Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

Tony's simpele banen...........what's up, WOSA ? Piss off !!!

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Re: Tony's simpele banen.....helemaal vergeten en dus niet meer aan gedacht.........

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Re: Tony's simpele banen.....helemaal vergeten en dus niet meer aan gedacht.........
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 20 april 2026, 21:39:43Ik wist trouwens niet dat die plastic
naaldbomen nog zoveel waard zijn,
er staat hier nog een doos vol mee
Als je die Faller doos bedoelt ( dat zijn er maar 7), hier ook.
Alleen heeft die doos nu de inhoud van iets anders, Henckes NS-seinen (dus met lampen in plaats van leds), overbodig op een CH-baan.
Re: Tony's simpele banen...........een reisje voor mijn lijstje........

Märklin fahren-ärger sparen

Hallo eenieder die dit leest !

Allereerst dank voor alle reacties  :thumbup:
Die waren leuk, verhelderend, enthousiast, tot overpeinzing stemmend, memorabel, grappig en vooral -voor mij althans-  :favorite: verwarmend.
Was er hier de afgelopen tijd trouwens sprake van van een writers-block ?
Nee, niet echt. Het was meer het ontbreken van puf en motivatie, want er slingeren hier altijd ideetjes en scenario's rond. Zowel op een stapeltje blaadjes bij de PC, alsook in een speciaal klappertje.
Zo maak ik soms ook alvast series plaatjes en die worden in een fotomap bij de documenten op de harde schijf van mijn ouwe trouwe computer bewaard. Klaar voor -eventueel- gebruik.
De meeste foto's van de laatste update zijn zijn bijvoorbeeld reeds begin december 2025 gemaakt. Pas om het verhaaltje sluitend te krijgen zijn er op het laatst nog wat kiekjes bijgeschoten.
Het updaten zelf (plaatjes met praatjes maken) nam in dit geval bijna 2 uur in beslag. Dat had een half uur minder kunnen zijn, ware het niet, dat er iets mis ging en ik helemaal opnieuw moest beginnen.
Het zoeken naar de updeet met de voorgeschiedenis van het hoe en waarom van de Inspektoren in het kasteel voor de link , was ook een aardig kluifje. Dat begint met het zoeken in de fotomappen en dan met de datum van een opname mijn topic doorstruinen.
Ook heb ik na plaatsing nog 3 keer van de snel bewerken-toets gebruik gemaakt, om alsnog fouten uit de woorden/tekst te corrigeren. Eens een schoolmeester, altijd een........juist ja !
En aangezien er op fysiek vlak allerlei hobbels en kwalen spelen en mijn dagindeling  er de laatste jaren heel anders uitziet (er is bv. trainen en rusten/bijkomen toegevoegd), is er minder forumtijd.
Ook psychisch laat me dit niet onberoerd; het in de toekomst kijken en plannen maken heeft toch een andere dimensie gekregen. Mijn leef-tijd is beperkt. In welke mate is de vraag en wil je dat wel weten ?
Gezien de gemiddelde leeftijd van mijn medeforummers, denk ik, dat ik niet de enige ben, die weleens bij dit soort zaken stilstaat. O:-D

En voor wie benieuwd is; er heeft alweer een fotoshoot op locatie met de Inspektoren plaats gevonden. Daar gaat nog aan gesleuteld worden en later wordt dat (onder voorbehoud) een vervolgupdate.
Ik ga dus gewoon door hier, maar wel met (aan)gepaste snelheid  ;)
Anders gaat het net als bij monsieur Alfonse; "Oeee, my rikkitikkerrrr !!" (allo'allo')  8)

En dan wordt in de cursief-modus de nieuwe updeet gestart  O:-D
Afgelopen woensdag ben ik namelijk in zo'n 20 minuten naar het snoepwinkeltje gereden !
Met in mijn borstzak het wenslijstje, dat ook mee naar de treinbeurs is geweest. Daarop stond nog steeds -ondoorgestreept !- licht/mosgroen fijn strooipoeder als belangrijke zaken voor de nabije knutstoekomst op zolder vermeld  :O Het aanbod daarvan op de lokale treinbeurs is de laatste jaren steeds bedroevender  :(  En ik verrek het om zoiets online te bestellen !
Zo ook de rookolie op het lijstje. Een van de kleintwins vraagt er regelmatig naar, want die wil BR 50 graag weer eens digitaal laten roken !

