Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt!
Pagina's: 1 ... 14 15 [16]   Omlaag

Auteur Topic: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt!  (gelezen 64270 keer)

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt!
« Reactie #750 Gepost op: donderdag 28 maart 2019, 20:09:05 »

Anne W,

Ik heb het idee dat K-rail kruiswissels en servo's niet de beste combinatie, er zitten nogal wat hefboompjes achter de stelbalk en die hebben een beetje snelheid nodig om goed te bewegen.

De Engelse wissel functioneerde ook niet goed met een handschakelaar en een elektrische wisselaandrijving.
De wisseltongen gingen de ene keer wel en de andere keer niet goed om en er zit (veel) speling in de wisseltongen in vergelijking meteen paar andere Engelse wissels.
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Ben den Hollander

• Stamgast
« Reactie #751 Gepost op: vrijdag 29 maart 2019, 07:59:10 »

Krom, gebogen, getordeerd of een kattenrug. De 2275 moet je echt goed vlak leggen en fixeren waarbij dat zwarte band je niet heel erg helpt omdat het niet vormvast is.

De snelheid van bedienen is niet van belang, mijn 2275's bediende ik met het trage geheugendraad en werkten perfect.

edit 10/4/19: foto's verwijderd......
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 april 2019, 18:44:30 door Ben den Hollander »

Trainhenk

• Stamgast
« Reactie #752 Gepost op: maandag 08 april 2019, 09:58:00 »

Afgelopen weekend niet veel aan de baan gedaan.
Zaterdag had ik bouwdag van de club en gisteren eerst de tuin in om een beetje te schoffelen.
Niet te lang natuurlijk want daar wordt je moe van.   :D :D

Daarna toch nog even naar zolder om de laatste stukken rails op de plaats te leggen waar voorheen een Engelse wissel lag.

Volgend weekend kijken of ik servo's kan plaatsen.
Henk

[De baan van Trainhenk]

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #753 Gepost op: maandag 08 april 2019, 10:00:49 »

Hoi Henk

Blij te lezen dat alles weer goed gaat met je baan, niets is zo vervelend dat er iets hapert  :?

Maar je kan weer lekker verder en dat geeft je weer moed om verder te doen  :)

Trainhenk

• Stamgast
« Reactie #754 Gepost op: zondag 14 april 2019, 21:44:57 »

Ik was eerst van plan om de servo’s op de uiteinden van de wisseltongen aan te sluiten.
KLIK: voor de foto
Maar toen kwam ik erachter dat dit niet bij Engelse wissels ging werken en dus toch gebruik moest gaan maken van de handschakelaartjes.
Het aanpassen van de wissels (lees slopen en weer in elkaar timmeren) is een lastige klus en je moet maar afwachten of het goed gaat (tot nu toe wel)
Daarom maar besloten om er volledig van af te zien en voor alle wissels de handschakelaartjes te gebruiken.
Nadat ik vorige week de Engelse wissel vervangen had door twee gewone wissels kwam ik er gisteren achter dat ik, door het verschuiven van de wissels, wat lastig met een servo zou uitkomen omdat daaronder een ring van mijn schaduwstation loopt waardoor de treinen mogelijk tegen de servo aan zouden komen.
Toen zag ik dat een van de wissels wel al door mij, zoals hierboven omschreven, was aangepast en natuurlijk lag hij net op de verkeerde plaats.
Dus gisteren de wissels er weer uit gehaald, omgewisseld en weer er in en alle draden weer aangesloten en toen was de dag alweer voorbij.
Maar de servo komt nu op een plek waar hij niet in de weg zit.

Vanmorgen eerst naar de buurman om te praten over kunststof kozijnen en de planning daarvan en vanmiddag ben ik bij Hero (Robin) op visite geweest.
Robin had aangeboden om bij hem langs te komen om met een servodecoder te gaan stoeien.
Alhoewel dat niet meer nodig was hebben we toch een afspraak gemaakt.

We hebben een gezellige middag gehad en over de hobby en andere dingen gepraat en verder weet ik nu weer een gezicht bij een naam.  :thumbup:

Volgende week is het Pasen en dus een extra dag vrij.
Alleen de weersvoorspellingen zijn voor de hobby slecht.
Veel zon en hoge temperaturen  :-(
Henk

[De baan van Trainhenk]