Stel op een BW hebben ze een dergelijk lange bunker. Als daar twee ton kolen in ligt dan vind je die nauwelijks terug. Laat staan dat je ze nog op kunt scheppen. In een kleinere bunker is dat iets gemakkelijker. Bijkomend voordeel bij economisch werken. Terwijl de eene helft van de bunker gebruikt wordt om loks te bevoorraden kan de andere helft weer gevuld worden met verse kolen.
Ergo, twee kleine bunkers werkt economischer als één grote bunker. Dus ja, tussenschot (één of twee) plaatsen.
Betreffend de afmetingen van de kolenbunker. Het hangt er sterk vanaf welke loks dit BW gaan frequenteren. Hoeveel ton kolen gaat er in een tender? Dat hangt af van de grote van de tender en daarmee van de lok. Een BR01, 44 of 50 werd echt niet uit een dergelijk bunkertje geladen. Daarvoor hadden ze overhead installaties boven de rails en worden de kolen zo in de tender gestort. Maar ja een dergelijk apparaat neemt veel ruimte in op je baan. Ruimte die er meestal niet is, dus dan maar wat kleiner. Realistisch? Neen, maar dat mag de pret niet drukken.