Hallo allemaal,
Zoals jullie hebben kunnen lezen had ik de Roco wagon 77399 met een paar onderdelen opgebouwd, na een reactie van Wico dat er echt wel iets meer op moest heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben voor het eerst aan de slag gegaan met het nagenoeg volledig aankleden van deze wagon.
Als eerste heb ik beide trailers aangepakt, de pen waarmee de trailer aan de wagon zit heb ik vastgezet en twee wielen in een frame onder de trailer geplaatst.
Helaas heb ik van dat laatste geen foto maar wellicht is het straks op een van de andere foto's te zien.

Montage van de achterlichten.

Hier kan van alles gemonteerd worden, alleen dan kan de koppeling niet meer bewegen

Dan zijn deze jongens aan de beurt.

Die komen hier aan de bovenkant te zitten.

Na een beetje grommen zitten ze op hun plaats

In het midden van de wagon zijn ook nog wat gaatjes te vullen.

En.

Omdat het een hoop gepriegel is ben ik op Saskia haar hobby kamer gaan zitten, deze heeft goede verlichting en een loeplamp.

Aan de zijkant zitten de haken waar Wico mij op attent maakte

Het lastigste waren toch wel deze haken, amper vast te houden met een pincet. Het is maar goed dat er hier een paar extra in de verpakking zaten wat als ze wegspringen vind je ze slecht terug.

Op het middelste draaistel komt een wieltje, de wagon wordt doormiddel van een blokje hout en twee wiggen op zijn plaats gehouden.
Bijzonder is dat het gaatje een stuk ruimer was dan het te plaatsen onderdeel.

en.

Op de kopse-kant heb ik de linker haak gemonteerd, dit paste niet helemaal lekker en na een kleine modificatie....

Hier nog een betere foto van de achter lichten.

En dan is het tijd voor de totaal plaatjes, waar je ook het frame met banden onder de trailers ziet.

Uiteindelijk kwam de trein op het maaiveld waar de nieuwe wagons voorlopig mee rond gaan rijden, dit is niet de definitieve samenstellen maar een soort verzamel trein met de laatste aanwinsten.

Dit was de eerste keer dat ik een wagon heb aangekleed en eerlijk gezegd zag ik hier best tegenop, dat zetje van Wico gaf de doorslag en ik vond het nog leuk ook om te doen.
Het was ook handig op dit in de kamer van Saskia te doen, als je geen zin of concentratie meer hebt is het lichten uit doen en de deur sluiten.
Ik heb gemerkt dat je het ook niet in een keer moet doen, gewoon op het gemakkie

Al met al ben ik tevreden met het resultaat, zijn er nog meer tips en trucs dan hoor ik het graag.
Mvg,
Peter Degeluidsman