Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen...... en na de kerk op zondag een updeet op woensdag !

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Re: Tony's simpele banen...... en na de kerk op zondag naar de bioscoop !

Märklin fahren-ärger sparen

@citaat  @citaat  @citaat  @citaat  @citaat en de rest......

Dank voor de positieve reacties en de waardering, Heren :thumbup:
Mijn filmvingers jeukten al een hele tijd vanwege het nieuwe mooie inkijkje op de treinbaan, maar dat moest natuurlijk eerst toonbaar genoeg zijn.
En dat duurde wel even......, want eerst genoeg groen knutsen !
Uiteindelijk 2x droog gefilmd, daarna één mislukte en afgekeurde poging en tenslotte de goed gekeurde opname voor de zondagmiddag-matinee-voorstelling  :P
Deze laat - naar mijn onbescheiden mening - prima zien, waarom ik zo blij van deze treinbaan word.
Maximaal (rijdende) treinspot-genot !  B)

Dat was en is het hoofddoel van deze baan en dat motiveert mij in hoge mate.

Voor wie nieuwsgierig naar het muziekje is; Spanish dance no 5 van Enrique Rodrigez in de versie/uitvoering van Mantovani and his orchestra met zijn cascading violins-sound.
Die vioolsound vind ik al mijn hele muzikale leven "smashing and heavenly"  O:-D ondanks het vaak hoge muzak-gehalte.

Dussssss........dat was het weer voor even.....er gaat weer met kleine stapjes verder geklooid worden.......en als er wat te melden valt, meld ik me weer.

Grtz Tony
Mooi filmpje Tony met mooie treinen door een sfeervol landschap.

Luc
Dag Tony,

Een heel mooi filmpje die meerdere malen heb bekeken maar ziet er heel mooi uit als je naar de mooie zichten kijkt die er wezen mogen geeft toch wel veel indruk hoe jij het weer doet allemaal.
Dit heb jij wel in je vingers zitten dat mogen wel duidelijk zijn. :)  :thumbup:
Heb van jou een e.e.a wel dingen geleerd hoe je bepaalde dingen dient aan te pakken en daar leer je van. :thumbup:
Experimenteer altijd veel om te leren zeg maar betreft verfkleuren aanmaken of andere dingen te verzinnen en uit te voeren naar eigen idee maakt het zo meer spannend allemaal.
Gewoon heerlijk is dat om daarmee bezig te zijn en kunnen zeggen dat vindt ik mooi en daar gaat het om en niet wat een ander altijd vindt.
Advies is altijd welkom en je kan ervan leren maar doe je ding zelf het is jou baan van hoe je het wil hebben en daar mag je dan ook trots op zijn ook al denken anderen er heel anders over.
Scenery maken is niet moeilijk er zijn genoeg voorbeelden en te lezen artikelen en het is met vallen en opstaan even maar toch lukt het je.
Ik dank Tony nog steeds want heb veel geleerd van hem dat mag duidelijk zijn. :)  :thumbup:
Mvgr, Theo.

Tony het is een mooie dag om jarig te zijn en ik hoop dat je je ook goed voelt vandaag, het is prachtige lentedag.
Gefeliciteerd

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Je zal toch op de eerste echte Lentedag jarig zijn.
Dan ben je een echte bofkont.
Hartelijke gefeliciteerd en maak er nog een gezellige dag van.
 :) Hee Limbabwiaanse jarige Tony, van harte gefeliciteerd. :)
Ik zie dat het bij jou nu 23 graden is, lekker weertje om buiten in de tuin te genieten
van een bakkie en een stukkie verjaardagsvlaai met een heleboel kaarsjes erop om uit blazen. :D
Of was het een Limbabwiaans verjaardgsworstenbroodje? Hopelijk dan geen kaarsjes erop, wordt zo dringen voor al die kaarsjes. >:-D
Nou, je make der maar een mooie dag van met vrouw Tony, de kids en kleinkids en geniet van je ouwe dag. O:-D
Want ja, bijna 70, nog effe en we gaan u zeggen tegen jou. :mrgreen:
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Tony,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Tony.

