Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } geen aanwinst wel de eindstand maand juli

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } hij is onderweg.

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Mies,

TippievanTony; parkeer gewoon alvast wat trucks op het nieuwe asfalt en voor je het weet, ben je die witte lijnen vergeten  O:-D

Grtz Tony

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: Wico op dinsdag 21 juli 2026, 20:08:55Michel,

Wel eerst even op de foto zetten hoor voordat hij direct in de vitrine beland. Vinden je volgers ook leuk :).

Groeten,
Wico

Uiteraard wordt deze Rothaus schoonheid op de foto gezet voor de (trouwe) volgers Wico. :thumbup:

Citaat van: Adriaan_Berg op dinsdag 21 juli 2026, 20:18:12:reactie: Of een foto maken VAN de vitrine, dat vinden ze ook wel leuk :)

Dat zal ik dan voor de volgers en uiteraard ook voor jouw Adriaan. :)

Citaat van: lucdiels op woensdag 22 juli 2026, 10:20:41Laat komen die foto's Michel, we kunnen niet wachten hoor.... :D

Luc

Zodra hij en die paar kleine andere aanwinsten zijn binnen gekomen zal ik ze plaatsen Luc helaas is het pakketje nou in die heimat (Duitsland) dus nog even geduld aub. :)

Citaat van: Tony op woensdag 22 juli 2026, 11:51:29Hoi Mies,

TippievanTony; parkeer gewoon alvast wat trucks op het nieuwe asfalt en voor je het weet, ben je die witte lijnen vergeten  O:-D

Grtz Tony

Dat is weer een hele goede tippievanTony. :thumbup:
Mijn dank is groot hiervoor Tony. :)

Groet Michel

En ja hij is binnengekomen samen met wat kleine andere aanwinsten maar vanmiddag ga ik een leuke Märklin set ophalen dus na het ophalen komen de foto's van de vele aanwinsten.

Even geduld aub.

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

Citaat van: Tony op woensdag 22 juli 2026, 11:51:29TippievanTony; parkeer gewoon alvast wat trucks op het nieuwe asfalt en voor je het weet, ben je die witte lijnen vergeten  O:-D

Niet doen, niet doen!

Er zijn forumleden die altijd hun oog op deze onvolkomenheden laten vallen.
Vooral ene @Tony is daar een meester in.

Henk
Michelstadt } vele aanwinsten waaronder 3 x Ae 6/6.

Michelstadt } vele aanwinsten waaronder 3 x Ae 6/6.
:reactie:

Henk, het oog van Tony is altijd scherp dus houd dat mij ook weer scherp als ik wat laat zien of als een ander wat laat zien. :favorite:

De aanwinsten waarvan sommige afgelopen vrijdag al zijn binnen gekomen bij mij vrouw op haar werk maar omdat ik afgelopen vrijdag op de motor naar Stuttgart was gereden voor feestje bij vrienden en gisteren weer thuis gekomen na een lange en op het laatst erg natte dag even voor Utrecht een bui dat ondanks de regenkleding binnen 3 minuten zelf mijn onderbroek nat was.
Thuis snel omgekleed motor in de schuur gezet aanwinsten bekeken onder de douch gestaan en toen koekoek ging het licht uit op de bank.
Slotconclusie lekker gereden ondanks de vele Stau op vrijdag in Duitsland 1400 kilometer in 2 rijdagen de Chopper reed erg goed met het gereviseerde motorblok leuke weekend met vrienden lekker gek gedaan kortom voor herhaling vatbaar.

