Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

Tony's simpele banen........een etage lager is het heel wat koeler !

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

frank-103 en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen...........what's up, WOSA ? Piss off !!!

Märklin fahren-ärger sparen

@citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat DANK AAN ALLEN VOOR DE REACTIES !  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Da's een fijne opkikker op deze zondagmorgen !
En voor wie het weten wil; er zijn in Seinhuizen allerlei geslaagde en minder goed geslaagde activiteiten ( en probeersels) aan de gang om de zaak nog verder WOSA-waardig te pimpen.
Maar da's voor een volgende updeet  :)
Oja, Hans. Ik heb het verschrikkelijke nieuws over Klaus tot me genomen en moet zeggen, dat je het probleem helemaal volgens de WOSA-normen verholpen hebt !

Grtz Tony

BLIJ dat ik analoog RIJ

Tja, ik moet wellicht toch wat humaner met die Inspektøre omgaan...
Herbert ooit gevlucht tijdens de gastendag in Den Bosch; nooit meer teruggezien... en dan nu dit weer met arme armloze Klaus. Tegelijkertijd vindt Klaus het zelf wel interessant geloof ik; al is het maar omdat hij nu met stalen koperen hand kan "regeren".
Re: Tony's simpele banen...........nito hiro, maro daro !

Buiten heet, op zolder warm, maar in de kamer heerlijk koel !
Perfecte tijd om te forummen én up te daten dus  :)
Afgelopen week regelmatig de treinzolder bezocht, om aldaar te ruimen ( dat houdt dus nevernooit op  :? ) en met kleine stukjes aan Seinhuizen te prutsen.
Dit WOSA-hoekje heeft voorlopig de volle knutselaandacht.
Daar kan en test ik - uiteraard binnen de WOSA-normen ! - nog alle kanten op en heb zelfs Wico's tunnelportaalidee uitgeprobeerd.
En dan weet je het dus pas, als je het ziet. ( J. Cruijff 1978 ) (( portaal haalde het niet ))
Zo ook hiero dus.
En zodoende werden dus uiteindelijk de spullen van daaro naar dit hoekje oververhuisd, want dat oogde verrassend oké  :P
En daarna ging het behoedzaam verder.

43rx.jpg
De pas aangeschafte achtergrondplaten die eigenlijk hier gepland waren, zijn aanvankelijk op proef naar Seinhuizen gepromoveerd.

43s.jpg
Na wat pas/knip/puzzel- en plakwerk zijn ze hier definitief terecht gekomen. Want dat gaf direct een "yes It can"- momentje !

43t.jpg
Wanneer ik de zolder betreed, zag ik nu dit. En werd daar erg blij van  ;)

43u.jpg
Hoog tijd, om een stukje grasmat aan te leggen, nog wat bomen en struik te poten en ook de M-rails vast te schroeven.
Daar zal de WOSA blij mee zijn !

43v.jpg
Van een rol schuurpapier is een stuk gravel-straat aangelegd/vastgelijmd.

43w.jpg
Dat ziet er na droging en met bolides nu zó uit.......

43x.jpg
Willi, Walli en Wolli zijn nu helemaal in hun nopjes, want de bolides zijn ook nog eens voor hunnie  :thumbup:

Grtz Tony

Swiss rail .. what else?

Tony,

Zeer geslaagde upgrade van "maro daro". En dan maar geen portaal ...

Groeten,
Wico

Waar een wil is, is een spoor

Nu wil ik wel eens weten was Wico's tunnelportaalidee is! Leuke update :thumbup:

Als het maar Zwitsers is.

Inderdaad had hij maar geen portaal moeten worden. :D
Achtergrond is zeker een glimlach waard als je boven aan komt en je ziet dit als eerste. :favorite:
Ook het rode van het schuurpapier staat mooi als wegdek mooie vinding weer. :thumbup:

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ik vindt vooral die (zelf?)gebreide dakisolatie intrigerend :o) .

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat
Insteken, doorhalen, overslaan....

Tony,

Een mooie update weer, voor je creatie met het schuurpapier brengt mij wee op ideeën voor als ik ooit met scenery aan de slag ga.