Van harte proficiat met jouw geboortedag! :thumbup:
Maak er een mooie dag van met jouw geliefden,
het weer werkt al mee  :cool:

Groeten en felicitaties,

Erik.
Van harte gefeliciteerd met het eren van Uw geboortedag. Dat U maar prachtige kado's mag ontvangen, uiteraard spoorweg georienteerd. De foto's daarvan zien we met enige spanning tegemoet. Echter, haast U niet, die tijd ligt achter U.
Ha Tony, gratuliere mit GeburtstagFeiergebeuren en zo.
Je bent pas oud als de kaarsjes duurder zijn dan de taart waar ze op staan!
Nog vele jaren, Hanzi und Klaus!
 @citaat
 :-)  :-)

:o) Ik heb effe gegoogeld, je hebt al 10 kaarsjes voor 95 cent, dus Tony is nog lang niet oud. :D
Tony,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je nog vele jaren mag genieten.
Roel

zonder fantasie ook geen creativiteit

Tony oud? De duvel z'n mallemoer is oud!
Ik heb maar één kaarsje meer staan op de verjaardagstaart... om te "vieren" dat er slechts één jaartje is bijgekomen.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hartelijk gefeliciteerd Tony en geniet ervan.
Mvgr,

Theo. :thumbup:

Try not. Do or do not. There is no try.

Ee beetje te laat Tony, maar alsnog van harte gefeliciteerd.
Hier nog een "beter laat dan nooit" felicitatie.
Wat een mooie dag om jarig te zijn.
Veel gezondheid(!) en geluk het komende levensjaar Tony.
gisteren niet op het forum geweest, maar beter laat dan nooit;

gelukkige verjaardag;

mvg,
Michel
 @citaat idem

Nog van harte gefeliciteerd.

Henk
Tony,

Ook vanuit het zonnige Zeeuwse land de hartelijke felicitaties :thumbup:. Veel gezonde (hobby) jaren gewenst.

Groeten,
Wico
Ook vanuit Vlaanderen een gelukkige verjaardag gewenst.

Luc

Märklin fahren-ärger sparen

Dank voor de felicitaties, heren (ook die via PB)  :) !
Op naar de "hoogbejaard-status" dan maar...................., zodat we nog lang van elkaar kunnen en mogen genieten alhier O:-D
Passende cadeaus mag ik naar believen op de komende lokale treinbeurs van 5 april uitzoeken.
Altijd spannend, want je weet nooit wat je tegen komt !

Voorlopig ben ik hier nog ( en weer ) even afwezig vanwege andere bezigheden en oorzaken, maar dat komt vanzelf wel weer.
(Niets om u zorgen over te maken.)

Grtz Tony

See you, when I see you... :lol:

(dat komt uit één van de "Ocean" films, als ik  mij niet vergis... :confused:
Re: Tony's simpele banen...... en na de kerk op zondag een updeet op woensdag !
Tja, waar te beginnen, deze keer ?

In ieder geval niet meer in het trappenhuis en de aanpalende en bijbehorende gangen  :P
Want die klus is eindelijk geklaard  :thumbup:
Met als bijkomend prettig gevolg, dat mijn vitriniorama-kast weer onder het beschermende plasticfolie vandaan kwam en terug op zijn oude plek geschoven kon worden.
De bovenkant van die kast was daarna nog maagdelijk leeg en smeekte - telkens als ik er langs liep - in doordringende stilte om exploitatie !
"Maak hier wat tijdloos moois, Tony ! Iets met variatiemogelijkheden. Iets om bij stil te staan en weg te dromen."
Zo kwam het, dat er een zaadje in mijn hoofd begon te ontkiemen en vervolgens uitgroeide tot een idee, dat zich ontplooide tot een plan en nog een plan en nóg een plan en nóg een en......
Ook wierpen er zich vele ontbeantwoordbare vragen op, want wát wil je op die halve vierkante meter gaan maken ????
Ik zal jullie mijn verdere gedachtenspinsels en uitprobeersels besparen en het resultaat gewoon met wat foto's laten zien.
Het is simpel en stilistisch geworden met de sfeer van een etalage van 60+ jaar geleden. Net zoals de kast.
En het leuke is; ik kan er zonder veel moeite steeds mee variëren.
Afijn, dat ziet u wel  O:-D

En verder....