De aanwinsten bij mijn Duitse hofleverancier had ik zoals gezegd de prachtige Märklin 46805 de Rothaus wagon bestel om de verzameling up-to-date te houden en meteen 2 doosje machinisten (Preiser 10557) en 1 doosje SBB personeel (Preiser 10407) erbij besteld.
En vanochtend kreeg ik een berichtje van Marktplaats dat een van de verkopers die ik volg een prachtige set Ae 6/6 te koop had staan deze set is uitgeven ter ere van het 50 jaar bestaan van de Ae 6/6.
Contact opgenomen en over de prijs waren we snel eens en omdat ik nog vrij had vandaag vanmiddag opgehaald onderweg met mijn vrouw ergens een lekkere lunch gedaan en toen de set opgehaald.
Daar binnen de set bewonderd geen krasje helemaal niks de OVP nog in nieuwstaat toen hij zei Michel rij rijd toch Zwitsers zei ik ja en liet hij mij de groene Ae 6/6 uit de Märklin startset zien met de naam Arth-Goldau en laten Wico en ik daar toevallig geweest zijn en omdat er geen OVP bij zat kreeg ik hem voor een leuke vrienden prijs mee.
De terugreis was erg gezellig mooie vrouw voorin en bestuurder met een glimlach van oor tot oor en 3 Märklin Ae 6/6 loc op de achterbank in de BMW wat wil je nog meer op je vrijedag. :favorite:

Alle 3 de locs zijn al gereedgemaakt om morgen aangemeld te worden op de Ecos en daarna in koploper zodat ze meteen geijkt kunnen worden en gaan ze een tijdje los rijden en ga ik bedenken wat er achter komt te hangen maar eerst krijgen ze morgen na het werk een machinist in de cabine staat altijd leuk en maakt de loc net wat meer af.

Maar genoeg geschreven op naar de foto's.

Groet Michel
Re: Michelstadt } vele aanwinsten waaronder 3 x Ae 6/6.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Levensgenieter :thumbup: !

als er maar een "v" voor op staat

Erg mooie stoere lok's Michel, en laat ze maar goed inrijden op jouw baan.

Altijd leuk een bezoekje aan Stuttgart, heb daar ook ooit eens vakantie gevierd, en bijna alle modelspoorzaken bezocht.
Die ene in het centrum is als een snoepwinkel  :D

Gefeliciteerd met de mooie aanwinsten in ieder geval.

M.v.g.

Hans V200.0

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Daar zijn weer drie mooie locs binnen gereden  :thumbup:
Gefeliciteerd met die fraaie aanwinsten!

Mooi dat je een paar leuke dagen in
Stuttgart met vrienden hebt gehad  :cool:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.

US rail .. what else?

Michel,

Ik hoef me geen zorgen te maken over jouw CH virus, dat is nog even levendig :thumbup:. Gelukkig nog iemand die Zwitsers materieel weet te waarderen ;). Je kent mijn Ae 6/6 verzameling, dus ik herken de mooie exemplaren die je gekocht hebt. Mooie robuuste locs en de kantonwapens op de zijkant maken ze uniek. Ik heb hier ook nog wat verdwaalde SBB preisertjes, die kunnen best collega's van jouw setje worden!

Groeten,
Wico
Citaat van: h0_miessie op maandag 27 juli 2026, 19:49:23zelfs mijn onderbroek nat was.
:-)  :-) Heb ik ooit ook eens gehad, zeiknat inclusief een laag water in mijn schoenen en dan toch maar doortuffen. 8o
En dan wetende dat er thuis een mooie waterdichte bolide voor de deur staat. :mrgreen:

Citaat van: h0_miessie op maandag 27 juli 2026, 19:49:23leuke weekend met vrienden lekker gek gedaan kortom voor herhaling vatbaar.
:o) Zijn daar ook foto's van of staan die op het brommer forum? :P

Maar jongeman, je hebt er weer een paar blikvangers bij, dat zijn mooie loks en die bierwagon is B)
En ook weer wat leuke Preiser snuiters erbij, die vinden ook wel hun werkplek op je zolder.
Mooie aanwinsten Michel, een paar hele degelijke Marklin Ae6/6, die zullen vast probleemloos veel kilometers op je baan rijden!
Zeer prachtige aanwinsten alweer! Die gaan het helemaal naar hun zin hebben bij de rest!

Jammer dat het einde van de motor rit in het water was gevallen maar ondanks dat zul je een leuke trip hebben gehad. Hopelijk is de motor ondertussen opgeblonken in de schuur
Het stopt maar niet met nieuwe aanwinsten bij jou Michel. Ik vind dan ook dat een nat pak een klein offer is voor zulke aanwinsten te verwerven of bij een dealer aan te treffen. Je moet er iets voor over hebben toch.
Veel plezier met de aanwinsten.

