Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Frank's slaapverwekkende plaatjes:

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Voor de liefhebbers waren er een paar treinstellen geparkeerd.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De bedankt 6438 kan ik nu ook een keer fatsoenlijk op de foto zetten
Is dit de huisvuiltrein uit Rome of een staaltrein?
Ik kan me voorstellen dat jullie inmiddels genoeg hebben van dit viertal.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Onze gids vertelde verder, over de Berlijntrein en de Nightjet die nu op deze opstelsporen behandeld zullen gaan worden. Maar die wel een eind verderop geparkeerd stonden.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het was een geslaagde open dag, het was allemaal heel goed verzorgd door Prorail, om met plezier naar terug te kijken. Erik (Erik01) nog bedankt voor de goede tip!
En de nieuwe ICNG op de foto's mag nog niet gebruikt worden gezien de rode plakker op het NL bordje.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,
Allereerst bedankt voor deze schitterende foto reportage. :thumbup:

De kabelgoot is erg leuk om naar te kijken net als de line-up van het materiaal.
De "koploper" blijft mijn favoriet trouwens van de 4 line-up modellen.

De foto van de voorkant van de train charter is werkelijk een plaatje van een foto. :thumbup:  :thumbup:
En dan die mooie blauwe lucht erbij dat was zeker de kers op de taart bij zo'n prachtige opendag in de Westhavens.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 B)  Het is een mooi en leuk fotoverslag, jij hebt een mooie dag gehad, en bedankt voor het plaatsen. :thumbup:
En die kabelgoot is inderdaad een leuk detail. Velen van ons doen hun best onder de tafel om alle draadjes zo netjes mogelijk te monteren in strakke lijnen.
Nou, dat schijnt dus niet te hoeven, bundelen en een beetje door elkaar heen draaien is realistischer. :-)
En voor de neus van de Train Charter 1600 lok liggen tussen de rails twee korte stukje rails, wat is de functie daarvan?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Michel: graag gedaan, die kabelgoot lag nu nog open zodat ze er makkelijk bij kunnen, er werd ook verteld dat in de buurt van alle schakelkasten de straat betegeld was ipv asfalt zodat ze eenvoudig de tegels weg kunnen halen als er toch een storing in de bedrading blijkt te zitten, het zijn dus net modelbouwers die Pro railers! De foto van de voorkant van de train charter 1600 vond ik ook erg geslaagd, bij de originele foto (24 megapixel) kan je nog enorm inzoomen op details van de lok. Maar de originele foto is te groot om hier te plaatsen (11 Mb).

@Dirk-Jan: leuk te horen dat de foto's in de smaak vallen! De extra rails zijn bedoeld om een ontsporende trein op te vangen, zodat hij maar beperkt naast het spoor kan komen te staan. Bij zo'n kort stukje lijkt me dat onzin, misschien moet ik nu bekennen dat ik niet steeds naar de gids heb geluisterd maar ook druk was met foto's maken.  ;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Bedankt voor de leuke foto's, Frank !
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie reportage Frank.
En teveel foto's.......nooit!

Henk
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Omdat Frank ons altijd lastig valt  eeeh verwent natuurlijk met foto's rond de Hoofdstad hier even een probeersel van mij uit deze contreien.
Kwam deze 186 tegen tijdens mijn pauze op de overgang bij Dortmuiden te Amsterdam.
Natuurlijk zie je pas achteraf de storende bovenleidingsmast, want ik ben niet zo'n geoefende fotograaf, maar het is dan ook ff voor de fun.
Deze 186ers staan er zeer regelmatig, wachtend op een volgende klus.
20230712_100347 (768x1024).jpg
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik maak nog steeds foto's, ook bij de Amsterdamse Westhavens, alleen plaats ik ze hier niet. Ik zit doorgaans liever in mijn vrije tijd met een Railmagazine in de tuin dan achter een PC.

Maar goed, u vraagt, wij draaien!