Op de nieuwe treinzolder vertoef ik ook nog steeds regelmatig, al is dat bijna nooit veel langer dan een uurtje. Dat was vroeger wel anders, maar nu is de koek snel op.
Zo rap als ik vroeger dus bouwde, gaat het dus niet meer, maar er wordt des te meer gereden ( vet genieten ! ) en ik heb ook helemaal geen haast. Ik wil ook nog jaaaren vooruit kunnen  :)
En net als velen van ons, worden er ook hier vele plannen gemaakt. En ook hier worden die niet allemaal uitgevoerd. Er wordt gewikt en gewogen en dan beslist.

Zo kwam het, dat ik afgelopen zaterdag met mijn spaarcentjes en boodschappenbriefje op zak naar de treinbeurs ging om inkopen te doen, teneinde enkele goedgekeurde bouwwensen tot uitvoer te kunnen brengen :P
Altijd spannend ! Want je weet nooit wat er aangeboden wordt.
Het aanbod aan C-rails was bedroevend klein en ik kon mijn lijstje maar net afvinken.
Verder nog een railgum, een oplegger, een wagon en wat arcademuren gescoord en wederom vergeefs gespeurd naar een Fiat 1300 of 1500 ( model 1961/62 ). Zo ik houd ik wel nog wat te zoeken  B) 
Ook dit wordt hieronder met beeldmateriaal ondersteund  :o)

Ook nog wat onderzoeken gehad. Uitkomsten waren goed genoeg om voorlopig gewoon op de ingeslagen weg verder te sukkelen en binnenkort weer naar de Loreley te gaan. Voor het te heet wordt.
Ga de komende dagen proberen weer wat bij te lezen hier.

Grtz Tony

30x.jpg
De vitriniorama-kast met het nieuwe dio er bovenop is een feest voor het oog en de kers op de taart in het gerenoveerde trappenhuis !  ( De plint hebben we in de oorspronkelijke staat gelaten. )

30y.jpg
De dio's achter de ramen zijn aangevuld met treinspullen die ik tijdens het omverhuizen snel even kwijt moest. ( Voor wie het weten wil. )

30z.jpg
Ziet er lekker oldskool uit, dacht ik zo. Is misschien wel wat voor de 2026 WOSA-kalender !

31a.jpg
De treintjes komen zo goed tot hun recht !

31b.jpg
Als ik boven kom, is dit het eerste wat ik zie en wordt ik herinnerd aan de weldadige gevolgen van het treinenvirus..............  O:-D   

31c.jpg
Ook de Engelse stomers mogen hier graag komen en zorgen zo voor de broodnodige afwisseling.

31d.jpg
Omdat er alleen statisch gerangeerd en gebunkerd wordt, is een trafo met aansluitdraden geheel overbodig en wel zo mooi.

31e.jpg
Links is Bahnhofshausen 3.0 in aanbouw te zien en rechts is het braakliggend gebied nog volop in ontwikkeling.

31f.jpg
Het geld van de investeerders is op de beurs met zorg en doeltreffend uitgegeven en slim belegd.

31g.jpg
Voor wie wilde weten, waar ik die arcademuren wilde gebruiken: kijk maar !

Tja, waarmee te beginnen deze keer met antwoorden op deze heerlijke en mooie uitgebreide update? :P
De vitriniorama-kast is B) en :thumbup:.
Erg goed om te horen lezen dat je gewoon verder kan en mag sukkelen. O:-D
Fijn dat je spaarcentjes toereikend genoeg waren om te kopen wat je wilde kopen. :o)

:o) Enne.... ja.... eigenlijk moet ik nu weg, ik moet weer aan de bak en i.v.m. met de flitsmarathon vandaag moet ik een beetje beschaafd rijden. :mrgreen:
Tony,

De set up boven op de vitriniorama kast is 100% geslaagd. Het straalt eenvoud, rust en balans uit waarbij het materieel figuurlijk in het zonnetje komt te staan. Die Engelse stomer en wagons waren voor mij een welkome verrassing, al zal je ze ongetwijfeld al eens eerder hebben laten zien. Zo zie je maar weer dat het niet altijd groots en meeslepend hoeft te zijn.

