Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Sn00zerman - 15-03-2021 - LocoMotion (EcoS II controller) - groter scherm

Gestart door sn00zerman maandag 20 oktober 2008, 14:45:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Sn00zerman - update 10-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
Thanks :-)


Al wat geweatherd, alsook de muurtjes samengebouwd, en een platform hierop voorzien, waarop de kraan komt.
Verder al een railing rond dit platform, en aan één kant van m'n trapje gemaakt.
Bij AVA papierwaren verkoopt men koper ballon-houders/steeltjes. Dit is dun koper (1,2 mm diameter), maar toch héél stijf en recht.
Hieruit heb ik de paaltjes en railing met een kniptang op maat geknipt, en aan mekaar gesoldeerd.
In het platform en trapje, zijn gaatjes geboord (met 1,17 mm boortje) , waar dit koper strak in vast zit dus.




groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 10-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
ziet er mooi uit
voor tips of inspiratie zou ik je willen wijzen op :
http://www.twenot-forums.nl/index.php

das vereniging waar ik lid van ben
kijk vooral bij 'voertuigen & dioramas'

groeten,sebas
Re:Sn00zerman - update 10-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
Hoi Kris,

dat ziet er fantastisch uit :)

Ben trouwens ook benieuwd hoe het gaat met het maken van de malletjes.

Groetjes, John
Re:Sn00zerman - update 10-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
Eerste proeven met de malletjes zijn achter de rug, resultaat is super (al zeg ik het zelf).
Maare, batterijen van fototoestel waren leeg, dus zal van't weekend de beloofde foto's maken :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 10-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
Het ziet er al erg mooi uit zeg, schitterend!
Een goede leerschool idd voor het kleinere werk, 1:87!

Veel plezier, ik blijf dit draadje lekker bekijken!
Re:Sn00zerman - update 10-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Sn00zerman - update 10-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
Hoi Kris, wat leuk zo'n diorama in een grotere schaal, eventueel heb ik nog een sleepboot in deze schaal, maar dan moet je nog even gaan uitbreiden met een haven  :D :D :D  ;) vr gr Arie

- Klik hier voor de sleepboot
Re:Sn00zerman - update 10-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
hihi :-)

er is hier misschien een Amerigo Vespucci in schaal 1/86 op komst, lol, dat scheelt niet veel van 1/87,
maar het ding is dus wel 1m25 lang !
Misschien dat ik die wel in de haven op m'n modelbaan leg :-)

Net thuis van de modelspoorclub, morgen nog wat bouwen en foto's van het malletje enzo online zetten :-)
Re:Sn00zerman - update 17-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
Hier zijn we dan *eindelijk* met een update.

Vandaag exact 4320 kasseisteentjes gemaakt :-)
(plaat van 12 cm x 90 cm, steentjes van 0,5 x 0,5 cm (schaal 1/35 hé))
De gehele plaat was klaar op 2 uurtjes, inclusief de bouw van het malletje ...

Je haalt bij je lokale DHZ een alu plaatje van 0,5 mm dik.


Hier snij je met een mes, een reep af van 2 centimeter.

Vervolgens heb ik op mijn snijmat, dubbelzijdige tape geplakt, en vervolgens die strip daarop gekleefd.
Vervolgens 2x om de halve centimeter, een snede gemaakt. Daarna anderhalve centimeter overslaan, en vervolgens weer 2 sneden die elk een halve centimeter van mekaar liggen.
(niet te diep snijden, anders breekt straks het stukje af bij het plooien ervan)


Als dat klaar is, haal je voorzichtig de strip van de dubbelzijdige kleefband, en plakt ze er nu "andersom" op. (zodat de snedes naar beneden liggen)
Waar nu die anderhalve centimeter aan de andere kant is vrijgelaten, past uiteraard exact op de halve centimeter, wederom 2 snedes hierin.
(straks wordt duidelijk waarom die snedes erin zitten)
Het resultaat ziet er dan zo uit:


Vervolgens neem je een tangetje, en plooit overal waar die snedes zitten, een hoek van 90° (met de snede telkens naar buiten van de hoek geplooid)
Bij m'n prototype heb ik dit met een tangetje gedaan, maar het kan perfect met een "hold-and-fold" ook :-)

Hierna heb ik een strook karton genomen van 12 cm breed, en aan weerszijde een houten latje er tegenaan gekleefd.
(heb dat een nachtje laten drogen) Vervolgens hiertussen klei uitgestreken met een deegrol ...