1 De sneltram in IJsselstein, ook leuk?

20230708_162543.jpg

2 Voor de kenners: het is de tram richting Utrecht!

20230708_162552.jpg

3 Dan natuurlijk Amsterdamse reclametrams, van Booking punt com

20230726_090218.jpg

4 En van KPN

20230726_132633.jpg

5 En een Railforce One dieseltje bij de Westhavens.

20230713_082852.jpg

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het rangeerterrein Westhavens bestaat nu dus uit 2 delen, een deel voor reizigersvervoer dat Zaanstraat moet gaan vervangen, en het goederendeel.

1 Een aantal 1700 wachten op werk

20230711_140241.jpg

2

20230713_164829.jpg
 
3 De 1761 is voorzien van (slecht leesbaar) NS Internationaal supports special Olympics Team NL

20230713_181424.jpg

4 Vectron met OBB rijtuigen (Nightjet)

20230713_164457.jpg

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De Railadventure 1600 in de Westhavens is ook een leuke verschijning. Helaas maakt mijn telefoon weinig van de reclame Vectron

1 Vanaf de fiets
20230713_164338.jpg

2 Weg oversteken en op de tijd letten, de pont gaat over 15 minuten

20230713_082949.jpg

3 Jammer genoeg zit de lok tussen 2 rijtuigen in

20230713_082725.jpg

4 Alleen de lok

20230713_082804.jpg

5 Een Vectron met reclame

20230713_164554.jpg     
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Nu had ik laatst ook 15 minuten overstaptijd op Amsterdam CS. Dat is best lang voor de snelle spotter!

1 De Eurostar naar Londen

20230726_133120.jpg

20230726_133141.jpg

20230726_133533.jpg   


2 Een Belgische 28 voor een NS Internationaal trein

20230726_133726.jpg20230726_133750.jpg 
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Nog een paar dan?

1 NS Highspeed 186

20230726_085405.jpg

20230726_085433.jpg

2 De Wesp

20230726_085452.jpg

3 Een koploper naar Almere

20230726_133627.jpg

4 De ICE

20230726_134019.jpg
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ze staan er weer mooi op.
Volgende keer gewoon die trein naar Almere nemen, is slechts een halte.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Weer een mooie serie Frank.
Dank je wel.

Henk
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op zondag 28 mei 2023, 09:30:41er werd ook verteld dat in de buurt van alle schakelkasten de straat betegeld was ipv asfalt zodat ze eenvoudig de tegels weg kunnen halen als er toch een storing in de bedrading blijkt te zitten, het zijn dus net modelbouwers die Pro railers!

Dat is heel normaal bij alle kabelboeren in Nederland. Er zijn maar weinig kabelboeren dien met plezier onder asfalt (gesloten verharding) gaan liggen. Dus vaak onder "open bestrating", dus tegels en klinkers. Sommige stellen het verplicht dat ze niet onder gesloten verharding liggen. Goed, dat kan niet altijd  :)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Prachtige smulfoto's Frank. :thumbup:
Ook leuk om weer eens wat reclame trams te zien.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dat zijn inderdaad hele gave platen. Het is vakantietijd want normaal zie ik dat station niet zo leeg. Dan is de ruimte er niet om zonder reizigers die foto's te kunnen maken.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Erik: waarom zou iemand naar Almere willen gaan  ;) 
@Henk: graag gedaan!
@Ronald: ze hebben er over nagedacht, vast nadat de uren, machinekosten en hoeveelheid werk erg tegenvielen toen een stuk asfalt verwijderd moest worden.
@Michel: graag gedaan! Helaas zie ik op Sloterdijk nog steeds nauwelijks reclametrams rijden, ik moet het nu hebben van bezoekjes aan de binnenstad.
@Golfer: het was vorige week inderdaad al schoolvakantie, maar ook midden op de dag, dwz geen studenten of forensen. En natuurlijk wacht ik ook steeds met het maken van een foto als mensen storend in beeld lopen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op maandag 31 juli 2023, 09:54:39@Ronald: ze hebben er over nagedacht, vast nadat de uren, machinekosten en hoeveelheid werk erg tegenvielen toen een stuk asfalt verwijderd moest worden.

