Nieuws:

NOG STEEDS TE BESTELLEN!! De 3railforum jaarkalender 2026 met 12 foto's van en voor forumleden!!

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

Re: UPDATE 04-01-2015 Stadsbahn 2 "Nieuwe aanwinst S2/6" dolphin (Arie)
Prachtige locomotief Arie. Hoop binnenkort de mijne te kunnen verwelkomen.

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Schitterende loc, mooi geluid.
Geniet er van ook al is het geen DCC :)
Wat een prachtige loc Arie. :thumbup:
De 1ste foto komt de loc mooi tot zijn recht op een gedeelte van je prachtige baan. :thumbup: :thumbup:
Heel erg mooi, veel rij en kijkplezier.

Gr henk

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

Citaat van: 3rail op zondag 04 januari 2015, 16:08:22
Veel plezier met je S2/6 van M.

Toch vind ik het een kale lok, die van Brawa is veel completer, en fijner.
En zeker voor dat geld.

Edward.

Bedankt allemaal voor de reacties, ik ben erg blij met de loc.

Edward, Ik heb enige tijd geleden een Brawa overgenomen van forumlid Lanklaar, dus heb ik na jouw opmerking ze eens naast elkaar gezet.
Excuses voor de matige foto's, het werd al donker op zolder.

De meeste details op de Brawa zitten ook op de Marklin en vise versa. Wat wel opvalt is dat armen en benen gebeuren van Brawa verfijnder is.
Overigens kost de Brawa vol uitgedost net zoveel centjes ;).

Wat ook opvalt is dat ze hetzelfde bedrijfsnummer hebben   8o.

vr gr Arie

Hallo Arie,

Mooie loc, hoe gaat het verder met de baan?
Volgens mij heb je nog een andere hobby op 4 wielen  8o :)

Dus helaas niet zoveel tijd voor de baan?

Gr Einte

Citaat van: Einte op zondag 04 januari 2015, 17:39:33
Hallo Arie,

Mooie loc, hoe gaat het verder met de baan?
Volgens mij heb je nog een andere hobby op 4 wielen  8o :)

Dus helaas niet zoveel tijd voor de baan?

Gr Einte

Hoi Einte,

Op het moment even op een laag pitje, ben wel al met de voorbereidingen bezig om straks weer verder te bouwen.

Andere hobby is het opknappen van de Mustang. Deze is nu bijna spuitklaar.

vr gr Arie

Weer wat geleerd  :D ;)

Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Die S2/6 schreeuwt om een stoker en een machinist vind ik. Ik heb 'm ook op mijn lijst staan voor het eerste kwartaal.  :thumbup:

Eens Richard, jammer dat Marklin daar nooit aan denkt. Ik heb wat andere merken, waar deze wel in zitten, vr gr Arie

Hoi Arie,

Bij de BR05 cab-forward loc zit wel een machinist.
Soms denken ze er dus wel aan.
Misschien omdat dat een Insider model is?

Groeten,
Ton.
Re: UPDATE 22-03-2015 Stadsbahn 2 "Nog geen vorderingen, Mustang kla" dolphin (Arie)
Al een tijdje stil bij mij spoorvrienden. Dat komt niet omdat ik de zin verloren heb, maar omdat de Mustang restaureren heel de winter
heeft opgeslokt. Hij is bijna gereed nu, alleen het interieur nog afmonteren. Komend seizoen wil ik weer aan de baan verder bouwen.

Walter Wissels is recent nog wel geweest om het textiel uit te reiken van de module wedstrijd van afgelopen gastendag en had ook de
"Blauwe Brieser" meegenomen. Uiteraard heeft deze even op de baan rondgetoerd. Ik heb zelf geen foto's
gemaakt, maar Walter wel, dus wellicht duiken ze nog op  ;)

vr gr Arie

Re: UPDATE 22-03-2015 Stadsbahn 2 "Nog geen vorderingen, Mustang kla" dolphin (Arie)
Wat een prachtige automobiel :important: :thumbup:
Schitterend Arie , maar dat is bekend van al het werk dat je de afgelopen jaren hier hebt laten zien.
Echt om heel erg trots op te zijn.

Mvg: Alex
Geweldig mooi!
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat is een mooie auto geworden Arie, lekker zo,n grote garage aan je huis  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hoi Arie,

De Mustang ziet er schitterend uit. :thumbup: B)

Gr.
René
Wat een schoonheid van een auto. :thumbup:
Hallo Arie,
Dat is een hele gave auto. (zoals de meeste Amerikaanse auto's)
Maar eeehh van ons oudje kan daar niet tegen op.
Die dikke v8 vind ik ook altijd zo gaaf en ook dat geluid :P.

