Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } 2x PanGas en Eisenbahn-Romantik muss bleiben!

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } Ecos en boosters staan/hangen op hun nieuwe plek.

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Michel,

Na onze vakantie lees ik een goed bericht hier, gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Uitdagingen genoeg, blijf je jong bij.... ;)

groet
Harald
 @citaat

Harald,
Dank je wel voor je felicitatie. :thumbup:
Niet alleen nieuwe uitdagingen houden mijn jong ook mijn jonge mooie vrouw helpen daar aan mee hoor. ;) :P
Hopelijk heb je een lekkere vakantie gehad met veel treinen foto's waar wij weer veel kijkplezier van krijgen. :)

Groet Michel

Hi Michel,

Zeker een hele mooie en interessante vakantie gehad (met mijn vrouw als navigator) met bijna vier weken prachtig weer.
Vele prachtige locaties bezocht van Kiel (D) langs de kust naar het oosten en langs de Poolse grens naar beneden tot omgeving Pirna daarna richting westen (naar huis).
Je moest eens weten hoeveel BW's daar waren, soms echte museums maar sommige erg eenvoudige (Soms zelfs met privé rondleiding) en dat waren de mooiste.
Ook vele andere locaties bekeken het was in ieder geval geen "rust" vakantie, veel gelopen, geklommen op- en onder de grond.
Ook een rondleiding in het zeer grote bunker complex Wünsdorf gehad, zeer interessant allemaal (en lekker koel).
De zeer vele foto's moet ik nog uitzoeken wat voor hier interessant is.

groet
Harald
 @citaat

Harald,

Leuk om te lezen dat je / jullie een prachtige (spoor) vakantie gehad hebben. :thumbup:
De vele bezochte BW's zullen wel vele mooie foto's hebben opgeleverd hopelijk ga je een draadje beginnen om ze met ons te delen nadat je de mooiste eruit gefilterd hebt. :)
Zo een privé rondleiding lijkt mij helemaal een belevenis zal net dat beetje extra zijn als een gewone rondleiding.
Ook bij ons is het nooit een zon zee vakantie maar ook altijd een doe vakantie die twee weken dat we op vakantie zijn doen we meestal een combinatie van (model) spoor dingen en winkelen in kleine dorpjes en grote steden.
Dit jaar gaan we voor het eerst naar Beieren dichtbij de Oostenrijkse grens dus ook een paar dagen shoppen en kijken in Oostenrijk het wegen vignet ligt al klaar. :)

Groet Michel

Hi Michel,

Dan gaan jullie zeker ook bij Porsche kijken ?
Of misschien ook wel in Brechtesgarden ?

groet
Harald
 @citaat
Harald,

Ik heb niks met Porsche dus die laten we links leggen als we langs Stuttgart rijden richting München. ;)
Heb trouwens helemaal niks met dit soort (snelle) sportauto's.
Bij het adelaarsnest of zoals het nu heet Kehlsteinhaus gaan we zeker even kijken we zitten er namelijk met ons hotel op 12 kilometer vandaan ben wel benieuwd naar uitzicht als ik kijk richting Oostenrijk en Duitsland.
Verder gaan we ook een bezoekje brengen aan het hoe kan het ook anders het BMW museum in München.
Ook zullen we een paar dagen Oostenrijk bezoeken heb het treinenwinkellijstje al klaar leggen want een souvenir uit Oostenrijk zal zeker meegenomen worden.
Verder kijken we wel wat we nog aan model en groot spoor tegenkomen op zowel de heen als de terugweg.

Groet Michel
Harald doelt hierop Michel:
https://www.traumwerk.de
 @citaat
Hans,

Deze gaan we ook zeker bekijken zit op 20 kilometer van het hotel. :thumbup: (shit doe ik het weer een duimpje)
Brechtesgarden heeft vele toeristische bezienswaardigheden en omdat Harald van bunkers en andere historische dingen houd dacht ik dat hij het Adelaarsnest bedoelde.
Bedankt voor je scherpheid en de link van Mr Porsche waar ik trouwens alleen bij de baan ga kijken en niet naar de auto en andere speelgoed die staan opgesteld. ;)

Groet Michel

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

Deze staat ook op mijn bucketlist ... jammer zo diep in Duitsland ... zal er ooit van komen .