Zal vast. Maar dan al wel minimaal 30 jaar later dan de rest van de kabelboeren in NL. Ik ken niet beter dan dat kabelboeren niet onder "gesloten verharding" willen liggen. Het probleem met asfalt en beton is dat je het moet herstellen met asfalt en beton. Dat kan meestal niet meteen. Dus eerst tijdelijk verharding aanbrengen. Laten inklinken. Dan terugkomen voor het aanbrengen van asfalt. Dat kost inderdaad veel geld. Maar om te zeggen dat het zo bijzonder is. Neuh.  :)

Over modelbouwers gesproken: Je ziet hier veel modelbouwers hun baan half moeten afbreken om een storing goed te kunnen oplossen. In dat opzicht: Ja, Prorail is dan inderdaad net als sommige modelspoorders. >:-D

Maar je hebt leuke platen geschoten.  :thumbup:  Zijn leuk om te zien.  :thumbup:

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op zondag 30 juli 2023, 13:45:20Ik zit doorgaans liever in mijn vrije tijd met een Railmagazine in de tuin dan achter een PC.
:o) Hebben wij effe mazzel; met al die regen zit je waarschijnlijk weinig in de tuin. :P
Dus heb je meer tijd om achter voor de pc te zitten en ons te laten genieten van al dat moois wat jij fotografeer. B)  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie foto's weer hoor. Ik zal er goed van slapen 
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Kom ik terug van vakantie, is die Frank hier ff te keer gegaan op dit topic met hele mooie platen. :thumbup:
Je legt zelfs plaatjes vast met historische waarde Frank: De 1700en op het opstelterrein zijn bijna geschiedenis;
vanaf december geen loc-wissel meer in Bad Bentheim dus zal het wel over en uit zijn voor deze serie.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Erik, hier beter bekend als Erik01, vroeg me of ik met hem, Michel (h0-Miessie) en René (Lokkie) afgelopen weekend mee wilde naar Olten, voor een bezichtiging van de beroemde Lindt chocoladefabriek.
Daar had ik, als fijnproever zijnde, zeker interesse in!
Helaas waren er alleen nog hotelkamers beschikbaar met uitzicht op het stationnetje van Olten. En er zou dit weekend ook een historisch lokevenement zijn, leuk voor het geval de rondleiding door de Lindt chocoladefabriek niet weekendvullend zou zijn.

De eerste stop was in het dorpje Pratteln. Om aan genoeg stappen te komen hebben we een rondje om het station gelopen, wat uiteraard een aantal sfeervolle kiekjes heeft opgeleverd!

Station Pratteln
_DSC6044.JPG

De Marklin SBB 421 (re4/4 III) in Rheingold kleuren uit de set 37300?
De 11387 is volgens Google van International Rolling Stock Investment
_DSC6048.JPG

Een 512 Stadler KISS dubbeldekstreinstel
_DSC6054.JPG

Een RABe 523 (Stadler Flirt) treinstel
_DSC6060.JPG

Een SBB RABe 501 Giruna (Stadler Smile) treinstel   
_DSC6063.JPG
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Vandaag plaats ik de foto's van het eerste deel van de wandeling om station Pratteln.

Een duo BLS 465 met een goederentrein
_DSC6065.JPG

_DSC6067.JPG

Aan de overkant van het station staan 2 bouwserie 187 van BLS geparkeerd.
_DSC6071.JPG 

_DSC6078.JPG

De wandeling gaat echter naar de BLS 465 met een erg mooie print
_DSC6072.JPG

We komen hierbij langs een blustrein.
_DSC6073.JPG

Een Vectron van MRCE rijdt zonder sleep door het station
_DSC6074.JPG

Op de brug spotten we 2 Re 4/4 II locomotieven van Widmer Rail Services (WRS), de 420 502 en de 430 115.
_DSC6082.JPG

 
 
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Weer mooie foto's Frank!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 B) Mooie plaatjes. :thumbup:
Die blustrein vind ik wel eem stoer ding, zijn daar nog meer plaatjes van?
 :o) En gelukkig zijn die andere drie lelijke kerels niet steeds in beeld, ik zie liever treintjes. >:-D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@ Henk:  bedankt!

