Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Station Engental

Gestart door Tjoekedoris zaterdag 01 februari 2014, 19:41:23

Re: Station Engental

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat Wat een trieste aanblik, die foto's ... :confused:
Erg confronterend hoor! Sterkte met de verdere afbraak.

Groeten,

Erik.

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Martin,

Wat zal Boeldershoek blij zijn met jou! Eindelijk eens genoeg afval om de ketels eens goed op te stoken! >:-D

Als je alles hebt afgebroken sta je straks nog te kijken hoe groot jouw zolder ook alweer was... :P

Succes met uitzoeken.

Fantasietjes op de baan

Flinke afbraak, lijkt wel een stort, je hebt moed Martin.

Eigenlijk klooi ik maar wat an

...LEEG...

Gisteren de hele dag gebuffeld om alles te demonteren en vandaag weer naar de vuilstort geweest.
De auto ligt weer vol voor een bezoek aan de vuilstort voor morgen en dan is alles weg.
Ook de 5 vuilniszakken vol draad, rails schuim etc, etc.  :(
Alles wat herbruikbaar is (schroeven, oogjes, stekkertjes, dikke draden voor de ringleiding, kroonsteentjes, decoder en noem maar op zit in IKEA bakjes
of in doorzichtige opbergbakken.
 ;)
Je kunt niet meer zien dat er een baan heeft gestaan en nu lijkt alles weer erg ruimtelijk.
Ik ben vandaag ook even begonnen met het opmeten van de ruimte en het indelen daarvan.
Een impressie volgt nog.

Nu alles opknappen en klaar maken voor de volgende baan.  :-)

Lekker opnieuw beginnen Martin

The meaning of life is to give life meaning!

Nou Martin, een baan afbreken gaat enorm veel sneller dan bouwen en dan ligt er voor kapitalen aan afval op een bult! :-(

Even het laatste vrachtje wegbrengen, even poetsen en dan kun je lekker gaan inventariseren en uitzoeken wat nog echt bruikbaar is en daarna lekker brainstormen over het nieuwe plan en de onderbouw.

Leuk vooruitzicht, je helemaal weer richten op iets nieuws! :thumbup:

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Martin.

Het mooiste stukje scenery is voor het laatst bewaard ... :sad:
Deed het zeer?  :roll:
Ach ja, alles is vergankelijkheid en maakt uiteindelijk plaats voor frisse nieuwe ideeën en in jouw geval modelbouwkunsten!
Veel plezier met de pret van de voorbereiding op het volgende avontuur  :thumbup:  :wink:

Groeten,

Erik.

Om niet helemaal niets aan modelspoor te doen en toch verdere ervaring te krijgen heb ik een 2-tal delen van de baan bewaard.
Dit zijn mijn inschuifbare tussenmodule met brug en waterloop en een hoekstuk met tunnel en weg.
Deze ga ik op mijn  gemak voorzien van scenery (groen, bomen, water, wegaanleg etc.) om zodoende ervaring op te doen bij het toepassen van diverse technieken.
Dit zal apart in de rubriek "scenery" te volgen zijn.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Jammer om te zien dat de baan nu echt weg is  :-(
Ja breken gaat sneller dan bouwen, behalve bij beton storten gaat sneller dan breken  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Veel plezier met ontwerp en bouwen van de nieuwe baan.
Wat de oudebetreft: jammer dat bij het afbreken zoveel kapitaal vernietigd wordt, maar het is niet anders zeker...

Luc

PvL Modelspoor

Dapper besluit! En pijnlijk ook, tenminste, da was mijn ervaring. Iets waar je jaren aan hebt gebouwd.
Hopen dat je snel een nieuw plan hebt en je weer fijn bezig kan zijn zonder ergernissen. :thumbup:  :thumbup:

Märklin fahren-ärger sparen

Tjeempie Martin, ben bijgelezen en ik heb hier heel wat gemist !  :?
Maar je hebt een verstandig besluit genomen en hopelijk gaat je volgende baan wél feilloos functioneren.
Ik neem aan, dat je weloverwogen, bereikbare keuzes en doelstellingen hebt/maakt voor je nieuwe project.

Succes en we gaan het meemaken hier  :) !

Grtz Tony

Dank je wel Tony.
Ja toch wel spannend en een tikkie emotioneel, maar nu wel weer frisse moed gekregen.
Ben al druk bezig met schilderen, maar kan nog wel wat maanden duren eer er wat te volgen valt. :-)

Dag Martin,
Altijd triest als je op iets moet terugkomen waar je veel van verwachtte. Een schrale troost misschien maar radicale besluiten zijn soms de beste, hoe lastig ze ook zijn. Beter 'korte pijn' dan een lang ziekbed. Net als Tony heb ik kennelijk ook veel gemist. Je bent in de jaren die voorbij zijn ver gekomen en dat is al een felicitatie waard. Succes met een nieuw begin, ik zal je zeker weer volgen! Groet uit Frankrijk! Marco

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.