Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
ron van den broek
gast

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leuk Tom, een slagerij :D
"Metzgerei von den Hosen"zum beispiel? ;)

Mvg Ron
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: ron van den broek op vrijdag 22 februari 2013, 00:26:07
Leuk Tom, een slagerij :D
"Metzgerei von den Hosen"zum beispiel? ;)

Mvg Ron

Wie weet  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Mooi duidelijk verslag van die muren :thumbup:, bedank je vrouw voor de foto's! Onmisbaar en erg duidelijk.
Zie je morgen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Leeeke op vrijdag 22 februari 2013, 08:42:46
Hoi Tom,
Mooi duidelijk verslag van die muren :thumbup:, bedank je vrouw voor de foto's! Onmisbaar en erg duidelijk.
Zie je morgen.

Camera staat gewoon op statief en zelfontspanner.
Mijn vrouw hoeft daar niets aan te doen hoor, die heeft weer andere b.h.b.h. (bezig heden binnens huis) ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Je penseel zeker weer wat verder afgesleten.

Mvg
Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom.

kijk hier kan men leren schilderen super .

Mvg, Evert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Mr. Marklin op vrijdag 22 februari 2013, 12:29:11
Hoi Tom,

Je penseel zeker weer wat verder afgesleten.

Mvg
Arie

Ja maar daardoor krijg ik steeds betere resultaten.
Zal wel binnenkort eens uitkijken naar een nieuwe en die dan eerst het werk op de bergen laten doen zodat de haren lekker kunnen verslijten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik vond de muren toch een tikkie te donker, vandaag met verdunde beige verf de boel wat lichter gemaakt en de voegen zijn nu ook wat lichter geworden.

De eerste muren staan, gelijk de hoekjes weer dicht gemaakt met aluminiumfolie en achter de bovenste ramen gelijk maar styreenstrips gemaakt.



Zonder verdere bedoelingen en om te voorkomen dat er ge-oo-haat wordt maar meer voor de diepte werking 2 jonge dames achter een raam geplaatst.



Voordeel van een foto is dat je gelijk ziet dat er iets niet goed zit 8o
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Tom,

Een duidelijker antwoord op mijn vraag kan ik niet krijgen :thumbup:.
Ga ik zeker eens proberen.
Gebruik je ook een vast aantal kleuren als basis of verschilt dat erg?

Gr. Wim
Re: Mijn I-train baan in opbouw
fijn gemaakt alweer, Tom.
Wat me wel opvalt is dat de fabrikant van dit huisje het blijkbaar niet zo nauw heeft genomen met de breedte van de ... eeuuHhhh... hoe noemen jullie Nederlanders dat ... de  "blaffeturen"   (die dingen die de ramen zouden moeten bedekken als je ze dicht maakt). De  "vensterluiken" ?     Die zijn te smal voor de ramen.  Of zijn die er achteraf zelf bij geknutseld ?

   Dat is echter maar een heel klein en pieteluttig detail, ik heb eindeloos veel meer bewondering voor de fijne en geduldige manier waarop jij deze dingen in elkaar zet en van je eigen stempel voorziet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Dani, daar heb je wel een punt. Ik heb nog overwogen om ze er af te snijden maar daar werd het niet fraaier door.
Er bleef 1 zo'n voorzetstukje over dus dat kon ik aardig proberen.
Ik ga er maar vanuit dat het louvredeurtjes zijn die dubbel gevouwen zitten.
Het is soms schandalig hoe bouwpakketten door de fabrikanten worden afgeleverd maar ja, met wat hulp van een kwast en verf is er wel wat van te maken.

Geduldige manier heeft te maken met hele dagen de tijd hebben.
Als pensionado kan je natuurlijk ook achter de geraniums gaan zitten of een treinbaantje maken met een ovaaltje en wat rollen grastapijt.
Maar ik vind het juist leuk om iedere keer weer een stapje verder te gaan en de opgedane ervaringt met andere te delen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
... en dat stapje verder dat zet je wonderwel, moet ik zeggen.

