Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

kolenmijnindustrie (Theo).

Gestart door th maandag 12 september 2011, 18:42:12

Re: kolenmijnindustrie (Theo).

Big Boy 4014

Citaat van: Hanzi op vrijdag 07 maart 2025, 20:15:40Ík weet wat er op jóuw verlanglijstje staat  :mrgreen: !
Je mag nooit meer raden :-)  :-)
Groet, Theo. :thumbup:

Fantasietjes op de baan

Op YouTube kan je de aandrijving ervan goed zien, iets heel speciaals

Als het maar Zwitsers is.

Dat is een mooie loc die op je verlanglijst staat Theo. :thumbup:

Groet Michel

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Is het een potentiële aanschaf, Theo?  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Leuk dat er weer een loc uitkomt die helemaal in jou thema past Theo, even het spaarvarkentje aanspreken en daarna heerlijk genieten.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Big Boy 4014

Citaat van: wimpietje op zaterdag 08 maart 2025, 01:07:19Op YouTube kan je de aandrijving ervan goed zien, iets heel speciaals
Dat klopt en had die ook gezien maar film deze liever later op mijn eigen baan.
Toch mijn dank voor je tip hoor Wim :thumbup:
Mvgr, Theo. :) 

Big Boy 4014

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 08 maart 2025, 01:35:58Dat is een mooie loc die op je verlanglijst staat Theo. :thumbup:

Groet Michel
Dankjewel Michel en heb deze middels besteld ook de (3 bijhorende wagons) dit vanwege de aandrijving die zo speciaal vindt geeft toch veel indruk.
Heb dit altijd ook wel veel bekeken in filmpjes en vond het toen al heel inspirerend maar komt nu in HO uitvoering hoe is dat om je dromen te laten uitkomen.
Heb zoveel locs waar jaren mee gereden heb en die dan 2e hands weg doe voor een goede prijs waar deze dan nieuwe weer voor kan kopen voor bijna voor niets zeg maar.
Zo geniet ik van treinen een paar jaren mee te rijden of soms korter en weg ermee gewoon genieten nu hiervan het kan morgen afgelopen zijn.
Hobby kost nu eenmaal geld en op de bank laten staan levert ook weinig op maar is maar hoe je ervoor staat en wat je ervoor heb gedaan allemaal.
Bij mij is alles op zijn plaats gevallen en kan echt genieten met mijn vrouw,kinderen en familie. :)
Heel zware tijden gehad maar vond werken nooit een probleem en deed het altijd heel graag liefde voor het vak zeg maar.
Alles krijgt uiteindelijk een beloning waar je recht op hebt en echt verdiend ook.
Ik zet dit hier niet neer op te scheppen maar geef maar even aan omdat openlijk en eerlijk kan zijn.
Dit is wat mijn doel is en heb daar goed over nagedacht en kan er nu ook van genieten en geen mens dat wil laten zien van dit heb ik en jullie niet nee gewoon lekker genieten kunnen van deze hobby en anderen dingen.
Fijn dat Tony goed bezig is en waardeer dat echt veel Michel het is een gelukkig mens en weet van doorzetten daar hou ik van niet opgeven en leef je leven zolang je er bent maakt je erg sterk. :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Mvgr,
Theo.

Fantasietjes op de baan

Theo, kan je die Loc nu al bestellen, ik kan nergens iets vinden ervan qua datum

Fantasietjes op de baan

Oeps, gevonden & wordt besteld 😋

Big Boy 4014

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 08 maart 2025, 10:20:13Is het een potentiële aanschaf, Theo?  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Dag Erik,ik had meteen de intentie om deze loc te bestellen en ook gedaan te samen met de 3 wagons want vindt dit toch wel een mooi exemplaar.
Mvgr,

Theo.

Big Boy 4014

Citaat van: Degeluidsman op zondag 09 maart 2025, 09:11:05Leuk dat er weer een loc uitkomt die helemaal in jou thema past Theo, even het spaarvarkentje aanspreken en daarna heerlijk genieten.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hoi Peter, deze meteen besteld daar dit drijfwerk echt mooi vindt maar ook in zijn geheel een prachtexemplaar.
Wordt genieten later kan niet wachten. :P
Mvgr,

Theo.

