Wat een stoffige boel hier zeg! het lijkt wel alsof de bouw van de baan helemaal stilstaat....
En dat is ook zo. In verband met een mega verbouwing aan ons huis is mijn treinenkamer tijdelijk omgetoverd tot slaapkamer

De baan staat vertikaal omhooggeklapt tegen de muur en mag waarschijnlijk pas in januari weer horizontaal..
But a man 's got to do what a man 's got to do, dus we pakken bij gebrek aan baan het rijdend materieel maar aan.
Ik ben heel druk bezit overal MSD decoders in te bouwen en voorzie al mijn locs van lagers voor het anker en een stroomvoerende koppeling, geschakeld door een monostabiel relais dat weer geschakeld wordt door een aux.
Zo kwam ik ook dit setje ns-rijtuigen tegen, ooit es voor weinig gekocht en een tweede leven ingeblazen door ze te voorzien van binnenverlichting. Maar ik vond het een beetje te ver gaan om deze oude wagons stuk voor stuk te voorzien van stroomvoerende koppelingen, temeer ze geen Nem schachten hebben. Daarom heb ik, na het lezen van een tip ergens op dit forum (Wybe?) zelf stroomvoerende koppelingen geknutseld. Zie de foto's voor het resultaat.
Alleen de loc en het eerste rijtuig hebben de 'echte', de rest is zelfbouw door een stukje koper in een V te buigen en middels de soldeerbout vast te smelten aan de koppeling. Werking: perfect!
Groet,
Guus