Luc

Märklin fahren-ärger sparen

Fraaie aanwinsten weer, Mies  :thumbup:
En - na grondig kijkwerk - kras- en kreukelvrij, dus direct inzetbaar !
Ook fijn, dat je eens wat extra conductrices erbij hebt.
Dat verhoogt de werksfeer aanzienlijk en is ook handig, wanneer er eens een natte broek verwisseld moet  ;)

Grtz Tony

Michel,

Mooie en flinke uitbreiding weer!

Veel plezier ermee.

Henk
Als liefhebber van de wat oudere modellen, kan ik deze recente uitbreiding van het Ae 6/6 wagenpark zeer waarderen.
Het model blijft mooi.

leuk dat je verzameling Rothaus ook weer is uitgebreid.

Veel rijplezier, om wordt het alweer te heet op zolder?

Citaat van: Hanzi op maandag 27 juli 2026, 19:59:30Levensgenieter :thumbup: !

Dit jaar al 7 uitvaarten gehad mijn vrouw en ik gaan steeds meer en meer genieten zo vaak als we kunnen dus ja een levensgenieter. :favorite:

Citaat van: Hans V200.0 op maandag 27 juli 2026, 20:00:19Erg mooie stoere lok's Michel, en laat ze maar goed inrijden op jouw baan.

Altijd leuk een bezoekje aan Stuttgart, heb daar ook ooit eens vakantie gevierd, en bijna alle modelspoorzaken bezocht.
Die ene in het centrum is als een snoepwinkel  :D

Gefeliciteerd met de mooie aanwinsten in ieder geval.

M.v.g.

Hans V200.0

Ja ze worden zeker goed ingereden Hans. :thumbup:
Straks gaan ze geijkt worden en mogen ze hun asjes gaan strekken op de baan.
Dat snoepwinkeltje in het centrum is zeker een snoepwinkeltje erg leuk en je komt er nooit met lege handen vandaan en Stuttgart is een hele mooie stad om heerlijk doorheen te struinen. :P

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 27 juli 2026, 20:00:36Dag Michel.

Daar zijn weer drie mooie locs binnen gereden  :thumbup:
Gefeliciteerd met die fraaie aanwinsten!

Mooi dat je een paar leuke dagen in
Stuttgart met vrienden hebt gehad  :cool:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.

Dank je wel voor je felicitatie Erik voor deze 3 schoonheden. :thumbup:
Michelstadt is weer een stukje kleurrijker geworden.
Het varken hing aan het spit het lokale biertje smaakte erg lekker dus voor herhaling vatbaar. :favorite:

Citaat van: Wico op maandag 27 juli 2026, 20:23:31Michel,

Ik hoef me geen zorgen te maken over jouw CH virus, dat is nog even levendig :thumbup:. Gelukkig nog iemand die Zwitsers materieel weet te waarderen ;). Je kent mijn Ae 6/6 verzameling, dus ik herken de mooie exemplaren die je gekocht hebt. Mooie robuuste locs en de kantonwapens op de zijkant maken ze uniek. Ik heb hier ook nog wat verdwaalde SBB preisertjes, die kunnen best collega's van jouw setje worden!

Groeten,
Wico

Het virus is zeker nog springlevend Wico. :favorite:
Wat betreft het volgen van Zwitsers materiaal deed ik dat graag maar nu sla ik heel even over. >:-D
Neemt niet weg dat ik erg geniet van jouw Amerikaanse aanwinsten en ik erg naar de updates uitkijk van wat jij ervan gaat maken van deze werelddeel wissel wat betreft modelspoor.
Ik zocht het onderschrift in je handtekening van de collectie Ae 6/6 maar die zie ik niet meer want ik ga ook hard met het verzamelen van deze schoonheden. :favorite:
Ik kan mij vergissen maar toen jij op enter drukte met het bericht dat er nieuwe SBB collega's bij kwamen hoorde ik op zolder wat rumoer zullen toch ook niet op het forum zitten op zolder als ik beneden zit tv te kijken ?  8o