Big Boy 4014

Citaat van: wimpietje op dinsdag 11 maart 2025, 03:18:00Oeps, gevonden & wordt besteld 😋
Mooi Wim :thumbup:  en deze wordt het 3e kwartaal geleverd zo aangegeven is.
Wachten maar af want het klopt niet altijd wat M aangeeft.
Deze loc is bijna geheel van metaal uitgevoerd.
Mvgr,

Theo.

Fantasietjes op de baan

Mijn leverancier zei me : loc ergens in mei, wagonset "de kwartaal".. :thumbup:

Big Boy 4014

Hallo allemaal,

Vanmorgen met vrouwtje even bij Makina Waalwijk binnen geweest voor wat draden voor de wissels.
Een heel mooie zaak geworden mag wel zeggen best wel veel voorraad. (zie website)
Ga een keertje terug om eens op mijn gemak rond te kijken.
Goed heb de buit weer binnen en kan weer verder met bedraden.
Van Brawa nr:32392 is een 3 kleuren litze 0,14 mm2 25 M bl/bl/ge.(zie foto)
Met deze bedrading gaat het gemakkelijker om mee te werken.
Verder wat foto's van ontwikkelingen tot nu toe waarvan het achterste deel nog gedaan dient te worden.
Dit is dan ook de laatste fase van bedraden.
Heb zoveel mogelijk aan de kop van de tafel gemonteerd zodat weinig onder de tafel hoef te zijn.
Wordt vervolgd.
Mvgr, Theo.

Big Boy 4014

Goedenavond allemaal,

Nog even aanvulling van de foto's  @citaat
Foto 391-392 zijn aansluitingen van alle wisselverlichtingen.
Foto 393 zijn lasklemmen toegepast waar een heel dunne draad inpast en heel goed klemt een ideale oplossing i.p.v kroonstenen. (dit zijn rijstroomdraden)
Foto 400 de laatste heb daar een print van gedaan om de wissels te markeren en zo ook van andere wissels.
Zo een beetje meer duidelijkheid. :)
Kijk even of morgen nog updates kan geven van verdere ontwikkelingen.
Mvgr,
Theo.

Big Boy 4014

Hallo allemaal,

Een dagje later maar mag de pret niet drukken maar enkele foto's weer van de ontwikkeling.
Heb ook alvast voor de achterste wissels draadlengten afgemeten en voorzien van contrastekkers. (6 wissels)
Deze kan morgen onder de tafel gemonteerd worden en ook aangesloten worden.
Dan nog enkele wissels die links van de baan liggen dien ik nog voor te bereiden maar komt goed.
Voedingsdraden voor wissellantaarns en rijdraden dienen nog aangelegd te worden.
Heb nog 2e hands stekkers gehad die die te los in de contra gingen blijkt die gewoon teveel zijn samen genepen is eigenlijk wel raar. :evil:
Normaal past dit altijd goed als je er niets aan doet maar ja even een dunne horlogeschroevendraaier erbij nemen en wat openbuigen.
Voortaan maar even vooraf controleren want onder de tafel dit doen is ook weer niet alles.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.

Forum Moderator

Er komen erg veel draden aan te pas om een paar treinen te laten rijden Theo, en die meneer van de winkel zei dat het tegenwoordig digitaal over twee draadjes gaat  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Big Boy 4014

@citaat Peter dan is dit maar een peulenschil met wat jij hebt :-)
Er zitten maar liefst 45 wissels in die elk pst 5 draden bezitten en 3-wegwissel 10 maar is ook omdat dan wel veel rij opties heb op deze baan.
Het maakt mij niet uit vindt het een heel leuk werkje waar je de tijd voor moet nemen om achteraf geen problemen te krijgen.
Analoog is ook mooi dan heb je helemaal veel draden nodig en om maar een v.b te noemen afremmen van een loc voor een sein met diodebank daar moet je je koppie echt wel bijhouden om niets mis te laten gaan. >:-D  :)
Ook dat heb al in verleden al gedaan bijzonder mooi om te doen en mogelijkheden genoeg.
Wat hebben wij allemaal hier op deze forum een mooie hobby toch  :thumbup:  :)
Ik geniet er weer van hier en leuk om weer bezig te zijn.
Mvgr,

Theo.

