolder nu.

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Dat is een super mooi station Wico :thumbup:, en je heb er goed de (trein)vaart in met bouwen.

Groet, Arnold
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Hallo Wico
Kijk ik even 2 dagen niet
Zie ik dat de ruwbouw zo goed als klaar is
Het is zoals jij reeds melde gewoon effe prefabben

Goed bezig

Nu nog even een fotootje van deze ruwbouw op de plaats tussen de opstelsporen en dan zijn wij wel heel erg blij

Grt

John :thumbup: :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
@ Michel,

Met de kleuren ben ik zelf ook blij en ook al wordt het groot, door de eenvoud van de opzet komt het goed tot zijn recht op de baan. Zoals je weet rijden hier nog lang geen treinen, dus je bent me al een eind voor.
Maar ik heb alle tijd dus dat komt in de toekomst wel goed :thumbup:.

@ Arnold,

Bedankt; als ik de smaak te pakken heb, heb ik ook geen rust meer in mijn kont :D. Gelukkig is het op zolder (net) niet te warm om gewoon door te werken :).

@ John,

Het is nog net geen massaproductie, maar in serie bouwen werkt best wel vlot. Daarnaast helpt het dat ik deze week vrij ben. Als de ruwbouw klaar is, zal ik er voor het beeld wat spoor bij leggen :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Hoewel ik geen verstand heb van architectuur, had station Friedrichstadt in mijn ogen wel overeenkomsten met de grotere stations in het zuiden van Zwitserland. Ik heb vanavond nog even zitten googelen ter bevestiging van mijn idee. Het is natuurlijk slimmer om eerst te googelen en dan te kopen, maar gelukkig zit ik er niet ver naast :). Ik vond drie mooie foto's van dit type station: Bellinzona, Locarno en Lugano. Zie bijvoorbeeld de gelijkenis in de bogen op de begane grond, de sierlijke afwerking boven de kozijnen, de bewerkte dakrand en het zadeldak.

Zonder dat ik het wist, heeft station Bellinzona een overeenkomstige "lichte limoen" kleur waarmee ik de witte muren van station Donnerwetter heb behandeld. Haha goed bezig dus!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Dat is dan mooi meegenomen Wico! En er zitten inderdaad wel een aantal vergelijkbare punten op die stations.

Om die reden ben ik bezig mij station te voorzien van een iets andere kleur en dus ook nog niet aan het bouwen :thumbup:

Succes met de volgende 2 stukken
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Hoi Koen,

Ik heb even zitten zoeken, maar vind op het forum nog geen verslag van jouw (recente) activiteiten :O. Zag wel "oude" beelden van de bouw van station Bonn en dat zag er erg mooi uit met veel aandacht voor detail. Ik kan nog wat (veel) leren van jouw weather kwaliteiten!

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 3
Ik ben, door het heerlijke weer, meer bezig aan de tuintafel en daar ga ik dit prachtige station niet steeds naar toe slepen (bang dat er iets valt wat ik niet meer kan vinden) en richt me dus even op de wat kleinere huisjes. Ik zal vanavond de gevels die ik tot nu toe heb voorzien van een kleurtje op de foto zetten zodat je mijn plan een beetje kan zien :thumbup:

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
De volgende twee bouwdelen zijn ook in elkaar gezet, dus er kunnen weer foto's worden gepost :D. Door ervaring wijs geworden heb ik deze delen verder zonder handleiding in elkaar gezet. Dat had ik beter niet kunnen doen, want een blinde muur aan de verkeerde kant geplaatst :(. Daar kwam ik natuurlijk pas achter toen de boel al klaar was. Door mijn snelheid van bouwen, was de lijm gelukkig nog niet helemaal uitgehard en kon ik het gebouw met gepast geweld weer uit elkaar halen >:-D.

Zo kwam alles weer op zijn pootjes terecht. De basis van het hoofdgebouw is nu klaar en doe ik niets meer aan. De verdere detaillering, afbouw en montage wachten tot ik ruimte heb op de nieuwe baan. De delen die klaar zijn hebben inmiddels een lengte van bijna één meter. Daar komen o.a. nog twee toiletgebouwen, twee kiosken en de perron overkapping bij. Daarmee komt de totale lengte straks op bijna anderhalve meter :P. De toiletten ga ik hierna in elkaar zetten dus er komt nog minstens één update ;).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Goed bezig  :thumbup:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Dat gaat lekker snel.
Zo te zien past het allemaal goed in elkaar.
Ga zo door.  ;) :)
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Wow wat een tempo heb je gedraaid! Ziet er wel netjes verzorgd uit!!
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Mooie vorderingen aan het prachtige imposante station. :)
Gelukkig komt er nog een update. :P

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Wat een tempo...
Hoeveel onderdelen per minuut?

Erg mooi, en erg lang.
En dan ben je nog niet klaar.

We wachten op de de volgende update.

Gr.Wim
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
@ Henk,

Bedankt!

@ Tom,

Ik blijf lekker doorwerken, maar het weekje vakantie is om. Tempo zal dus wat lager komen te liggen ;).

@ Koen,

Ja ik heb lekker de vaart er in, maar vergis je niet hoeveel werk er straks nog zit in de definitieve afwerking!

@ Michel,

Die update hou je te goed! Ik heb al wat materiaal opgezocht om een kleine line-up voor het station te maken :D.

