Haha,
Dag Hans en Ronald.
De vrouwen zijn net terug gekeerd uit Amsterdam en hebben voor mij Belgische spekken meegenomen

De staaf mixer zijn ze vergeten denk ik

Vandaag ben ik met Aart bezig geweest met koploper.
Na de koffie en wat bijkletsen zijn we naar de treinen kamer gegaan om de ECoS op te starten, hierna na een andere kamer waar mijn pc staat.
Op de treinenkamer staat ook een pc maar omdat het hier zo,n klein is hadden we er voor gekozen om het programmeer werk vanaf een andere pc te doen.
Omdat beiden pc hun data uit een netwerk schijf halen is het mogelijk om op beiden te werken.
Samen zijn we aan de slag gegaan, eerst het nieuwste gedeelte toevoegen aan het bestaande baanplan.
Man wat kun je een hoop instellen, Seinwezen ( Sander ) en ik waren al bezig geweest en hadden het redelijk voor elkaar, er zaten wel wat fouten in maar Aart had die zo bovenwater.
Na een aantal uren programeren en nakijken ging de eerste loc op de baan

Erg leuk om te zien hoe dit in zijn werk gaat, maar na een tijdje stopte de loc ermee en wilde niet voor of achteruit meer.
Ik ben bang dat hij de geest heeft gegeven

hierna is de NS 1739 op de baan gegaan deze MFX loc heeft voor mij ook nog een aantal uitdagingen in petto.
De snelheid is moeilijk in te stellen, dus daar moet ik nog veel tijd in stoppen.
Al met al zijn we een uur of 6 bezig geweest, nadat Aart weer richting huis is gegaan heb ik nog even met het programma gestoeid.
Ik denk dat Aart het geluk heeft meegenomen want ik kreeg het niet meer aan het rijden.
Voor vandaag stop ik met het programma, waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar na al die uren.
Aart super bedankt voor je komst en uitleg.
Mvg,
Peter / degeluidsman.