De rest van de info van de winkelgang staat onder de foto's en ook zijn er plaatjes van de buit op zolder te zien. In hun natuurlijke habitat, om het zo maar eens te verwoorden.

20260423_154130.jpg
Deze kartonnen achtergrondplaten heb ik al vele jaren en heel wat keren in het winkeltje in mijn handen gehad en telkens terug gelegd, want; waar ga je ze gebruiken ?
Maar ditmaal had ik er een bestemming voor. Waarschijnlijk/als het past/met wat geluk/en anders een ander plekje creëren en/of jammer dan..........

20260423_154436.jpg
Met daar nog bij; 2 soorten gezocht groen, een typisch kerkje uit het noordwesten van zuidoost-Tirol dat zeldzaam is en tot slot 1 Italiaanse en 2 Amerikaanse Märklinkarren !

20260425_150325.jpg
De achtergrondplaten op proef op de voorziene plek geparkeerd en in vraag me af, of ik die schoorstenen er eventueel ook bij ga betrekken. Maar da's weer voor -veel- later zorg. Geen haast hiero !

20260425_151319.jpg
De Amerikanen mogen achter de F7 ! Samen met 3 gele Lima's en een onbekend merk tankwagon.
Dat rijdt tenminste probleemloos rond op deze baan. Het echt Amerikaans/Canadees gelijkstroomspul heeft wielflenzen en koppelingen die zich op de helling van deze baan niet thuis voelen en regelmatig ontsporen. Dus zoek ik telkens naar zacht geprijsde aanvulling van Europese merken met standaard koppelingen. Vooral zoeken, want vinden is wat anders.

20260425_152324.jpg
Achter de Limaloc hangt mijn als vijfde gescoorde Märklinwagentje met echt metalen roosters. Het zijn allemaal scheetjes  :favorite:

Nou nog hopen op een niet zo warme zomer, zodat er op zolder nog verder gerommeld kan worden.
Als dat niet zo is, worden de spoorse hobby-activiteiten verplaatst naar treinkamer 1 die -airco gekoeld- een etage lager vol verlangen op mij ligt te wachten. Want daar ben ik niet zo vaak meer.
Daar kan ook volop gespeeld en geknutseld worden. Wat dat betreft bof ik enorm  :P

Grtz Tony
Tony,

Wat een ongekende luxr dat je gewoon kunt kiezen in welke kamer/en of welke baan je vandaag weer eens aan de gang wilt gaan. Het Walhalla voor de verstokte treinliefhebber :).

En nooit geweten (of gewoon alweer vergeten) dat jij ook met Amerikaans/Canadees materieel rondrijdt. Bestaat de klupbaan trouwens nog, of is die inmiddels ter ziele?

Groeten,
Wico

Zeker luxe, Wico !
Enne, gewoon vergeten lijkt me. Ik rijd met alles wat me bevalt en op mijn pad komt  :)
De klupbaan ligt al jaren op zijn gat. Er gebeurt niets meer aan. Ligt a.h.w. in Doornroosjeslaap.
De weg van de rechtmatige eigenaar van deze baan is niet helemaal over rozen gegaan. We gaan nog wel naar beurzen, maar dat is het dan ook zo'n beetje.
Wie weet, komt het er in de toekomst nog van.

Grtz Tony
 :) Hee Tony, dat zijn erg leuke achtergrondplaten en er kan best een schoorsteen naast of eventueel aan beide zijdes, kan ook leuk staan. B)
 :o) Zoals ze nu liggend op de achtergrond te zien zijn vind ik niet zo mooi. :-)

Citaat van: Tony op zaterdag 25 april 2026, 15:11:35Afgelopen woensdag ben ik namelijk in zo'n 20 minuten naar het snoepwinkeltje gereden !
:o) Toch niet te snel en geflitst mag ik hopen, anders houd vrouwe Tony de bekeuring in op je treinen zakgeld. :P

Citaat van: Tony op zaterdag 25 april 2026, 15:11:35Gezien de gemiddelde leeftijd van mijn medeforummers, denk ik, dat ik niet de enige ben, die weleens bij dit soort zaken stilstaat. O:-D
Tja, vele hier zijn al wat ouder wordende knarren (ook ik) en zullen er ongetwijfeld soms over nadenken. :roll:
Toch maar niet te veel doen en genieten van het nu en gewoon lekker verder knutselen met de treintjes en andere leuke vermakelijkheden.