Big Boy 4014

Dag beste allemaal, :)

Vandaag de laatste wisselbedrading klaargemaakt ((12 st)  :P en dan de rijdraden en wissellichten nog later.
Even weer een v.b van hoe dit doe zeg maar met voorbereiden en labelen. (zie foto's)
Die labels vervang ik later door wat anders dat blijvend is en niet loslaat.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Handig hè, die 3-aderige bedrading :thumbup: !

Big Boy 4014

@citaat Dag Hans,

Dit is zeker handig en efficiënt dat heb wel gemerkt. :)
Nog even de laatste draden nog en kan weer gaan rijden.
Mvgr,
Theo.

Big Boy 4014

Beste allemaal,

Had 2 wissels vergeten van aandrijving en verlichting :eek:  :P en heb deze vanavond eerst even voorzien.
Dit waren de 2 wissels (2x rechts) waar de nieuwe kruiswissel mee verbonden is.
Morgen weer verder met aansluiten.
Vanmorgen nog even een aantal contra/stekkers gekocht die nog te kort kwam en er morgen weer mee aan de slag kan.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.
 @citaat heb ik het goed als ik denk dat die Brawa stekkers (M/V) compatibel zijn met de vroegere Märklin stekkers (M/V)???

Big Boy 4014

@citaat Jazeker en Viessmann kan ook.
Voordeel van Viessmann vindt ik dat deze kruiskop uitvoering hebben de anderen allemaal stiftuitvoering.(of sleuf wat je wil)
Mvgr,

Theo.

Big Boy 4014

Hallo allemaal,

Vandaag wat meer uurtjes bezig geweest en ben goed gevorderd maar tussendoor ook wat tijd besteed met de vrouw lekker in het zonnetje met bakkie koffie. :)
Lekker relaxed allemaal en werkt prima zo op tijd rust nemen en weer verder.
De laatste 3-weg wissels alvast de bekabeling voorbereid (3st) van het rangeergebied.
Buiten de verlichting heb je 6 draden nodig per 3-weg wissel en 4 voor verlichting en het zijn er 3 in het rangeergebied.
Alleen al op dit klein stuk heb je een je al een behoorlijk bos peeën zeg maar :-)
Ach als je alles goed nummert komt het allemaal op zijn pootjes terecht maar neem vooral de tijd hiervoor.
Voor mij is het allemaal peulenschil en voor anderen weer niet misschien.
Ik vindt het een heel leuk werkje wat hoort bij de modelbouw.
Als veel ruimte had zou dan veel gebruik maken van R3 wissels en grote bogen dit alles beter doorstroom geeft en minder ontsporingen.
Ook al heb minder ruimte waar gewoon tevreden mee ben hoor maar heb daar zoveel mogelijk gebruik gemaakt van R3, slanke wissels en grote bogen.
Nog even terugkomend op de vergeten wisselaandrijving van gisteren heb even een paar foto's gemaakt voor de duidelijkheid zodat je weet wat bedoel.
Mvgr,

Theo.

if we don't try we will never know

Ik verbaas mij een beetje over het grote aantal stekkers en contra stekkers dat jij gebruikt Theo. Is solderen niet veel voordeliger?

