Zoals in mijn vorige post al geschreven was er net aan het begin van de kerstvakantie het nieuwe hout binnen gekomen. Nadat de bakken in elkaar gezet zijn, moest er natuurlijk geschilderd worden. Ik had alles in één keer in de eerste laag gezet, maar dat koste mij in ieder geval net iets teveel energie (...klinkt zielig als ik dat zo zeg, maar zo is het niet bedoeld. Ik moest gewoon even wat gas terug nemen...)
Afgelopen dagen twee van de 4 bakken in de definitieve laag geschilderd.

Deze "completeren" dan ook gelijk de hele rij van mijn module opstelling. En tot nu toe kon ik op deze plek waar nu de bakken zijn, van de ene kant van de zolder naar de andere. Met deze bakken op hun plek gaat dat niet meer (gek hè...

) en werd ik wel gedwongen even na te denken over de opstelling van de andere werkplekken op de zolder. Wat resulteerde in een "grote" verhuizing.
In deze hoek van de zolder is nu links de plek waar ik de modulebakken kan voorzien van landschap en bv de besturing. En daaronder past één Ikea ladekast voor materieel.
Onder het schuine dak is mijn werkplek gekomen waar ik de wat steviger klussen kan doen. En deze plaat staat op 2 Ikea kastjes...
Onder dat schuine gedeelte stond eerst mijn "mobiele" werkplaats - deze staat op schragen, is voorzien van afsluitbare kistjes, en kan ik geheel ingeklapt meenemen als dat nodig is.

Maar is dus nu naar de voorkant van de zolder verhuisd. Op deze plek wil in in het vervolg alle electronica klussen doen, of de aanpassingen van huisjes en autotjes. Ik wil hier tegen de wand nog een paar planken maken waarop de doosjes met electronica spullen komen.
Ik heb daar de afgelopen dagen de Centrale van Hans Deloof in zijn behuizing geprutst. Deze centrale, die ik overgenomen heb (zie eerder bericht), is denk ik één van de eerste types geweest, want ik kreeg deze niet zomaar in het kastje gefrommeld.
Eerst moest de printplaat "gesplitst" worden (zie de foto in de vorige post waar de complete print nog aan elkaar zit) en heb ik op één deel de afstandsbussen vastgeplakt

Aan de rechterkant op deze foto zit een pin-verbinding (female); op de andere helft zit de male-uitvoering. Die was echter niet heel goed gesoldeerd, dus heb ik dat er eerst afgehaald en een nieuwe male-pin erop gesoldeerd. Zie de cirkel op de volgende foto

En daarna veel passen en meten, en plekken waar ruimte gemaakt moest worden dat met de dremel weggefreesd. Maar ziedaar:

Nu eerst kijken naar de goede aansluiting en dan kan er getest worden.
Zoals ik al zei aan het begin van deze post: met de nieuwe bakken is de maximale lengte van de Schappenbaan zichtbaar geworden. Twee fototjes om een indruk te geven:

Nou, een heel verhaal geworden. Maar dan bent u weer een beetje bij...