Verder goed om te lezen dat de gezondheid in kleine stapjes vooruit gaat, met de Lorely als mooi vooruitzicht :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Tony,
Bedankt voor de prachtige update. :favorite:
De vitriniorama is een lust voor het oog en net wat Wico schreef eenvoud en rust straalt hij uit en dat is weer erg goed voor jouw. :thumbup:
De scenery heeft geen haast Tony gewoonlijke doen waar je zin in hebt en ja het kijken naar de rijdende treinen is prachtig ik weet er alles van iedere dag minstens 1 a 1,5 uur per werkdag wil ik op zolder zitten uiteraard in het weekend meer en genieten van de rijdende treinen.

En tussen de regels door lees ik een happy Tony en dat doet mij goed heel goed zelfs.

Groet Michel
Heerlijke plaatjes weer, Tony!
En dan binnenkort ook nog naar je geliefde MittelRhein; tja die Loreley blijft roepen he :P .
Fijne vooruitzichten en "sukkel" lekker voort ;) !

En wat die WOSA-kalender betreft... De initiatiefnemer leest mee, en ik kreeg laatst ook al opnmerkingen over "kalenderwaardige plaatjes", dus wie weet...

zonder fantasie ook geen creativiteit

Tony,

Erg blij te lezen en te zien dat je je weer de nodige inspiratie hebt gevonden om de modelspoorhobby weer een nieuw leven in te blazen. Ga zo door, en laat je ook vooral helpen door Carl en Matz.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Tony,

Fijn weer een berichtje van jou te lezen, je hebt mooie aanwinsten kunnen kopen en gelijk toegepast op de baan  :thumbup:
Vitrine kastje is ook leuk om te zien  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Goed te horen Tony dat de mannen/vrouwen in witte jassen tevreden zijn zodat je een Loreley uitstapje kunt doen. Het zal ongetwijfeld, jou kennende, weer mooie plaatjes op leveren.
Ook de laatste bijdrage is weer geweldig. De gekochte arcademuren zorgen voor een mooie aankleding (weer een stuk wit weg).
De invulling van de ruimte op je vitrine is simpel maar een prachtige vulling waar je alle kanten mee op kan, uiteraard alleen maar de goeie kant.
Dan zie ik ook nog het plan van de uitbreiding aan de rechterkant. Wat dat wordt zullen we vast in de toekomst wel aanschouwen.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Tony.

Dat zijn allemaal mooie berichten, vergezeld van evenzo mooie plaatjes :cool:
En bij die plaatjes komt altijd wel iets in beeld waar het :favorite: sneller van gaat kloppen:
ditmaal de BR80 met drie vervuilde ketelwagons, die een prachtig beeld geven  :thumbup:  :thumbup:  Lekker man!

Groeten,

Erik.
Tony opnieuw genoten van je werkzaamheden, benieuwd naar het vervolg, doe rustig aan dan blijft alles kloppen.
Hallo Tony,

Dat zijn goede berichten over je gezondheid. Ga zo door! Leuke score op de beurs. Voor mij was er dit keer niets vab mijn gading, maar mijn overbuurman scoorde een mooie 103 met 3 TEE rijtuigen. Altijd leuk zo'n kleine beurs. Goede oplossing voor dat plekje. We zien de ontwikkelingen wel verder komen.

Groet
Roel
Dag Tony,

Een mooie update om weer om van te smullen :thumbup: :P
Wat je allemaal van simpele dingen iets moois kan maken is bijzonder.
Mooi bezig blijven Tony en alles op zijn tijd.
Genieten doe jij wel dat is wel duidelijk.
Mvgr,
Theo.