Beste forumleden,
Hier eindelijk weer eens tijd gehad om verder te werken aan het schaduwstation. De tussentafel is gemaakt, maar ik wil deze graag met behulp van een scharnier op de poot verbinden met het schaduwstation. De tussentafel kan dan 45 graden draaien. Op die manier blijft het mogelijk om de twee tafels te verplaatsen. Zo kan ik toch aan de achter- en zijkant bij de hoofdbaan en het schaduwstation komen.
Maar ik heb nog geen oplossing hoe de M-rails op vijf punten te scheiden. Het eenvoudigst is het volgens mij om op de vijf punten een los stukje rails tussen te voegen. Je zou het er dan uit kunnen halen bij het verplaatsen. Dit verplaatsen doe ik alleen als het natuurlijk echt nodig is.
Vraag is echter hoe dit zo te monteren dat de stroomverbinding goed blijft en er geen ontsporing kan plaatsvinden. De tussentafel moet ik bij terugdraaien op één-of-andere manier zekeren. Ik zit ook al te denken aan pianoscharnier bij de bovenplaat. Er klapt dan bij het draaien een stukje naar beneden. Goed, ik puzzel verder en sta open voor allerlei ideeën

Het lijkt alsof de poot van de tafel scheef staat, maar dat komt door de foto

De sporen van de hoofdtafel heb ik even neergelegd. Het dalend spoor vanaf de hoofdbaan daalt eerst naar 2% en even kort 4% (maar dat zie je straks niet meer door een berg).
Je ziet achter het stijgend spoor naar de hoofdbaan op 2,5%. Hier maak ik een aansluiting op een nog te plaatsen wissel in het begintraject van het stijgend spoor op de hoofdbaan. Het nu nog openstaand wissel op de hoofdbaan gaat straks aangesloten worden op een spoor naar het Bahnbetrieb.