Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Werkelijk prachtig :thumbup:! Een erg mooi plaatje, je waant jezelf echt in deze wereld!!

Groet,

Tom
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Het ziet er zoals altijd weer prachtig uit.

Ga je de bovenleiding ook gebruiken als stroomkring of is het puur voor de sier?

Dit omdat je de rijdraad groen gemaakt hebt. Het ziet er in de groene kleur wel veel mooier uit dan het blanke koperdraad.

Groet,

Ronald
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op zondag 19 juni 2011, 13:13:24
Hoi Arie,

Het ziet er zoals altijd weer prachtig uit.

Ga je de bovenleiding ook gebruiken als stroomkring of is het puur voor de sier?

Dit omdat je de rijdraad groen gemaakt hebt. Het ziet er in de groene kleur wel veel mooier uit dan het blanke koperdraad.

Groet,

Ronald

H


Hoi Ronald, de bovenleiding is alleen voor de sier, ik wil de panto's van de locs net 2-3 mm. onder de draad vastzetten, vr gr Arie
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Hoi Arie,
Net nog even in je draadje gekeken naar het "puzzelen met stadshuizen". Dat vond ik ook moeilijk vandaar dat ik veel in Wintrack heb zitten uitproberen nadat ik die uitbreidings cd's had gekocht met o.a. de Faller, Kibri en Auhagen gebouwen erbij.
Nu ik zo met de werkelijk in elkaar gezette gebouwen bezig ben krijg je toch weer andere indrukken en wil je nog wel eens wat veranderen! Wat een leuke hobby hebben we toch. Ik kijk ook altijd met veel plezier naar jouw mooie stadsbahn.
Groeten Jake
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zondag 19 juni 2011, 09:51:14

Te veel eer Henk, daar willen ze echt geen modelbouwer die tram bovenleiding boven het grootspoor zet  8o. Ha, ha, maar ik vind het gewoon mooi en daar gaat het om, vr gr Arie


Hoi Arie,

en zo is het, ik vind het geweldig :thumbup:

Heb hier wel een vraagje over: ik kan mij voorstellen dat je dat koperdraad vrij strak moet trekken voordat je dit aan de masten vastmaakt. Gaan de masten daarna niet krom staan van de spanning van de koperdraad?

Groetjes, John
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Citaat van: Tilly op donderdag 23 juni 2011, 02:16:01
Citaat van: dolphin op zondag 19 juni 2011, 09:51:14

Te veel eer Henk, daar willen ze echt geen modelbouwer die tram bovenleiding boven het grootspoor zet  8o. Ha, ha, maar ik vind het gewoon mooi en daar gaat het om, vr gr Arie


Hoi Arie,

en zo is het, ik vind het geweldig :thumbup:

Heb hier wel een vraagje over: ik kan mij voorstellen dat je dat koperdraad vrij strak moet trekken voordat je dit aan de masten vastmaakt. Gaan de masten daarna niet krom staan van de spanning van de koperdraad?

Groetjes, John

Hoi John, de spanning van de messing draden valt wel mee, ik heb ze nog licht nagespannen met 2 schuine stekers op de laatste palen voor de bochten. De draad buigt wel door als ik er een panto tegenaan laat drukken, maar ik los dat op door ze 2 a 3 mm. eronder te laten zweven  B), vr gr Arie
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Arie,

bedankt voor de info :thumbup:

Groetjes, John
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Citaat van: kazango op dinsdag 28 juni 2011, 15:46:05
Super mooie baan! Dit is wel één van de mooie banen hier op het forum, althans dat vind ik natuurlijk. De bovenleidingen die de extra sfeer geven. Super!
Het totaal plaatje is erg mooi. Maar ik zou wel eens een foto willen zien van de achterkant :)

MvG Rien

Hoi Rien, bedankt voor je reactie, kijk voor foto's aan de achterzijde even in de index aan het begin van mijn draadje, of - Schaduwstation 2 en 3 gereed 29-11-2009.