Mvg Freddy

@citaat

Is zeker erg diep in het zuiden Freddy maar omdat we dit jaar eens een ander gedeelte van zuid-Duitsland wilde zien gaan we nu naar Beieren op vakantie.
Gelukkig heeft mijn vrouw een hotel geboekt dicht in de buurt van deze schitterende modelbaan zijn auto's vindt ik niks maar de modelbaan vindt ik wat ik zie in filmpjes en foto's wunderschön. :P

Groet Michel
Hallo Michel,

Wij zitten op de zelfde plaats als vorig jaar, dat is dan vlak waar jullie zitten.
Of ik dit jaar weer naar de traumwerk ga weten we nog niet.

Ben wel benieuwd naar je lijstje met modelbau zaken. Deze zijn er niet zo dik bezaaid. (net zoals nu in Nederland). Maar het assortiment is ook vaak erg dun bezaaid.

Maar het is daar zeker een mooie omgeving, ook berechtdesgaden. Wat daar ook erg mooi is het boot tripje over de Köningsee.

M.vr.gr. Erwin

Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.

Als het maar Zwitsers is.

Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Jawel het is zover het spiraal is aangesloten op de bovenbaan.
We hebben een plaat MDF genomen van 61 cm breed die als verbinding fungeert tussen het spiraal en de bovenbaan.
Er was door ons René en ik eerst gedacht aan een brug maar dit leek ons leuker omdat ik nu meer ruimte heb voor scenery en ik denk dat daar naar de spoorrails sportvelden komen zie je wel vaker in het echt sportvelden naast een spoorbaan.

Omdat de plaat er nu ligt is er een tunnel(tje) ontstaan van en naar het spiraal halverwege de laatste lange wending in het spiraal of de eerste lange wending legt eraan welke kant je staat of zit in het spiraal. ;)
Na de tunnel daar zal de bovenleiding beginnen die via de laatste bocht in het spiraal zo in de bovenbaan doorgaat.
Aan het begin van de tunnel daar zal een pantograaf op vanger komen denk een stuk koperdraad die onder de plaat doorloopt.
Ik heb alvast wat masten en draden neergezet zoals het er ongeveer komt uit te zien als we aan de bovenleidingen gaan beginnen.

Ook heb ik een ringleiding in het spiraal gemaakt nu alleen nog de draden van de rails naar de ringleiding maken en vastsolderen en omdat ik ruimte genoeg heb tussen de wendingen 13,5 cm zal ik een gaatje boren onder de rails en de draad strak langs de onderkant van de MDF strook naar de ringleiding doen zodat de rails mooi vlak blijft leggen in het spiraal.
Ik maak om de 60 centimeter een aftakking van de rails naar de ringleiding denk dat dat wel voldoende is.
Ik heb er voor gekozen om geen kurk of iets anders in het spiraal te leggen omdat het geluid van de treinen mij niet stoort als ik aan het rijden ben wat mij trouwens opviel in mijn oude spiraal.   

Voorlopig nog werk genoeg maar we kunnen weer wat van de lijst afstrepen. :)

Groet Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Mies,

Je hebt een mooie treingerelateerde trip voor de boeg, de baan van meneer Porsche staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje.
Er zit volgens mij ook een winkeltje bij met leuke souvenirs.

Leuk dat Erwin daar ook in de buurt zit, wellicht samen daar afspreken  :)

Maar ook zo af en toe naar een tassen winkel of iets dergelijks voor Karin  8o :D

Veel plezier alvast, en vergeet je fototoestel niet.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.

@citaat @citaat

Erwin,

Ik heb wat modeltreinenwinkels gevonden in Salzburg en uiteraard in München zelf een aantal en in nog één of twee plaatsen in de buurt van het hotel.

Helaas staat het lijstje ergens op de laptop en kan ik hem niet meer zo snel vinden zal van de week een nieuwe maken en dan stuur ik hem naar je door.

