Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hi Arie,

Zoals al eerder gezegd, ik vind je schotterwerk helemaal fantastisch. Een airbrush doet wonderen blijkt wel. Ga zo door.

Gr. Daan
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Geweldig mooi. B) :thumbup:

Gr.
René
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
In één woord: PRACHTIG.
Ook heel fraai gefotografeerd :thumbup:
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Wat een prachtige sfeer en wat een mooie foto's kan jij van je baan maken. Mooi hoor.
maak je die foto's vanaf statief met lange sluitertijd?

toch even een vraag over de begroeiing in de ballast. De ballast lijtk redelijk nieuw (mooi helder grijs) terwijl er toch relatief veel groen te zien is. Dat groen is behoorlijk realistisch (alhoewel in de tijd waarin jij rijdt er vollop met gif gespoten werd, er zelfs speciale treinen voor waren... >:-D) maar staat dus in wat nieuwe ballast. Ga je de ballast nog wat vervuilen?
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: ernstcramer op zondag 24 juli 2011, 20:09:42
Wat een prachtige sfeer en wat een mooie foto's kan jij van je baan maken. Mooi hoor.
maak je die foto's vanaf statief met lange sluitertijd?

toch even een vraag over de begroeiing in de ballast. De ballast lijtk redelijk nieuw (mooi helder grijs) terwijl er toch relatief veel groen te zien is. Dat groen is behoorlijk realistisch (alhoewel in de tijd waarin jij rijdt er vollop met gif gespoten werd, er zelfs speciale treinen voor waren... >:-D) maar staat dus in wat nieuwe ballast. Ga je de ballast nog wat vervuilen?


Hoi Ernst, ik weet nog niet of ik nog verder ga vervuilen, wat me wel opvalt is dat het stuk wat al langer ligt, er ook niet zo "nieuw" meer uitziet.
Op mijn proefplankje heb ik nog wat vervuild met sterk verdunde zwarte transparante waterverf. Met de airbrush zal het waarschijnlijk te veel van het goede worden. Overigens heb ik nog niet één foto gemaakt die de kleur van het ballast recht aan doet, ook de roest komt op de foto's anders over. Kort gezegd ziet het er in het echt minder " kitch" uit ;), vr gr Arie

nb Ik heb nog geen "gif"trein voorbij zien komen  8o :D ;)
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Is prachtig het juiste woord? Vanmiddag in het echt gezien (het is m'n zwager) af en toe moet je je ogen terug duwen en de emmer legen van het kwijl. Het is echt prachtig.
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Schitterende foto's van de perrons. De verlichting en de bovenleiding-portalen geven het geheel een zeer realistisch en sfeervol beeld.

(Eén klein puntje is het behang met de dieptefoto, vliegende dolfijnen achter het spoor >:-D >:-D)

Groet, Ronald
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: M.user op zondag 24 juli 2011, 21:21:11
Hoi Arie,


(Eén klein puntje is het behang met de dieptefoto, vliegende dolfijnen achter het spoor >:-D >:-D)

Groet, Ronald

:D :D :D, is de oude slaapkamer van Ronald, vandaar de dolfijnen en de ufo's aan de muur. De bedoeling is nog een achtergrond te plaatsen, maar kan nog niets vinden wat van stad overloopt naar lichte bergen . Laatst bij Kris op zijn topic ( Sn00zerman ) hele mooie achtergrond gezien. Van Ron 21 krijg ik binnenkort nog wat op een cd rom aangeleverd, vr gr Arie

Citaat van: Maarten1975 op zondag 24 juli 2011, 20:28:01
Is prachtig het juiste woord? Vanmiddag in het echt gezien (het is m'n zwager) af en toe moet je je ogen terug duwen en de emmer legen van het kwijl. Het is echt prachtig.

Ik dacht al, wat is dat toch op de grond :D :D :D, wordt binnenkort bij jouw net zo mooi toch ;) vr gr Arie
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
mooier, afhankelijk waarvan je houdt. Het eerst rondje ligt er trouwens.
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: Maarten1975 op zondag 24 juli 2011, 21:40:45
mooier, afhankelijk waarvan je houdt. Het eerst rondje ligt er trouwens.


Mooi, kan ik binnenkort even komen proefrijden.
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Ik heb deze fabrikant gevonden. Misschien zit er wat voor je bij.

http://www.modellbahn-hintergrund.de/

Groet, Ronald
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Wat een kippevel bezorgen jou foto's mij weer, dit is grote klasse.