Inderdaad een "pensionado" kan plantje worden of mooie dingen maken.    Ik ken mensen die sinds ze op hun pensionleeftijd zijn, een hoogtepunt van de dag vinden wanneer de postbode voorbij tjokt, en anderen die nog heel aktief zijn.    Mijn makker  "Bompa Trein" bvb is eergisteren 73 (of 74 ?) geworden en die is ook nog volop aan z'n baan bezig.  Ik ga hem morgen een dagje helpen om een mobiele brug te maken, want onder de treintafel door klauteren lukt nniet meer zo vlotjes.   
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Kijk Dani, dat vind ik nu weer helemaal super, je Bompa Trein gaan helpen.
Ik hoop dat onze kleinzoon daar later ook zo over denkt en mij misschien komt helpen met de electronica waar ik dan weer niets van begrijp.
Ja een ledje aansluiten en een servootje laten draaien met een Switschdecoder dat lukt me allemaal wel.
Maar om een graafmachine heen en weer te laten gaan zoals je al eens eerder hebt aangegeven dat gaat me toch even boven de pet.
Ik heb dat eens bekeken van dat arduino maar daar ben ik zeker nog niet aan toe. (om het te begrijpen dan hè)
Ieder zijn vak, ik kon goed bedden verkopen  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Leuk je even ontmoet te hebben vandaag als ambassadeur van iTrain,

Groet,

Guus (en Rob)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Guus op zaterdag 23 februari 2013, 22:29:55
Hoi Tom,

Leuk je even ontmoet te hebben vandaag als ambassadeur van iTrain,

Groet,

Guus (en Rob)

Nou ja, ambassadeur, meer deurtje dan :-)
Ik vond het ook leuk en heb aardig wat mensen van het forum ontmoet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Ik vond het ook erg prettig dat we elkaar de hand hebben kunnen schudden.
Hopelijk is je IB weer snel terug, dan kun je ook weer routes rijden met je eigen iTrain....
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Leeeke op zondag 24 februari 2013, 09:55:18
Hoi Tom,
Ik vond het ook erg prettig dat we elkaar de hand hebben kunnen schudden.
Hopelijk is je IB weer snel terug, dan kun je ook weer routes rijden met je eigen iTrain....

Ja altijd leuk om mensen eens face to face te ontmoeten.
Ik hoop dat jullie hebben genoten van Rail want ik heb wel even rond gekeken natuurlijken heb veel mooie dingen gezien.
Ach die IB komt wel weer terug, voorlopig genoeg andere dingen te doen die ook leuk zijn.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom.

Gisteren naar Rail geweest en jou in levende lijve ontmoet, super leuk, lekker staan te kletsen over I train en een oude liefde van je.
Een hoop te weten gekomen en een demonstratie gehad super, toch weer van geleerd.

Mvg Evert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja een oude liefde met Handicap 16 :-)
Kennismaking was leuk, jij wat geleerd maar ik ook.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Je blijft de meester.

16 tegen 21

Mvg Evert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De slagerij maar weer eens onder handen genomen nadat ik eerst nog wat achterstallige huishoudelijuke plichten heb moeten uitvoeren.

Eerst een tegelvloertje gelegd, daarna een koelvitrine in elkaar geknutseld en een achterwandje gemaakt.



Verder moet er nog wat aan de zijwanden gedaan worden maar dat zal wel morgen worden.
De hamlappen liggen al in de koelvitrine naast de verse hamburgers en braadworsten.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Even weer wat anders, Maria staat al een paar dagen te wachten op iemand met een aansteker.
Nee Maria rookt niet, tenminste niet dat ik weet, maar ze wil dat iemand de kaarsjes gaat aansteken.



Nu had ik nog wat liggen om de boel een beetje te laten flikkeren, ik weet niet of dit het nu wel is.

KLIK
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,

Het muziekje heeft in ieder geval wel wat. De kaarsen flikkeren, maar jou kennende, moet dit toch wat mooier tot zijn recht komen.
Misschien heeft toch een wat geler lichtje wat meer effect.

