Dit jaar vierde de Zwitsers dat het 175 jaar geleden was dat ze begonnen met treinen. Om dat te vieren hebben ze verspreid over het jaar , in verschillende regio's festiviteiten georganiseerd.
In het weekend van 2 en 3 September vierde regio Mitte deze gelegenheid. Door Corona was er niets terecht gekomen van de reisplannen met de Glacier express, een mooie gelegenheid om wat te combineren. Er werd een plan getrokken en op 2 September vertrok ik op onze trouwdag met mijn vrouw met de ICE naar Bern.
Op 3 en 4 September waren er diverse activiteiten op en rond het station georganiseerd.
Hier een blik op het plein voor het station, waar naast diverse stands ook oude bussen en trams rond reden.
Hier een mooie oude Postbus, maar ook een volledig E Post taxi was erbij.
Zelf had ik gekozen om een bezoek te brengen aan het historisch depot van de BLS in Burgdorf.
Hier staan een paar locs die ook hier op de baan rond rijden en die tot mijn favoriete locs behoren.
Tijd voor een paar foto's.
Vanaf het station Burgdorf staat het duidelijk aangegeven en al snel stonden we voor het depot met uitzicht op de eerste wagons en treinen.