Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ze denken hier ook overal aan, leuk toch.

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

Re: Mijn I-train baan in opbouw

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Thnx mannen, als over 2 weken het andere oog ook is behandeld hoop ik dat er weer en nieuwe wereld voor me open gaat.
Dan hoop ik wel dat wat ik tot op heden heb gemaakt niet tegen zal vallen  ;)

Hoe sneller, hoe mooier!

Ook hier een spoedig herstel toegewenst Tom.
hallo Tom
Ook van mij een spoedig herstel gewenst
gr Gerard
Hallo Tom,

Ook van deze kant een spoedig herstel en kijk goed uit. B)

Boem zegt'ie!

Gute Besserungen, Heino!  ;)

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

Ook van hier, een spoedig herstel gewenst B) B)

Grts Freddy
Een goed herstel gewenst en sterkte bij de volgende operatie! En je baan zal niet tegenvallen, die is hartstikke mooi 8o

Bedankt mannen, het zicht wordt al een stuk beter, over 2 weken de volgende en dan kan ik deze zomer nog heel veel genieten van alle mooie dames die voorbij komen, uhhh locomotieven is toch vrouwelijk hè  :-)

Hoe sneller, hoe mooier!

Mijn leraar Duits (of was het Frans?) zei eens, 'alle mooie dingen zijn vrouwelijk', dus ja locomotieven is vrouwelijk :)
Hallo Tom,

Het is voor mannen noodzakelijk om naar mooie vrouwen te kijken. Immers zij zijn de belangrijkste reden, die zorgt dat we weer naar huis gaan.
Hoi Tom,

Citaat van: iTom op vrijdag 21 juli 2017, 18:46:56
Bedankt mannen, het zicht wordt al een stuk beter, over 2 weken de volgende en dan kan ik deze zomer nog heel veel genieten van alle mooie dames die voorbij komen, uhhh locomotieven is toch vrouwelijk hè  :-)

Beterschap, maar niet teveel staren anders kan je weer  >:-D

Ik lig momenteel in het ziekenhuis, ging even niet goed met de longemoblieën, balen. ;)

Groet Ronald  :)

Hé Ronald, dat is zeker balen, maar beter goed onder controle houden in het ziekenhuis want met een longembolie moet je wel voorzichtig zijn en dan is het ziekenhuis meestal de beste plaats.
Heel veel beterschap en pas je wel op met al die jongere verpleegstertjes
-Tom:
Bij het zien van deze foto voelt elke man zich beter,  :thumbup:
Let maar op of UNIA gaat zich ook met ons forum bezighouden :P

Luc
Laat je maar goed soigneren Tom, daar zijn de verpleegstertjes voor!
En wie is unia?  >:-D >:-D >:-D >:-D

Forum member sinds 2006

Het doodsimlepe feit dat jij locomotieven verwart met mooie vrouwen, of andersom, is voor mij een teken dat het weer heel goed met je gaat........
Houwen zo maat.  :thumbup:

Piet, je weet het, de lijnen en rondingen van vrouwen en locomotieven hebben overeenkomsten, bij de één komt het wel stukken beter uit dan bij de ander en naar mate de ouder dom raken ook beide iets in verval.  :-)

Het linker oog geeft nu al beter zicht dan het rechter dus als het rechter straks ook hetzelfde zicht en scherpte heeft dan wordt het weer dubbel genieten van de mooie plaatjes en beelden.

Boem zegt'ie!

Benieuwd hoe die vrouwen van jou eruit zien als ze hierop lijken....

Kan ze helaas niet plaatsen maar je ziet ze in de boerinnenkalender van 2017  :)

Het gaat goed met het linker oog, het geeft zeker een behoorlijke verbetering.
Vanmiddag na een toch wel spannende tijdrit in Marseille beetje bezig geweest met de rotsen te kleuren.

Eerst weer eens bezig geweest met de poedertjes maar dat komt niet echt goed overeen met de rest.

Met verdunde verf over de poedertjes heen gegaan, leuk is dat de kleuren toch nog een beetje doorschijnen, dat komt omdat de verf zo dun is als water. De poeders worden ook een beetje opgelost en het resultaat vond ik wel aardig.
De meest gemaakte fout is dat men gaat verven, ik doe dat niet, gewoon tamponeren geeft een mooier resultaat.

