"Maar zouden die toeristenritten over de Gotthard-strecke voldoende opleveren om de kosten van onderhoud te dekken? Wat is de toekomst van dit traject als 'zijlijn'?"
Als door een storing de nieuwe Gotthardtunnel (NEAT) niet gebruikt kan worden, dan kunnen treinen over de oude lijn geleid worden. Ik verwacht dat ze die dus wel intact houden! Het weekend dat wij er waren was er een goederentrein defect in de nieuwe Gotthardtunnel en werden intercity's over de oude lijn gestuurd.
Eind oktober was het Amsterdam Dance Event (ADE) en als ik dan op maandagmorgen langs de Westhavens fiets staat daar Tommie en Tess en diverse bijzondere rijtuigen, waaronder het Luxon koepelrijtuig. Helaas foto's vanaf de fiets op grote afstand, er stond teveel water in de sloten om dichterbij te komen.

's Middags staat een deel op een andere plek, het Luxon rijtuig is niet meer te zien.

De regenboog bij de pont voorspelt niet veel goeds voor de rest van de fietstocht naar huis....

Eind oktober was er te lezen dat de Berlijntrein voortaan uit ICE's zal bestaan, de Vectrons en tandpastarijtuigen zijn niet meer nodig.
De fietstocht begint met een mooie zonsopkomst

Bij de Westhavens zie ik een OBB nightjet met een stuurstand met een Vectron neus. Die zie ik voor het eerst dus maak ik heel enthousiast meerdere foto's.

Laurent appt dat die stuurstanden al een tijdje te zien zijn in Nederland, dus rijd ik best wel teleurgesteld door richting Sloterdijk. Het rijtje overbodige Vectrons vind ik dan best een sneu gezicht.

Hachelijk?