Citaat van: Rudibeer op zaterdag 06 december 2025, 19:01:21
inderdaad het ziet er heel mooi en "natuurlijk" uit en
dus ook hier less is more
Thx, hier ben ik het ook helemaal mee eens
Citaat van: Daan op zaterdag 20 december 2025, 19:27:52Gaat weer als een speer John. Enige wat ik jammer vindt is dat het kleine station beetje recht is. Had denk ik mooier geweest als het in zn geheel in n flauwe boog lag en net iets langer was. Aangezien je gigantisch veel meters hebt, maar goed, het wordt wel gaaf allemaal.
Daan, klopt maar dan had ik moeten kiezen voor K-rails
Citaat van: MisterB op dinsdag 23 december 2025, 11:53:27hi john, netjes allemaal! Dit was trouwens ook mijn eerste gedachte bij dat station op vorige foto, beetje recht en krap allemaal, wellicht nog niet de definitieve vorm of ietwat breder?
Koen, ook jij hebt gelijk maar in werkelijkheid valt dit allemaal minder op omdat deze sporen vrij hoog liggen (1.50m boven de grond). Je kijkt als het ware meer tegen deze sporen en treinen aan ipv dat je er bovenop kijkt. Hier een foto die dat illustreert:

De afgelopen weken de voedingen, wissels en terugmeldingen van station D aangesloten en vervolgens de verbinding gemaakt tussen station AB en station D. Hier eerst het plan:

Dit traject is gebouwd in delen die aan elkaar gebout zitten zodat wijzigingen eenvoudig door te voeren zijn. Het ziet er voor nu niet uit maar om "vallende" treinen te voorkomen zijn deze delen voorzien van vangrails, beter voorkomen dan genezen zeg maar
Ook de brug in dit traject is gebouwd als zijnde een testopstelling. De eerste foto is gemaakt vanaf de deur en laat zien dat dit in de toekomst een echte blikvanger gaat worden:
Mss dat ik in de toekomst nog een 4e boog ga toevoegen en ook het dubbelsporig hoofdtraject gaat nog voorzien worden van een brug maar welke
En dan hier nog 2 foto's gemaakt vanuit een andere hoek:

Gisteravond heeft de eerste locomotief het traject tussen beide stations zonder problemen afgelegd.
De volgende stap is het weer in gebruik nemen van schaduwstation EF. Hier heeft al jaren geen trein meer gereden dus dat wordt eerst poetsen en stofzuigen......
Groetjes, John