@Dirk-Jan: zeker heb ik meer plaatjes van deze blustrein en er stond er ook een in Olten van een nieuwer type, daar heb ik ook foto's van! Ik zal ze binnenkort voor je plaatsen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Heerlijke beelden Frank  :thumbup: :thumbup: bedankt voor het delen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Super dit!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Bekende plek en heule mooie foto's. Bedankt voor het delen, ik ga nu mijn toetsenbord even schoonmaken O:-D.

Groeten,
Wico 
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie serie Frank. Wanneer volgen de fotos van de chocoladefabriek?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Laurent : we zijn niet verder gekomen dan cacaowagens en de gesloten deur van de Lindt outletwinkel, om toch thuis wat Lindt producten te kunnen afgeven hebben we onderweg naar huis nog wat ingeslagen. Die producten bleken echter uit de Lindt chocoladefabriek in Aken te komen, zo'n 600 kilometer dichter bij huis. Hachelijk?  :-)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De brandweertrein, daar heb ik een paar foto's nog van, voor Dirk-Jan!

Met de mooie Re 465 van de BLS rechts op de foto!
_DSC6069.JPG

De zijkant met buizen van de bluswagen
_DSC6075.JPG

De hele trein van de overkant van het spoor
_DSC6092.JPG
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
We zijn de eerste loopbrug overgestoken om daar de 3 BLS locomotieven beter te bekijken!

De 187 008 van BLS Cargo
_DSC6086.JPG

De 187 001 van Railpool (gehuurd door BLS Cargo?)
_DSC6088.JPG

De Re465 van BLS met een duidelijk andere print aan deze kant dan aan de andere kant
_DSC6089.JPG

_DSC6091.JPG 

Vectron 193 665 van SBB Cargo International en een 474 (189) van SBB Cargo
_DSC6094.JPG

Re 4/4 II 420 234 (was 11235)
_DSC6095.JPG

SBB Re 460 039 Rochers-de-Naye bij het oude seinhuis van Pratteln
_DSC6099.JPG

Vectron 193 518 van SBB Cargo International
_DSC6100.JPG

We zijn inmiddels bij de 2e loopbrug over het emplacement aanbeland!   
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De herinneringen komen weer terug Frank bij het zien van deze prachtige foto's.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
SBB Cargo 484 003
_DSC6101.JPG

RailCare Vectron 476 457 met COOP sleep
_DSC6103.JPG 

Widmer Rail Services Vectron 475 501
_DSC6107.JPG

_DSC6109.JPG

SBB Re460
_DSC6117.JPG

De laatste treinenfoto van Pratteln, de DB 185 136
_DSC6119.JPG
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Michel,

Ja, de bezoekers van dit topic weten niet hoeveel we langs het spoor en over de trappen bij de loopbruggen hebben gelopen (en gerend) om foto's te maken, het is niet voor niets dat we vrijdag ondanks 8 uur in de auto toch aan 24.000 stappen kwamen! Ik vond het bezoek aan Pratteln al heel geslaagd!

Koopjes in de treinenwinkel!
IMG_20230825_150122.jpg

De tramhalte voor de treinenwinkel mag natuurlijk ook niet ontbreken!
_DSC6120.JPG

_DSC6122.JPG

_DSC6125.JPG   

Volgende bericht is Olten!

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dank voor deze prachtige plaatjes die alles behalve slaapverwekkend zijn. En dat is eigenlijk jammer want je kan er prima over dromen :D .
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Rond 17.00 komen we aan in Olten, we hebben hotelkamers met uitzicht op het station Olten! We besluiten nog even naar het festivalterrein te lopen om te zien of er al wat historisch materieel staat.