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 27 juli 2026, 20:43:41
Citaat van: h0_miessie op maandag 27 juli 2026, 19:49:23zelfs mijn onderbroek nat was.
:-)  :-) Heb ik ooit ook eens gehad, zeiknat inclusief een laag water in mijn schoenen en dan toch maar doortuffen. 8o
En dan wetende dat er thuis een mooie waterdichte bolide voor de deur staat. :mrgreen:

Citaat van: h0_miessie op maandag 27 juli 2026, 19:49:23leuke weekend met vrienden lekker gek gedaan kortom voor herhaling vatbaar.
:o) Zijn daar ook foto's van of staan die op het brommer forum? :P

Maar jongeman, je hebt er weer een paar blikvangers bij, dat zijn mooie loks en die bierwagon is B)
En ook weer wat leuke Preiser snuiters erbij, die vinden ook wel hun werkplek op je zolder.

Ja zeker doortuffen Dirk-Jan ook al komt het met bakken naar beneden gewoon gas blijven geven en thuis lekker onder de douche en als een plumpudding op de bank ik slaap vallen. :D
Of er foto's van zijn weet ik niet zal het eens vragen aan hun ik zelf neem bijna nooit foto's gaat moeilijk met een halve liter bier in mijn hand. >:-D
Alle aanwinsten gaan een mooi plekje krijgen Dirk-Jan op de baan in de vitrine komt helemaal goed.

Citaat van: frank-103 op maandag 27 juli 2026, 22:16:41Mooie aanwinsten Michel, een paar hele degelijke Marklin Ae6/6, die zullen vast probleemloos veel kilometers op je baan rijden!

Dank je wel Frank. :thumbup:
Daar ga ik wel vanuit dat ze probleemloos hun kilometers gaan maken kwaliteit he dat Märklin spul hé. ;)

Citaat van: Appermont1991 op maandag 27 juli 2026, 23:40:54Zeer prachtige aanwinsten alweer! Die gaan het helemaal naar hun zin hebben bij de rest!

Jammer dat het einde van de motor rit in het water was gevallen maar ondanks dat zul je een leuke trip hebben gehad. Hopelijk is de motor ondertussen opgeblonken in de schuur

Ik hoop wel dat het naar hun zin gaan hebben hier op de baan Kenny. :)
Aan mij zal het niet leggen ze worden als het nodig is goed verzorgd met kleine beurtjes en veel liefde. :favorite:
Al heb ik suiker ik smelt gelukkig niet van de regen als is het wel oppassen voor andere bestuurders want niet iedereen heeft ook voor motorrijders in slecht weer.
Ja de motor staat weer lekker in de schuur en heeft het goed gedaan die mag nu van zijn rust genieten. :P

Citaat van: lucdiels op dinsdag 28 juli 2026, 10:25:18Het stopt maar niet met nieuwe aanwinsten bij jou Michel. Ik vind dan ook dat een nat pak een klein offer is voor zulke aanwinsten te verwerven of bij een dealer aan te treffen. Je moet er iets voor over hebben toch.
Veel plezier met de aanwinsten.

Luc

We gaan gewoon door Luc het Zwitserleven gevoel benut ik helemaal. :favorite:
Gelukkig haalde ik deze 3 schoonheden met de auto want veel bagage plekken heb ik niet op de Chopper wel een rol voor op het stuur voor wat kleding meer kan er echt niet bij.
Dank je wel Luc gaat helemaal goed komen met het plezier straks helemaal als ze geijkt worden. :)

Citaat van: Tony op dinsdag 28 juli 2026, 11:03:06Fraaie aanwinsten weer, Mies  :thumbup:
En - na grondig kijkwerk - kras- en kreukelvrij, dus direct inzetbaar !
Ook fijn, dat je eens wat extra conductrices erbij hebt.
Dat verhoogt de werksfeer aanzienlijk en is ook handig, wanneer er eens een natte broek verwisseld moet  ;)

Grtz Tony

Dank je wel Tony leuk om te lezen dat je ze fraai vindt. :thumbup:
Die conductrices mogen alleen op en bij het station vertoeven wat zeker de werksfeer zal verhogen maar ze mogen niet bij mijn natte broek wissel komen anders krijg toch last mijn mijn lieve vrouw die heel veel goed vindt maar dit echt niet. >:-D

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 28 juli 2026, 12:04:07Michel,

Mooie en flinke uitbreiding weer!