Henk

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Leuke update weer Tony  :thumbup: :thumbup:
Het rode schuurpapier is een mooie ondergrond geworden   :favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Waar een wil is, is een spoor

Citaat van: Hanzi op zaterdag 23 mei 2026, 15:55:39Ik vindt vooral die (zelf?)gebreide dakisolatie intrigerend :o) .
Volgens mij een leuk behangetje B)
:) Hee Limbabwiaan, je hebt daar weer een errug mooi stukje knuselfrutselwerk afgeleverd. :thumbup: 
 :o) De staande schoorsteen ziet er een stuk beter uit dan die liggende twee, daar had ik wat moeite mee. :P
En ik snap dat Willi, Walli en Wolli in hun nopjes zijn, het zijn mooie karretjes :thumbup:
Bandjes zullen wel snel slijten op dat schuurpapier. :P

Citaat van: Hanzi op zaterdag 23 mei 2026, 15:55:39Ik vindt vooral die (zelf?)gebreide dakisolatie intrigerend :o).
:o) Nou Hans, dat had ik ook, tis erg intrigerend. :roll:
Maar ik heb het effe opgekoekeloert op het www; wol isoleert niet alleen tegen kou maar ook tegen warmte.
Dus je kan vannacht gerust je wollen ondergoed aandoen, dat schijn te werken. :mrgreen: (Laat morgen maar weten hoe het was)

Tony, al je seinhuizen zijn mooie exemplaren maar onderstaande springt er wel een beetje uit, die zie je niet vaak, behalve bij jou dan.
Welk merk is dat, ook een Faller?
43w.jpg

Re: Tony's simpele banen........een etage lager is het heel wat koeler !

Hallo,

@ Wico; dank voor de waardering en het idee was de moeite van het proberen zeker waard  :thumbup:

@ Adriaan; het idee was, om op de plek waar op de foto's de rode railbus geparkeerd staat een tunnelportaal te maken/schilderen  :)

@ Mies; ja , leuk hè ? Korrel 120-papier en kost geen drol in vergelijking met wat je in de treinwinkel moet aftikken  ;)

@ Hans; ik heb de achterliggende ondergrond van 8cm dik glaswol mogen doen en Frau Tony heeft het later nogal dunnetjes over gedaan  O:-D

@ Henk; je vergat de behangplak ( :D ) en het gravelpepier ligt op rol bij de Action  :idea:

@ Peter; ja, dit wegdek bevalt me ook prima ! :P

@ Dirk-Jan; er wordt gelukkig niet zo heel veel gereden, dus de bandjes houden het wel. De wollen Unterhose heb ik ook geprobeerd en ik kan je vertellen, dat in het begin het wel wennen en woelen was.
Het kriebelt, maar went snel en de nachtrust is er dan flink bij geblaat B)
Het seinhuis is van hardboard, in schaal TT en waarschijnlijk Oostduits en van Auhagen. Zou zomaar een oer-Faller kunnen zijn  :favorite:

En dan even refereren aan de topictitel; met zo'n 30 graden Celsius op zolder heb ik mijn modelbaanactiviteiten van de zolder verplaatst naar de treinkamer eronder.
Daar was het 22 graden en ben ik aan het rijden geslagen. Analoog in Lindental ging dat direct zonder problemen, maar op baan Neu Ulm moest de MS-1 wakker geschud en de rails gepoetst voordat er fatsoenlijk wat te rijden viel.

En daar heb ik een fillempie van geschoten  :)
En iedereen mag er -indien gewenst- zelf een muziekje bij op zetten.

Zolang het zo warm blijft, blijft deze jongen op deze etage spelen en eventueel knutselen/onderhoud plegen  :)

Grtz Tony

[/i]

Tony,

Kein geloel, de mussen vallen tot van het dach, maar de treinen zullen rijden! En dat niet alleen, maar we krijgen bij deze tropische temperaturen ook nog een prachtige overzichtsfilm van 12 minuten voorgeschoteld :thumbup:.

Een fijne manier om de dag te beginnen :).

Groeten,
Wico
Tony,

Citaat van: Tony op dinsdag 26 mei 2026, 23:55:33Zolang het zo warm blijft, blijft deze jongen op deze etage spelen en eventueel knutselen/onderhoud plegen  :)

Je hebt groot gelijk en er moet daar toch ook gereden worden? Toch?
Zodra de temperaturen weer gaan dalen kun je weer naar zolder.
Koud zul je daar niet krijgen want de zolder is goed geïsoleerd met wollen behang.

Henk

11,32 minuten genieten en 1 ruk uitgekeken en vooral genoten van deze prachtige film.
Het blijven prachtige banen die je maakt Tony. :favorite:
Geniet van de koele etage baan hier in Michelstadt is het best warm op zolder maar ja dat uurtje ontspannen is best belangrijk om weer tot rust te komen na een dag door de grote stad gereden te hebben.

Groet Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Je hebt gelijk dat je de koelte opzoekt Tony, ik keek net even hier op de zolder en dat lijkt wel een Sauna  8o
Ik moet snel de ventilatoren tevoorschijn halen  >:-D
Je filmpje was weer leuk om te zien  :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ondanks de warmte toch weer druk in Limbabwe...