De wandeling gaat uiteraard langs de spoorlijn zodat de camera ook al warm kan draaien. Eerste foto is van een re 460 met dubbeldeks rijtuigen van meerdere generaties.
_DSC6133.JPG

De lok is de 460 015
_DSC6134.JPG

We zien een rangeerlok staan van de Eisenbahn Dienstleiter GmbH, het zou moeten gaan om een LEW V60D rangeerlocomotief
https://schweiz.rangierdiesel.de/index.php?nav=1401007&id=15501&action=portrait
_DSC6142.JPG 

In de lokloods van Olten staat een Gottardo, de aanwezige SBB medewerkers vinden het helaas niet goed dat we een kijkje nemen.
_DSC6158.JPG

Dan lopen we maar richting de Lindt fabriek waar we een SBB Aem 940 (Alstom Prima H4) zien staan.
_DSC6165.JPG

We hebben inmiddels honger dus wandelen we terug richting station Olten. Een ICE 4 (nummer 9490) mag dan natuurlijk op de foto!
_DSC6183.JPG

Dat geldt ook voor een RABDe 500 treinstel
_DSC6199.JPG

Aan het begin van de avond passeren veel goederentreinen met postwagens station Olten. Deze 420 275 van SBB Cargo was daar een van.
_DSC6205.JPG

De 460-ers met stam dubbeldekswagens rijden ook af en aan.
_DSC6209.JPG

Dat geldt ook voor goudkleurige en zilverkleurige Sudostbahn Traverso treinstellen.
_DSC6212.JPG

 
   




Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Het diner was van grote klasse!
IMG_20230825_184848.jpg

Even uitbuiken op de hotelkamer
IMG_20230825_165339.jpg

De wandeling om de maaltijd te laten zakken gaat over de beroemde houten brug van Olten
_DSC6224.JPG

IMG_20230825_200612.jpg

Dan nog een uurtje treinen spotten op station Olten om de dag goed af te sluiten

Een ouder en erg lawaaiig SBB treinstel
_DSC6238.JPG

Een SBB re 460
_DSC6239.JPG

Erg fraai zo'n 460!
_DSC6247.JPG

Giruno nummer zoveel
_DSC6251.JPG

Gelukkig spotten we ook nog een duo BLS locomotieven!
_DSC6256.JPG   

Een balkon met uitzicht op een station, het is gewoon briljant!
IMG_20230825_215609.jpg
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Leuke foto's! Vooral die nachtopname aan het eind is een echte uitsmijter zeg :)  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Welja maak ons achterblijvers maar weer jaloers met dat lekkere eten.
Maar van harte gegund, de foto's grootbedrijf maken alles goed!
Geniet van de resterende dagen Frank & Co.

grts, Leon
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Als grote liefhebber van Zwitsers materiaal is dit natuurlijk smullen in optima forma (we want more :)).

Groeten,
Wico
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Veel te weinig groente in die maaltijd, verder smullen van alle plaatjes!

Groeten,
Jelmer
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Citaat van: frank-103 op dinsdag 29 augustus 2023, 13:21:36
Leuk met standplaats Basel, doet me denken aan een andere blustrein (gefotografeerd in Brig).
Zie m'n draadje "Brig".

Citaat van: frank-103 op woensdag 30 augustus 2023, 17:24:15SBB Cargo 484 003
_DSC6101.JPG
Daarin zit een seinbeeld, en dat type kwam ik in 2017 tegen in Brig.
Het blijkt dat er verschillende type seinen naast elkaar voorkomen in Zwitserland. Dat is op jouw foto's ook te zien.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: depotfest Olten
Zaterdagmorgen is de intocht van diverse antieke treinen, uiteraard hebben we daar naar gekeken!

BLS 205 (Ae 6/8)
_DSC6275.JPG

SBB 10264 (Ae 3/6 III)
_DSC6300.JPG

SBB 14253 (Ce 6/8 I) 
_DSC6322.JPG

BLS BCFe 4/6 736 de blauwe pijl
_DSC6325.JPG

SBB RAe 4/8 1021 de dubbele rode pijl Churchill
_DSC6312.JPG

_DSC6335.JPG

Met de Churchill hebben we een rondrit gemaakt door de omgeving van Olten, waar we geheel toevallig op een station ook de blauwe pijl tegenkwamen!
_DSC6363.JPG

Terug op Olten regende het, wat aardig ten koste ging van de foto's!

SBB 11801 (Ae 8/14)
_DSC6419.JPG