Ik was eerst van plan om de servo?s op de uiteinden van de wisseltongen aan te sluiten.
KLIK: voor de fotoMaar toen kwam ik erachter dat dit niet bij Engelse wissels ging werken en dus toch gebruik moest gaan maken van de handschakelaartjes.
Het aanpassen van de wissels (lees slopen en weer in elkaar timmeren) is een lastige klus en je moet maar afwachten of het goed gaat (tot nu toe wel)
Daarom maar besloten om er volledig van af te zien en voor alle wissels de handschakelaartjes te gebruiken.
Nadat ik vorige week de Engelse wissel vervangen had door twee gewone wissels kwam ik er gisteren achter dat ik, door het verschuiven van de wissels, wat lastig met een servo zou uitkomen omdat daaronder een ring van mijn schaduwstation loopt waardoor de treinen mogelijk tegen de servo aan zouden komen.
Toen zag ik dat een van de wissels wel al door mij, zoals hierboven omschreven, was aangepast en natuurlijk lag hij net op de verkeerde plaats.
Dus gisteren de wissels er weer uit gehaald, omgewisseld en weer er in en alle draden weer aangesloten en toen was de dag alweer voorbij.
Maar de servo komt nu op een plek waar hij niet in de weg zit.
Vanmorgen eerst naar de buurman om te praten over kunststof kozijnen en de planning daarvan en vanmiddag ben ik bij Hero (Robin) op visite geweest.
Robin had aangeboden om bij hem langs te komen om met een servodecoder te gaan stoeien.
Alhoewel dat niet meer nodig was hebben we toch een afspraak gemaakt.
We hebben een gezellige middag gehad en over de hobby en andere dingen gepraat en verder weet ik nu weer een gezicht bij een naam.

Volgende week is het Pasen en dus een extra dag vrij.
Alleen de weersvoorspellingen zijn voor de hobby slecht.
Veel zon en hoge temperaturen