Vervolgens kan je dit "malletje" gebruiken om steentjes te "stanzen" ... (half overhoeks)
Tussen 2 rijen, wel nog even met een stukje van die alu-plaat drukken, zodat alle voegen "compleet" zijn ...

Eerste resultaten kan je op deze foto zien:


Je kan dit malletje uiteraard de volledige breedte maken van je kasseiweg, en met een gebogen malletje kan je zelfs bochten leggen :-)


Zo, dat was het dan weer even voor vandaag ...


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 17-02-2011 (Eens iets wat anders - diorama's schaal 1/35)
Hallo Kris,

Dat is een handig malletje, zo kun je snel hele wegen van kaseien maken.

Gr.
Piwie.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Hoi allemaal,

Eerst en vooral bedankt aan allen die me emails en berichtjes gestuurd hebben om mij te steunen. Desondanks mijn aanhoudende gezondheidsproblemen (zit WEERAL te sukkelen met mijn nieren en barstende aanhoudende hoofdpijn), zijn vorige week mijn eerste rails gelegd.
(Met enorme dank aan mijn vrouw)

Ik heb letterlijk al een 600-tal C-rails gelegd, alsook een 60-tal wissels aangesloten.
Mijn baan bestaat uit 2 grote delen, van één deel zijn alle niveaus (5) al gelegd !
Gisteren een rondje gereden met 46 goederen rijtuigen achter m'n bigboy :-)
Verder raak ik ook makkelijk "boven" in m'n spiraal met een Köf die ik 5 goederen rijtuigen laat trekken. (6 lukt net niet, dan slipt hij hier en daar)
Mijn stijgingspercentages schommelen dan ook tussen 2,5% en 2,8%.
Het geeft in elk geval een enorm goed gevoel, om eindelijk nog eens iets te zien gebeuren
in de modelspoorruimte, en om eens "iets" te laten rondbollen ...

Waarschijnlijk zijn jullie nu wel nieuwsgierig geworden, dus zal ik vanavond na m'n ziekenhuisbezoek (ik post dit berichtje vanop m'n galaxy tab uit het ziekenhuis), wat foto's nemen en hier plaatsen)

planning:
Ik zou graag al m'n rails uitgelegd hebben alvorens op "groot verlof" te vertrekken einde augustus. Maar als we tegen dit tempo verder werken, zullen alle rails wel ergens tegen half julli op z'n plaats liggen :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Kris,
Heb bewondering voor je doorzettings vermogen om je baan gestalte te geven ondanks dat je
behoorlijk in de lappenmand zit, wens je een voorspoedig herstel naar een goede gezondheid dan
nog suk6 met je baan in aanbouw toegewenst.

Gr, Jan
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Kris dit zijn goede berichten mbt de baanbouw. Hoop dat het met de gezondheid ook snel beter gaat. Ben heel benieuwd naar de eerste foto's....
Re:Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Hoi Kris,

Een indrukwekkend aantal rails en wissels heb je alweer neergelegd. 8o
Ik hoop voor je dat het met gezondheid weer beter zal gaan.

Gr.
René
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Hier alvast enkele foto's :-)


Ik ben eerst begonnen met m'n railspiraal, deze vormt eigenlijk de "hoofdader" van m'n baan.
Er naast zie je meteen ook al een stuk van m'n eerste schaduwstation.
9 opstelsporen, met lengtes van ongeveer 2m40.


Rechts van m'n schaduwstation, lig een keerlus, alsook nog een wisselstraat om via een
omweg op m'n havengebied te raken.


Hier zie je duidelijk achter de keerlus, 2 stijgende sporen, deze moeten door de muur ...

Deze rails uitleggen ging vrij vlot, aangezien het allemaal op niveau "0" is hé.
Vervolgens een gaatje door de muur gekapt voor die 2 rails door te leggen, en nog wat
verder "bouwen in de hoogte", geeft dit als algemeen resultaat:



Opnieuw de railspiraal, met alle aansluitingen aan dit gedeelte van m'n baan, en een stuk
van m'n damtor station.