Laatst bij de A.C.Tion een leuk doosje acryl verf meegenomen, hier mee wat kleur nog aangebracht voor de diepte werking.
Ik gebruik voor dit soort werk de goedkoopste verf op waterbasis.

Dan nog even met de witkwast er overheen en dan is dit het eind resultaat.

Hier en daar komt nog wat bodembedekking maar dat is voor later.

Even wat anders tussendoor, kleinzoon waarmee ik in April naar Hamburg ben geweest is vandaag 11 geworden.
Mooi jaar want je kan het blijven omdraaien.
Hij is nu met zijn ouders op vakantie en heeft een geweldig cadeau gekregen, samen met zijn Pa en Ma in de Heli vanuit Las Vegas naar de Hooverdam enz.
Wat een geweldig cadeau, had hem nog aan de telefoon en weet je wat hij vroeg, Opa kan je de baan niet ombouwen naar Amerikaans, hahahahaha.
Nou dat gaat niet meer lukken.

Blijft toch mijn maatje.

Gefeliciteerd met je kleinzoon Tom..... :thumbup:

Mvg: Alex
Citaat van: iTom op zaterdag 22 juli 2017, 11:13:01
Hé Ronald, dat is zeker balen, maar beter goed onder controle houden in het ziekenhuis want met een longembolie moet je wel voorzichtig zijn en dan is het ziekenhuis meestal de beste plaats.
Heel veel beterschap en pas je wel op met al die jongere verpleegstertjes

Hoi Tom,

Bedankt voor je bericht. Ik mag morgen naar huis toe, moet wel erg rustig gaan doen. De internist vertelde mij dat ik toch grote emoboliën heb in beide longen. Goed luisteren naar mijn lichaam.
Helaas heb ik niet zulke verpleegsters gezien  :(
Maar ze zijn wel superlief en zorgzaam  :thumbup:
We houden elkaar op de hoogte.

Groeten Ronald  :)

Thnx Alex, hij heeft de dag van zijn leven gehad, helemaal hyper tot aan het slapen toe hoorde ik van onze dochter.

Vandaag gaat het lekker met het linker oog dus eerst maar eens wat huishoudelijke taken uitgevoerd want dat was wel even er bij in geschoten. Alles is nu weer spik en span, tenminste als ik met mijn rechter oog de boel bekijk  ;)

In de avond, want natuurlijk eerst nog even de laatste Tour etappe gekeken, een beetje groen aangebracht.
De bestelde bomen komen pas eind augustus maar met wat afval komt er ook wel aardig schot in, verder natuurlijk het nodige grasstrooisel spul er op gekwakt en nee ik gebruik geen grasmaster want ik heb geen golfbaan met strakke Greens en sappige Fairways.

Wat details.

De inspiratie heb ik hier uit gehaald

Inmiddels ook al het moonboard gemaakt voor de steenfabriek, zo kan ik aardig de kleuren aanpassen.

Citaat van: Varekamp op zondag 23 juli 2017, 22:58:14
Hoi Tom,

Bedankt voor je bericht. Ik mag morgen naar huis toe, moet wel erg rustig gaan doen. De internist vertelde mij dat ik toch grote emoboliën heb in beide longen. Goed luisteren naar mijn lichaam.

Ronald, morgen weer naar huis, dat is al een positief bericht.
Verder kalme dienst en inderdaad goed naar je lichaam luisteren, geen inspanning gewoon je lekker laten verwennen en slapen is altijd een prima medicijn. Beterschap en voor morgen alvast welkom thuis.
-Tom:
Het is weer heerlijk genieten van je mooie bouwsels, goede combinatie van rotspartijen en gemetste muren, en het spaarzame groen gaat nog moeten aangevuld worden met wat bomen zo op je inspiratiefoto te zien,  :thumbup:

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

:) :)  Tom , dat heb je weer super voor mekaar gebracht ... had ook niet anders verwacht van de meester  :thumbup: :thumbup:

Mvg Freddy

@Jørg, thnx, ja zo'n foto er bij werkt goed hoor.

@Freddy, thnx, als je goed kijkt zie je nog graspollekes welke ik jaren geleden van jou heb gekregen, wie wat bewaard heeft wat.