Groet Michel

Forum Moderator

Leker ben jij, Plaats er een reactie staat er gelijk een grote update boven  8o

Maar zonder gekheid, het ziet er goed uit, en als jullie dit tempo vasthouden kun je nog voor de vakantie rijden.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Märklin fahren-ärger sparen

Weer een mijlpaal, Mies  :thumbup:

En zo te zien, hebben jullie het op je sloffen gedaan  :D
Ben benieuwd naar het eerste filmpje !

Grtz Tony
 :) Michel, dat is een weer een mooie stap in je bouwproces. :thumbup:
Als je de pantograaf opvangers gaat maken probeer het dan met diverse loks uit.
Bijvoorbeeld de Krokodil, die pantografen staan erg hoog als je ze uitklapt zonder bovenleiding.
En zo zullen er wel meer loks zijn die dit hebben.

Citaat van: Tony op zondag 03 juni 2018, 09:20:10
:o) Ik denk het niet, zijn sloffen staan in het hoekje. :-)

Dirk-Jan

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Net als Peter al aangaf lekker verwarrend, plaats je een reactie kom je met een grote update.  >:-D >:-D

Ben benieuwd welke winkels je in Oostenrijk en omgeving gaat bezoeken, dank je wel.

En je update ziet er goed uit, maar had ik deze al niet gezien bij je ?
Mooie grote railspiraal, en mooie rij lengte's.

En dat geluid moet ik eigenlijk altijd lachen. We kopen loks met ruim 10 functie's met veel geluid, en de rails isoleren we van geluid ?? :D :D

En Dirk-Jan, kan de sloffen niet ontdekken. Michel had deze wel in een ander draadje geplaatst.

M.vr.gr. Erwin
-Michel:
Je update ziet er weer strak uit, ja dat wordt weer een aardig soldeerklusje, heb je er een gedacht van hoeveel draadjes je gaat solderen?

Hi Michel,

De linken zijn geplaatst sneller dan ik het lees, toch handig z'n forum.
In die buurt is op spoors- en militair gebied erg veel interessants te zien.
Zou zeker naar het restaurant op de berg gaan
Klik:  Het Kehlsteinhaus.
Interessante update weer van je.
Weet niet wanneer je gaat maar in ieder geval jullie een goede vakantie.

groet
Harald
Hoi Michel

Ik kijk even niet op het forum, en wat zie ik bij jou een update waar je U kan tegen zeggen.
Je spiraal aangesloten op je baan, wat een baan heb je nu en zoals je zij aan de zijkanten kan je mooie dingen maken.

Bv een mooi bos aan de achterkant, geeft een mooi sfeertje of ja een voetbalveld ga je voor AJAX pf PSF  :-) dat zijn ook de twee ploegen die ik ken hoor  O:-D

Citaat van: degeluidsman op zondag 03 juni 2018, 09:04:56
Je hebt een mooie treingerelateerde trip voor de boeg, de baan van meneer Porsche staat bij mij ook hoog op het verlanglijstje.
Er zit volgens mij ook een winkeltje bij met leuke souvenirs.
Leuk dat Erwin daar ook in de buurt zit, wellicht samen daar afspreken  :)
Maar ook zo af en toe naar een tassen winkel of iets dergelijks voor Karin  8o :D
Veel plezier alvast, en vergeet je fototoestel niet.

Er zullen een aantal treinen dingen langskomen maar ook winkel straten voor mijn lieve vrouw want dat vindt zij weer leuk.
Ja ik zag al een leuk souvenirtje in de webshop van Mr Porsche die zal wel mee gaan terug naar Almere. :)
Wie weet gaan Erwin en gezin en wij elkaar tegenkomen we gaan het zien. :)
Nee een tassen winkel zullen we niet bezoeken Karin heeft al mooie tassen genoeg zie foto. :D
De fotocamera ligt al klaar die zal best veel gebruikt gaan worden vrees ik. ;)

Citaat van: degeluidsman op zondag 03 juni 2018, 09:08:20
Leker ben jij, Plaats er een reactie staat er gelijk een grote update boven  8o
Maar zonder gekheid, het ziet er goed uit, en als jullie dit tempo vasthouden kun je nog voor de vakantie rijden.