vr gr Arie
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Ik vind dat je een prachtig stuk werk hebt neergezet. Helaas vind ik de trambovenleiding niet geslaagd boven het spoor, het doet wat afbruik aan de werkelijkheid. Maar voor de rest ben ik erg onder de indruk van je werk.
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Citaat van: Janvis op dinsdag 28 juni 2011, 23:16:57
Ik vind dat je een prachtig stuk werk hebt neergezet. Helaas vind ik de trambovenleiding niet geslaagd boven het spoor, het doet wat afbruik aan de werkelijkheid. Maar voor de rest ben ik erg onder de indruk van je werk.

Hoi Jan?

Bedankt voor je reactie, ik vind de bovenleiding wel lekker authentiek staan. De bovenleiding periode 2 van Viesmann en Sommerfeld vind ik te modern ogen.
Maar inderdaad in periode 1 zal de bovenleiding er wel niet zo uit hebben gezien,

vr gr Arie
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Hallo, wegens een enorme hagelbui kom ik de komende maanden niet aan bouwen toe  :(. Vandaag voor het eerst even tijd om iets anders te ondernemen. Dus op advies van Jan(1212) even in Vlaardingen wezen kijken ( modeltrein express). Bedankt Jan, wat een leuke winkel. Het is eigenlijk een oudere 2 onder 1 kap woning waarvan beide begane grond verdiepingen omgeboud zijn tot treinwinkel. En wat een assortiment, vooral ook andere merken met veel AC materiaal, ik heb mijn ogen uitgekeken en gekwijld ( vooral bij de Brawa vitrine).
Ik ging speciaal voor de Blokkendoos van Roco 63142 gelijkstroom periode 2. Deze is door MTE omgebouwd naar 3 rail digitaal met wisseld sluitlicht ( 63142.1).




Natuurlijk ontbreekt de machinist niet  :D.

Bij de Brawa vitrine kon ik deze niet laten staan, een EG 1 K.Bay.Sts.B met rijgeluid en fluit.






Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

gefeliciteerd, errug mooie nieuwe aanwinsten :thumbup:

maar voortaan wel op je baan fotograferen hé, daar komen ze nog mooier tot hun recht ;)

mvg
een fan :D
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zaterdag 09 juli 2011, 16:22:22
Hallo, wegens een enorme hagelbui kom ik de komende maanden niet aan bouwen toe  :(. Vandaag voor het eerst even tijd om iets anders te ondernemen.

:O 8o :cry: wat is er gebeurd Arie?????
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos" dolphin (Arie)
Citaat van: Wasmi op zaterdag 09 juli 2011, 17:35:10
Citaat van: dolphin op zaterdag 09 juli 2011, 16:22:22
Hallo, wegens een enorme hagelbui kom ik de komende maanden niet aan bouwen toe  :(. Vandaag voor het eerst even tijd om iets anders te ondernemen.

:O 8o :cry: wat is er gebeurd Arie?????

Niet schrikken  :D, niets met mijn huis gebeurd of zo, maar wel 900 auto's gewassen, bekeken en ingepland met hagelschade. Moet met minstens 5 externe restylers aan de slag om de klus binnen enkele maanden te klaren  ;), vr gr Arie
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Dat is nog eens een lekker klusje werk. Het was wel heel lokaal met die hagel. In Barendrecht en IJsselmonde was het alleen maar regen.

Succes de komende maanden.

Groet,
Ronald

Ps. Je hebt toch nog wel even tijd om op vakantie te gaan?
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos" dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op zaterdag 09 juli 2011, 18:26:55
Hoi Arie,

Dat is nog eens een lekker klusje werk. Het was wel heel lokaal met die hagel. In Barendrecht en IJsselmonde was het alleen maar regen.

Succes de komende maanden.

Groet,
Ronald

Ps. Je hebt toch nog wel even tijd om op vakantie te gaan?

