Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij schrijvers! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Re: Wico's Donnerwetter Alm ... baan klaar ...

Waar een wil is, is een spoor

Wow! Ga je die baan(mooiste van het forum in mijn opinie) nou afbreken :-( I know, je hebt het niet letterlijk gezegd, maar toch...

doe maar een treintje

op het moment dat je baan (technisch) klaar is gaf in mijn geval een dubbelgevoel.....yeah eindelijk!!! maar ook is het is gebeurt nu en nu alleen nog maar met je treintjes rijden..
nee hoor..er gaat iets kapot of veel zo wel het rijdend materieel of iets aan de baan zelf en vergeet het onderhoud natuurlijk niet.
optimaliseren van rijplannen en of routes en uiteindelijk ga je toch weer iets aanpassen aan je baan.....geloof me maar  ;)  :P

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Wico,

Een mooi serie foto's van je baan.
En een prachtig resultaat.

Citaat van: Wico op Vandaag om 15:40:57Dus: BAAN KLAAR, SPECULEREN MAAR ...

En jij denkt dat wij dat een hele zomer kunnen doen en volhouden  8o  8o
Echt niet.  >:-D

Maar goed, eerst maar geniet en van een mooie zomer.

Henk

Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Citaat van: Wico op Vandaag om 15:40:57En na de voltooiing van Donnerwetter Alm rest er natuurlijk nog maar één belangrijke vraag: "Wat gaat Wico hierna doen?" Nou eerst genieten van de zomer, maar daarna ...

Ik zie graag jullie reacties en suggesties op het forum verschijnen 😊.
Jij gaat je vervelen natuurlijk :D
Je baan weer afbreken is natuurlijk zonde, dus ik strijk over mijn hart: je mag mij komen helpen met de scenery, ieder weekend tot het klaar is. Dan heb jij wat nuttigs te doen wat je ook nog leuk vindt en ik leer ook nog eens wat >:-D :thumbup:

Als het maar Zwitsers is.

Vanaf het begin tot heden heb ik iedere stap gevolgd en op afstand meegeleefd.
Iedere update was een schitterende update of het nu een aanwinst was of de bouw van de houtenframe alles werd opgezogen door mijn hersens.
Natuurlijk ben ik als Zwitserland rijder en genieter aardig bevooroordeeld maar wat een plezier zoals nu blijft het om naar het eindresultaat te kijken / te genieten. :favorite:

Een hoogtepunt heb ik niet echt maar de Holcim steengroeve komt aardig in de buurt als Holcim liefhebber (er staan tenslotte veel Holcim materiaal op mijn baantje) kon ik hier erg van genieten en in de middag een heerlijk dutje doen met de Holcim update in mijn gedachten.

Bedankt voor de 8,5 jaar kijkplezier en ik wou dat ik 15% van jouw scenery kunsten bezat dan was mijn baan aardig mooi geworden. ;)

En ja ik heb een vermoeden wat er hierna gaat komen tijdens één van onze Zwitserland reizen heb je het er weleens over gehad ben benieuwd of dat het ook gaat worden. :P

Groet Michel
 :) Hoi Wico, hierbij mijn felicitaties en mijn diepe respect voor dit moois.
En het feit dat je een planning had van 10 jaar en dit toch redelijk precies hebt ingeschat,
dan wel iets eerder klaar, maar toch, knap stukje denkwerk. :thumbup:
En wat nu??
Nou, mijn suggestie is eerst de laatste loodjes leggen en dan er voorlopig een tijdje van te genieten.
Verder volplempen met allerlei kleine en minuscule details is niet jouw ding, dus klaar is klaar.
(en met dat volplempen bedoel ik niks negatiefs naar alle volgers toe, ik doe het zelf ook)
Misschien heeft er hier iemand op het forum wel nauwe contacten met een modelspoorblad, dit lijkt me erg geschikt voor een reportage. B)
Maar dat moet je wel willen natuurlijk en laten we niet vergeten dat dit deel van het forum openbaar is, de hele wereld kijkt al mee.
Suc6 de komende tijd met alle overdenkingen. O:-D
vin-2388-alles-hat-ein-ende-nur-die-wurst-hat-zwei-300-x-150-mm.png

Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal, de meeste banen halen dit niet, en het resultaat mag er zeker wezen  :thumbup:
Nu blijft de vraag: Loop of sloop.. maar de tijd zal het leren, voor je het weet ben je alweer een dikke 8 jaar verder!  :D 

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Misschien klaar maar er is toch volgens mij best ruimte voor wat kleine details en details maken een baan nog completer.
Zo dacht ik hoe waren die graffiti vandalen daar, kwamen ze op de fiets, lopend en hadden ze geen rugzak mee of hebben ze geen rommel achter gelaten. Langs de spoorbaan het nieuwe pad, misschien wandelen daar wel wat nette mensen of spelen er kinderen en liggen er driewielers of autopedjes kris kras op het pad. Zo zijn er nog heel veel leuke kleine scenes te bedenken die de baan nog meer aankleden . Er wonen toch wel meer mensen die ergens mee bezig zijn. Koeien melken, appels plukken in een appelboomgaarde enz. enz. Ik weet dat het niet allemaal jouw ding is maar dat had je ook niet met die graffiti vandalen en toch zijn ze toe gepast en maken het stukje toch weer wat spannender. Laat je blik lekker over de baan gaan en wellicht ontdek je waar nog iets kan worden toegepast. Soms is een stuk opengebroken straat al spannend genoeg om daar wat werklieden bij te zetten. En misschien heb je al wat van dit soort scenes toegepast maar mist het net nog dat kleine finesse.

Succes en anders lekker genieten van de baan die klaar is en de treinen laten rijden. Is ook leuk. :-)

Zwitserland fan

Gefeliciteerd. Wat is het resultaat mooi! En wat was de weg er naar toe ook leuk om te volgen. Nu lekker rijden en foto's en filmpjes maken voor het nageslacht.

En dan snel maar weer afbreken  >:-D
Want ja dat is onze gekke hobby; als het klaar is, breek je het af.

Waar een wil is, is een spoor

@citaat Of niet  :D
wico

ik heb de laatste 3 pagina's bekeken en ik weet dat jij ooit begon en je baan is echt waanzinnig mooi, het afbreken is altijd jammer ik ken het ben ook langzaam bezig om mijn baantje af te breken wegens mijn schouder.