We waren langs elkaar heen aan het schrijven met een forum waar rare dingen gebeuren maakt dit ook niks uit toch. :D
Dank je wel en nee voor de vakantie gaat het zeker niet lukken maar gelukkig heb ik geen haast eerst draadjes solderen dan zien we wel weer verder.

Weer een mijlpaal, Mies  :thumbup:
Ben benieuwd naar het eerste filmpje !

Zeker weer een mijlpaal Tony alles staat nu met elkaar in verbinding. :)
Je bent scherp mijn gewaardeerde vriend. ;) :thumbup:
Ik ben ook benieuwd naar het eerste filmpje van een trein door het nieuwe spiraal alleen zal dat nog wel eventjes op zich laten wachten.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 03 juni 2018, 09:57:48
:) Michel, dat is een weer een mooie stap in je bouwproces. :thumbup:
Als je de pantograaf opvangers gaat maken probeer het dan met diverse loks uit.
Bijvoorbeeld de Krokodil, die pantografen staan erg hoog als je ze uitklapt zonder bovenleiding.
En zo zullen er wel meer loks zijn die dit hebben.

:o) Ik denk het niet, zijn sloffen staan in het hoekje. :-)

Een grote stap Dirk-Jan als ik de my world trein van mijn kleinzoon leen dan kan ik al helemaal rond rijden op de baan van onder tot boven en van links naar rechts. :P
Bedankt voor de tip wat betreft de pantografen die gaan we zeker hanteren Dirk-Jan. :thumbup: :thumbup:
Ook jij bent erg scherp wat betreft de sloffen. ;) :thumbup:

Citaat van: ikke650 op zondag 03 juni 2018, 10:16:00
Net als Peter al aangaf lekker verwarrend, plaats je een reactie kom je met een grote update.  >:-D >:-D
Ben benieuwd welke winkels je in Oostenrijk en omgeving gaat bezoeken, dank je wel.
En je update ziet er goed uit, maar had ik deze al niet gezien bij je ?
Mooie grote railspiraal, en mooie rij lengte's.
En dat geluid moet ik eigenlijk altijd lachen. We kopen loks met ruim 10 functie's met veel geluid, en de rails isoleren we van geluid ?? :D :D
En Dirk-Jan, kan de sloffen niet ontdekken. Michel had deze wel in een ander draadje geplaatst.

Ik pas mij aan Erwin aan het gedrag van het forum is ook erg verwarrend leuke mensen die afscheid nemen of die afscheid nemen maar toch gelukkig blijven op het forum. :thumbup:
Wat ik al schreef ik ben het lijstje "kwijt" zodra ik een nieuwe heb zal ik heb je doorsturen.
Volgens heb ik nog geen foto's van de plaat die naar de bovenbaan gaat laten zien want die is pas geleden geplaatst.
Je hebt geluid daarom isoleer ik het geluid niet de treinen denderen niet zo hard door het spiraal dus zal het geluid wel mee vallen het irriteerde mij in iedere geval niet.
De sloffen staan links in de hoek in het spiraaltje Erwin. :D

Citaat van: Jørg op zondag 03 juni 2018, 11:38:15
Je update ziet er weer strak uit, ja dat wordt weer een aardig soldeerklusje, heb je er een gedacht van hoeveel draadjes je gaat solderen?
Leuk dat je de update er strak uit vindt zien Jørg. :thumbup:
Ja rond de 270 draadjes moeten er in het spiraal gesoldeerd worden aan de ringleiding daar komt nog eens 40 a 50 draadjes voor de bezetmelders bij maar die komen pas later dit jaar aan de beurt eerst lekker met de Ecos rijden dan maar met twee treinen te gelijk maar eerst de rails schoon rijden. :)

Citaat van: Haradigi op zondag 03 juni 2018, 12:31:29
De linken zijn geplaatst sneller dan ik het lees, toch handig z'n forum.
In die buurt is op spoors- en militair gebied erg veel interessants te zien.
Zou zeker naar het restaurant op de berg gaan
Klik:  Het Kehlsteinhaus.
Interessante update weer van je.
Weer niet wanneer je gaat maar in ieder geval jullie een goede vakantie.