groet, Wim

Big Boy 4014

@citaat Dag Wim,

Dat zou kunnen maar vindt dit gemakkelijker als een wissel stuk is kan deze simpelweg heel gemakkelijk verwisselen.(ook vanwege mij rug en kan dan op mijn rug liggen om stekkers los te maken vandaar.)
Overigens had al heel veel contra/stekkers 2e hands op grote voorraad in het verleden al voor 1 euro de 10.
Alles ingecalculeerd toendertijd heb toen heel veel goedkoop ingeslagen zo ook veel anderen dingen.
Nu is alles heel duur wat nieuwprijs betreft en ben blij dat toen van alles aangekocht heb en nu profijt van heb is echt lachen voor mij.
Altijd de kat uit de boom gekeken toen en inslaan wat maar nodig kon zijn teveel of niet maakte mij niet uit ik heb alles voor een mooie prijsje gekocht wat dacht allemaal nodig te hebben.
Had wel al bepaalde ideeën toen wat wilde bouwen en heb daar naar ingeslagen.
Dit even hoe het allemaal deed en ga daarmee dan zelfs terug naar jaren 70 toen al begon met inslaan.
Je dient vooruit te kijken en in je achterhoofd wetend dat alles duurder ging worden had dat toen al en pluk er nu de vruchten van >:-D  :cool:
Gewoon slim bezig zijn want heb ook veel uit Duitsland besteld toen wat C-rails en anderen dingen betreft konden die in Nederland niet eens aan tippen wat prijs betreft. :)
Misschien dat teveel heb maar gaat nooit verloren en kan altijd 2e hands doorverkocht worden.
Mijn voorraad is zodanig dat nog weinig nodig heb en kan met alles vooruit.
Wat kan een hobby zo mooi zijn en ik kan er echt van genieten zolang nog leef en dat gaan mijn vrouw en ik ook doen elke dag er iets van maken en terugblikken in de avond met onderlinge gesprek dat het weer mooi was wat wil je nog meer?
Dank voor je vraag Wim en solderen is voordeliger dat is mij duidelijk en klopt ook maar in mij situatie is het even anders om hiermee door te gaan want dit is en blijft mijn passie de modelbaan waar aan werk.
Mvgr,

Theo. :thumbup:

Big Boy 4014

Vandaag nog wat tijd besteed aan bedrading weer maar met bijna de laatste weer.
De wissellantaarns doen het op één na en ga die morgen even oplossen.
Heel leuk tafereel als je ziet hoe de verlichting in het donker is.
Heb een foto deels van de verlichting wat mij niet gemakkelijk afging betreft verlichting erop.
Ga er nog aan werken om het beter te krijgen hopelijk.
Morgen nog wat meer foto's van de ontwikkelingen.
Mvgr,

Theo.

Lekker bezig Theo. :thumbup:
Ja de verlichte wissellantaarns blijven leuk om naar te kijken en geven net dat beetje extra aan de baan.

Groet Michel

if we don't try we will never know

Bedankt Theo voor je uitvoerige uitleg. Ik zag al die zakjes met stekkertjes op je foto en dacht je op het spoor te zetten van, misschien niet eenvoudiger maar zeker welgoedkopere oplossingen. Maar als jij je spullen al in een grijs en goedkoper verleden hebt ingekocht wie ben ik dan om daar iets van te vinden.
Ik zelf soldeer alles maar ik houd er wel een hele administratie van op na. Ik noteer in Excel spreadsheets de naam van het wissel en welke kleuren draden naar mijn bedieningspaneel lopen. Het draad heb ik dan uit telefoon draad gehaald en is veelkleurig zoals Geel/ groen, roze /zwart, blauw/ rood ,grijs/rood enz. zo weet ik altijd weke draden naar wel wissel lopen. Ieder doet het op zijn eigen manier.
Ik huldig je levensmotto dat je van elke dag iets moet maken. Je moet per slot zelf de slingers ophangen. Succes en plezier met de bouw van je baan.

groet, Wim

Big Boy 4014

@citaat Dank je Michel het kleed de boel al wat aan zo en geeft wat meer sfeer zo inderdaad.
Mvgr,
Theo.

Big Boy 4014

@citaat Graag gedaan Wim en dank voor het toch meedenken.
Het gaat erom dat jezelf weet hoe alles aangesloten zit en is het belangrijkste ieder op zijn manier zoals je al zei. :thumbup:
Mvgr,
Theo.

Big Boy 4014

Hallo allemaal,

Die ene wissellantaarn doet het nu ook massadraadje zat er niet goed in de stekker. >:-D
Nog enige foto's van het achterste gedeelte modelbaan.
Het is voor mij zo mooi overzichtelijk en weet hoe alles zit.
Wordt vervolgd.
Mvgr,
Theo.

