Hallo,
@ Wico; dank voor de waardering en het idee was de moeite van het proberen zeker waard
@ Adriaan; het idee was, om op de plek waar op de foto's de rode railbus geparkeerd staat een tunnelportaal te maken/schilderen
@ Mies; ja , leuk hè ? Korrel 120-papier en kost geen drol in vergelijking met wat je in de treinwinkel moet aftikken
@ Hans; ik heb de achterliggende ondergrond van 8cm dik glaswol mogen doen en Frau Tony heeft het later nogal dunnetjes over gedaan
@ Henk; je vergat de behangplak (

) en het gravelpepier ligt op rol bij de Action
@ Peter; ja, dit wegdek bevalt me ook prima !
@ Dirk-Jan; er wordt gelukkig niet zo heel veel gereden, dus de bandjes houden het wel. De wollen Unterhose heb ik ook geprobeerd en ik kan je vertellen, dat in het begin het wel wennen en woelen was.
Het kriebelt, maar went snel en de nachtrust is er dan flink bij geblaat
Het seinhuis is van hardboard, in schaal TT en waarschijnlijk Oostduits en van Auhagen. Zou zomaar een oer-Faller kunnen zijn
En dan even refereren aan de topictitel; met zo'n 30 graden Celsius op zolder heb ik mijn modelbaanactiviteiten van de zolder verplaatst naar de treinkamer eronder.
Daar was het 22 graden en ben ik aan het rijden geslagen. Analoog in Lindental ging dat direct zonder problemen, maar op baan Neu Ulm moest de MS-1 wakker geschud en de rails gepoetst voordat er fatsoenlijk wat te rijden viel.
En daar heb ik een fillempie van geschoten
En iedereen mag er -indien gewenst- zelf een muziekje bij op zetten.
Zolang het zo warm blijft, blijft deze jongen op deze etage spelen en eventueel knutselen/onderhoud plegen
Grtz Tony
[/i]