Veel plezier ermee.

Henk

Ja meteen 3 Henk het vult lekker op meteen op de enkele sporen voor de losse locs. :P
Dank je wel gaat zeker en vast goed komen met het (rij)plezier.

Citaat van: erik01 op dinsdag 28 juli 2026, 17:21:58Als liefhebber van de wat oudere modellen, kan ik deze recente uitbreiding van het Ae 6/6 wagenpark zeer waarderen.
Het model blijft mooi.

leuk dat je verzameling Rothaus ook weer is uitgebreid.

Veel rijplezier, om wordt het alweer te heet op zolder?

De wat ouder modellen worden zeker gewaardeerd Erik mede omdat ze mooi en robuust zijn in vergelijking met de Vectrons ook mooi maar net wat anders. :)
Ja de Rothaus wagon mag niet ontbreken geeft weer een mooie herinnering aan onze huwelijksreis naar de brouwerij van Rothaus daar waar ik de eerste Rothaus wagon kocht in de giftshop van Rothaus. :favorite:
Ik raak eraan gewend Erik aan de warmte op zolder eruit zweten is ook afvallen hé. :D
Ja rijplezier zal zeker gebeuren als ze straks meerijden met het programma Koploper. :favorite:

Groet Michel

US rail .. what else?

Michel,

Mijn volledige collectie Ae 6/6 vind je hier. Leuk leesvoer met her en der ook wat achtergrondinfo.

Groeten,
Wico
Dag Wico,

Heb naar je hele verzameling van je Ae6/6 Loks bekeken. Deze lijst is van 2015. Heb je ze allemaal nog? Mooie Loks hoor. Vind altijd jou kenmerk plaatje zo mooi. Dat is toch een ES44AC? Wat is dat een machtige mooi diesel en dan die sound met z'n bescheiden 4400 PK.

US rail .. what else?

Hallo Harry,

Ik heb ze (bijna) allemaal nog. Er staan 25 exemplaren in een vitrine, en die gaan ook niet weg. Van nummer 26 heb ik wel afscheid genomen, omdat ik overstap van CH naar US materieel (en niet meer in de vitrine paste).

Mijn avatar is inderdaad de GE ES44AC van Union Pacific. Die rijdt inmiddels in dubbeltractie op mijn baan :).

Groeten,
Wico

Citaat van: Wico op dinsdag 28 juli 2026, 19:23:49Van nummer 26 heb ik wel afscheid genomen,

:-(

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Waarom 3D-printen als je ze ook van LEGO kunt bouwen :-) :IMG-20260728-WA0001.jpg

US rail .. what else?

Hans,

Zullen we Michels topic niet vervuilen met allerlei US trivia, hij is tenslotte fervent CH fan :D. Maar mooie foto, nu nog op zoek naar Lego blokjes in H0!

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Oeps, deze @citaat @citaat had in Wico's draadje moeten staan!

Ach ja, drukke dag geweest, hele dag in Lego-land rondgeslenterd ;) .

US rail .. what else?

Dat dus  :D  :D  :D

Citaat van: Wico op dinsdag 28 juli 2026, 18:13:06Michel,

Mijn volledige collectie Ae 6/6 vind je hier. Leuk leesvoer met her en der ook wat achtergrondinfo.

Groeten,
Wico

Bedankt voor de link Wico. :thumbup:
Zodra ik wat tijd heb zal ik eens kijken hoe ver ik kom met de aantallen Ae 6/6.

Citaat van: HarrySpur1 op dinsdag 28 juli 2026, 19:13:14Dag Wico,

Heb naar je hele verzameling van je Ae6/6 Loks bekeken. Deze lijst is van 2015. Heb je ze allemaal nog? Mooie Loks hoor. Vind altijd jou kenmerk plaatje zo mooi. Dat is toch een ES44AC? Wat is dat een machtige mooi diesel en dan die sound met z'n bescheiden 4400 PK.