Big Boy 4014

Beste mensen,

De bedrading zit op zijn plaats allemaal alleen de bedrading terug melders na maar kan later.
De prik erop gezet en alles werkt en om daarna de big boy eens te laten rijden.
Dit ging achteraan de helling niet goed helemaal dus de boel even aan het corrigeren gegaan en waarna het weer goed ging.
Er zat een iets te steile vlakje in wat voldoend is voor ontsporing.
Na wat rondjes rijden viel alles ineens op storing en met een druk op de GO knop bleef deze maar uitvallen.
Nadat de GO knop indrukte hoorden een soort gesis aan de kant van de helling bij het raam.
Even mijn vrouw erbij gehaald om een paar keer op de knop te drukken zodat het kon horen.
Heb ter plaatse ieder keer een stukje rail losgemaakt totdat ineens de storing weg was de GO knop bleef op groen staan gelukkig.
Alles goed gekeken maar zag niets aan de bovenkant dus maar even de multimeter erbij en gaf sluiting aan tussen pucco en massa.
Even boven de tafel wat tikken en kloppen op de rails viel er een heel klein stukje draad met deels isolatiemantel op de tafel.
Dit was een restafval stukje die afgeknipt had en op onbekende manier onder de rail is terecht gekomen en tussen de massa en pucco lag.(zie foto)
Nooit meegemaakt maar je ziet maar wat er kan gebeuren.
Maar goed alles doet het weer gelukkig.
Ga nog even wat verder testen met alles en komt er daarna een filmpje.
Mvgr, Theo.

Forum Moderator

Hoi Theo,

Fijn dat er weer gereden kan worden en je de opgetreden storing snel hebt kunnen vinden en oplossen  :thumbup:

Kom maar op met dat filmpje  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dag Theo,

Zo zie je maar wat een heel klein stukje draad voor grote gevolgen kan hebben ... :thumbup:

Groeten,

Erik.

Big Boy 4014

@citaat Hoi Peter,

Je begint zo een beetje de geluiden te herkennen van diversen dingen die optreden en weet je wat het kan zijn.
Gelukkig snel gevonden maar kan ook wel eens heel lastig zijn maar systematisch te werk gaan is het wel op te lossen.
Mvgr,
Theo.

Big Boy 4014

Dag Erik,

Dat klopt en dan doe je het de volgende keer wel op een andere manier om dit te voorkomen.
Normaal ben altijd bedachtzaam maar soms zijn er dingen die je uit het oog verliest blijkt maar weer eens.
Ach wij zijn allemaal maar mens en van fouten kan je leren.
Mvgr,
Theo.

Big Boy 4014

Hallo allemaal,

Nogal wat meer problemen gehad maar ook weer allemaal opgelost gelukkig.
De nieuwe wissel kreeg ook even de kuren en deed helemaal niets meer na tig keer omschakelen 8o
Eruit gehaald en de wisselaandrijving afzonderlijk getest bleek gelukkig zijn werk goed te doen.
Dus dan mechanisch niet goed en ja hoor de grondplaat eraf gehaald bleek een deel van de kunststof aandrijving klem te zitten en deze weer op zijn plaats gelegd en waarna alles weer werkte.
Dit alles doordat de grondplaat niet goed bevestigd zat en dan het mechanisch uit elkaar gaat en uiteindelijk niet meer gaat werken.
Verder een wisselaandrijving uitgewisseld en werkt weer naar behoren.
Heb nog wat ontsporing gehad met een lok dit door de koppeling van een wagon die dit veroorzaakten en trok zo de lok uit de rails.
Wringen van een koppeling komt wel meer voor en wat zorgt voor ontsporing is mij wel bekend allemaal middels.
Goed die kun je uitwisselen of zorgen dat deze goed afgesteld is d.m.v een mal van M.
Nog even wat andere kleinigheden eruit halen en ga dan een video plaatsen.
Heb gemerkt dat wel veel rij opties heb met deze modelbaan en dat is alleen maar mooi en ben er blij mee :-)
Dit voor nu even en filmpje volgt.
Mvgr,
Theo.

