Nieuws:

Kom je ook op zaterdag 17 oktober naar de De stichting 3rail Gastendag 2026 bij de MSG in Den Bosch?

Wico's Thunderstruck Alley ... Old Mc Donalds farm

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Re: Wico's Thunderstruck Alley ... Uitstapje Denemarken

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ik bedoelde pinnen in lokale valuta. Bij pinnen in euro's ben je afhankelijk van de in het pinapparaat ingestelde omrekenkoers en die is eigenlijk mooit gunstig voor jou als consument.
Met contant geld pinnen uit een automaat loont het de moeite om de koers en transactiekosten even te checken die de bank hanteert; ook daar zitten boefjes tussen. Over het algemeen zijn de bekende grotere Deense banken oké.

Terug naar de USA-trains maar weer!

US rail .. what else?

Hans,

Dat doe/deed ik dus ook. Bij betalen met je NL pinpas krijg je de keus om te betalen in DKK of euro's. Mijn keuze: DKK :).

Groeten,
Wico
Dat bedoel ik dus :)
Re: Wico's Thunderstruck Alley ... visite, visite

US rail .. what else?

Vandaag waren Michel en zijn vrouw Karin bij ons op visite. Zoals altijd weer erg gezellig samen en genoeg om te bespreken (treintjes, treintjes, treintjes). Nou wilde het toeval dat Michel wat Amerikaans materieel te koop had en ik afscheid wilde nemen van wat Zwitsers materieel. Na wat onderling handje klap wisselde dus het nodige materieel van eigenaar. We zullen maar zeggen dat Sinterklaas en Kerst dit jaar vroeg vallen :P.

Michel blij en ondergetekende minstens zo blij... :) :) :)

Onderstaand een voorproefje van mijn nieuwe aanwinsten, de Märklin 26490 Alco PA-1 WABASH "Blue Bird" met 6 streamliner sneltreinrijtuigen. Een schitterend uitgevoerd model, nieuw in de doos! Overigens wel opvallend dat Märklin dan het sluitrijtuig beeldvullend op de doos zet :?. Morgen aanmelden en ijken en wat proefrondjes rijden, meer foto's en bewegende beelden volgen dus later ...

20260830_210109a.jpg

20260830_210206a.jpg 

Groeten,
Wico
Wat een geweldige aanwinst is dit! Zeer leuke kleuren en model!
Zeer benieuwd als hem over de baan gaat schitteren.

Veel plezier ermee

Als het maar Zwitsers is.

Wico, het was zeker gezellig mijn vrouw en ik hebben zeer genoten van jullie gastvrijheid (zoals altijd).

Ik ben zeer blij met mijn Zwitserse aanwinsten waar ik eerst plek voor moet gaan maken plannen zijn er maar daar over later in mijn topic meer.

Deze wonderschone set die je laat zien in wat betreft kleurencombinatie een voltreffer prachtig en ik ben benieuwd naar de eerste beelden als hij door het groene landschap heen rijd.

Bedankt voor de heerlijke middag en de rondleiding op zolder en voor het prachtige Zwitserse materiaal wat Michelstadt rijker is.
Heel veel rijplezier toegewenst met je Amerikaanse aanwinsten maar aan je glimlach en glinsterende ogen te zien komt dat zeker goed.

Groet Michel
 :) Gezellig dat Karin en dinges langskwamen en ook nog met mooie ruilhandel.
Dat is een hele mooie Blue Bird set, die zie je hier op het forum niet veel langskomen, dat maakt het nog een stukje leuker om wat aparts te hebben. B)
En dat sluitrijtuig op de doos snap ik wel, het rijtuig is de blikvanger van de trein. B)
:o) als jij daar anders over denkt wil ik die wel overnemen, dan wordt je treintje één rijtuig minder lang, is ie evengoed nog lang zat :D
Veel kijk en rij plezier ermee.

US rail .. what else?

@ Kenny,

Hij stond niet op mijn wensenlijstje, maar toen ik deze set zag was ik gelijk verkocht. Hij ziet er heel sjiek uit zo met dat zilver/chrome en donkerblauw!

@ Michel,

Die glimlach is nog steeds niet van mijn gezichten dat blijft voorlopig zo :D .

@ Dirk-Jan,

Je ziet deze set inderdaad niet heel veel. Blijkbaar in 2011 uitgegeven in een beperkte serie van 1.999 stuks wereldwijd. En deze zit nog splinternieuw in de OVP. De stroomvoerende koppelingen zitten nog in het gesealde zakje!