Ik ga Saskia deze foto,s ook laten zien om ideeen op te doen voor onze eigen baan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op zondag 24 juli 2011, 22:46:21
Hallo Arie,
Ik ga Saskia deze foto,s ook laten zien om ideeen op te doen voor onze eigen baan.
Mvg,

Peter / degeluidsman.

Weet waar je aan begint :P :D ;)
Re:UPDATE 24-07 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zondag 24 juli 2011, 21:33:33
Van Ron 21 krijg ik binnenkort nog wat op een cd rom aangeleverd

U heeft een PB
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Afbouw spoor 5 en 6" dolphin (Arie)
Eindelijk is het dan tijd om de Rheingold op de baan los te laten  :), er is nu zelfs een "full sound"uitvoering marklin 37183, vr gr Arie

Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Hij is prachtig en komt in deze schitterende omgeving helemaal tot zijn recht!
Filmpje is mooi gemaakt en laat geluid, trein en omgeving fraai overkomen.

Fijn weekend verder.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ik kwam er een paar weken geleden pas achter wat een schitterende set dit is  :oops: :oops:
Er stond er een op marktplaats hier in de buurt en die rijtuigenset is weggegaan naar een mede forumlid.

Ik hou Marktplaats steeds in de gaten, maar somige verkopers willen echt de hoofdprijs hebben ach hij staat op mijn verlanglijst en zal ooit hier ook wel rond gaan rijden.

Op jou baan komt hij prima uit de verf  :thumbup: :thumbup: erg mooi met de tafel verlichting.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Mooie set zo. Overigens wordt niet alleen de trein mooi in beeld gebracht, maar krijg je ook een mooi overzicht van de verhoudingen van de baan, met het indrukwekkende station.
Het is langzamerhand een Grossstadtbahn geworden.

Groet,
Ronald
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Citaat van: rorail op zaterdag 06 augustus 2011, 09:02:26
Hallo Arie,

Mooie set zo. Overigens wordt niet alleen de trein mooi in beeld gebracht, maar krijg je ook een mooi overzicht van de verhoudingen van de baan, met het indrukwekkende station.
Het is langzamerhand een Grossstadtbahn geworden.

Groet,
Ronald

Hoi Ronald, dank je, het station begint nu inderdaad steeds beter in het totaal plaatje te passen, bedenkt dat 2/3 van de stad erachter ook nog gebouwd moet worden. vr gr Arie
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zondag 07 augustus 2011, 13:03:16
Citaat van: rorail op zaterdag 06 augustus 2011, 09:02:26
Hallo Arie,

Mooie set zo. Overigens wordt niet alleen de trein mooi in beeld gebracht, maar krijg je ook een mooi overzicht van de verhoudingen van de baan, met het indrukwekkende station.
Het is langzamerhand een Grossstadtbahn geworden.

Groet,
Ronald

Hoi Ronald, dank je, het station begint nu inderdaad steeds beter in het totaal plaatje te passen, bedenkt dat 2/3 van de stad erachter ook nog gebouwd moet worden. vr gr Arie

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 06 augustus 2011, 08:57:55
Hallo Arie,

Ik kwam er een paar weken geleden pas achter wat een schitterende set dit is  :oops: :oops:
Er stond er een op marktplaats hier in de buurt en die rijtuigenset is weggegaan naar een mede forumlid.

Ik hou Marktplaats steeds in de gaten, maar somige verkopers willen echt de hoofdprijs hebben ach hij staat op mijn verlanglijst en zal ooit hier ook wel rond gaan rijden.

Op jou baan komt hij prima uit de verf  :thumbup: :thumbup: erg mooi met de tafel verlichting.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter, hij is net als de örient echt prachtig, ik had hem al een tijdje staan met de loc 37184, maar nu is er één met geluid ( 37193)  ;), vr gr Arie
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)


Citaat van: dolphin op zondag 07 augustus 2011, 13:05:22
Citaat van: dolphin op zondag 07 augustus 2011, 13:03:16
Citaat van: rorail op maandag 01 juni 1970, 23:09:01
Hallo Arie,

Mooie set zo. Overigens wordt niet alleen de trein mooi in beeld gebracht, maar krijg je ook een mooi overzicht van de verhoudingen van de baan, met het indrukwekkende station.
Het is langzamerhand een Grossstadtbahn geworden.