Mvg
Arie
Re: Mijn I-train baan in opbouw
ik vind het eerlijk gezegd een beetje te erg flikkeren...  Kaarsjes "flakkeren" , dat is een ander zicht.   Die blijven gewoon branden maar het vlammetje "danst" zo wat.  En dat is moeilijk na te bootsen , hoor , geloof me.
Ben ik nu moeilijk aan het doen ? Ik denk het niet, maar het feit dat ze zo allemaal tegelijk aan en uit gaan, maakt het  zo wat kitscherig, zoals de flikkeren de lichtjes op de plastieken Lourdes-grot in de 70s bij ons oma.    Ik bedoel dit niet negatief, Tom, maar het is net iets te hevig.

Een ander detail is dat je kaarsjes nogal in een "bundel" zitten, dus allemaal samen.   Ik had eerder iets anders in gedachten toen ik de suggestie van de nylon draden maakte.
Het is nu misschien een vijg na pasen, maar ik zou het volgende suggereren :

- trek de bundel  draden uit elkaar
- maak een stukje rots met het "papierpapje" en volg het drogingsproces goed op
- net op het moment dat het BIJNA droog is, steek je de draden/vezels er langs onderen doorheen, maar niet als bundel, dan wel apart met kleine onderlinge afstanden
- je brengt de draadjes onderaan willekeurig kriskras door elkaar in 2 of nog beter in 3 aparte bundeltjes samen.
- je laat het geheel verder drogen tot ze goed vast zitten en schildert dan de kaarsjes zoals je gedaan had

Eens alles droog is, kan je 2 of 3 van die knipper LEDs samen brengen (, liefst met andere kleur bvb wit, geel en oranje, die knipperen meestal met verschillende frekwenties) met een dot warme lijm en terwijl de lijm nog niet hard is, daar je bundels draden in brengen.


Ik schat dat je dan een aantal verschillende en totaal willekeurige flikkercombinaties gaat hebben op de uiteinden van de kaarsjes.   De hete lijm zorgt voor het "diffuus" beeld van het licht zodat elk van de LEDjes in meerdere of mindere mate in elk van de bundels door schijnt.  Het willekeurig prikken en bundelen zorgt dan weer dat elk van de knippers op een ander plek uit komt, niet in bundeltjes.


Snap je wat mijn bedoeling is, Tom ?  Het kan verwarrend over komen, maar ik  heb een vermoeden dat dit eerder het effect is wat je beoogt


Als je het wil proberen, veel succes en dan kijk ik al uit naar het resultaat.  Doe je het niet, dan blijf je gewoon bij wat je nu hebt en is het eigenlijk ook wel aanvaardbaar als resultaat. 
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja Dani, je hebt wel een punt maar het is inderdaad een beetje vijgen na de Pasen.
(hahahaha, ik had ooit een collega die kwam uit de buurt van St.Niklaas en die gebruikte altijd zeker en vast deze uitdrukking, wie weet ken je hem, Jos Vanakker)

Maar terug op jouw opbouwende kritiek.
Ik ga het nog aanpassen met zo'n electrisch theelichtje, het probleem alleen is, de boel zit er al helemaal in en ik moet de leds aan de onderkant van de baan er aan frutselenh, dat gaat niet zo eenvoudig meer als ik graag had gewild (de leeftijd)

Maar zodra ik weer van die theelichtjes heb ga ik proberen of ik 2 bundeltjes kan maken met 2 ledjes.
Lukt het nite dan wordt het gewoon 1 bundel en flikkeren alle kaarjes gelijktijdig.
Ach ik ben een tijdje geleden in een kerk geweest in Estapona (Spanje) en daar waren het geen kaarsjes meer maar gewoon lampjes. Heb ik ook 2 jaar geleden in Rome gezien en daar zitten ze toch dichter bij alles dan ik hier.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Even nog mijn aandacht gevestigd op de slagerij.
Achterwand een beetje 3D gemaakt door de koelvitrine van de print op een stukje foambord te plakken en de TV ook iets op te dikken.
Kreeg wel het idee dat ik bezig was met een eigengemaakte kerstkaart.