Fraaie verzameling heeft Wico Harry. :favorite:
Van het Amerikaanse materiaal heb ik weinig cheese kaas gegeten maar vindt het wel machtige machines maar om nu ook over te stappen. :|

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 28 juli 2026, 19:26:02
Citaat van: Wico op dinsdag 28 juli 2026, 19:23:49Van nummer 26 heb ik wel afscheid genomen,

:-(

Groet Michel

Jammer maar een begrijpelijke keuze Wico. :thumbup:

Citaat van: Hanzi op dinsdag 28 juli 2026, 19:59:04Waarom 3D-printen als je ze ook van LEGO kunt bouwen :-)

Ja alles kan tegenwoordig Hans al zou ikzelf voor de LEGO gaan toch weer wat knutselplezier.

Citaat van: Wico op dinsdag 28 juli 2026, 20:59:21Hans,

Zullen we Michels topic niet vervuilen met allerlei US trivia, hij is tenslotte fervent CH fan :D. Maar mooie foto, nu nog op zoek naar Lego blokjes in H0!

Groeten,
Wico

Nee hoor Wico maakt niks uit hoor ook ik kan van de vier presidenten in Legoland genieten al zie ik zie hier niet snel op de baan komen te staan.

Citaat van: Hanzi op dinsdag 28 juli 2026, 21:00:05Oeps, deze @citaat @citaat had in Wico's draadje moeten staan!

Ach ja, drukke dag geweest, hele dag in Lego-land rondgeslenterd ;) .

Al die Lego indrukken Hans je zou zo de topic weg kwijtraken maar het is u vergeven hoor. :P

Citaat van: Wico op dinsdag 28 juli 2026, 21:00:32Dat dus  :D  :D  :D

:D
Hoi Michel heel mooie aanwinsten hoor  :P en groot gelijk dat is nou eens hobby. :thumbup:
Ben nogal een tijdje afwezig maar tussendoor wordt hier toch wel aan de modelbaan wat gedaan en gereden.
Ach heb de tijd en er zijn ook andere dingen die gebeuren moeten zoals buiten schilderwerk wat alweer 12 jaar geleden is maar in zeer goede conditie dit alles met goede behandeling en goede verf. :P
Wanneer terugkom weet nog niet echt maar kom wel met wat met nieuwe wagons die gekocht heb en een kleine stomer maar laat je verrassen.

Mvgr,

Theo.

Dank je wel Theo. :thumbup:
Ik zou voor de set gaan maar ja soms kom er wat extra's op je pad en deze had ik nog niet dus dan is de keuze snel gemaakt. :favorite:
Je hebt zeker de tijd Theo maar af en toe wat rijden is altijd leuk om te doen en ja ook klusjes in en rond het huis horen daar ook bij. ;)
Soms zie je er tegenop maar als het gedaan is heb je weer eer van je werk. :favorite:

Ik zie je update wel weer verschijnen Theo eerst lekker van het mooie weer genieten. :thumbup:

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

nou nou, het loopt daar aardig vol in Michelstadt  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Wim, het gaat zeker vol lopen in Michelstadt maar de donkere dagen komrn dichterbij en dan gaan we aan het vijfde en laatste schaduwstation beginnen. :P

Groet Michel

Nu eens geen nieuwe aanwinst die er trouwens wel aan gaan komen maar de totaal gereden stand van vorige maand.
Ja de maand is alweer voorbij en er is weer lekker gereden wel minder als de vorige maand maar dat mag de pret niet drukken.
Ook was er weinig onderhoud en liepen de locjes lekker over de baan heen.

