Het is zover...ik wil het tweede gedeelte van mijn baan gaan opbouwen. De draaischijf ligt inmiddels al 5 jaar (!) in een doos te wachten. Maar voordat ik begin, wil ik graag een beroep doen op jullie ervaring en heb advies en raad nodig
Wat wil ik nu:
* Er is een beperkte ruimte beschikbaar van 1.90 x 1.00. Hierop komt met M-rails een Bahnbetrieb (zie voorbeeld Märklin).
* Ik wil graag een schaduwstation met een keerlus o.i.d. en het beperkte oppervlak maximaal benutten voor schaduwsporen. Op mijn hoofdbaan kunnen nu twee treinen onafhankelijk van elkaar rijden. Een derde kan ook, maar dan is het opletten bij de seinen
Het is natuurlijk afwisselender wanneer er iedere keer een ander treinstel naar de hoofdbaan gaat en een ander treinstel de hoofdbaan verlaat om plaats te nemen op een schaduwspoor. Wie lijkt het een uitdaging om het schaduwstation in genoemde afmeting in Wintrack uit te werken? Hieronder zie je al wel een met pen getekend idee. Wat vinden jullie van het idee om drie verdiepingen aan te leggen? Kan het ook anders?
* Mijn langste treinsamenstelling is 1.20 m.
* Tussen de hoofdbaan en de nieuwe baan komt een stuk van 90 x 50 cm waarop een spoor vanaf de hoofdbaan komt. Dit stuk wil ik ertussen uit kunnen schuiven/ rijden (anders kan ik weer niet bij het dakraam).
* Ik heb helaas geen Wintrack.
Een collega is zo vriendelijk geweest alvast een idee op papier te zetten, uitgaande van de M-rails.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en ideeën op het plan hierboven en de getekende bijlage; wil geen beginnersfouten maken en sta open voor suggesties.
Het plan voor het Bahnbetrieb:
en even in spiegelbeeld zoals het komt te liggen:
Maar andere ideeën/ mogelijkheden zijn welkom (ik heb een Vollmer locloods voor 6 locomotieven en een grote kolenkraan van Faller)