Groeten,

Remco
Mooi gerestaureerd Arie  :thumbup:
Arie

Prachtig resultaat. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dat ziet er strak uit Arie :thumbup: ja dat is aan een pro zoals jij wel toevertrouwd :thumbup:

Succes met het interieur.

Groet,

Ronald

Ps. Dat wordt een mooie zomer ;)
Hoi Arie,

Moet van mijn vrouw vragen wat de Mustang moet kosten :D :D :D
Is fantastsich geworden kwij kwijl\

maikel
Ha die Arie.
Bijzonder fraai "peerd" deze Mustang! :D
En jou kennende zal deze ook wel op Neerlands wegen te bewonderen zijn! :thumbup:

Zo en nu weer gauw verder met de Stadsbahn? :P

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Arie.

Super geworden die Ford.Ik heb ook nog een oude duitse knol staan.Misschien wat voor jou om op te knappen  :D :D :D

Harald & Alex
Hallo Arie,

Super mooi geworden :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat je er maar veel mooie en veilige kilometers mee mag maken, Arie  :thumbup:

Grtz Tony
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Citaat van: dolphin op zondag 22 maart 2015, 12:02:13

Walter Wissels is recent nog wel geweest om het textiel uit te reiken van de module wedstrijd van afgelopen gastendag en had ook de
"Blauwe Brieser" meegenomen. Uiteraard heeft deze even op de baan rondgetoerd. Ik heb zelf geen foto's
gemaakt, maar Walter wel, dus wellicht duiken ze nog op  ;)

vr gr Arie

Hallo Allen,

het werd tijd dat ze online kwamen, dus ze staan sinds vandaag in het fotoalbum, misschien wel even inloggen.

http://fotoalbum.3rail.nl/index.php?/category/9

met vriendelijke groet,

Walter
 :) De Mustang is errug mooi geworden. Petje af. :thumbup: :thumbup:
Nu nog effe wachten op mooi weer, en dan wat zwarte strepen trekken op het wegdek. Maar ja, het interieur moet nog.
Klussie van niks, als je zo die auto pimp programma's kijkt op Discovery  :D

En je baan zie er ook schitterend uit, ondanks die blauwe vlek die je wel vaker ziet opduiken op dit forum. >:-D
(Op foto 16 zie ik een injectiespuit, is momenteel nogal in het nieuws)

Dirk-Jan
Hallo Manneke,

Zit er nog een beetje gang in deze brouwerij (bouwerij aan de modelbaan) of ben je maar het aan toeren met de vette Ford Mustang? :thumbup: :thumbup:
Hij is trouwens wel wet ook maar je nieuwe aanwinsten mogen ook wel gezien worden worden. gaaf.
Je bouw aan je modelbaan gaat ook gestaag verder, erghhhhhh netjes weer alles ben benieuwd naar je volgende update's

Succes, kom op.
Citaat van: Wim N op zondag 26 juli 2015, 14:31:55
Hallo Manneke,

Zit er nog een beetje gang in deze brouwerij (bouwerij aan de modelbaan) of ben je maar het aan toeren met de vette Ford

Succes, kom op.

He manneke Wim, dat is lang geleden. Ik zag op het forum al wel een paar updates van je nieuwe baan voorbijkomen, maar was even
2 weekjes met vakantie. Een deze dagen zal ik je updates eens even goed gaan bekijken en daar reageren.

We zijn op het moment inderdaad lekker aan het toeren met de Mustang, maar ben al wel aan het voorbereiden om komende
herfst weer verder te gaan bouwen aan de baan. Het laatste deel met klimring en bruggen staan op het programma, zodat de treinen voor het eerst echt "rond" kunnen.

vr gr Arie
Heel mooi die Ford Mustang,

Is ook een van mijn favorieten wagens, vind Amerikaanse cars de max heerlijk als die V8 start en hoort draaien.

Groeten en succes verder

Peter
Hoi Arie,

Ga je nog een foto plaatsen met het eindresultaat van je Mustang. Ben eigenlijk best nieuwsgierig geworden naar je interieur.

Leuk dat je nu met de zomer gebruik van de auto kan maken.

Groet,

Ronald
Hallo Arie,

Ik had al een tijdje niet gekeken op je draadje en nu zie ik dit schitterende resultaat!!  :thumbup: :thumbup:

Wat een prachtige Mustang is dat geworden, zo te zien is de auto top gerestaureerd. Als automan doet mij dit goed.

Groeten Ronald  :)
Citaat van: M.user op woensdag 29 juli 2015, 20:39:50
Hoi Arie,

Ga je nog een foto plaatsen met het eindresultaat van je Mustang. Ben eigenlijk best nieuwsgierig geworden naar je interieur.