Zeker handig dit forum. :thumbup:
Ik ben mij al een beetje aan het voorbereiden Harald op dingen wat ik wil gaan zien nu ik daar in de buurt ben.
Bedankt voor de link van het Kehlsteinhaus daar ga ik zeker naar toe vooral omdat we zo dichtbij zitten kan ik het niet voorbij laten gaan.
Dank je wel Harald gaat zeker lukken. :) :thumbup:

Citaat van: peterke33 op zondag 03 juni 2018, 14:34:10
Ik kijk even niet op het forum, en wat zie ik bij jou een update waar je U kan tegen zeggen.
Je spiraal aangesloten op je baan, wat een baan heb je nu en zoals je zij aan de zijkanten kan je mooie dingen maken.
Bv een mooi bos aan de achterkant, geeft een mooi sfeertje of ja een voetbalveld ga je voor AJAX pf PSF  :-) dat zijn ook de twee ploegen die ik ken hoor  O:-D

Ja Peter even niet kijken is meteen wat missen. :D
De baan is nu compleet en is precies geworden zoals ik het voor ogen had met de bouw samen met René lekker gekletst onder de lunches over de baan dat heeft in deze prachtige baan tot eind resultaat geleid.
Dat van het bos vindt ik ook wel een erg leuk idee die ga ik in mijn hoofd houden heb toevallig een doos met 150 bomen overgenomen van een forumlid krijgen die toch nog een leuke bestemming.

Groet Michel

De tassenverzameling van mijn vrouwtje ziet er heel anders uit, Mies  8o

Misschien moeten jullie toch maar eens naar een andere winkel gaan  :D

Grtz Tony
Hoi Michel,

Prachtige tassenverzameling heeft Karin, daar zal menig vrouw jaloers op zijn. :-)
Ik mis trouwens nog de opvouwbare boodschappentas, die we in Dortmund hebben gekregen. :)

Gr.
René
 :) Michel, jij hebt toch wel een geweldige :-* vrouw, maar daar was je zelf ook al achter zeker? :o)
Menig eega heeft een tassenverzameling van honderden euro's, die van jouw heeft een verzameling van enkele duppies. :-)

Dirk-Jan
Top dat jij zo behulpzaam bent bij het uitbreiden van de tassenverzameling van Karin, door iedere keer weer een (kleine) aankoop van een product van Marklin te doen. Je kan er ook zomaar mee stoppen, genoeg is genoeg. Maar gelukkig gun je haar ook haar hobby!  ;)

Citaat van: Tony op maandag 04 juni 2018, 09:25:32
De tassenverzameling van mijn vrouwtje ziet er heel anders uit, Mies  8o
Misschien moeten jullie toch maar eens naar een andere winkel gaan  :D

Gelukkig is iedere vrouw anders Tony anders was de tassenverzameling van mijn vrouw een alledaagse verzameling. ;)
Waarom veranderen als zij ze geweldig vindt. ;)

Citaat van: Lokkie op maandag 04 juni 2018, 12:15:24
Prachtige tassenverzameling heeft Karin, daar zal menig vrouw jaloers op zijn. :-)
Ik mis trouwens nog de opvouwbare boodschappentas, die we in Dortmund hebben gekregen. :)

Dat dacht ik ook René. ;) :)
De opvouwbare boodschappentas zit standaard in de handtas dus moest gisteren even vragen of ik hem even mocht lenen om twee foto's van te maken en dat mocht per hoge uitzondering want deze Märklin opvouwbare tas is toch wel haar favoriete tas. :P :thumbup:
Zie foto's onderaan

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 04 juni 2018, 12:25:24
:) Michel, jij hebt toch wel een geweldige :-* vrouw, maar daar was je zelf ook al achter zeker? :o)
Menig eega heeft een tassenverzameling van honderden euro's, die van jouw heeft een verzameling van enkele duppies. :-)

Daar ben ik mij zeker van bewust Dirk-Jan ze is gewoon een topper. :) :favorite:
En toch zeer blij met deze verzameling die niet veel kost. :P

Citaat van: frank-103 op maandag 04 juni 2018, 18:40:47
Top dat jij zo behulpzaam bent bij het uitbreiden van de tassenverzameling van Karin, door iedere keer weer een (kleine) aankoop van een product van Marklin te doen. Je kan er ook zomaar mee stoppen, genoeg is genoeg. Maar gelukkig gun je haar ook haar hobby!  ;)