Citaat van: Tony op zaterdag 25 april 2026, 15:11:35En ik verrek het om zoiets online te bestellen !
Dat mot je effe tegen je kids vertelle, dan hebben ze wat om te bestellen voor Vaderdag 21 Juni. :idea:

Het 5e Märklin wagentje is een mooie voor het sleepje maar de loc vind ik eigenlijk de blikvanger, wel een stoer ding. B)
Nou, suc6 verder met lekker rustig aan knutselen en doe net als die koeien op foto 4; af en toe tussendoor effe lekker liggen. :D

Dank voor de slimme en wijze tips/antwoorden, Dirk-Jan  :thumbup:
Vooral de rookolie is wel een dingetje; straks zijn de kleintwins 14 en is er misschien wel behoefte aan heel andere rookolie  B)
Sinds ik zelf niet meer rook, is mijn zakgeld flink vermeervoudigd, dus daar maak ik me helemaal geen zorgen meer over  :o)
En ja, die Italo-loc is vet vet  :P ook al heb ik hem motorloos gemaakt. ( Dan kan hij op zijn minst - net als de FYRA ooit - gesleept worden.)

Grtz Van uw BFFF,
Tony

PS.......Tony gaat nu effe buiten trainen en niet meer bijna direct reageren...........
Citaat van: Tony op zaterdag 25 april 2026, 15:11:35"Oeee, my rikkitikkerrrr !!" (allo'allo')  8)
Allicht niet bij ieder bekend.... maar die serie heb ik al meer dan eens gezien...  :thumbup:
And: listen very carefully, I will say this only once....:lol:
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 25 april 2026, 15:44:42
Citaat van: Tony op zaterdag 25 april 2026, 15:11:35Gezien de gemiddelde leeftijd van mijn medeforummers, denk ik, dat ik niet de enige ben, die weleens bij dit soort zaken stilstaat. O:-D

Tja, vele hier zijn al wat ouder wordende knarren (ook ik) en zullen er ongetwijfeld soms over nadenken. :roll:

Harry Jekkers' Klein Orkest had hier een vrolijk liedje over -over honderd jaar zijn jullie allemaal dood (en wij ook)- en sloot dat vaak af met een opbeurend gedicht:
het leven is tijdelijk
en de dood is onvermijdelijk
maar stel dat je niet dood kon gaan,
dan zou je stomweg niet bestaan
wees blij dus dat je ooit mag sterven
en laat het je leven niet bederven!
Citaat van: Tony op zaterdag 25 april 2026, 15:11:35Limaloc
Je houdt het niet voor mogelijk....
Ik heb er ook zo eentje, alleen rijdt die al lang niet meer. De motor is er al een tijdje uit... en ik kan mij zelfs niet meer herinneren hoe mijn toenmalige baan eruit zag... dat moet begin jaren 60 geweest zijn. De loc heb ik wel nog gehouden... samen met nog een paar Lima rijtuigen...

red_Lima_20260425_2.jpg

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat @hermanvk Prachtige loc hoor, Herman!  :thumbup:  :thumbup: 

Groeten,

Erik.
Tony, wederom mijn dank voor de geweldige update. :favorite:
Het kijken naar de prachtige foto's maakt mij altijd blij en vrolijk en zit ik in gedachten naast je op de stoel en leef ik mij helemaal in in jouw wereld met de vele treinenkamers. :favorite:  :favorite:

Groet Michel

Hoi,

@ Herman; wat grappig en verrassend, dat jij ook zo'n loc hebt ! Ik heb voor mijn exemplaar ooit €10,- neergelegd, met de verwachting dat die slecht of niet zou rijden en de hoop op een goed werkend exemplaar. Dat werd uiteindelijk een fraaie dummy-loc, want reed voor geen meter  :D

@ Hans; jouw reactie doet mij weer eens beseffen, dat er veel wijze mannen in Het Haagse wonen  :thumbup: ( de meeste politiekers wonen er per definitie niet  :o) )

@ Erik; zeker een fraaie loc ! En Roco heeft ook nog een fraaie diesel ( Roco 43614 ) in zijn assortiment, maar die is nog niet gevonden  :)