Dank je Ronald, ik zou vandaag met vakantie gaan :(, maar dit gaat voor, op vakantie kan altijd later nog  ;), vr gr Arie
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Nu met Filmpje, voordat Peter erover begint  :D :D :D, vr gr Arie

Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Arie het filmpje werkt niet.

Toch jammer voor je gezin dat de vakantie er niet inzit, maar waarschijnlijk kun je er nog wel even met de boot tussenuit. De zomer is net begonnen dus wie weet.

Groet,
Ronald
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op zaterdag 09 juli 2011, 18:50:40
Arie het filmpje werkt niet.

Toch jammer voor je gezin dat de vakantie er niet inzit, maar waarschijnlijk kun je er nog wel even met de boot tussenuit. De zomer is net begonnen dus wie weet.

Groet,
Ronald

Ik was sneller als YouTube Ronald  :D, inmiddels komt hij wel door. Ik probeer van de zomer nog wel een enkel weekend weg te gaan het water op, vr gr Arie
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Wederom prachtig spul Arie! Die vroege elektrische locomotieven en treinstellen zijn eigenlijk helemaal mijn ding. Mooie aanschaf!

groet,
Michiel
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Leuk filmpje Arie en prachtige E-loks. Met Michiel eens dat die E- loks uit de vroegere perioden zeer fraai zijn. Dit heeft echt wel wat ( nostalgie :thumbup:).

Ik zie dat je allemaal folie boven je baan hebt. Dek je daar altijd de baan mee af?

Blijft de baan zo goed stofvrij en hoe gaat het met kwetsbaar spul zoals boompjes als het folie daarop ligt?

Groet,  Ronald
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op zaterdag 09 juli 2011, 19:08:13
Leuk filmpje Arie en prachtige E-loks. Met Michiel eens dat die E- loks uit de vroegere perioden zeer fraai zijn. Dit heeft echt wel wat ( nostalgie :thumbup:).

Ik zie dat je allemaal folie boven je baan hebt. Dek je daar altijd de baan mee af?

Blijft de baan zo goed stofvrij en hoe gaat het met kwetsbaar spul zoals boompjes als het folie daarop ligt?

Groet,  Ronald

Hoi Ronald, de folie is ultra dun en weegt helemaal niets. Ik doe dat er op in de zomermaanden, als ik niet aan de baan werk. vr gr Arie
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Hoi Arie weer mooie aanwinsten. ;)
ik ben er ook 1 keer geweest net te ver voor mij 160km. :thumbdown:
Mijn advies is even halen wat je nodig heb :arrow:,gauw terug naar de auto,portomonee aan de vrouw geven of in het dashbaordkastje doen.(ook je pin pas in de auto achterlaten) :warning:voordat het virus toeslaat ik spreek uit ervaring.
Dan doekje mee en nog even een tijdje kwijlen voor de vitrines.

Groeten Michiel

Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Mooie beelden weer Arie,enne ja jammer van de vakantie,maar ik kan me herrinneren dat er nog niet zo heel lang geleden erg weinig te doen was,nou sorry maar die hagel buien zijn je gegunt.....lol.
Ik heb uiteraard meerdere collega's die bij jou in de rij hebben gestaan.
Schade's van rond de 2000 is normaal gemiddeld geloof ik,dus ach Arie is allemaal goed voor de boterhammen,en die paar vrijdagen komen vast wel een andere keer weer.
Zelf zullen jullie ook wel schade hebben opgelopen met auto's die buiten stonden,hopelijk waren dit er niet te veel waarvan jullie zelf voor de schade op moeten draaien,want dat zijn de wat mindere leuke kanten.

Wens je veel sterkte met al dat werk.

