Lucien en anderen,
Het Magazin bestaat al lang en was oorspronkelijk uitsluitend in het Duits en dus voor dit "verzorgingsgebied" Het merendeel van de artikelen ging over duits grootbedrijf en modelspoor. Met regelmatig uitstapjes naar Oostenrijk en Zwitserland ook vallend onder dit taalgebied.
Men is dus wat gaan doen voor "andere talen" (Verschijnt het Magazin ook in het Frans en Engels??) Da's al winst al pakt het "wat verkrampt" uit. Weinig aandacht voor "nederlands" of ander buitenlands (model)spoornieuws. Tenenkrommende vertalingen hier en daar.
Nee critici kom niet aan met de nieuwe producten die men er in plempt, da's toch pure aanprijzing van de eigen producten.
Die heb je al lang gezien in Neuheitenfolders (pardon nieuwighedenfolders) of op de site. Altijd al beetje loze bladvulling eigenlijk maar goed het Magazin is en was een uitgave van Märklin dus is dat eigenlijk ook wel weer logisch.
Autoweek is ook zo begonnen naar het voorbeeld van Autobild. Maar kwam na een paar jaar steeds meer met nederlandse redactionele inbreng. Al zijn sommige autotests nog hardstikke duits. Nu praat je daar over grote oplages en dat is dan weer in ons nadeel dus daarmee houdt die vergelijking ook al weer op.
Nederlandse modelspoorbladen waren niet altijd "pro 3rail"; enkele redacteuren zelfs ronduit anti 3rail!!
Op de NL Märklinsite doet men wel eens wat "halve pogingen" maar waarom voegen ze daar voor Insiderleden niet wat meer content toe?
Gelukkig hebben we wel dit mooie forum en vergeet ook de wiki niet!
Intussen iedereen wel veel leesplezier met het Magazine!!
Ik heb het een tijdje niet gekocht misschien toch nog maar eens een los nr. scoren, waarbij ik me direct afvraag waar ik dat nog kan doen in de omgeving Den Haag. De Wapstad Rijswijk had ém vroeger maar die bestaat niet meer en van Stockum in Den Haag is nu ook een andere winkel

Wie weet waar ik dit blad nog los kan scoren in Zuidholland of Utrecht?