@ Mies; dank voor de enthousiaste woorden  :thumbup:

Grtz Tony
( die vandaag ontdekte, dat dit topic al meer dan 2 miljoen keer gelezen/bekeken is  8o  WOW !!! )

@citaat  En dat zónder clickbait ... :wink:  :lol:

Groeten,

Erik.
Citaat van: Tony op zondag 26 april 2026, 14:24:55Dat werd uiteindelijk een fraaie dummy-loc, want reed voor geen meter  :D
En dat is die bij mij ook... :sad:
Ik dacht heel even, dat jij hem rijdend had...niet dus...
Citaat van: Tony op zondag 26 april 2026, 14:24:55Grtz Tony
( die vandaag ontdekte, dat dit topic al meer dan 2 miljoen keer gelezen/bekeken is  8o  WOW !!! )

Prachtige mijlpaal Tony. :favorite:
Op naar (veel) meer en de toppositie. :thumbup:

Groet Michel
Tony,

Gefeliciteerd met de mijlpaal van 2.000.000. Ik weet wel dat je het daar niet voor doet, maar het is toch een leuk feitje. Zelf ontbreek ik compleet in de top 10 van dat rijtje ;).

Maar met gepaste trots kan ik melden dat ik wel een mooie score heb bij de categorie "ontvangen waarderingen". Ook leuk :).

Groeten,
Wico
 @citaat

En weer een waardering erbij Wico. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........effe spoorloos en wie een kuil graaft voor een...

Jaja, daar zaten ze mooi voor noppes te hopen of Herr und Frau Tony dit jaar zouden komen !
Waar dan ?
Nou, bij de Grote Treinbaan bij de Loreley.
Hoezo ?
Nou, ze hadden niks geboekt voor 2026.
Dus geen nieuwe plaatjes vanuit de Mittelrhein ?
Nope. Alleen 2 oude, die nog nooit vrijgegeven zijn.
Kijk maar !

20230531_171437.jpg
Hier ziet u Tony in zijn geliefde Oberwesel in afwachtende toestand en met gespitste oren. Klaar en paraat om voorbij komende treinen -voor of achter hem- te fotograferen......

20230604_193818.jpg
En hier staat hij voor de plaatselijke treinenwinkel. De enige, in een straal van zo'n 30 kilometer. Bij ieder bezoek wordt hier wel wat spoors gekocht, maar dit jaar dus niet.

20260512_173642.jpg
Ondertussentijds is en wordt er wel met de treintjes op de zolder gespeeld hoor !

Misschien vraagt de vertwijfelde lezerd zich nu onderhand weleens af, of er dan geen reisje gepland was ?
Welzeker, kan ik u verzekeren !
Wantvanwege met Frau Tony samen 2 maal 70 jaar geworden, zijn we met onze kids en partners en natuurlijk ook de kleintwins in de meivakantie naar Texel getogen, om aldaar dit jubileum te vieren !
Son,see, strak blauwe luchten en een stevige frisse bries en het hele eiland verkend  :P
Het was voor mij al erg lang geleden, het zicht op onze Noordzee.

En er zat alsnog een Duits tintje aan deze trip......... O:-D

20260430_115909 (1).jpg
Hier zien jullie mij zittend met mijn benen in een zojuist geconfisqueerde kuil, met in de ene hand een broodje en in de andere een metaaldetector van een van de kleintwins. De andere is ver weg achter mij met haar oom bezig om een vlieger op te laten en daar weer achter staat de vuurtoren te wachten op een donkere nacht.

Zo, de topictitel van deze updeet moge nu duidelijk zijn.
Verder kan ik nog melden, dat de maand mei compleet gevuld is met onderzoeken en uitslagen in het hospitaal. ( de eerste 2 waren nochtans en helaas niet erg bemoedigend  :( )
Tussendoor hoop ik deze maand nog wat te laten zien en lezen hier. Een stel plaatjes daarvoor zijn al geschoten en het draaiboek is goedgekeurd  ;)

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen...........effe spoorloos en wie een kuil graaft voor een...
Tony & familie, van harte gefeliciteerd met het 70 jarige jubileum. :favorite:
Gezellig zo met de hele familie naar Texel om dat samen te vieren. :thumbup:

Al waren sommige onderzoeken en uitslagen niet echt bemoedigend houd moed mijn gewaardeerde vriend houd moed ik zal duimen voor betere uitslagen in de toekomst.