Hé, welke vent staat er nu weer in mijn tent





Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi gedaan :important:
Komt er nog een hek op het bordes om het winkelende publiek een smak te besparen :help:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: nobody op woensdag 27 februari 2013, 16:49:18
Mooi gedaan :important:
Komt er nog een hek op het bordes om het winkelende publiek een smak te besparen :help:

Weet ik nog niet, de klanten zijn misschien binnen geschrokken van de prijzen dus dan zou een hek wel op zij plaats zijn.
Maar al het er komt dan komt het wel als laatste onderdeel.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Jos Vanakker uit St Niklaas ken ik niet, maar de uitdrukking gebruiken wij ook wel regelmatig.

En de slagerij vind ik   Toppie....    net als de rest.   
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
De varkensfokker is langs geweest en nu hangen de geslachte varkens vers in de winkel, links in de hoek.
Hoop dat als er licht is in de winkel dat het beter te zien zal zijn.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hey Tom dat heb je weer mooi gedaan, u updates zijn altijd om van te genieten.

mvg niKo
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dan doe ik er nog eentje bij en dan weer van bovenaf.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heb je geweldig mooi gemaakt
Echt super veel details aan de binnenkant

Mvg Danny
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ben gebeld door de importeur met de mededeling dat ik vandaag mijn IB thuis kan ontvangen.
Ik ben nu reuze benieuwd wat de reparatie is geweest en of de boel nu weer gewoon gaat werken.
Moet haast wel want met de 6021 heb ik totaal geen probleem nu gehad.
Ik zit er aan te denken om er een externe booster aan te hangen, alleen ik zou niet weten welke behalve dan die van Uhlenbrock.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, fijn dat je je IB weer op het vertrouwde nest terug krijgt.
Ik ben net als jij wel benieuwd naar de opgave van de reparatie.
Dit was de uitleg die bij mijn IB reparatie verpakt was.

Voor wat betreft Boosters, je kunt eigenlijk ieder merk en type gebruiken.
Zelf heb ik gekozen voor de Uhlenbrock Power4 booster, dit omdat ik er van houd om in één keten alles van het zelfde merk te gebruiken.
Dan kan een importeur/leverancier, als een of ander niet werkt, nooit wegkruipen achter de kreet: "had je maar spullen van mij moeten gebruiken"
Maar ik geeft toe het was, om technische redenen, niet nodig geweest.


grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja fijn is anders, ik krijg nu geen verbinding met de PC.
Na installatie van de cd-rom wordt het apparaat denk ik niet herkend, er wordt geen compoort aangemaakt.
Misschien dat iemand hier nog een idee over heeft.

Dit was de bijlage.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat is nogal een klapper geweest Tom, meer halfgeleiders dan die vervangen zijn zitten er bijna niet in.
Communiceer jij niet via Loconet met je IB, dan?
Als je de driver op je pc de-installeeert en daarna de IB aansluit, wat doet je PC dan?
grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heb alles gede-installeert, PC opnieuw opgestart, IB er aan gehangen, niets.
Laptop er bij genomen, ook de IB daar aangehangen en ook niets.
IB wordt gewoon niet herkend, kan dat te maken hebben met de interface.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hi Tom,
heb je de op blz 53 beschreven installatie procedure gevolgd?
De CD in de rdrom drive en dan kiezen voor "treiber setup" als dat gereed is dan pas de IB verbinden met de USB aansluiting.
Als je daarna kijkt bij je seriele poorten dan moet er een "Uhlenbrock USB Loconet interface" betsaan.
Ik kan het bij mij niet testen want ik gebruik een USB->Serial kabel die via een Serial-loconet interface mijn loconet T aansluiting bedient.
Zoals ik ook via de Uhlenbrock 63 350 loconet adapter met de Marklin 6021 gebruikte.