Frank, ik doe alles voor mijn vrouw om haar gelukkig te maken en nee ga niet stoppen want die glimlach als ik er (weer) één geef is onbetaalbaar net als het Märklin materiaal volgens sommige forumleden. :D ;)

Groet Michel
Michel

Wat een up date weer en zo kom je rustig stapje voor stapje verder  :thumbup:
En wat een mooie tassen verzameling alleen jammer dat ze af en toe wat prijzig zijn  >:-D

Gr Alex 0850
Leuke update Michel! Hoeveel meter spoor heb je ondertussen wel niet liggen? Die dubbelsporige spiraal telt toch al snel op :O

Citaat van: Alex 0850 op dinsdag 05 juni 2018, 09:43:51
Wat een up date weer en zo kom je rustig stapje voor stapje verder  :thumbup:
En wat een mooie tassen verzameling alleen jammer dat ze af en toe wat prijzig zijn  >:-D

Langzaam komen we bij het einddoel Alex. :)
Dat zeg ik ook wel eens tegen mij vrouw wat jij heb aan tassen is best wel een dure verzameling dat heeft niet iedere vrouw hoor. ;) :D

Citaat van: Colonel op dinsdag 05 juni 2018, 11:13:56
Leuke update Michel! Hoeveel meter spoor heb je ondertussen wel niet liggen? Die dubbelsporige spiraal telt toch al snel op :O

Leuk dat je het een leuke update vond Colonel. :) :thumbup:
Ik schat dat ik tussen de 300 en 325 meter rails heb leggen zal eens de laptop van mijn buurman lenen die heeft Anyrail erop staan dan kan ik de baan erin tekenen en dan opmeten hoeveel het precies is.

Groet Michel
Pfoe! 300-325 meter, je zegt het alsof het niets is :P :D

BLIJ dat ik analoog RIJ

@citaat Wauw, da's een hele afstand!  :thumbup: mag best daarvoor (toch?). Ben benieuwd hoe t eruit komt te zien met wat scenery! Je hebt nog een mooie klus te doen wat dat betreft.
-Michel:
Je plan was toch in WT getekend, daar kan je onmiddelijk de lengte van je rails bekijken?
Citaat van: h0_miessie op zondag 03 juni 2018, 08:39:47
@citaat

Is zeker erg diep in het zuiden Freddy maar omdat we dit jaar eens een ander gedeelte van zuid-Duitsland wilde zien gaan we nu naar Beieren op vakantie.
Gelukkig heeft mijn vrouw een hotel geboekt dicht in de buurt van deze schitterende modelbaan zijn auto's vindt ik niks maar de modelbaan vindt ik wat ik zie in filmpjes en foto's wunderschön. :P

Groet Michel

Als je naar Salzburg gaat, mooie stad, geen modelbouw shop maar in het centrum kan je iets lekkers eten. Bosna. De beste vindt je in een steegje van de Getreidegasse. Zoek de winkel Dantendorfer (Getreidegasse 33) vlak bij en aan de overkant van McDonalds, daarnaast zit een steegje. Kan niet kissen. Let op, soms staat er best een lange rij.

En daarna lekker gebak eten bij Fürst (Brodgasse 13). Niet goedkoop maar heel lekker. Hebben ze ook de enige echte Mozartkugel.

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Salzburg is een mooie stad, de stad van Mozart.
Zelf ben ik meer van Bach, en Hornbach  :-)
Maar alle gekheid op een vioolstrijkstok, straks een leuke trip voor de boeg en samen lekker genieten van de dingen die je leuk vind dan wordt het een geslaagde vakantie trip.
Veel plezier en je zal best wel hier en daar een treinenwinkeltje tegen komen, gewoon je neus achterna lopen, kom je er vanzelf.