Groeten,
Wico

Waar een wil is, is een spoor

Leuk, zo'n visite :thumbup:
Wat een geweldig samenzijn moet dat zijn geweest Wico en Michel!

Veel plezier allebei met de aanwinsten.

Groeten,
Jelmer

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Wico,

Mooie set heb je daar gescoord en Michel kennende is hij blij met zijn Zwitserse aanwinsten.
Het sluitrijtuig is inderdaad een zeer mooie blikvanger.

Dirk-Jan,

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 31 augustus 2026, 07:43:05En dat sluitrijtuig op de doos snap ik wel, het rijtuig is de blikvanger van de trein. B)
:o) als jij daar anders over denkt wil ik die wel overnemen, dan wordt je treintje één rijtuig minder lang, is ie evengoed nog lang zat :D

Droom lekker verder!  >:-D
Gaat echt niet gebeuren, Wico is er veel te blij mee.

Henk

US rail .. what else?

@ Adriaan,

Dat klopt helemaal!

@ Jelmer,

Bedankt, en je hebt helemaal gelijk.

@ Henk,

Volgens onze partners waren we al dagen onrustig in afwachting van al het moois :P. En Dirk-Jan ach keep on dreaming inderdaad ...

Groeten,
Wico
Re: Wico's Thunderstruck Alley ... WABASH Blue Bird

US rail .. what else?

En hier dan gelijk het beloofde filmpje. Vers uit de doos en rijden als een tierelier :P.

Groeten,
Wico
Helaas:

Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw. (Afspeel-ID: ry_P0rDpYnSqIc7l)
Meer informatie
en 15 sec later doet ie het wel

US rail .. what else?

Mark,

Ik was dus iets te vroeg met het plaatsen van de link.

Groeten,
Wico

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Vermoedelijk heeft Donald Trump er met zijn dikke vingers tusse gezeten.
Pas maar op want straks eist Donald jouw baan op omdat Donald denkt recht er op te hebben.

Maar b.t.w. mooie trein hoor, glijdt nog lekker door het beeld.  :thumbup:

Als het maar Zwitsers is.

Wauw Wico in de doos was hij al prachtig maar zo rijdend is hij helemaal schitterend mooi en het motorgeluid erbij stoort niet echt als hij langskomt. :favorite:

Heel veel rijplezier toegewenst. :thumbup:

Groet Michel
 :) Yep, tis een hele mooie trein, en zo te horen ook mooie rijgeluiden.
Ik kan er nog een hoop woorden aan wijden maar dit is gewoon B) en B)

Citaat van: Wico op maandag 31 augustus 2026, 13:48:38En Dirk-Jan ach keep on dreaming inderdaad ...
:o) Nou, dan ga ik maar effe legge en dreamingen. :P

Wico,

In een woord geweldig! :favorite:

Heel veel plezier ermee.

Henk
Dat is pas een aanwinst Wico, en dan nog gelimiteerde uitgave. Hij rijdt zeer mooi door het landschap dat we zo goed kennen. Wat doet die Amerikaan nu in Zwitserland? Ach ja Wico Trump heeft Zwitserland geannexeerd... :D  Veel plezier ermee.

Luc
Echt een magnifieke aanwinst ! WAUW, zeker door de geweldige bergen en landschappen.
Ook zeer leuk om de trucks in de bergen te zien staan al
Schitterende set, de ramen van de locomotief doen me een beetje denken aan de NS1200 serie (die dacht ik ook Amerikaans is)

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Wico.

Laat ik jou dan maar als eerste feliciteren met deze prachtige nieuwe aanwinst  :thumbup:  :thumbup:
Wat een prachtige trein in zijn geheel,
met zeker een hoofdrol voor de loc en de sluitwagon  :cool:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Wat een lengte  :thumbup:

Prima idee om deze trein van zijn doos te verlossen Wico  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman 

US rail .. what else?

@ Tom,

Met Trump weet je het nooit 8o.

@ Michel,

Mooi zwaar geluid, ook de toeter laat zich luid en duidelijk horen :).

@ Dirk-Jan,

Als pensionado is een power nap een mooi periodiek rustpunt tussen alle activiteiten B).

@ Henk,

Bedankt, het is een heel karakteristiek jaren 50 model.

@ Luc,

Met Trump weet je het nooit 8o.