Mvg: Alex
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 09 juli 2011, 23:36:50
Mooie beelden weer Arie,enne ja jammer van de vakantie,maar ik kan me herrinneren dat er nog niet zo heel lang geleden erg weinig te doen was,nou sorry maar die hagel buien zijn je gegunt.....lol.
Ik heb uiteraard meerdere collega's die bij jou in de rij hebben gestaan.
Schade's van rond de 2000 is normaal gemiddeld geloof ik,dus ach Arie is allemaal goed voor de boterhammen,en die paar vrijdagen komen vast wel een andere keer weer.
Zelf zullen jullie ook wel schade hebben opgelopen met auto's die buiten stonden,hopelijk waren dit er niet te veel waarvan jullie zelf voor de schade op moeten draaien,want dat zijn de wat mindere leuke kanten.

Wens je veel sterkte met al dat werk.

Mvg: Alex

Klopt allemaal als een bus Alex, ik ga dus ook zeker niet klagen. Ik heb inderdaad wel iemand met een Citytec shirt gezien  :D, vr gr Arie
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Wat een prachtig filmpje van deze fraaie E-locs.
De geluiden en omgeving passen mooi bij het tijdperk waarin je baan uitgebeeld wordt.

Ach, werk en vakantie wisselt nog weleens maar de baan blijft boeien! ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Hahahaha Arie wens je heel veel suc6 met je drukke baan.... :D :D :D
Ik weet dat de wachttijden lang zijn , hoorde het gisteravond van 1 van de vele collega's met schade - zwarte ford mondeo R.Vorster - 1950 eurie schade dacht ik dat ie zij....(weet dat niet 100 procent zeker)
komt over een paar weken aan de beurt.....lol

Mvg: Alex
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Hallo Arie

Prachtige blokkendoos van Brawa. Ziet er perfect uit.
Leuk filmpje ook.

Sterkte met al het werk komende periode. Zo heeft de een pech, waardoor een ander weer mazzel heeft.
Zoals je zei, vakantie kan later ook nog.
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Top dat je gelijk een spontaan een filmpje plaatst  >:-D >:-D :thumbup: :thumbup:

Ik heb net mijn toetsenbord weer schoongemaakt na het kijken van jou filmpje, de blokkendoos is gelijk favoriet bij mij.

Veel plezier met je aanwinsten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 12 juli 2011, 18:41:44
Hallo Arie,

Top dat je gelijk een spontaan een filmpje plaatst  >:-D >:-D :thumbup: :thumbup:

Ik heb net mijn toetsenbord weer schoongemaakt na het kijken van jou filmpje, de blokkendoos is gelijk favoriet bij mij.

Veel plezier met je aanwinsten.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Ik dacht al, wanneer komt Peter de film man nou  :D :D :D, bedankt, vr gr Arie
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Arie,

Super die blokkendoos !!
Hij staat ook op mijn verlanglijstje...... O:-D :P :thumbup:

Groeten

Ron

p.s. ik heb je ook een pb gestuurd
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Zal ik hem maar even af komen maken Zie je gelijk waar jij gestopt bent...... Die treintjes zijn echt bruut mooi!
Of zal ik zelf is beginnen met "hofstadt" vorm te gaan geven. De jongens (met name Jeremy, mijn zoon van bijna 4) zou het prachtig vinden dus laat ik dat maar doen.
Succes met de hagel (soms komt werk uit de hemel vallen) en de baan die komt wel weer een keer.
Spreken elkaar weer.
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-07 Stadsbahn "Blokkendoos en EG 1 FILMPJE" dolphin (Arie)
Citaat van: Maarten1975 op dinsdag 12 juli 2011, 22:54:06
Zal ik hem maar even af komen maken Zie je gelijk waar jij gestopt bent...... Die treintjes zijn echt bruut mooi!
Of zal ik zelf is beginnen met "hofstadt" vorm te gaan geven. De jongens (met name Jeremy, mijn zoon van bijna 4) zou het prachtig vinden dus laat ik dat maar doen.
Succes met de hagel (soms komt werk uit de hemel vallen) en de baan die komt wel weer een keer.
Spreken elkaar weer.