Groet,
Ronald

Hoi Ronald, dank je, het station begint nu inderdaad steeds beter in het totaal plaatje te passen, bedenkt dat 2/3 van de stad erachter ook nog gebouwd moet worden. vr gr Arie

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 06 augustus 2011, 08:57:55
Hallo Arie,

Ik kwam er een paar weken geleden pas achter wat een schitterende set dit is  :oops: :oops:
Er stond er een op marktplaats hier in de buurt en die rijtuigenset is weggegaan naar een mede forumlid.

Ik hou Marktplaats steeds in de gaten, maar somige verkopers willen echt de hoofdprijs hebben ach hij staat op mijn verlanglijst en zal ooit hier ook wel rond gaan rijden.

Op jou baan komt hij prima uit de verf  :thumbup: :thumbup: erg mooi met de tafel verlichting.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter, hij is net als de örient echt prachtig, ik had hem al een tijdje staan met de loc 37184, maar nu is er één met geluid ( 37193)  ;), vr gr Arie


Citaat van: AlbertJan op zaterdag 06 augustus 2011, 07:33:52
Hoi Arie.
Hij is prachtig en komt in deze schitterende omgeving helemaal tot zijn recht!
Filmpje is mooi gemaakt en laat geluid, trein en omgeving fraai overkomen.

Fijn weekend verder.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.  

Hoi AlbertJan, Ik ben echt fan van de treinen en scennery uit periode 1-2, vr gr Arie
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Als je het helemaal goed wilt doen zou je er een andere loc ervoor zetten en wel deze loc's, zie het art. uit Wikipedia:
De trein werd door snelle stoomlocomotieven van de series 3700 en 3900 van Hoek van Holland naar Zevenaar, van het Beierse type 18.4 en 18.5 van Zevenaar naar Mannheim, door het Badiese type 18.3 van Mannheim naar Basel Badischer Bahnhof getrokken. Later werden zij door het type 01 getrokken.
De BR 17 heeft voor zover ik weet niet voor de Rheingold gereden.

Desalniettemin, complimenten voor jouw baan, ziet er schitterend uit.

Grt, Ronald.
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Een prachtige trein gefilmd op een prachtige baan. B)
Graag meer van dit soort filmpjes. :)

Gr.
René
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Citaat van: Ronald69 op zondag 07 augustus 2011, 13:43:10
Hoi Arie,

Als je het helemaal goed wilt doen zou je er een andere loc ervoor zetten en wel deze loc's, zie het art. uit Wikipedia:
De trein werd door snelle stoomlocomotieven van de series 3700 en 3900 van Hoek van Holland naar Zevenaar, van het Beierse type 18.4 en 18.5 van Zevenaar naar Mannheim, door het Badiese type 18.3 van Mannheim naar Basel Badischer Bahnhof getrokken. Later werden zij door het type 01 getrokken.
De BR 17 heeft voor zover ik weet niet voor de Rheingold gereden.

Desalniettemin, complimenten voor jouw baan, ziet er schitterend uit.

Grt, Ronald.


Check even de Marklin site, dit is echt een br 18 geschikt  voor deze sleep, of ze moeten dronken geweest zijn bij Marklin  8o :D ;) vr gr Arie
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Prachtige stam, in een met liefde en zorg aangelegd station.

Echt super, geniet van je nieuwe aanwinst,heb ik ook gedaan van je filmpje.

Groeten Johan

Re:UPDATE 11-05 Stadsbahn "Loopbrug trap oplossing" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op woensdag 11 mei 2011, 22:07:11




Hey Manneke Arie,

Jeempie zeg loop een paar pagina's achter, een paar maar zeg wat zit er bij jou vaart achter.
Sorry ik citeer even een paar foto's hoor om even wat naar boven te halen.

Deze loopbrug is schitterend geworden, vooral het eind plaatje ja dat is een dikke tien geweldig.
Ik heb deze foto even naar voren gehaald omdat op de foto net lijkt of de trapleuningen van hout zijn maar dit licht door het licht.

Mischien een tip en zeker in jou tijdperk om de leuningen een houtkleurtje te geven.
Eerst donker bruin geven en daarna lichtjes met licht bruin erover heen.
Maar is iets om over na te denken.
Zelf als ik zover bent bent met de loopbrug zal dit zeker aandacht gaan krijgen.

Groet Wim.
 
Re:UPDATE 18-06 Stadsbahn "bovenleiding/aankl. perron 1" dolphin (Arie)
Citaat van: dolphin op zaterdag 18 juni 2011, 17:25:58

Hallo spoorvrienden, inmiddels weer wat verder gebouwd. De weg voor het S-bahn station is verder aangekleed,  perron 1 is verder aangekleed en de bovenleiding boven spoor 1 en 2 is aangelegd, kijk en huiver  :D, vr gr Arie



Aankleden en bovenleidingmasten planten.