@ Kenny,

Goed gezien! De trucks kunnen al een beetje sfeer proeven ;).

@ Barry,

Dit zegt Wikipedia over de 1200 serie: "Deze locomotieven zijn van een Amerikaans ontwerp van Baldwin/Westinghouse, doch net als de 1000-serie grotendeels in Nederland gebouwd."

@ Erik,

Bedankt voor de felicitaties en er volgt nog meer :D.

@ Peter,

Sinds 2011 door de vorige eigenaar aangeschaft en zorgvuldig bewaard. Rijdt na al die jaren als een zonnetje!

Groeten,
Wico
Hi Wico,

Ik probeer de ontwikkelingen bij te benen maar blijk weer rijkelijk laat op het feestje te zijn....

Het maakt de beelden niet minder prachtig! Gefeliciteerd!

Wat mij opviel is het belang van het kiezen van de juiste snelheid voor je trein.

Niet te snel zodat het geheel majestueus door je landschap rijdt.

Roger

US rail .. what else?

Roger,

Zeker bij het "historische" materieel pas ik de snelheid aan, dat komt veel beter over op de video. In dit geval stond de teller slechts op 60 km/u.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Thunderstruck Alley ... Märklin 37984 Black Beauty

Wie Michel een beetje beter kent, weet dat hij in een fraaie en ruime station rijdt. Daar past dus meer in dan alleen een Märklin 26490 Blue Bird :D. Uit de kofferbak kwam ook nog een zeer fraaie Märklin 37984 Class 800 stoomlocomotief van de Union Pacific. Een ware black beauty die onderdeel vormt van de "heritage fleet" van de Union Pacific. De loc rijdt in deze (olie gestookte) uitvoering vandaag de dag dus nog steeds actief rond! Een model dat dus zeer wel past op mijn periode VI georiënteerde USA baan :). Enig nadeel: de loc past nu nog niet door alle Zwitserse tunnelportalen 8o. Dus moeten jullie het voorlopig doen met een plaatje van de OVP. Maar geloof me, hij is prachtig zwart B).

20260901_124417a.jpg

Verder nog een uitbreiding van de goederenwagons in de vorm van de set 45690 met drie UP veewagens en de set 45660 met twee gesloten UP goederenwagons en nog drie UP veewagons.

20260901_124628a.jpg

20260901_124817a.jpg

In plaats van de Class 800 werd de UP Mikado opgetrommeld om het geheel ook op bewegend beeld vast te leggen. Ik ben zeer tevreden met deze samenstelling :thumbup:.

Voorlopig zijn dit trouwens de laatste bewegende beelden, want binnenkort verder aan de slag met het stationsgebied. Om teveel stof etc. te voorkomen gaat er plastic over de opstelsporen. En aangezien een rondje rijden bij mij altijd via het grote schaduwstation loopt, zit rijden er dus even niet in.

Groeten,
Wico 
Wat een schitterende sleep Wico. :favorite:
Ja mooi he zo een grote station wagen. ;)

Groet Michel

Wico,

@citaat  @citaat

Een statieportret kan toch wel?  8o
FF uit de doos en dan gauw weer terug.

Henk

Waar een wil is, is een spoor

En dat vertelt onze Wico ook gewoon nog even niet :?
En ja, Michel mag vaker langskomen met z'n fraaie ruime station ;)
Achterbank plat, proppen maar :P

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

... en ik maar wachten tot dat jochie ten tonele komt:

Prachtige aanwinsten er weer bij: gefeliciteerd daarmee Wico  :thumbup:

Groeten,

Erik.
@ Michel,

Gelukkig hoefde hij niet leeg terug ;).

@ Henk,

Helaas, ik heb hem even op de baan gezet maar vergeten gelijk een foto te maken. Model is stevig maar toch kwetsbaar, dus hij blijft nu lekker in de doos.

@ Adriaan,

Op de terugweg ging de achterbank inderdaad plat, maar daar mag Michel meer over vertellen ;).

@ Erik,

Schitterend filmpje! Ik had het al eens eerder geien, maar nu weer met verbazing zitten kijken.