Hofstadt  8o waar ligt dat nu weer  :P, succes, zie de plannen wel binnenkort, vr gr Arie
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Ondanks de drukte toch nog wat tijd gevonden om een beetje te freubellen aan de baan. Werkt goed om een beetje te onspannen  :).
Spoor 3 en 4 is afgewerkt incl bovenleiding en preissers op het perron. Verlichting moet nog aangesloten worden. Tussen spoor 4 en 5 heb ik in het verlengde van het toekomstig laadperron een zandpad aangelegd en wat oude spoorrails en bielzen. Dit heb ik een tijdje terug gezien bij Lokkie op de baan, bedankt René, beter goed gestolen als..................., het ziet er inderdaad heel attractief uit, vr gr Arie















Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Wat een prachtige plaatjes laat je ons toch weer zien! B)
Jouw baan zou zeker een groot artikel in een modelspoorblad waard zijn, héél bijzonder ontworpen en prachtig gebouwd.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Wat krijgen we nou. 8o :mad: :evil: :mrgreen:
Het ziet er ook erg goed uit.  B) :thumbup:

Gr.
René
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Dat ziet er weer goed uit. Is zoals altijd tot in de details verzorgt.

Groet, Ronald
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Arie,

Die superdunne folie, waar heb je die gehaald? Lijkt mij enorm handig om baan af te dekken bij niet gebruiken.

Groet,Andre
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Citaat van: AndreS op zondag 17 juli 2011, 19:52:40
Arie,

Die superdunne folie, waar heb je die gehaald? Lijkt mij enorm handig om baan af te dekken bij niet gebruiken.

Groet,Andre


Hoi Andre, Deze folie gebruiken wij om de te spuiten auto's af te dekken, maar ik denk dat je bij de schilder of bouwmarkt ook wel kan vinden, vr gr Arie
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Wat een prachtige sfeer Arie, ik wou dat ik 10% van jou scenery talent had.

De roestige railstaven in het midden zijn erg leuk, mooi projectje voor de airbrush.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op zondag 17 juli 2011, 20:58:52
Wat een prachtige sfeer Arie, ik wou dat ik 10% van jou scenery talent had.

De roestige railstaven in het midden zijn erg leuk, mooi projectje voor de airbrush.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Bedankt Peter, ik heb de airbrush nog niet eens gebruikt met de railstaven, gewoon geverft met humbroll 70, daarna in de matte blanke lak gezet en in de nog natte lak (roestkleur) pigmentpoeder gestrooid. Hierna nog een dun laagje matte blanke lak ( spuitbus)  en klaar is kees ( eh Arie  :D)
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Arie,

Bedankt voor de toelichting mbt folie.

Groet, Andre
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Zo dat is opgeschoten zeg :O
Je ziet maar een tijdje niet online en je mist meteen overal de voortgang van de modelspoor banen.
Je bent weer goed bezig geweest.
Ziet er allemaal top uit hoor :) Leuk filmpje ook van de blokkendoos.

Mvg
Falco
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
prachtig! Ik blijf dit één van de mooiste banen op dit forum vinden. Schitterende sfeer. :thumbup:
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Prachtige afbouw van beide sporen, straalt echt klasse uit ;)
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Hoi arie,

Dat ziet er weer helemaal top uit , en wat een prachtig rollend materieel.
Dat tijdperk 2 heeft wel wat.

Groet Johan
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 17-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 3 en 4" dolphin (Arie)
Bedankt voor alle leuke reacties. Vandaag weer een stukje aan het ballasten geweest, ook de hoge rand langs de voorzijde. Spannend klusje, past maar net. Ik maak wel weer foto's als perron 5 en 6 afgewerkt is, vr gr Arie
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
En weer 2 spoortjes verder  :D, vr gr Arie











Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
hoi arie,

ziet er goed uit!! ook leuk die lichte ballast in combinatie met C-rails. Goed bezig!

gr Maarten
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

helemaal toppie :thumbup:

Groetjes, John