RMW - HöllentalbahnHet is de afgelopen maanden dusdanig druk op mijn werk geweest, dat ik amper ben toegekomen aan de bouw van de nieuwe Höllentalbahn. Wel heb ik inmiddels op laag 1 de rails met betonnen bielzen van Weichen Walter geplaatst en heb ik verkanting toegepast. Gisteren heb ik nog wat extra materialen gekocht die binnenkort ingebouwd gaan worden; bovenleiding, seinpalen en tunnelportalen. Bij wijze van proef heb ik ze even los op de baan geplaatst. Let dus ook niet op het feit dat alles nog schots en scheef staat.

Binnenkort moet ik eerst de rails schilderen (bielzen mat grijs spuiten en weatheren en de rails van roest voorzien), daarna volgt een laag ballast. Pas als die klussen zijn uitgevoerd, kan ik langzaamaan gaan beginnen met de bouw van laag 2. De gebouwen die nu nog op laag 1 staan, zullen straks naar hogere lagen worden verplaatst. Het paradespoor op laag 1 zal straks omgeven worden door berglandschappen en tunnels, precies zoals in het Zwarte Woud. Hieronder enkele impressies van de laatste werkzaamheden:

M.v.g.
Maikel (RMW)