hallo forumvrienden,
weer bedankt voor de complimenten. Ik ga weliswaar niet zo hard, maar wil steeds een goed gevoel hebben bij de gemaakte stap. Soms een tijdje laten bezinken, soms een beetje schuiven en dan weer een stap verder zetten. Het is 'maar' een hobby. Het bouwen, knutselen, denken, proberen geeft al veel voldoening

@Tony:
Ik weet dat je graag meedenkt en commentaar geeft (doe ik ook omgekeerd

), het wordt zeer gewaardeerd !
@Erik:
Kleine stapjes brengen een mooi resultaat. Het is net de afwerking, die je toch soms weer doet twijfelen of net iets doet wijzigen.
@Michel:
graag gedaan. Er liggen steeds weer van die mooie snoepjes, dus is het zonde als je van ver komt en voor een gesloten deur staat. Als je wilt kan ik wel het telefoonnummer en./of e-mail adres van die man geven. Ik hoor wel.
Zo, en dan nu het verslag van vandaag! Eerst nog even wat details bijwerken in het aangepaste depot. De grote goederenloods even onder handen genomen en wat losse onderdelen vastgezet. Ook de hardboard platen bewerkt zodat het netjes aansluit. Het is nu gereed voor de terrein afwerking.
Dan eens gekeken wat er al lang ligt te wachten op actie. Dat is het bergspoor en inmiddels ook het inbouwen van de nieuwe brug. Dus wordt het zagen, zagen, zagen.... Het was vanmorgen nog redelijk koel in de treinkamer. De zon komt er pas in de middag in. En het zagen doe ik in de garage dus ook die was nog wel even koel.
Eerst maar de strook onder handen genomen waar de nieuwe brug moet aansluiten. De landhoofden, die bij de brug meegeleverd zijn, zijn te kort. Dat wist ik al, dus die moet ik even "logisch" opnemen in de rotswand, die ik t.z.t. moet maken. Ook een landhoofd voor de andere zijde geknutseld. Gelijk maar even voor het idee wat muurplaten en 2 tunnelportalen er bij gezet. Het resultaat:
de brug in volle glorie
in vogelvlucht
en nog een verticale blik
Als ik zo naar de foto's kijk, heb ik wel een beeld van de afwerking. Dat gaat wel lukken, lijkt me.
Vervolgens de bergbaan maar gedaan. De rails lagen er al provisorisch, maar nu de boog uitgezaagd uit een stuk plaat, dat ik nog had. Vervolgens een paar pijlers er onder voor de ondersteuning en alles op de juiste hoogte afstellen. Ook nog even het stationnetje geplaatst.
Het grote gat dat rond het bergspoor ontstaan is, heb ik nodig voor calamiteiten in de keerlussen van de schaduwstations op de niveaus 0 en 1.
Een paar foto's geven hopelijk een indruk:
onder de Jørgerbrug
De brug ligt in het bergspoor. Op de foto zag ik dat de brug niet helemaal goed ligt. Dat heb ik vervolgens opgelost. Onder de brug loopt een stukje van het paradespoor dat naar het kopstation voert. Daar weer onder ligt een stukje van het schaduwstation op niveau 1 en op de voorgrond het passeerstation op niveau 1.
doorkijkje onder de brug
overzicht bergspoor
Na deze werkzaamheden begon de temperatuur wat op te lopen. Reden om even te stoppen en in de koelte deze update te schrijven.
Als er nog opmerkingen of tips zijn, dan hoor ik dat wel.
hartelijke groeten,
Roel