Hola,
Nachten heb ik niet kunnen slapen, heb ik bij de voordeur zitten wachten tot de postbode dat ene pakketje aus Sauerkrautcountry zou komen langsbrengen. Het was het allemaal waard! De G5.4 van Brawa. Wat een geweldige locomotief is dit zeg! Ik heb haar met grote moeite en super voorzichtig uit de verpakking gehaald, want ik had al begrepen op Stummi's dat er op de tender kleine details zitten die bij het minste of geringste subiet het loodje leggen. Ik ben een groot voorstander van goede verpakkingen, maar het mag toch niet zo zijn dat er juist daardoor schade aan de loc ontstaat. Mijnsinziens kan Brawa zich hierop nog wel verbeteren.
Deze schoonheid in haar groen zwartje jurkje van onmiskenbare KPEV statuur staat echt op absoluut eenzaam niveau als het om verschijning en filigrane detaillering gaat. De bedrukking is loepzuiver. De leidingen zijn talrijk, heel fraai en vrijstaand aangezet. De details in het machinistenhuis zijn adembenemend, inclusief de machinist en stoker.
De rijeigenschappen zijn in één woord fantastisch en hoe goed de vele geluiden zijn die ze op knopdruk produceert, behoeft al helemaal geen betoog. De prachtige machinistenhuisverlichting is met haar ingetogen schijnsel wat mij betreft de spreekwoordelijke kers op de taart.
De rookgenerator voldoet en kwalmt er lustig op los, hoewel ik die wel beter gezien heb.
Al met al een absolute aanrader!
Nu besef ik met die laatste opmerking ook wel dat deze een beetje in de categorie valt van: "een prive jet, ja joh, kan ik echt iedereen aanraden!", maar in het geval van de G5.4 (Brawa 40453) krijg je dan ook wel waar voor je geld.
Bravo!
Hasta la Pasta
Fred
PS Zal eens zien of er vandaag nog een filmpje van de loc geschoten kan worden.