Citaat van: Colonel op woensdag 06 juni 2018, 08:11:57
Pfoe! 300-325 meter, je zegt het alsof het niets is :P :D

Ik heb nog wat ruimte op zolder alleen is mijn wederhelft hier op tegen omdat dan de wasmachine en droger naar de schuur moeten verhuizen. ;)

Citaat van: Hanzi op woensdag 06 juni 2018, 08:15:00
@citaat Wauw, da's een hele afstand!  :thumbup: mag best daarvoor (toch?). Ben benieuwd hoe t eruit komt te zien met wat scenery! Je hebt nog een mooie klus te doen wat dat betreft.

Is zeker een afstand maar zoals ik al aan Colonel schreef ik mag niet meer uitbreiden. :(
Ook ik ben benieuwd naar de scenery ik heb het al in mijn hoofd maar straks moet het ook nog in de praktijk tot uitvoering gebracht worden.
Gelukkig kan ik veel bij Peter(ke) afkijken. :P :thumbup:
Ja ik ben voorlopig nog niet klaar Hans.

Citaat van: Jørg op woensdag 06 juni 2018, 08:23:42
Je plan was toch in WT getekend, daar kan je onmiddelijk de lengte van je rails bekijken?

Klopt Jørg alleen is mijn baanplan op vele punten aangepast omdat een verrijdbare tafel het niet geworden is na een begin met René gebouwd te hebben.
Dus opnieuw tekenen nu in Anyrail is op dit moment de beste oplossing om het exact te weten wat er aan aantal meters rails in Michelstadt 2.0 ligt.

Citaat van: Olav op woensdag 06 juni 2018, 08:24:54
Als je naar Salzburg gaat, mooie stad, geen modelbouw shop maar in het centrum kan je iets lekkers eten. Bosna. De beste vindt je in een steegje van de Getreidegasse. Zoek de winkel Dantendorfer (Getreidegasse 33) vlak bij en aan de overkant van McDonalds, daarnaast zit een steegje. Kan niet kissen. Let op, soms staat er best een lange rij.
En daarna lekker gebak eten bij Fürst (Brodgasse 13). Niet goedkoop maar heel lekker. Hebben ze ook de enige echte Mozartkugel.

Olav, bedankt voor deze nuttige informatie ik heb alle adres al opgeslagen in mijn vrouw haar tomtom en ja we gaan het zeker uitproberen in ieder geval het heerlijke gebak. :P :thumbup:
We gaan ook naar Trier deze vakantie daar ontmoeten we vrienden die ook een weekendje daar blijven dan gaan we eten bij Kartoffel restaurant Kiste die is ook zo lekker en niet duur dus mocht je ooit eens in de buurt komen lekker daar gaan eten.

Citaat van: iTom op woensdag 06 juni 2018, 09:11:06
Salzburg is een mooie stad, de stad van Mozart.
Zelf ben ik meer van Bach, en Hornbach  :-)
Maar alle gekheid op een vioolstrijkstok, straks een leuke trip voor de boeg en samen lekker genieten van de dingen die je leuk vind dan wordt het een geslaagde vakantie trip.
Veel plezier en je zal best wel hier en daar een treinenwinkeltje tegen komen, gewoon je neus achterna lopen, kom je er vanzelf.

Persoonlijk ben ik nog nooit in Salzburg geweest wel een paar keer in Wenen en andere plaatsen in Oostenrijk en die waren ook wonderschoon en heb daar een leuke tijd gehad.
Hornbach vindt ik de beste van de drie vooral omdat ik daar veel spullen voor de baan gekocht heb. :P :D
Bedankt Tom gaat zeker lukken het plezier begint aan als we in de auto stappen en aan de 960 kilometer lange rit gaan beginnen broodjes en drinken mee en heerlijk van elkaar en de omgeving genieten.

Groet Michel
Forum Moderator

Michel,

En als je nog tijd hebt, ga naar Schloss Hellbrun en dan zeker naar de Wasserspiele.  :)

En zo kan ik nog een lijst geven. Oh ja, net over de grens in Freilassing heb je Lokwelt. Ook leuk.

Olav,

Wederom bedankt voor de informatie van leuke uitjes. :thumbup:
Zij gaan op de lijst of we eraan toe komen is een tweede we gaan het in iedere geval zeker proberen om er heen te gaan.

Groet Michel
Ga je nog bij HP Porsche traumwelt langs?

