Hallo allemaal
Nogal veel gereden en problemen opgelost maar er zijn er nog steeds een klein aantal helaas het zei met wissels of andere dingen.
Woensdag bericht gekregen dat de Shay en de 3 houtwagons binnen waren en die vandaag binnen kreeg.
Deze heeft al velen rondjes gereden hetzij zonder problemen.
Deze gaat langzaam maar daar is deze lok op gemaakt met zijn unieke aandrijving waar het mij omging en ben er reuze blij mee.
Echt een mooie aanwinst al zeg het zelf maar als je deze ziet rijden met alle geluiden erbij is het gewoon genieten en heb er geen spijt van alleen maar blij.
Er zijn er 1500 exemplaren van gemaakt en de 1e badge is al volledig uitverkocht kun je nagaan.
Altijd al in OC32 gekeken waar je deze aantreft en had er toen al veel bewondering voor betreft aandrijving gewoon geweldig gezien het heel aparte aandrijving is en petje af die dit maar heeft uitgevonden is toch wel een genie op zich.
Goed even een paar foto's die helaas niet misschien echt duidelijk zijn maar is even niet anders.
Ben al een tijdje bezig om de nieuwe modelbaan in te leren betreft de 50 wissels in mijn hoofd te prenten wat al aardig gaat lukken ondanks mijn leeftijd mag ik niet klagen maar heb alle tijd.
Het gaat mij om hoe de treinen wil laten rijden zonder pc wat veel leuker is je ben bezig met wissels handmatig om te zetten om diversen treinen te laten rijden maar kost wat tijd.
Bedoel met dit ben je meer zelf bezig met de dienstregeling betreft met treinen rijden.
Daar is in mijn ogen deze hobby bestemd dat je mee bezig kan zijn betreft het rijden.
Het is wel digitaal maar dan nog kan jezelf er veel aan doen zonder automatisch rijden dit ondanks deze vrij kleine baan is het toch te doen.
Heb wel alles voorbereid om via de pc te werken maar toch even liever dit.
Het kost wat tijd om alles te regelen maar kan je op papier zetten om een treinroute uit te stippelen zonder dat het verkeerd kan gaan.
Rij opties met deze modelbaan zijn best wel groot dat heb wel gemerkt gezien met rijden de laatste tijd.
Scenery komt nog wel eerst even alle rot dingen oplossen en dat alles probleemloos kan rijden.
Noem even een v.b heb een spoor dat met 98% alcohol goed gereinigd heb en toch de lok dan ineens stilvalt tja zeg het maar waar ligt de oorzaak dit ook met andere locs hetzelfde.
Om het op te lossen is om andere rails te plaatsen hetzij extra stroomdraden of alle contacten goed nalopen betreft onderlinge verbinding.
eigenlijk zou alles goed moeten doen maar is in praktijk wel anders.
Tja heb alle rails geknipt voor massadetectie en kan ook al invloed geven je verbreekt toch enig sinds de onderlinge geleiding in de railaansluiting.
Ga het zien allemaal en als er opties zijn om dit mee op te lossen hoor het graag.
Mvgr,
Theo.