Groet Michel
Tony,

Haha alleen een kuil en verder geen Duitser te zien, dat was hier in Zeeland met de meivakantie wel anders >:-D. Weinig treinen en toch een leuke update, prima! Gezondheid en onderzoeken minder prima, maar hopelijk wel onder controle.

Sterkte met de gezondheid in elk geval, met de treintjes en het forum als mooie afleiding. En bijna vergeten, maar natuurlijk van harte met de dubbele 70!

Groeten,
Wico
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Tony,

2 x 70 is erg mooie mijlpaal  :thumbup: :thumbup:
Als jullie nog op Texel zitten veel plezier daar en lekker ff uitwaaien.

Hopelijk komen er nu beter uitslagen over de gezondheid.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Texel, totaal anders dan de Mittelrhein, maar zeker niet minder mooi/leuk!
Enne, heel veel sterkte met de gezondheid!
Tony, wat jammer dat zorgen over de gezondheid het dubbele jubileum van 70jaar overschaduwen. Hopelijk bracht het bezoek aan Texel wat extra licht en kon je genieten van kinderen en kleinkinderen.
Ik hoop dat alles alsnog ten goede keert en dat jij en wij kunnen blijven genieten van de spoorse verhalen.

Luc
Hopelijk je heb ervan genoten met de hele familie op de uitstap! 2x 70 is zeker en vast een reden voor zoiets te doen en daar mag dan iedereen van mee genieten. Verder wens ik je succes met de komende onderzoeken, hopelijk gaat het nog meevallen. We duimen alvast ervoor

:) Een Limbabwiaan op Texel, wie had dat gedacht. :P
Jullie zullen vast heerlijk genoten hebben met de kids en kleinkids, het is toch een rijk bezit zo met de familie. O:-D
 :o) Enne die kuil snap ik helemaal, je wilt toch een beetje het heuvelachtige van Limbabwe hebben om je er helemaal thuis te voelen. :-)
Natuurlijk ook de felicitaties met het 70 jarig jubileum, jullie zijn nu Jacob en Rachel geworden. :o)
(misschien leuke bijnamen voor in de slaapkamer. :mrgreen:)
Bron Wiki:50 jaar: Abraham of Sara, 60 jaar: Isaak of Rebekka, 70 jaar: Jacob of Rachel, 80 jaar: Jozef of Asnath, 90 jaar: Efraïm of Ruth, 100 jaar: Metusalem

De twee 2 nooit eerder vrijgegeven foto's uit de Tony-files zijn mooie zonnige plaatjes met betere temperaturen dan dat je had op Texel. B)
Dat leid ik af door die twee witte bonenstaken onder de medium korte broek. >:-D
En Hermann zijn winkel heeft een mooie gevel, hoewel die bonenstaken het mooie een beetje teniet doen. 8o

Klote dat de onderzoeken niet meevielen. :? Hopelijk vinden ze toch opties om de boel gaande te houden, ik/we zullen keihard voor je duimen. O:-D
Nou BFF, houd moed.

Dan toch veel leuk modelbaanknutselfrutsel plezier, het is buiten toch een zootje !@#$%^& weer maar eigenlijk dus ideaal om lekker binnen te blijven. :)
 :o) En laat Rachel maar effe met rust, die is tenslotte al 70. :D

Groetjes van uw bff vanuit Alkmaar waar het ook !@#$%^& weer is.

Dag Tony.

De kuil, een bijzonder fenomeen:
haal er wat af en het wordt groter  :eek:
Sterkte met jouw gezondheid en
proficiat met de dubbele zeventig  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Gefeliciteerd met de 2 x 70 Tony en hopelijk gaat het de goede kant op met de gezondheid. En is een reisje van Limbabwe naar Oberwesel niet minder ver dan naar Texel?
Gefeliciteerd 70-jarigen uit 1956, zoals ikzelf  B)
Die foto van die modelspoor-winkel toont dat het een gecombineerde zaak is van modelspoor en kantoorartikelen.
Die combinatie hadden we hier in de buurt ook, vroeger WSUM, leuke winkel, toen wel wat bazaar-achtig.
Na het overlijden van Dré uiteindelijk overgenomen & na een totale metamorphose, als een Phoenix is herrezen als Makina Waalwijk,
waar ik graag regelmatig een bezoekje breng.
Tony,

Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum.
Je hebt er goed aan gedaan om dit samen met vrouw, kinderen en kleinkinderen te vieren.