Big Boy 4014

Hallo allemaal

Nogal veel gereden en problemen opgelost maar er zijn er nog steeds een klein aantal helaas het zei met wissels of andere dingen.
Woensdag bericht gekregen dat de Shay en de 3 houtwagons binnen waren en die vandaag binnen kreeg.
Deze heeft al velen rondjes gereden hetzij zonder problemen.
Deze gaat langzaam maar daar is deze lok op gemaakt met zijn unieke aandrijving waar het mij omging en ben er reuze blij mee.
Echt een mooie aanwinst al zeg het zelf maar als je deze ziet rijden met alle geluiden erbij is het gewoon genieten en heb er geen spijt van alleen maar blij.
Er zijn er 1500 exemplaren van gemaakt en de 1e badge is al volledig uitverkocht kun je nagaan.
Altijd al in OC32 gekeken waar je deze aantreft en had er toen al veel bewondering voor betreft aandrijving gewoon geweldig gezien het heel aparte aandrijving is en petje af die dit maar heeft uitgevonden is toch wel een genie op zich.
Goed even een paar foto's die helaas niet misschien echt duidelijk zijn maar is even niet anders.
Ben al een tijdje bezig om de nieuwe modelbaan in te leren betreft de 50 wissels in mijn hoofd te prenten wat al aardig gaat lukken ondanks mijn leeftijd mag ik niet klagen maar heb  alle tijd. :-)
Het gaat mij om hoe de treinen wil laten rijden zonder pc wat veel leuker is je ben bezig met wissels handmatig om te zetten om diversen treinen te laten rijden maar kost wat tijd.
Bedoel met dit ben je meer zelf bezig met de dienstregeling betreft met treinen rijden.
Daar is in mijn ogen deze hobby bestemd dat je mee bezig kan zijn betreft het rijden.
Het is wel digitaal maar dan nog kan jezelf er veel aan doen zonder automatisch rijden dit ondanks deze vrij kleine baan is het toch te doen.
Heb wel alles voorbereid om via de pc te werken maar toch even liever dit.
Het kost wat tijd om alles te regelen maar kan je op papier zetten om een treinroute uit te stippelen zonder dat het verkeerd kan gaan.
Rij opties met deze modelbaan zijn best wel groot dat heb wel gemerkt gezien met rijden de laatste tijd.
Scenery komt nog wel eerst even alle rot dingen oplossen en dat alles probleemloos kan rijden.
Noem even een v.b heb een spoor dat met 98% alcohol goed gereinigd heb en toch de lok dan ineens stilvalt tja zeg het maar waar ligt de oorzaak dit ook met andere locs hetzelfde.
Om het op te lossen is om andere rails te plaatsen hetzij extra stroomdraden of alle contacten goed nalopen betreft onderlinge verbinding.
eigenlijk zou alles goed moeten doen maar is in praktijk wel anders.
Tja heb alle rails geknipt voor massadetectie en kan ook al invloed geven je verbreekt toch enig sinds de onderlinge geleiding in de railaansluiting.
Ga het zien allemaal en als er opties zijn om dit mee op te lossen hoor het graag.
Mvgr,

Theo.

Big Boy 4014

Filmpje komt morgen van deze lok.

Dat zijn prachtige aanwinsten die er zijn binnen gereden Theo. :thumbup:

Kom maar op met het filmpje. :)

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Hi Theo, ziet er goed uit en ben blij te horen dat ie goed rijdt; had hem ook besteld en is gisteren aangekomen , ben benieuwd 🤗

Big Boy 4014

Big Boy 4014

Big Boy 4014

Big Boy 4014

Big Boy 4014

Hallo allemaal

De laatste 2 video's zie je de nieuwe kruiswissel met de ene keer afbuigend en de andere rechtdoor.
In de opname zie je dat de treinen even dezelfde route rijden maar komt dat deze opname aan het maken was en heb dan even geen handen vrij om wissels om te zetten vandaar even.
 8)  >:-D
Mvgr,

Theo.

Dag Theo.

Da's een bijzondere machine en een fraaie aanwinst  :thumbup:  :thumbup:
Jammer dat je niet aan de juiste kant van het spoor stond te filmen om dat aparte mechaniek goed in beeld te krijgen ... :wink:  :lol:

Groeten,

Erik.
Speciale Gast

B) Dat is een erg mooie lok, ik kan me helemaal voorstellen dat je er van geniet. :thumbup:
En dat geen handen vrij hebben klinkt bekend. O:-D
Ik zette net meerdere filmpje tegelijk aan, ook niet handig en best lawaaiig. :D

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.