Adrie, in mijn tienerjaren gingen we bijna de hele zomervakantie naar een camping in Brück, vlak bij Altenahr.
Leuke herinneringen aan, later kwamen we er nog wel eens langs voor een lunch maar het is een beetje uitgeblust dorp. Desalniettemin blijf ik het een geweldig gebied vinden vandaar dat ik met een knipoog dit baantje ben gaan bouwen.
Vandaag de start gemaakt met de steenfabriek, eerst ga ik alles even nalopen op gietgraten, deze met een scherp mesje verwijderen of met een stukje schuurpapier en de glasvezelpen indien nodig.

Dit netjes verwijderen.

Er valt toch best nog wel wat troep van af.

Daarna de zooi in de vaatwasser, nee hoor, wel alles even met een sopje schoonwassen.
Na het drogen niet meer met de vingertjes aankomen.
De eerste gietbomen krijgen een donkere kleur, vakwerk wordt geverfd.

Met nog wat verschillende kleuren geprobeerd er een beetje oud hout van te maken, tevens het spoor vanuit de fabriek alvast afgewerkt.

Het is wel jammer dat ook in de zichtkanten gietschade zit, later met wat fijne turf beetje camoufleren.

En de kleuren die hier voor gebruikt zijn.

De volgende gietboom met de gemetselde muren, eerst eens flink inwassen met grijs voor de voegen.
Goed laten indrogen, misschien morgen de bakstenen kleurtje geven, moet eerst even naar het kappertje, daar zit vlakbij een modelbouwwinkel dus daar even kijken voor een mooie kleur voor de bakstenen.

De kleur van de voegen, misschien er ook nog een kleur beige doorheen painten want het moet natuurlijk wel oud worden, ook de voegen dan oud laten lijken.

De klus is begonnen,lekker nu ik weer even een beetje met de kwast bezig kan zijn en een huisje in elkaar ga plakken.