Henk
Hoi, allereerst alvast iedereen bedankt voor de reacties de beterschapswensen en jubileum-felicitaties !

@ Mies; het was zeker gezellig , met de moed is het soms wat lastiger en fijn dat je duimt voor me  :thumbup:  :thumbup:

@ Wico; ja, dat leek me wel een geinig beeld; een Hollander in een Duitse kuil  :D Mijn benen waren er erg blij mee, want zo kon er fatsoenlijk gezeten worden en kon ik zonder problemen opstaan  ;)

@ Peter; dat uitwaaien lukte meer dan prima, zulke winden zijn we hier -gelukkig- niet gewend  :)

@ Hans; voor een keer zeker zo mooi en de treinen miste ik niet echt  ;)

@ Luc; vooral de combi van zee en de kleinkinderen waren het hoofddoel en dat is prima gelukt  :P

@ Kenny; met zijn achten in een bungalow aan de kust is zeker een aparte ervaring op zich  B)

@ Dirk-Jan; ik (en ook Frau Tony) heb weer lachend jouw altijd zo kenmerkende commentaar gelezen en we zijn op zowel op de heen- alsook de terugweg nog erg dicht bij jou in de buurt gekomen. Als BFFF voelde je dat zelfs  B)
Trouwens; Rachel zingt nu elke morgen vader Jacob voor me  O:-D

@ Erik; er zijn Nederlanders, die zich enorm ergeren aan die Duitse kuilen, maar deze jongen was er erg blij mee  B)

@ Frank; da's dubbel frappant; dat heb ik me ook afgevraagd en......het is nagenoeg even ver voor ons. Alleen de windrichting is tegengesteld ! Hachelijk, maar overkomelijk  :o)

@ Rob; deze combi-winkel vervult een grote streekfunctie en voorziet bijvoorbeeld ook al jaren in de leermiddelen/boeken voor alle middelbare scholieren in de omgeving  :)

@ Henk; dat was zeker een goed en geslaagd idee, om met de hele kluit te gaan logeren  :)

Voor ons hier in het zuidoosten is de zee niet om de hoek en Texel al helemaal niet. Daarbij opgeteld de wegwerkzaamheden en omleidingen en de drukte zorgden voor een reistijd heen (tot Den Helder) van 3 uur en terug van 5 uur.
En dan nog in Den Helder heel lang wachten op de veerboot. Maar dat is het allemaal zeker waard !
Onderweg genoten van de bollenvelden, de lange, eindeloze vaarten, de duinenrijen in de verte en de typische huizen en boerderijen in Noord-Holland.
Sommige steden daar hebben we in vroeger tijden weleens bewonderd.
De grote distributie- en andere dozen langs de snelwegen en andere bebouwing zijn natuurlijk heel andere koek, maar die horen er in deze/onze wereld gewoon bij. Sommige moderne gebrouwsels vind ik zelfs erg mooi  O:-D

De bemoedigende woorden van jullie hebben me weer wat gesterkt  :thumbup: en de hobby en ook het forum geeft zeker afleiding, maar het medische gedoe werkt voor mij soms ook wat verlammend. Aard van het beestje en dat is lastig te veranderen, ben ik achter. De gevolgen van een doorrookt Bourgondisch en liederlijk leven in combinatie met diabetes2 zijn tamelijk desastreus gebleken, vooral voor de bloedvaten. Een hele berg pillen, doordachte voeding  en zoveel als kan beweging, houden me letterlijk en figuurlijk op de been. De aanwezige conditie op peil houden is zo ongeveer het hoogst haalbare. Ik ben trouwens wel mijn "etalagebenen" kwijt  :) ! Dankzij een bypass cross-over.
En dankzij een zeer kundige dokter  :thumbup:
Er is nog meer, maar dat blijft fijn onder mijn petje  O:-D

Dus.......

Grtz Tony

Tony,

Citaat van: Tony op vrijdag 15 mei 2026, 12:40:32Ik ben trouwens wel mijn "etalagebenen" kwijt  :) ! Dankzij een bypass cross-over.

