Eindelijk weer eens tijd voor een inhoudelijke update. Ik ben lekker aan het prutsen om het nieuwe spoor aan te leggen. Zie de plaatjes en de bijpassende praatjes

.
Thunderstruck City is nu nog een kale vlakte waar ik me deze winter op uit kan leven. Vanaf mijn werkplek zie ik nu al wel de treinen in de verte naderen. Het spoor loopt nog niet rond, maar er moest toch even een treintje over de rails gestuurd worden

.

Vervolgens gaat het spoor over het trappengat via een hangende constructie met staaldraad. Simpel maar doeltreffend opgelost ...
De volle lengte van 244 cm 12mm beukentriplex loopt vervolgens door over mijn werkplek, zodat de treintjes voor mijn neus langs rijden. Ik moet nog wel de twee beeldschermen op de tafel plaatsen.

Het voorste spoor gaat de bocht om, om aan te sluiten op bestaand spoor. Vervolgens moet ik de bestaande treintafel uitbreiden met 38 cm, zodat het achterste spoor helemaal naar achteren door kan lopen. Helaas heb ik afscheid moeten nemen van de romaanse ruïne, dus die zoekt een nieuw thuis (stuur maar een pb met een zacht prijsje als je interesse hebt).

Tot slot een kadootje van mijn niet-treinen vrienden, dat nu een mooi plaatsje heeft gekregen

.

Vervolgstap wordt het verder aanleggen van de ruwbouw voor het nieuwe spoor, zodat beide sporen aan kunnen sluiten op het bestaande spoor. Daarna kunnen de treinen dan letterlijk (weer) een rondje rijden.
Groeten,
Wico