Als dat allemaal niet werkt lijkt het er op dat de USB interface niet functioneert.

Werkt het Loconet wel?
Kun je in de Feedback of Ruckmelde modus zien dat er bezetmelders 'zwart' zijn?
In de feedbackmodus zie je de kontakten van de eerste S88 dus 1.1 tm 1.16 als je daar een wagon of lok in zet moet het betreffende open rondje zwart worden.
Met de menu toest kun het nummer van een andere module instellen.

Dat zou ik eerst ff testen

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Piet, ik heb het helemaal gedaan zoals in de hendleiding en ik ook de eerste keer de IB heb aangesloten.
Maar deze keer gebeurt er helemaal niks.
Ik heb inmiddels incl. mijn IB 3 stuks geïnstalleerd maar met deze van mij lukt het vandaag voor geen meter.

Ik begijp niet helemaal wat je bedoelt met werkt het Loconet wel en Feedback of Ruckmelde modus.
Waarschijnlijk is dat een Koploper optie, ik heb iTrain.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op vrijdag 01 maart 2013, 20:24:11
Ik begijp niet helemaal wat je bedoelt met werkt het Loconet wel
Jouw S88's zijn toch ook via de loconet bus aangesloten? Dat betekent dan dat je op de IB in de Feedback moder(Engels) of Ruckmelde modus(Duits) kunt controleren of er bezetmeldingen naar de IB gaan.
Citaat van: tomhas op vrijdag 01 maart 2013, 20:24:11
Waarschijnlijk is dat een Koploper optie, ik heb iTrain.
Nee hoor dat is specifiek IB.
Zet de IB aan en druk op de mode knop gevolgd door 2 dan kom je in deze mode.
Je ziet dan in het venster in het midden een raster van 16 rondjes(4 kwartetjes).
Dat zijn de "lampjes" van je bezetmelders.
Een bezet meld punt is bezet dan is het betreffende rondje "gesloten" is de bezetmelder vrij dan is het rondje "open"

Mocht je een Nederlandse handleiding zoeken op mijn site staat http://www.modelbaan.ath.cx/pdf_s/Uhlenbrock_Intellibox_65060_basic_nl.pdf die kun je downloaden.
Hoofdstuk 7 behandelt deze functie.
Het is nl van belang te weten of je Loconet wel werkt en of alleen je USB interface niet funtioneert.
Doen beide het niet dan zou ik hem terugsturern met de vraag of ze hem wel goed willen afleveren.

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja, nu is het me duidelijk, de handleiding heb ik ook zelf.
Zie dat de bezette blokken in Feedbackmode worden weergegeven maar ik krijg dan nog steeds geen compoort.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
OK nou dan werkt in iedergeval je Loconet prima.
Dan ben ik bang dat je toch even maandag moet bellen wat er met je USB aan de hand kan zijn.
Want het spijt me maar hier heb ik ook geen ervaring mee.
Zoals gezegd mijn pc->ib communicatie loopt via een USB->Serial converter.
Gebruik je wel de kabel die megeleverd is met de IB?
Want dat zou nog wel eens belangrijk kunnen zijn.

Grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Piet, ik heb nog steeds dezelfde cdrom en kabel als de eerste keer.
Heb nog wel even gedacht aan een defecte kabel, had nog een ander liggen heb die ook nog gebruikt meer helaas.
Ik ga er morgen even mee naar iemand die er misschien iets meer kijk op heeft maar ik ben bang dat de USB verbinding met de IB niet goed is.
Normaal moet een PC of een Laptop altijd aangeven dat er een nieuw apparaat is aangesloten en gaat dan zoeken naar besturing bijwerken.
En dat gebeurt nu niet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom,
Das mooi Kl...., Zo ver ik kan zien heb je inderdaad alles goed gedaan.
Succes!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: tomhas op zaterdag 02 maart 2013, 01:03:21
Normaal moet een PC of een Laptop altijd aangeven dat er een nieuw apparaat is aangesloten en gaat dan zoeken naar besturing bijwerken.
En dat gebeurt nu niet.
Ja dat is waar, maar in principe was jou IB geen "nieuw" apparaat, want ze hadden elkaar al eerder "gezien" toch? Of zit je nu op een andere PC?
Wat wel zou kunnen is dat toch de driver op je pc niet goed is geinstalleerd.
Of dat er wat mis is met de geinstalleerde driver, en dat is hier vandaan natuurlijk moielijk te constateren.
Als je nou op stap gaat met je IB neem dan ook je PC mee.
Want het gaat om de combinatie van de apparaten.