En ik zou ze zeker niet gaan zoeken!  >:-D  >:-D
Doe het maar met wat je hebt.

Henk
 :-)  @citaat  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...........what's up, WOSA ? Piss off !!!

In Seinhuizen was het rustig. Veel te rustig, zou je kunnen zeggen.
En zeker voor de WOSA-inspektoren !
Ze wachten al tijden op verdere (geheime) instructies van het Hoofdkantoor, maar de zwarte telefoon aan de muur van hun optrekje heeft nog geen enkele keer gerinkeld sinds ze hier wonen.....
"Willi ?"
"Ja, Walli ?"
"Ik verveel me kapot hier binnen ! Zullen we naar buiten gaan ?"
"Goed idee ! Kom, we gaan direct !" En ook Wolli, die de krant zat te lezen, staat op en loopt mee.
Eenmaal buiten bedenken ze bij de opstelsporen van Bahnhofshausen een eerste activiteit  :)
Daar staat namelijk een stuk tempex, dat goed als klimwand kan dienen......

43rm.jpg
Eindelijk eens wat beweging !

43rn.jpg
Hierna werden er nog 2 wedstrijdjes geklommen en toen was hier de koek op.......en de armkracht ook !

43rp.jpg
Niet veel later stonden ze te bedenken, wat ze nog meer konden doen en Willi stelde een wedstrijdje ver-pissen voor, net als vroeger, toen ze nog WOSA brugpiepers waren !
"Ja, leuk !", klonk het in stereo. "Is dat niet link met de stroom op de rails ?", vroeg Wolli. "Welnee, Bahnhofshausen is oldskool en de loc's staan stil, dus de trafo staat uit. No Problemo dus !"

"Mooi ! Ik begin", zei Wolli, "Want ik sta het al een half uur op te houden." En daar spoot de eerste straal.......
( VOOR DE PRIVACY EN HET GOED FATSOEN HEEFT DE REGISSEUR DE VOLGENDE FOTO'S OP CRUCIALE PLEKKEN VAN ZWARTE BALKJES VOORZIEN  :warning: )
43rq.jpg
Wolli kwam behoorlijk ver !

43rr.jpg
Walli kwam een aanzienlijk stuk verder ! Al spetterden er wel wat druppels op zijn schoenen......

43rs.jpg
Willi had "grosse Druck auf die Leitung" en produceerde een krachtige straal die zowel de rail alsook een puko van het naastgelegen spoor raakte !
"Gewonnen !", riep hij blij !

43rt.jpg
Een fractie van een miliseconde later verplaatste er zich een digitale stroomstoot in tegengestelde plasrichting,,,,,,,,,want de MS-1 was gewoon in werking  :?

43ru.jpg
Die schicht bracht Willi al snel uit balans.......

43rv.jpg
En vloerde hem geheel, waarna er een brandlucht uit zijn broek opsteeg...... 8o
Willi's wielie was er slecht aan toe en rap werd er telefonisch om medische hulp gevraagd, die gelukkig snel ter plaatse was !

43rw.jpg
Wolli en Walli bleven onthutst achter, maar waren wél blij dat ze deze challenge verloren hadden  ;)

Grtz  O:-D

Tony,

Jaja die C-rails zijn dan wel van kunststof, maar niet ganz natuurlijk. Daar komt Willi nu wel achter ... Maar hebben die inspectoren niks beters te doen?

Misschien kunnen ze een tunnelingang verven voor dat zielige achterste spoor wat nu doodloopt op een witte muur :idea:

Groeten,
Wico

Inderdaad, Wico ! Zou kunnen !
MAARRRRR..........die WOSA-boys produceren zelf niks.
Het zijn handhavers, puntenslijpers, rapporteurs en wat al dies meer.......
Ja , eigenlijk ambtenaren pur sang. In de engste zin des woords.
 Al heb ik wel begrepen, dat Carl en Matz wat werklui gecharterd hebben, om zowel Bahnhofshausen alswel ook Seinhuizen af en toe wat te pimpen en in WOSA-stijl up te graden.
Maar da's afwachten  :)

Grtz Tony
( die zelf ook maar wat mee zit te lezen hier.....)
Heerlijk met ze drieën een wedstrijdje ver-pissen. :P
Toch is de verliezer eigenlijk een winnaar als je in deze prachtige ambulance mag liggen. :)

Bedankt voor de update weer Tony en hopelijk gaan Carl Und Matz vaklui vinden die Wico zijn voorstel van de tunnel-ingang kunnen uitvoeren.