Dagen gereden........27
Gereden totaal.......31,190,5 kilometer
Gemiddeld per dag....1155,2 kilometer
Totaal aantal km.....3,047,644,5 kilometer
Aantal treinen.......373
Gemiddeld aan tal treinen per dag.....13,81

Kortom weer een heerlijke gereden maand met Koploper. :favorite:
Straks gaan de eerste locs weer rijden van de maand augustus afgelopen weekend had ik een motorweekendje weg en was gisteren te moe om nog naar boven te gaan maar met 10 minuten gaan ze rijden en kan de maand augustus weer volgereden worden en gaan we lekker verder richting de 4 miljoen kilometer al zal dat nog wel eventjes duren. :P

En na het zien van de plannen van Wico om over de trap heen te rijden is het idee van Wico in mijn hoofd blijven zitten en ga ik eerdaags met René kijken wat hier de mogelijkheden zien om Michelstadt nog verder uit te breiden met vooral opstelsporen langs de muurkant bij de trap en nog belangrijker hoe komen de treinen weer op het bestaande spoor terecht.
Weer een leuke uitdaging en leuke gesprekken met René wat altijd leuk is onder het rijden met de treinen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } geen aanwinst wel de eindstand maand juli

5e schaduwstation
trappetje op trappetje af.

Het wordt aanpoten komende winter in Michelstadt.

Henk
Alweer leuke statistieken van je baan, altijd zo cool om te bewonderen. Hopelijk genoten van je weekend met je motor en komende dagen veel rijplezier. Ook goede vooruit zichten met je 5de schaduwstation & misschien u idee voor over de trap. Als iemand begint te verbouwen dan krijgen andere ook leukere ideeën. Ben nieuwsgierig hoe je dit gaat aanpakken  :D
Duidelijk dat Michelstadt nog niet aan het einde zit van de expansieplannen. En uitbreiding betekent plaats voor nieuwe aanwinsten. Ik ga het met interesse volgen en ben benieuwd wat je ons gaat voorschotelen.

Luc

@citaat  @citaat  @citaat

Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen Henk gelukkig gaan de treinen misschien in de toekomst trapje over en trapje weer terug en ik niet met mijn ouwe dag. :D

@citaat  @citaat

Altijd leuk om bij te houden Kenny ook van het onderhoud houd ik alles bij.
En geen u alsjeblieft anders voel ik mij helemaal een ouwe man. ;)
Het zijn maar proefballonentjes maar levert zo wie zo weer leuke gesprekken op samen met René de eventuele uitbreidingen. :)

@citaat

We hadden al naar wat mogelijkheden gekeken Luc maar met deze nieuwe ideeën kunnen we meer doen wat betreft aantal opstelsporen.
Kijk daar gaat het uiteindelijk toch om om de eventuele nieuwe aanwinsten die er zeker gaan komen. :favorite:

Groet Michel

US rail .. what else?

Michel,

Het zijn weer indrukwekkende kilometers afgelopen maand. Uitbouwen over de trap levert weer nieuwe mogelijkheden op, dus zeker de moeite waard om eens te bekijken :thumbup:.

Groeten,
Wico

Citaat van: Wico op dinsdag 04 augustus 2026, 08:40:13Uitbouwen over de trap levert weer nieuwe mogelijkheden op, dus zeker de moeite waard om eens te bekijken :thumbup:.

En meer kilometers.  >:-D  >:-D

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 04 augustus 2026, 05:28:59En geen u alsjeblieft anders voel ik mij helemaal een ouwe man. ;)

De Vlamingen zijn dat zo gewoon.
Dus wen er maar aan, het heeft niets met je leeftijd te maken.
En je een ouwe man voelen? Dat komt vanzelf daar hoef je niets voor te doen.  >:-D  >:-D

Maar goed, even serieus nu, gauw met René gaan praten, potje bier erbij en dan komt het allemaal wel goed.
Als ik aanwijzingen moet geven dan hoor ik het wel. :-)  :-)

Henk
Zo Michel dat zijn mooie statistieken. Helaas ligt hier alles stil. Het is op de treinenkamer helaas te warm om er rondjes te rijden. Maar het najaar komt er weer aan dus ook hier zullen over paar weken de treinen weer hun rondjes rijden.

Gr henk

@citaat

Henk, we rijden lekker door ondanks de warmte maar stop soms wel wat eerder als het echt niet meer uit te houden is op zolder.
Maar mijn vrouw gaat zodra de voorraad weer strekt een andere ventilator kopen voor op zolder dan is het beter uit te houden.
Met het najaar inzicht komen ook je updates weer binnen druppelen Henk ik kijk er nu al naar uit.

Groet Michel