@ Wim,

Haha dat hou ik niet bij hoor, maar kozijnen en vensters lijmen gaat aan de lopende band :). Klaar ben ik nog lang niet, maar na de toiletgebouwen is het pas op de plaats en eerst verder bouwen aan de baan!

Groeten,
Wico 
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Ja dat geloof ik graag Wico, de grote vlakken is nog relatief simpel aan elkaar te plakken  O:-D

Hierbij dan ook 2 (met en zonder flits) impressies van wat ik ervan probeer te maken.
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Indrukwekkend bouwwerk, Wico !

Zolang het station nog niet in bedrijf is, hoef je de wc's nog niet klaar te hebben.
Je kan dus kalm aan doen, ook gezien de aankomende hitte  :P

Grtz Tony
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter deel 4
@ Koen,

Dat ziet er goed uit! Ik zat zelf te denken om de bogen en onderrand grijs te maken, maar twijfel of ik een vaste hand van schilderen heb. Misschien maar eens uitproberen op wat reserve onderdelen.

@ Tony,

De bauleute willen toch ook pipi machen können >:-D. En kalm aan doen zit er niet in; zie de volgende update in vijf minuten :D.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale (1)
Zo de toiletten zijn ook (basis) klaar. Het is zo warm op zolder dat de onderdelen bijna vanzelf aan elkaar smelten, dus dat scheelt weer lijm ;). Zweet op mijn rug om mijn forum vrienden van verse foto's te voorzien :D. Ik heb de toiletten alleen voor de foto even direct naast het hoofdgebouw gezet; eigenlijk hoort daar nog een stuk van 20 cm tussen waar twee kiosken op komen.

Daarmee komen de bouwactiviteiten voor nu stil te liggen. Verdere afbouw volgt als de baan zover klaar is. Nu kan ik de losse delen nog makkelijk opslaan tot volgend jaar!

Op verzoek ook wat rails neergelegd en lekker een line up van mijn Re 460's gemaakt (alleen de BLS Re 465 ontbreekt op de foto). Hopelijk genieten jullie ook van de plaatjes (in twee delen).

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale (2)
Deel twee van de line-up met wat meer detail van de loc's.

Groeten,
Wico
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale

Alvast lekker wegdromen voor het slapen gaan, Wico  O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Ik zag de foto's net voor dat ik ging slapen en ja ik heb heerlijk geslapen bedankt Wico. ;) :P
Prachtige foto's van een mooi station en schitterend Zwitsers materiaal. :)

Groet Michel
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Mooi foto's Wico, dan zie je pas hoe mooi het station is en het materiaal wat je ervoor zet ziet er minstens zo mooi uit!

Maar nu mist er toch nog wel een stukje tussen de toiletgebouwen en het station?

Mocht je besluiten om de onderkant grijs te gaan doen, zou ik wel een donkere grijs pakken. Ik heb ook eerst zitten zoeken naar een grijze kleur om de bogen mee te doen maar vond dat het dan een beetje "flauw" worden omdat de rest van het gebouw ook al een wat lichtere uitstraling heeft. En met een dun penseeltje en goeie verf gaat het wel lukken om die kleur aan te brengen hoor :D

Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
-Wico,
Ik blijf 'genieten'! Die "ene", die wij beiden missen, komt er zeker ook nog eens bij!  B) :help:
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
 @citaat ik zie dat ik slecht gelezen had in de post van Wico. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het op deze manier ook al een mooi geheel vind!  O:-D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Even een mijmer(d)ing........

De rode loc staat al jaren op mijn verlanglijstje; een klassieker, waar de vorm mooi tot zijn recht komt.
Maar dat is met die witte eigenlijk ook zo  :P

Mocht ik ze allebei op een beurs voor een boterzacht prijsje tegen komen, zal het lastig kiezen zijn  :?
Of zó boterzacht, dat ze allebei mee moeten  :D

(Bij de andere 2 loc's vind ik de vorm minder herkenbaar, al is de opdruk erg fraai)

Maarre, mooi station  :thumbup:

Grtz Tony



Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Ik word hier heel erg blij van  :D
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Het zijn letterlijk en figuurlijk plaatjes Wico, prachtig gezicht  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's "Donnerwetter Alm" ... Bahnhof Donnerwetter finale
@ Tony,

Welterusten >:-D.

@ Michel,

De meeste dromen zijn bedrog, maar toen ik vanochtend wakker werd stond het station er nog :D.

@ Koen,

Bedankt voor de complimenten. Zoals ik al schreef: alleen voor de foto even deze opstelling gemaakt. Ik ga op een reserve onderdeel eens wat verf uitproberen!

@ Gerard,

Degene die we missen hoort niet in deze line up, maar wel in de verzameling. Nu maar wachten tot Märklin onze gebeden verhoort O:-D.

@ Koen,

Het was nog vroeg zullen we maar denken ;). Het misstaat inderdaad niet, maar dan missen we wel 40 cm perron :O.

@ Tony,

Die rode ga je zeker vinden voor weinig, want dat is het basis model wat al jaren wordt uitgegeven. De witte is een ander verhaal, want die is onderdeel van een (duur) setje met gelimiteerde oplage. Dus of dat lukt ...

@ Henk,

Het was wel even werk om alle locs en rijtuigen in de verhuisdozen terug te vinden, maar het is gelukt! Mooi toch om anderen blij te maken :).

@ Peter,

Ik ben zelf ook blij met deze plaatjes :P. Zie het ook als een stukje beloning voor de bouwactiviteiten van het station.

Groeten,
Wico