Paul van Elst en Frans: bedankt voor jullie reacties! Ik ga proberen van 2019 een beter jaar te maken.
Helaas was 2018 voor mij persoonlijk in alle opzichten een verschrikkelijk jaar.
In maart kwam ik er achter dat ik financieel danig in de problemen zat, ik had een stevige betalingsachterstand aan de zorgverzekeraar, een boete van de NS omdat mijn OV chipkaart niet betaald was. Later, vlak voor de zomervakantie kreeg ik te horen dat ik ook nog een studieschuld van bijna ? 3200,- mag gaan afbetalen in 2019; maar we zijn inmiddels begonnen met een traject tot kwijtschelding van deze schulden.
Tot mijn grootste verrassing kon ik afgelopen zomervakantie mee met mijn pleeggezin en een deel van de bijbehorende familie (opa en oma en oom en tante) op vakantie naar Frankrijk! Dat was natuurlijk ontzettend prettig, ik was wel toe aan rust, een andere omgeving en familie.
Echter, op vakantie is het mis gegaan en ben ik somberder geworden, wat na de vakantie heeft geleid tot een flinke depressie met suïcidale gedachten erbij! Lange tijd heb ik gezwegen en de schone schijn opgehouden, maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat het geen doen was om mijn problemen te blijven verzwijgen.
Ik heb vanaf de zomervakantie tot vandaag de dag een zware periode achter de rug, welke nog niet voorbij is, maar de hobby heeft dit jaar amper tot geen aandacht gekregen. In 2019 begint een nieuw jaar, en ik ga het nieuwe jaar aanpakken met het motto: Nieuwe ronde; nieuwe kansen!
In januari al begint voor mij het eerste traject van verkennende gesprekken bij de psycholoog, waarbij we aan de gang gaan mijn trauma's uit het verleden te verwerken en om te gaan met wie ik ben. Dat is erg fijn, dan kan ik eindelijk in rustiger vaarwater komen. Het zal lang en zwaar worden, maar ik ben een vechter, dus ik zal op mijn tanden bijten en mij hier doorheen knokken.
Gelukkig gaat er in 2019 ook nog wat veranderen, ik zal uit gaan stromen bij Kwintes, mijn indicatietermijn voor begeleid / beschermd wonen zal in de eerste helft van 2019 verlopen. Dus ik ga opzoek naar een eigen huis, flatje whatever er voorbij komt. Ik sta al bijna 2 jaar ingeschreven bij de woningbouwvereniging en ik kan met enige trots meedelen dat ik vrij hoog op de wachtlijst sta. Dat houdt in dat ik bij sommige aanbiedingen die ik krijg, kans maak om uitgeloot te worden! Dat is natuurlijk superfijn, want ik ga in 2019 ook toch eindelijk eens beginnen met mijn modelspoorbaan. En ik weet zéker dat dat gaat gebeuren, omdat ik bij mijn voorkeuren voor wonen heb aangegeven minimaal 2 slaapkamers te willen; zodat 1 slaapkamer mijn modelspoorkamer zal worden!!!!!!
Over afmetingen e.d. heb ik uiteraard nog geen idee, maar zodra ik weet dat ik uitgeloot ben en weet wat voor woning ik krijg dan zal ik de afmetingen van de beoogde treinkamer natuurlijk met jullie delen en gaan beginnen met het ultra-ingewikkelde proces van het plannen van een baanplan, waar ik als bekende 'Wispeltuurder' natuurlijk weer veel te veel veranderingen door ga voeren

Achja, wie weet kan ik alle gemaakte plannen wel bundelen en uitgeven in een baanplanboek. Wie weet

2018 was voor mij een klote jaar, maar 2019 biedt nieuwe ronden en dus nieuwe kansen!
Zijn er ook dingen goed gegaan in 2018? Jawel, zeker wel, ik ben in diverse opzichten en op diverse vlakken gegroeid, ik ben volwassener geworden en naar mijn idee ook minder afhankelijk van mijn pleegfamilie. Wel ben ik voorlopig nog afhankelijk van de zorg hier, en ook als ik op mijn eigen woon, zal ik nog afhankelijk zijn van ambulante begeleiding; maar ik vindt dat geen ramp. Het hele leven is een leerproces, maar het proces van volwassen worden, geconfronteerd worden met problemen uit het verleden, waarvan vele leugens is naar mijn idee wel het zwaarste leerproces wat ik mij kan bedenken.
Ik ga niet teveel uitwijden, maar ik wil wel positief eindigen met de volgende gedachte:
Wanneer ik mijn zwaktes erken en er mee om leer gaan, wordt dat mijn kracht tegen mijn zwaktes.
Ik wil iedereen bedanken die op wat voor manier mij afgelopen jaar heeft gesteund. Ik hoop in 2019 mensen bij mijn nieuwe woning te mogen uitnodigen om te helpen met de modelspoorbaan op te bouwen en te kijken naar de vorderingen.
Ik wens iedereen fijne kerstdagen, een mooi uiteinde en de beste wensen voor een jaar vol modelspoor en/of grootspoor plezier! Dat er maar weer vele treinbanen gebouwd mogen worden, projecten vorderen en we mogen genieten van de vele updates van iedereen! Geniet er van.
Tot in de pruimentijd!
Gegroet;
The MaSt
Marten