:) Als je er nog nodig hebt .... je weet me zitten hé  ;) ;)

Freddy
Tom

Prachtig gedaan jou berg, mooi op kleur gebracht en je struiken ja ook erg mooi.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hier haal ik weer mooie inspiratie uit, als ik aan de slag ga met .... berg(tunnel)  :P
Tom

Begint er erg mooi uit te zien waar je mee bezig bent. Ben er menigmaal geweest in het Ahrdal een erg mooie omgeving.
Ik bewonder je vorderingen ondanks je aandoening.  :thumbup:

@citaat Adrie, in mijn tienerjaren gingen we bijna de hele zomervakantie naar een camping in Brück, vlak bij Altenahr.
Leuke herinneringen aan, later kwamen we er nog wel eens langs voor een lunch maar het is een beetje uitgeblust dorp. Desalniettemin blijf ik het een geweldig gebied vinden vandaar dat ik met een knipoog dit baantje ben gaan bouwen.

Vandaag de start gemaakt met de steenfabriek, eerst ga ik alles even nalopen op gietgraten, deze met een scherp mesje verwijderen of met een stukje schuurpapier en de glasvezelpen indien nodig.

Dit netjes verwijderen.

Er valt toch best nog wel wat troep van af.

Daarna de zooi in de vaatwasser, nee hoor, wel alles even met een sopje schoonwassen.
Na het drogen niet meer met de vingertjes aankomen.
De eerste gietbomen krijgen een donkere kleur, vakwerk wordt geverfd.

Met nog wat verschillende kleuren geprobeerd er een beetje oud hout van te maken, tevens het spoor vanuit de fabriek alvast afgewerkt.

Het is wel jammer dat ook in de zichtkanten gietschade zit, later met wat fijne turf beetje camoufleren.

En de kleuren die hier voor gebruikt zijn.

De volgende gietboom met de gemetselde muren, eerst eens flink inwassen met grijs voor de voegen.
Goed laten indrogen, misschien morgen de bakstenen kleurtje geven, moet eerst even naar het kappertje, daar zit vlakbij een modelbouwwinkel dus daar even kijken voor een mooie kleur voor de bakstenen.

De kleur van de voegen, misschien er ook nog een kleur beige doorheen painten want het moet natuurlijk wel oud worden, ook de voegen dan oud laten lijken.

De klus is begonnen,lekker nu ik weer even een beetje met de kwast bezig kan zijn en een huisje in elkaar ga plakken.

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

Tom,

je hebt weeral mooie resultaten geboekt met het aanpassen van de rotsformatie, alsof je het gewoon maar uit je mouw hoeft te schudden, en ook de steenfabriek, dat begint er ook al weer mooi van kleur te worden
goed bezig makker, :thumbup: :thumbup: :thumbup:

grts Freddy
Hoi Tom,

Kijk je bent weer lekker bezig hoor... :thumbup:

Wat jij doet, doe ik ook altijd de gietbomen langs gaan om de oneffenheden te verwijderen. Ik doe tegenwoordig alles met de airbrush spuiten.
Maar ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Gelukkig gaat het weer wat beter met je oog, zo te lezen.  :P

Het gaat zeker beter alleen vandaag merkte ik wel dat het andere oog het niet kan bijbenen, of is dat bijkijken. Vandaag even rust gehouden, moest toch naar het kappertje en boodschappies doen. Morgen weer een dag en ben geslaagd vandaag voor wat nieuwe kleurtjes Vallejo verf.
Hoi Tom,

Goed te lezen dat je oog verbeterd is na de operatie! Op naar de volgende met, hopelijk, het zelfde resultaat!

Je berg is erg mooi geworden, die bruine kleuren geven die berg echt een mooie natuurlijke look!! Ik ben ook benieuwd hoe je steenfabriek er uit komt te zien!! :thumbup: :thumbup: Succes met het schilderen :thumbup:

De dakdelen eerst maar eens helemaal zwart gespoten, gewoon spuitbus acryl van de A.C.Tion.
Later komt de pannenkleur er met en platte kwast op, door het zwart krijg dan diepte werking omdat je dan in de pannen kijkt en die zijn meestal al aardig zwart geworden, dat hebben we dan alvast onder de pannen  :)

Eerst eens alle potjes verf verzameld en een beetje netjes gerangschikt.
Uitgedroogde potjes gelijk de kliko in en een lijstje maken wat er nog ontbreekt.  :)

Vervolgens een baksteenkleurtje gemaakt (extra in een potje bewaard voor herstel) en de muren geverfd. Gelijk hier en daar wat steentjes extra gekleurd om het egale uit de kleur te halen.