Hallo Manneke,

Even deze foto naar voren gehaald zag wel wat heel appart vandaar, dat is een wel heel mooi totaal plaatje van schitterend modelbouw.
Het regenwater wordt bij jou wel goed afgevoerd, overal de zelfde dikte waterstraal. :thumbup:
Het slootje ziet er strak uit net zoals de groen voorziening langs het spoor lekker veel kleuren goed gedaan manneke.

Ben nog aan het zoeken naar de muskusrat. :) :) :)

Uhm keek nog even verder maar wel een heel appart manier van oude auto plaatsen op je modelbaan want je zet ze gewoon op de perronoverkaping en wel op het glazengedeelte. :warning:

Mijn excuus nog op een eerdere reactie van me over de kleur van je ballast, oke geef ook gelijk toe dat het door het lichtval moeilijk is te zien maar dat de kleuren goed overheen komen is op deze foto goed te zien, vandaar alsnog mijn grote compliment.

Nog bedankt voor het plaatsen van het filmpje erg gaaf zo al je rijdend materiaal te zien in een schittterend landschap, grote klasse.

Groet Wim.


Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Ha Arie,

Ben even uit mijn zomerslaap voor een sanitaire stop en zit weer met mijn b.k open te genieten van jouw kunsten. Het is echt schitterend geworden (was het al, maar nu nog mooier). Succes nog met alle verdere prachtige projecten.

Gr. Peter
Re:UPDATE 11-05 Stadsbahn "Loopbrug trap oplossing" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 11-05 Stadsbahn "Loopbrug trap oplossing" dolphin (Arie)
Citaat van: Wim N op zondag 07 augustus 2011, 19:24:46
Citaat van: dolphin op woensdag 11 mei 2011, 22:07:11



Hey Manneke Arie,

Jeempie zeg loop een paar pagina's achter, een paar maar zeg wat zit er bij jou vaart achter.
Sorry ik citeer even een paar foto's hoor om even wat naar boven te halen.

Deze loopbrug is schitterend geworden, vooral het eind plaatje ja dat is een dikke tien geweldig.
Ik heb deze foto even naar voren gehaald omdat op de foto net lijkt of de trapleuningen van hout zijn maar dit licht door het licht.

Mischien een tip en zeker in jou tijdperk om de leuningen een houtkleurtje te geven.
Eerst donker bruin geven en daarna lichtjes met licht bruin erover heen.
Maar is iets om over na te denken.
Zelf als ik zover bent bent met de loopbrug zal dit zeker aandacht gaan krijgen.

Groet Wim.
 

Hoi Wim, Wel een goed idee om de leuning van hout te maken, het toont nu allemaal nogal grijs, tzt eens naar kijken.
Misschien heb je wel gezien dat de loopplanken langs de buitenramen van echt hout zijn ;).
De Musketrat heb ik nog niet gevonden, wel een doosje roofvogels, mogelijk  kan ik daar een kopje van gebruiken. Ik heb nog wel een ander beest gespot met zelfmoordneigingen  :D




De auto's op het glazendak is toch ruimtebesparend :D, ik had ze daar even staan om de leukste combi voor op de weg langs het station te puzzelen, vr gr Arie
Re:UPDATE 05-08 Stadsbahn "Marklin 37193 Rheingold" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

een pracht aanwinst met een mooi geluid :thumbup:

Veel plezier ermee.

Groetjes, John
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Vandaag een klein hoekje afgeprutst bij de goederenloods, de lijm is nu nog nat, dus toont een beetje wit. Tevens weer met de treinen gereden in koploper, nu met 15 tegelijk, lekker vol station  :D, nu zie je alleen de perrrons niet meer :( ;)  vr gr Arie







Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Ziet er weer mooi uit Arie.

Lekker vol zo met al die treinen.

Groet, Ronald
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Heb toch op het juiste nummer gezocht, MÄRKLIN 37193.

Grt, Ronald.
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Looking great as ever.
De BR 18 is mooi Arie,  vanmiddag bij pa gezien en gehoord.
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Citaat van: Ronald69 op zondag 07 augustus 2011, 21:26:25
Hoi Arie,

Heb toch op het juiste nummer gezocht, MÄRKLIN 37193.

Grt, Ronald.

Hoi Ronald, je hebt gelijk, het goede nummer is 37183  :oops:
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Citaat van: Maarten1975 op zondag 07 augustus 2011, 21:33:50
Looking great as ever.
De BR 18 is mooi Arie,  vanmiddag bij pa gezien en gehoord.