Groet,

Ronald

U vraagt, wij draaien Ronald :D ;), vr gr Arie

Hoi Arie,

Knappe wagen, welke motor zit er onder je kap V8 4.2 of ..... verder mooi gedaan wees daar maar heel zuinig op.  :important:
Wat een plaatje van een auto. :thumbup: :thumbup:
De vierde foto kan zo in een jaarkalender geplaatst worden. :)
Bedankt voor het compliment Ronald (Varekamp) en Peter. In de auto huist een V8 4,7Lt met een automatische C4 bak.
Arie,

Een v8 4.7 das al deftig hoor, lust wel graag zijn benzine zeker, maar daar rijd je niet elke dag mee rond he.
Klopt Peter, de Stang drinkt meer benzine als ik bier  :D, gelukkig rijden we er niet dagelijks mee.
En ik compenseer toch weer mooi al die elektrische en Hybride voertuigen op de weg tegenwoordig  B)

vr gr Arie

Prachtig Arie dat is een klus om zeer trots op te zijn. :thumbup: :thumbup:

Hier beleef je samen met je zoon Ronald aardig plezier mee.

Groet,

Ronald
Móóóí Arie  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Met originele radio nog, lijkt het  :P
Das puur genieten..............

Grtz Tony
Citaat van: dolphin op donderdag 30 juli 2015, 17:31:27
Citaat van: peterke33 op donderdag 30 juli 2015, 17:26:44
Arie,

Een v8 4.7 das al deftig hoor, lust wel graag zijn benzine zeker, maar daar rijd je niet elke dag mee rond he.

Klopt Peter, de Stang dringt meer benzine als ik bier  :D, gelukkig rijden we er niet dagelijks mee.
En ik compenseer toch weer mooi al die elektrische en Hybride voertuigen op de weg tegenwoordig  B)

vr gr Arie
Had vroeger een maat die had ook een mustang, en als die bij groen even gas gaf dan zag je gelijk al die hoofden kijken oohh dat geluid gebrul, echt lekker als je de gas induwt.
Super Arie  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Net of ie zo van de band gerold is goed 40 jaar geleden als nieuw  B) B) B)

Dat ie wat lust geloof ik wel.Mijn V8 doet ongeveer 1 op 8 in normaal gebruik.Ben wel benieuwd wat die van jou doet.Met 8 man aan tafel drinkt toch altijd wat meer als met 4  :D :D

Harald & Alex

Ik heb hier geen woorden voor. Die moet je onder een glazen stolp zetten Arie. Ik denk dat je zo'n exemplaren op 1 hand kunt tellen in de Benelux. :thumbup: :thumbup: :thumbup:m
Not too shabby Arie, not too Shabby  :thumbup: :thumbup: :thumbup:!

Ziet er erg mooi uit en knap dat jullie het zo snel voor elkaar gekregen hebben! Onderdelen zoeken geen probleem opgeleverd?

Onze trouwauto was ook een Mustang, een rode met witte strepen en iets met 350  B). Fantastisch mooie auto, met een waanzinnig geluid. Zal de trouwdag om meerdere redenen niet vergeten, maar één was toch wel de burn-out die de chauffeur en ik maakten in de straat voor het huis van m'n schoonouders. Eerste gedachte van mijn (toen) aanstaande: "Tuurlijk...".

Dat jullie er maar lang en veel plezier aan mogen beleven! Zelf zou ik in een later stadium van mijn leven wel eens zoiets als een Hudson Hornet willen bezitten, lijkt me ook waanzinnig...

Met vriendelijke groet,
William
 B) B) B) Heel erg mooi!
En een mooi zo met de motorkap open, je ziet een echte motor. :thumbup:
Bij die nieuwerwetse halve plastic auto's van vandaag de dag zie je alleen maar plastic kappen onder de motorkap.
(ik heb zelf ook zo'n halfplastic mobiel  :D)
Veel plezier en veel burning rubber met je Mustang.

Dirk-Jan
Arie,,
dat is pas een auto en wat hebben jullie hem mooi gemaakt echt werkelijk waar hier kan geen moderne auto aan tippen.......

zelfs niet in de directie bakken waar ik in rij

nee fantastisch hoor

ben stiekem toch wel jaloers hoor

ga maar weer gauw verder met je baan daar ben ik ook al jaloers op

maar ik geniet van beide

veel pleier met de baan en jullie auto

Gr Ed

Hey,

Geen vorderingen meer? Of al klaar met je baan. Ongelofelijk mooi wat je maakt!  :thumbup: :thumbup:

Groetjes Arjan
Hoi Arjan, bedankt voor het compliment. Komende herfst is het plan weer verder te bouwen aan de baan.

Mvg. Arie