Het volgende is een wash met verdunde steinfarbe, de kleuren worden wat getemperd en de voegen krijgen een eigen kleur.

Op de foto van het moodboard is te zien dat er een pleisterlaag op de muren heeft gezeten, experiment met wat modelbouwgips om de resten van het pleisterwerk weer te geven. Morgen eens kijken of het a: blijft zitten en dan b: een cementkleur geven.

De schoorsteen heeft ook zijn basis kleur gekregen, wordt ook nog een uitdaging want wil er letters opzetten zoiets als S.B.A (Stein Bad Ahrbach) maar eerste de delen aan elkaar plakken en die kachelpijp ook nog verweren.

En voor wie wil weten welke kleuren zijn gebruikt.

Morgen weer verder, is best weer leuk om te doen en ook aardig wat werk, lekker zittend op een stoeltje aan mijn werkplank is het wel uit te houden.
Dat ziet er al heel goed uit Tom!  :thumbup:

Ik haal direct die stukken van het raamwerk alvorens ik ze schilder, ik verwijder dan ook de bramen met mes en schuur er lichtjes over.
Geeft dat niet veel herstelwerk als je het laat zitten?
Of is er een andere reden dat je het nog niet van het raamwerk haalt?

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Tom.

Zo'n steenfabriek is een dankbaar project voor wat betreft oud maken en verweren:
daar kun jij je helemaal in uitleven, jouw lat ligt hoog en de verwachtingen dus ook  :O
Met verweerde stuclagen (op foamplaat) heb ik ook ooit eens geëxperimenteerd: klik
Het bleek bij een proefstuk dat achteraf de stuclaag van kleur te voorzien niet eenvoudig
was en dus heb ik bij de uiteindelijke uitvoering ervan, het stucmateriaal (muurvuller van
de Action) voor het aanbrengen al op kleur gebracht met acrylverf.
De letters voor op de schoorsteen zou ik uitsnijden in maskingtape, daarna aanbrengen
om vervolgens met de gewenste kleur deze aan te brengen middels tamponneren.
Ben benieuwd hoe jij dit allemaal aan gaat pakken en zeker met welk resultaat :wink:

Groeten,

Erik.

@citaat @citaat Stijn

Ik vind het gewoon prettiger werken als de delen nog aan de gietboom blijven zitten, meer grip en geen verf aan de vingers.
Ook geen vette vingerafdrukken op het onderwerp of je zou handschoenen moeten dragen  :)

Met een scherp mesje verwijderen geeft nauwelijks schade, mocht er onverhoopt toch iets beschadigen dan kan je het altijd retoucheren met bijv. een beetje vuile verf of iets van roest.
Tom

Dat ziet er al keurig en netjes uit, je leeft je mooi uit ben benieuwd naar het geheel  :P  :thumbup: :thumbup:

Vakwerk en ramen geplaatst.
Zet het even op de kiek, dat heb ik dan weer, net nieuw en nu al de ruiten ingegooid.
Lopen er in Bad Ahrbach ook al belhamels en ander tuig rond of waren ze binnen gewoon aan het voetballen geweest.

Zie er schitterend uit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik zou willen, dat ik al zover was, maar hier nog bezig met de tafel.

:thumbup: heel knap resultaat ....

Mvg Freddy
Dat ziet er erg mooi uit Tom! Hoe maak je die ingegooide ruiten? (Zand korreltjes er door gooien? >:-D)

Railbusfan

Hoi Tom,

dat zijn mooie resultaten, zowel bij het kasteel als de steenfabriek. :arrow: :thumbup: :thumbup:
and thanks dat je het ook beschrijft.
Goedenavond Tom,

Hier wordt ik nu blij van!

Groeten van Bas
Hey Tom, das een knap stukje werk wat je weer neer hebt gezet.

Citaat van: ks1985 op donderdag 27 juli 2017, 20:01:28
Hoe maak je die ingegooide ruiten? (Zand korreltjes er door gooien? >:-D)

Zou een mogelijkheid zijn maar dan moet je wel goed mikken  :), anders met een scherp puntig hobbymesje.