Hi Michel,

Nog iets in Ampflwang (Weliswaar ietjes verder weg)
en in Freilassing.

Nogmaals een goede vakantie.
groet
Harald
Dag Mies,

Als ik het reisadvies zo zie, damdek ik dat je best een week of twee langer blijft.
Avast een leuke vakantie gewenst.

Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 08 juni 2018, 13:23:46
Ga je nog bij HP Porsche traumwelt langs?

Dat zit wel in de planning Maarten aangezien we op 20 minuten afstand hier van zitten met het hotel. :)

Citaat van: Haradigi op vrijdag 08 juni 2018, 13:38:45
Nog iets in Ampflwang (Weliswaar ietjes verder weg)
en in Freilassing.
Nogmaals een goede vakantie.

Dank je wel Harald voor je tips die van Lokwelt had ik al door gekregen van Olav maar die van Lokpark gaat ook op de lijst van bezienswaardigheden of ik er aan toe kom is een tweede maar hij staat op de lijst.

Citaat van: iVanDL op vrijdag 08 juni 2018, 22:50:55
Als ik het reisadvies zo zie, damdek ik dat je best een week of twee langer blijft.
Avast een leuke vakantie gewenst.

Dat zou erg leuk zijn Ivan een groot aantal weken langer vakantie maar helaas.
Dank je wel Ivan gaat helemaal goed komen. :) :thumbup:

Groet Michel
-Michel:
Dat gaat weer een heuse culturele reis worden al die modelspoorwinkels bezoeken, goede reis alvast,  :thumbup:
Forum Moderator

Hopelijk neemt Michel zijn fototoestel mee en kunnen wij na afloop ook meegenieten van deze leuke reis.

Mvg,

Peter Degeluidsman

en zijn Bankpas .......  >:-D

groet
Harald

Citaat van: Jørg op zaterdag 09 juni 2018, 06:21:49
[Dat gaat weer een heuse culturele reis worden al die modelspoorwinkels bezoeken, goede reis alvast,  :thumbup:

We gaan (model) spoor dingetjes doen maar ook wat mijn vrouw wil doen zo hebben we een heerlijke vakantie.
Dank je wel Jørg gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 09 juni 2018, 06:57:59
Hopelijk neemt Michel zijn fototoestel mee en kunnen wij na afloop ook meegenieten van deze leuke reis.

Ik heb net van de week een nieuwe camera gekocht dus die gaan we lekker uitproberen hopelijk maakt hij mooiere foto's als onze "oude" camera.
In ieder geval is hij stukken kleiner en kan ik verder inzoomen als met de andere camera.
Zal mijn best doen om prachtige foto's voor je/jullie te maken van de (model) spoor dingen die we onderweg tegenkomen. :)

Citaat van: Haradigi op zaterdag 09 juni 2018, 10:54:15
en zijn Bankpas .......  >:-D

Zoveel zal er niet gekocht worden Harald maar je weet het nooit natuurlijk. ;) :P

Groet Michel

Dag Mies,

Proficiat met je 100-ste pagina. :)
Dwz dat je een leuk draadje hebt, waarop wij veel info vinden en er veel en leuk gecommuniceerd wordt.

@citaat

Dank je wel voor het attenderen op het feit van de 100ste pagina. :) :thumbup:
Het was mij nog niet opgevallen en bedankt voor je compliment dat je het een leuk draadje vind doet mij goed en stimuleert mij om voor de 200ste pagina te gaan. :)

Groet Michel

Jubileum in Michelstadt !

Zou eigenlijk met een honderdste loc gevierd moeten worden, maar dat gaat nog effe duren  :D

Grtz Tony

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

Citaat van: h0_miessie op donderdag 07 juni 2018, 00:14:22
.... Ik heb nog wat ruimte op zolder alleen is mijn wederhelft hier op tegen omdat dan de wasmachine en droger naar de schuur moeten verhuizen .....

Tjonge jonge. Wat flauw van Karin zeg?!?  :)

Die paar centimeter extra, alsof jij 'ruimte' inneemt  :) :) :) :) :)

Groeten Jan (die nu wel niet meer welkom in Almere zal zijn  :()