succes Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ik had ook de gedachte dat mijn PC het apparaat al kende daarom op de Laptop aangesloten maar daar werd ie ook niet herkend.
En op de Laptop was de IB nooit eerder aangesloten.
Ik ga straks ook gelijk even een nieuwe aansluitkabel halen zo een A-B kabel misschien ligt het daar aan.
Ik weet het verder ook niet meer.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Je weet dat ik mijn IB heb aangesloten via de Loconet bus en niet via de USB connectorop de IB.
Nu heb ik zo net even de gok gewaagd om de loconet bus los te nemen en de usb kabel in de IB te stoppen.
Maar mijn pc begint ook niet te muiten dat hij een ander(nieuw) apparaat ziet.
Dus ik denk dat het niet zo gek is hoor Tom, maar dat je echt even aandacht aan de installatie/deinstallatie van de driversoftware moet schenken.
Bijvoorbeeld als je XP hebt via apparaatbeheer de oude driver helemaal verwijderen en dan opnieuw de driver te installeren.

grt Piet.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Na alle perikelen rond de IB vanavond maar eens een beetje de boel opgeruimd en de slagerij van licht voorzien.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: bossie op zaterdag 02 maart 2013, 11:06:08
Je weet dat ik mijn IB heb aangesloten via de Loconet bus en niet via de USB connectorop de IB.
Nu heb ik zo net even de gok gewaagd om de loconet bus los te nemen en de usb kabel in de IB te stoppen.
Maar mijn pc begint ook niet te muiten dat hij een ander(nieuw) apparaat ziet.
Dus ik denk dat het niet zo gek is hoor Tom, maar dat je echt even aandacht aan de installatie/deinstallatie van de driversoftware moet schenken.
Bijvoorbeeld als je XP hebt via apparaatbeheer de oude driver helemaal verwijderen en dan opnieuw de driver te installeren.

grt Piet.

Piet, volgens mij wordt ieder apparaat wat je nieuw aansluit op je PC als een nieuw apparaat herkend.
Ik denk dat het niet uitmaakt hoe je iets aan je PC hangt.
Je hebt waarschijnlijk de allereerste keer een melding gekregen dat er een nieuw apparaat is aangesloten en middels internet of de cdrom het stuurprogramma hiervoor is bijgewerkt.
Als je de IB nu gewoon op de USB aansluit dan weet je PC nog steeds welk apparaat het is.

Ik heb mijn PC na de crash opnieuw met behulp van het recover programma op de cdrom geïnstalleerd. Mijn PC heeft daarna nooit meer een IB aangesloten gekregen tot afgelopen vrijdag.
Nog even voor alle zekerheid toen de IB aangesloten op de Laptop maar ook daar werd ie niet herkend.

Inmiddels een nieuwe kabel gekocht, lost ook niets op. USB is goed in orde, heb mijn nieuwe fototoestel er aan gehangen en die wer weer als nieuw apparaat herkend.

Daarna heb ik alle USB in apparaatbeheer verwijdert, PC opnieuw opgestart, USB werd opnieuw geïnstalleerd en gaat dan gelijk naar alle apparaten zoeke die er aan hangen maar ook dat leverde geen resultaat.

Ik ben geen deskundige maar mijn gevoel zegt me nu dat de IB nog steeds niet goed werkt.