Hallo Tony,
Ja, alles is beter dan de "hang oudere" uit te hangen.

Wij wonen in een recreatiebungalow met 2 slaapkamers. De kleinste kamer had ik in gebruik als kantoortje, omdat ik sinds januari 2007 een eigen tekenbureautje ben begonnen.
Nadeel is dan dat er geen ruimte was voor de hobby en het voor logees altijd kamperen in de woonkamer was. Door recente verruiming van het bestemmingsplan was het mogelijk
om een stukje aan te bouwen en aangezien we een gedoogbeschikking hebben voor permanente bewoning, hebben we daar gebruik van gemaakt.
Nu is er een stuk aangebouwd, met op de begane grond een klein kantoortje met daarboven een eigen hobby zolder die met een eigen houten trap bereikbaar is. Daardoor hebben we nu ook een
slaapkamer vrij voor logees en eventuele (klein-) kinderen. Boven aan de trap is er een klein bordes bij het hoogste punt en loop ik direct tegen een (treinen) kastruimte aan, waarboven de BW komt.
Direct naar links heb ik dan de kleine, maar inderdaad hele leuke ruimte voor mezelf. Om extra stahoogte te krijgen hebben we gekozen voor een houten vloer, vandaar het niveau verschil met
de rechterzijde...daar zitten de kanaalplaatvloeren. De sporen van de scharnierkap konden ook niet weg, anders zakt het bestaande dak in en daarom heb ik de treinenloop er langs,
tussendoor en overheen geprojecteerd. Onder de treintafel in de schuine kant zijn schuifdeurkastjes gemaakt voor mijn archief. Heel efficiënt allemaal.
Ik ben er heel blij mee want er is veel licht en ik ben dicht bij de huiskamer, zodat we altijd het gevoel houden dat ik "aanwezig" ben. Werk en hobby liggen nu wel erg dicht bij elkaar.