He Maarten, rijden de treinen al? Ik heb eventueel nog een CS1 voor je om te lenen, ik begreep van Pa, dat je de adressen van de locs kwijt bent, kun je hier mooi in op zoeken,

vr gr Arie
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Citaat van: kazango op zondag 07 augustus 2011, 22:55:38

Zo'n man op het fietsje ( ontraxs ) zou mooi zijn boven weggedeelte, past helemaal hier.

MvG Rien.

:D :D :D, ik heb nog geprobeerd de fietser in mijn binnenzak te stoppen, maar de eigenaar had me in de smiezen ;)
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Hey Manneke,

Kan het niet even wat langzamer jeempie zeg je bent niet te stoppen loop straks weer een tal van pagina's achter.
Wil dit zeker niet missen wat een tips en ideeen en geef die kat eerst wat te eten.
Leuk en mooi materiaal staat daar allemaal te pronken, een gaaf plaatje zo. :thumbup: :thumbup:

Een soort winterstaling voor rijdend materiaal. :) :)

Succes en bouwse.

Groet Wim.
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Mooi gezicht hoor al die treinen. :D
Het hoekje bij de goederenloods ziet er weer goed uit. :thumbup:

Gr.
René
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Arie, wat is het toch een imposant geheel...klasse  :):thumbup:

Geweldige details !!

Groeten,

Hans  ;)
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Citaat van: Hansje op dinsdag 09 augustus 2011, 09:48:50
Arie, wat is het toch een imposant geheel...klasse  :):thumbup:

Geweldige details !!

Groeten,

Hans  ;)

Hoi Hans, bedankt, wat hoor ik nu, wordt je Oostenrijker  8o . Lijkt me een mooi land om te wonen, wel jammer van de baan, maar die zal er ook best wel weer komen.
Gelukkig is het forum niet aan landsgrenzen gebonden :D ;) vr gr Arie
Re:UPDATE 07-08 Stadsbahn "Hoekje goederenloods" dolphin (Arie)
Hallo Arie

Wat een klasse
en de details echt een streeling voor het oog.

groeten benny
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
29-08-2011 "Filmpje".

Voorste station gedeelte ( 6 sporen breed) is nu gereed, met een loopbrug wordt dit lage gedeelte met het hoger gelegen S bahn stion verbonden. In dit geheel is een goederenloods en perron verwerkt.

Technisch is de baan nu rijklaar, kompleet werkend in koploper. Later wordt de linker voorhoek nog uitgebreid met een klein stoomloc onderhouds gedeelte. Het rechte gedeelte krijgt nog een laadstation voor vrachtautootjes en aansluitend een overweg.

De komende maanden staan in het teken van het afbouwen van het midden en rechter stadsdeel. Het eerste stadsdeel wordt nog voorzien van nieuwe straatlantaarns ( Viessmann). Maar eerst moeten er nog een behoorlijk aantal seinen worden aangesloten en worden opgenomen in koploper.
Nog werk zat te verrichten, om de moed erin te houden, maar even een mooi filmpje in elkaar geknutseld, vr gr Arie




Hmmmmmm, aanhef in het filmpje had natuurlijk 29-08-2011 moeten zijn :?
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

fantastisch :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jammer van het "foutje" op het laatst :D

Groetjes, John
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Citaat van: Tilly op maandag 29 augustus 2011, 19:00:45
Hoi Arie,

fantastisch :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jammer van het "foutje" op het laatst :D

Groetjes, John

:D :D :D, Hoi John, ik had dit toekomstig spoor nog niet handmatig geblokkeerd in koploper  :P, vr gr Arie
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Prachtig filmpje !! ...en het ziet er allemaal geweldig mooi uit  :thumbup:  :thumbup:

U mag wat mij betreft zo doorgaan  :P

Groeten en succes met je werkzaamheden.

Hans

Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Arie,

Echt ontzettend mooi geworden. Vooral de sbahn op de achtergrond. Super!

Roland
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Tis weer schitterend Arie.
Maar dat zijn we inmiddels gewend van je.
Bedankt weer voor het delen.

Mvg: Alex
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Mooi filmpje; leuk om eens zoveel treinen samen te zien rijden.

Groeten,
Ton.
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:UPDATE 29-08 Stadsbahn "Tot nu toe, filmpje"dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ik heb zitten genieten van je filmpje.
Echt heel mooi geworden :)

Mvg
Falco