Groet Michel

Dag Tony.

Wat een gedoe allemaal weer!  :eek:
Is de WOSA daarmee nu digitaal geïnfecteerd  :roll:
Of gaat dit juist helemaal andere kant op???
Ik ben toch zeer benieuwd hoe dit verder gaat ...

Groeten,

Erik.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Tony,

Weer een mooi stukje WOSA-proza.

Henk
Willi met een gebraden worst.  :o)

M* en bezig te digitaliseren

Omgekeerd ver-stralen kon ook !
Dan begon je bij bij het doel (de pisoir) en dan achteruit lopen tijdens het stralen.
Daarna de winnende afstand bepalen.
Grappig dat dit soort dingen hier gewoon langs komen  ;)
Beter laat dan nooit Herr und Frau Tony gefeliciteerd met de "dubbel 70". Nog gezocht op het dartbord maar niet te vinden.
Enfin ze nemen het je niet meer af! Kwa gezondheid, volgens mij zit het merendeel te duimen dat je de 100 haalt en daar doek ik uiteraard aan mee, want waar zouden we zijn zonder jouw updates! Maar als ik die dokter mag geloven die bijna verzoop wonen daar in jou contreien taaie rakkers!

Trouwens als "oude" man ga ik ook geregeld terug naar het verleden en verhaal er van. Er staat me iets bij van draad met puko's wat hetzelfde effect had. Er zijn betere manieren te vinden om te constateren of er spanning op staat. Ik kan me niet onttrekken aan de gedachte dat U enige ervaring heeft met het door mij genoemde.

Maar eh, die ambulance is een beautie!

Nou Herr Tony doe rustig aan. Oh en voor de Allo allo fans, Her Flick is tegenwoordig de trainer van FC Barcelona.
Wat een verhaal Tony, die WOSA-agenten hebben nu éénmaal nooit manieren gehad en doen er nu een stukje zedenfeiten bovenop. Ik zou de WOSA-politie laten ingrijpen en hen voor 24 uur opsluiten. Kunnen ze even nadenken over hun daden.

Genoten van het verhaal.

Luc
 :-)  :-)  :-)

Tis weer een mooie verhaal. :thumbup: :thumbup: 
 :o) Voor een stel al op leeftijd zijnde mannetjes kunnen ze nog best ver pissen. :P
Ik hoor bijna Willi in gedachte roepen mein himmel, mein himmel, es fließt Strom hindurch mein piemel. 8o
En ik vind het behalve dom toch ook een beetje zielig, hopelijk komt het allemaal weer goed met zijn wielie. O:-D
Hij wordt wel vervoerd in een hele mooie ambulance. B)

Nou, voor nu effe de groette,
ik ben "druk" met kijken naar de 24 uurs race op de Nürburgring. B)

Dirk-Jan,

Leuk he, tussen de NBR24 toch even spieken op het forum :).

Groeten,
Wico
Citaat van: Freek op zaterdag 16 mei 2026, 17:18:04Allo allo fans
:offtopic:
Net weer de hele serie opnieuw bekeken.... :thumbup:
(via Britbox op internet) - wat een kruim aan acteurs speelden daarin mee!!!
De allerlaatste episode is daar het top bewijs van...
Citaat van: lucdiels op zaterdag 16 mei 2026, 17:22:41Genoten van het verhaal
Idem dito hier...  :thumbup:
Deed mij een beetje denken aan de schrikdraad verhalen... ;-)

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Daar schrik ik nou van, Herman.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Die WOSA zakkenwassers hebben het zwaar te voorduren de laatse tijd; had je al in 't line-up topic gelezen wat Klaus (klikkie) is overkomen? :O

Mooi verhaal trouwens weer, en dan de onnozelheid om er niet bij stil te staan dat er anno 2026 meer is dan analoog... met een digi-uptate(r) als gevolg >:-D !
 @citaat  @citaat Ervaring (neen - NIET plassen) met de schrikdraad heb ik wel gehad, maar dat verhaal gaat iets te ver  :offtopic:
Samen te vatten als: jong en nieuwsgierig hoe iets werkt... ;-)