Groeten,
Wico
Citaat van: Wico op dinsdag 01 september 2026, 18:21:29hij in een fraaie en ruime station rijdt.
:o) Tjonge tjonge, op een treintjesforum deze tekst gebruiken, neigt naar een soort van Zeeuwse zuinigheid. :D
Had dan tenminste "wagen" achter station getypt, dat leest lekkerder en eigenlijk heet dat gewoon "Touring" bij BMW. :P

Maar goed, je hebt er een prachtige locomotief bij, tenminste, we zien een mooie doos, gaat lekker zo. >:-D
 :) Het filmpje met de mooie wagons geeft dan wel een duidelijk beeld van die nieuwe aanwinsten, dat dan weer wel. :thumbup:  B)
Nou, suc6 dan maar met de verbouwing van het stationsgebied en dan ook het uitboren van je tunnels.

@ Erik; ook al eens eerder gezien maar inderdaad een erg leuk filmpje. :thumbup:
Dat is eeen geweldige verkoop tussen jullie beide geweest dan! Fraaie locomotief erbij & dat filmpje zullen we wel zien voorbij komen als het mogelijk is.
Deze sleep begint al aardig te worden. Veel succes met de komende werken
@ Dirk-Jan,

Mea culpa, mea maxima culpa O:-D. Vanwege de privacy had ik het merk niet vermeld, want voordat je het weet begint er hier iemand over die asociale BMW rijders >:-D.

@ Kenny,

De ruildeal zorgde voor twee heel tevreden treintjesliefhebbers, soms moet het gewoon zo zijn :). En dat filmpje gaat er natuurlijk komen, maar de prioriteiten liggen nu even anders.

Groeten,
Wico 
Het gaat wel lekker daar bij jou Wico, gefeliciteerd met de prachtige aanwinsten. Dat ze maar vele kilometers aan rijgenot geven.
Freek,

Het gaat hier prima mag ik wel zeggen :D. Het enthousiasme is groot om weer met de baanbouw aan de slag te gaan!

Groeten,
Wico
Dat zijn geweldig mooie aanwinsten voor jouw nieuwe topic Wico. Dat ziet er echt een reuze loc uit. De sleep van US_wagens is reeds indrukwekkend als die door het landschap rijdt.

Have fun

Luc
Luc,

Met de fun gaat het helemaal goed komen. Maar eerst het stationsgebied afbreken en opnieuw sporen aanbrengen zodat de treinen weer kunnen rijden.

Groeten,
Wico
Forum Moderator

Lekker bezig Wico, is het station al ontmanteld?

Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter,

Het is verbazingwekkend hoe snel dat gaat 8o. Ik wilde jullie niet vermoeien met foto's van de afbraak, maar ok ééntje dan met de laatste stand van vandaag :O.

20260902_163231a.jpg

Ondertussen houden de kleine Zwitsers een volksraadpleging over hun toekomst aan de andere kant van de grote plas :P.

20260902_163316a.jpg

Groeten,
Wico
Forum Moderator

Ik heb blijkbaar een vooruitziende blik  8o
Eerst de McDonalds en nu de sloop van het stations gebied, ik kijk gewoon op jou webcam mee  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman 
@citaat  @citaat

Ik zie dat er in iedergeval al een Zwitsers Preisertje die er zin in heeft in de oversteek Wico die meneer aan de linkerkant met zijn nieuwe bestelde t-shirt Little Joe. >:-D

Groet Michel
@ Peter,

Als je me dan ook even de lottogetallen voor volgende week wilt doorgeven (liefst via PB) :o).

@ Michel,

Ja daar was mijn oog ook al op gevallen :P. Blijkbaar heeft ook hij een vooruitziende blik!

Groeten,
Wico
Hoi Wico wat een prachtige loc en qua landschap van de alm dat past nog wel bij Amerikaanse idee. Veel rijplezier en ombouwplezier

Gr henk
Henk,

Eigenlijk is de bovenleiding nu het meest storende element, voor de rest past het eigenlijk best goed. Maar in de toekomst ga ik toch ook in het landschap het een en ander aanpassen. Eens mens moet nou eenmaal wat te doen hebben :).

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Wico,

Ik ben weer bij hier !
Mijn highlights zijn de stoere passagierstrein met uitzichtkoepels en de gefilmde lange goederensleep ( die bijna traag genoeg door de bergen knart )  :P

Je bijna leeggeruimde stationsdeel geeft lekker wat plannings/fantaseer-ruimte.
Dat wordt een heerlijke puzzel voor je !

Grtz Tony
Citaat van: Wico op woensdag 02 september 2026, 17:18:47Zwitsers een volksraadpleging
Wat inderdaad dan weerom iets unieks Zwitsers is... :thumbup: 🇨🇭