Hallo allemaal,
Eindelijk weer ff tijd om te reageren, omdat het over twee pagina's verdeeld is worden het twee berichten.
Citaat van: flyerman op zondag 16 augustus 2026, 14:35:32Eerlijk gezegd Peter, ik vind het geen gezicht. Je kan beter het hele perron smaller maken, of inkorten.
Of misschien helpt slanke wissels plaatsen.
Hoi Martin,
Ik begrijp jou reactie volkomen, ik had voordat ik hieraan begon een scenery stukje in mijn hoofd.
Op perrons worden betonnen wanden geplaatst waar uiteindelijk de bestrating op ligt, mijn idee is om een aantal van deze betonnen wanden te verwijderen dranghekken te plaatsen en een soort werk in uitvoering te maken.
Na het veranderen van de wisselstraat liep ik tegen het probleem aan dat de treinen als ze afbuigend over het wissel rijden de perronrand raakte.
Slanke wissels heb ik naar gekeken maar dan zou ik nog meer perron lengte in moeten leveren en dat was niet wenselijk.
Ook de spoorafstand zou dan de volgende uitdaging worden, vandaar dat ik gewone wissels gebruikt heb.
Nu is het zo dat treinen die recht over het wissel rijden langs het volledige perron kunnen staan, treinen die afbuigend over het wissel gaan hebben minder lengte om langs het perron te kunnen staan.
In stations liggen wel degelijk wissels langs het perron, als ik weer op het station ben en ik zie een mooi voorbeeld dan trek ik er gelijk een foto van.
Bovenstaande had ik al in gedachten voordat de hap uit het perron genomen werd.
Citaat van: Rudibeer op zondag 16 augustus 2026, 14:56:16je kan het een beetje verbloemen door de rechte kanten schuin weg te laten lopen, zoiets als op de foto
Hoi Ruud,
In de eerste reactie lees je waarom ik voor recht ben gegaan, zou ik er straks verder niets mee doen dan ben ik het helemaal met jou eens dat die schuine kanten het minder opvallend zouden maken.
Citaat van: Trainhenk op zondag 16 augustus 2026, 15:59:14Peter,
Ik zou het voorstel Rudi voor de linkerkant opvolgen en aan de rechterkant het restant volledig weghalen.
Dat is toch niet zo'n groot stuk?
Henk
Hoi Henk,
Graag even het eerste bericht in gedachten nemen, als ik het restant zou weghalen mis ik 50cm perron dat is een behoorlijk stuk.
En dat zou ook de symmetrie van de andere perrons weghalen, die eindigen allemaal op dezelfde breedte.
Citaat van: Rudibeer op zondag 16 augustus 2026, 16:03:50zelf had ik dat stukje perron iets verlaagd en schuin af laten lopen dat valt het veel minder op.
Dat zou nog een extra optie kunnen zijn Ruud, dan moet ik de betonnen wanden minder hoog maken zodat de uitzwaai van treinen daar overheen kan zwenken.
Achter die betonnen verlaagde wand zou ik dan zand kunnen gebruiken om op te vullen en dan nog steeds het scenario werk in uitvoering kunnen gebruiken.
Ik ga zo verder in een tweede bericht, even van pagina wisselen.