Andere kant van m'n damtor station, alsook de 2 bruggen over de haven,
en een zicht op de linker- en rechterkant van het havengebied.
In het watergedeelte, komen 3 schepen van artitec te liggen.
Aan de linkerkant komen 2 roco kranen, aan de rechterkant de marklin portaalkraan
op rails ...


Verdere blik op het rechter havengedeelte, samen met 4 achterliggende stijgende/dalende sporen. Deze komen samen net voor de muur op een wisselstraat, zodat er maar 2 rails door de muur hoeven.


Nog een blik op de haven, hier zie je de halve cirkel aan de andere kant van de muur :-)


Zicht op het andere (nog lege) deel van m'n baan, zo krijg je toch een idee hoe groot
m'n baan is, en hoeveel rails ik nog moet leggen.


Hier komt straks nog een station met 3 sporen, en een uitgebreide lokloods met draaischijf
en compleet loc-verzorging. (bezanding/bekoling/ontslakking/inspectieputten/herstelloods enz ...

Zo, dit was het even in't kort, wat er op 5 dagen tijd gebouwd is.
Ik plaats vanavond of morgen nog m'n compleet baanplan, om een beter idee te krijgen van m'n baan en z'n proporties/mogelijkheden ...


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Hoi Kris,

Je bent lekker bezig zeg  8o ...ziet er al zeer indrukwekkend uit, complimenten  :thumbup:

Je hebt ook een mooi opbergsysteem trouwens  :)

Groeten en succes !!

Hans
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Even mijn kin van het toetsenbord rapen :O

Wow
ziet er geweldig uit zeg
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Zo Kris, en ik dacht al een groot station te hebben  :D, mooi hoor en wat een rijlengtes. Ik hoop wel dat je je gezondheid onder controle kan houden, want dat is toch het belangrijkste, vr gr Arie
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er)
Pot******** toetsen bord is weeral kleddernat.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
hallo Kris,

Sterkte met de gezondheid maar ik zie ook dat je nog veel kan doen met de spoorbaan. Mag ik vragen hoever de sporen in Dammtor uit elkaar liggen? Stiekum wil ik toch dat station ook in gaan plannen  ;)

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Hallo Kris,

Ben weer blij van je te horen, hoop dat je snel hersteld en je weer vol goede moed aan je baan kan geven.

Je hebt bergen werk verzet met je vrouw, als je zo door gaat ben je zeker voor je groot verlof klaar met het leggen van alle rails.

Veel succes en sterke.

Gr.
Piwie.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
wow

dit noem ik nog eens een baan :O

ben benieuwd hoe dit  afgewerkt word

gr john
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Hoi Kris,

Dat is niet niks wat jij en je vrouw in 5 dagen neerleggen.
Ik wens je veel succes met de rest.
Verder hoop ik dat je gezondheid snel wat beter wordt.

Groetjes Jac.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Droom ik .....

Knijp me is .....

OMG het is echt en ....

Fenomenabel Kris, je weet mensen goed te verrassen. Met een tempo als dit overstijg je je eigen verwachtingen volgens mij. Hopelijk gaat het met je gezondheid in een zelfde "sneltreinvaart" ook de goede kant op zodat van de terugval waarover je eerder schreef geen "spoor" meer te bekennen is.

Voortaan wel even waarschuwen hé, dat de beelden voor een modeltreinbouwer als schokkend ervaren kunnen worden  :)  :thumbup:
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Dit is met recht een sneltreinvaart.

Mooi gedaan.

Groet,
Bert
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Hoi Kris,

dat ziet er allemaal geweldig uit en wat een werk hebben jullie de afgelopen week verzet 8o

Ik wens je een goed herstel en hoop nog vele mooie updates van je te zien :)

Groetjes, John
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Bedankt allemaal voor de lovende en aanmoedigende woorden :-)

Ter info:
Een beschrijving van elkel laag van m'n baanplan,
alsook een compleete overzicht, en een downloadbare wintrack file,
zijn te vinden in de "modelrailroad" sectie van m'n website http://www.digitalplayground.be


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Ziet er zeer goed uit, blijf dit draadje en je site volgen.  :thumbup:

Groeten Marco.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Citaat van: Golfer op dinsdag 14 juni 2011, 17:53:57
hallo Kris,

Sterkte met de gezondheid maar ik zie ook dat je nog veel kan doen met de spoorbaan. Mag ik vragen hoever de sporen in Dammtor uit elkaar liggen? Stiekum wil ik toch dat station ook in gaan plannen  ;)

vriendelijke groet,
Michiel


Michiel,

Download even m'n railplan van m'n site, dan kan je zien hoever de rails uit mekaar liggen.
Ik wil er wel even bij opmerken, dat ik niet de bijgeleverde perrons ga gebruiken, want als ik
die zou gebruiken, liggen de rails te dicht tegen de zijmuren van het station, waardoor de
BigBoy er niet meer door kan ...


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Hoi Kris.
Fijn om te zien dat het goed genoeg gaat om een pracht van een baan te gaan bouwen! B)
Natuurlijk zal dit de nodige inspanning kosten en zul je wat hulp goed kunnen gebruiken maar het eerste resultaat ziet er bijzonder veel belovend uit.
Gelukkig dat ook je vrouw een helpend handje toesteekt, gezellig en makkelijk! ;)

Allereerst het allerbeste met herstel en gezondheid, natuurlijk veel plezier en succes met de aanleg van je baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.  
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Citaat van: sn00zerman op donderdag 16 juni 2011, 08:45:13
Michiel,

Download even m'n railplan van m'n site, dan kan je zien hoever de rails uit mekaar liggen.
Ik wil er wel even bij opmerken, dat ik niet de bijgeleverde perrons ga gebruiken, want als ik
die zou gebruiken, liggen de rails te dicht tegen de zijmuren van het station, waardoor de
BigBoy er niet meer door kan ...

Hallo Kris,

Ik heb de bewuste afbeelding gevonden en kan aan de voorliggende wissels zien wat je gedaan hebt. Dat de buitenste sporen heel dicht bij de wand komen heb ik eerder gelezen, dus je wijziging is enigzins te verwachten. Ik ben nog niet zover maar dank voor de tip.
Het leuke van Dammtor is, is dat het inpandig is. Het mag wel groot zijn, maar neem een normaal groot station en leg er de sporen naast. Dan zie je dat het ook zeer veel ruimte inneemt.

Vriendelijke groet,
Michiel
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Toen het maanden bij ons op de kast stond in de berging, leek het ook groot,
maar nu het op de baan staat, valt het eerder klein uit :-)
Had ik het op voorhand geweten, had ik 2x de uitbreiding gekocht, om het zodoende
nog langer te maken. als ik nu met 7 rijtuigen rij, staat er aan beide kanten van het station, nog een stuk rijtuig buiten (alsook de lok). Maar wel allemaal binnen de spoorlengte,
dus ik blokkeer nergens wisselstraten ofzo ...
Ik heb van Faller de stalen bruggen van die S-bahn bijgekocht, om onder de wisselstraten
links & rechts van het station te plaatsen, zodoende kan ik rondom m'n station
straten aanleggen voor FCS :-)


groeten & succes,
Kris
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Citaat van: sn00zerman op donderdag 16 juni 2011, 11:03:21
Had ik het op voorhand geweten, had ik 2x de uitbreiding gekocht, om het zodoende
nog langer te maken. als ik nu met 7 rijtuigen rij, staat er aan beide kanten van het station, nog een stuk rijtuig buiten (alsook de lok).

Die uitbreidingssets zijn best populair. Je moet ze natuurlijk in aanvang hebben maar er is er één los geveild op Ebay.de voor 202 euri's.  :? lekker prijsje per strekkende meter.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Kijk eens aan erg mooi gemaakt en mooie ruimte!
Groeten Jake
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
zit momenteel in de wachtzaal bij de dokter voor een ivp van mijn nieren.
gisterenavond het 2de schaduwstation gelegd en begonnen aan de verdere uitbouw van het station.
straks hopelijk nog wat rails leggen. ondertussen liggen er al meer dan 750 rails en 73 wissels.
morgen terug nieuwe fotos
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Citaat van: sn00zerman op vrijdag 17 juni 2011, 09:20:41
zit momenteel in de wachtzaal bij de dokter voor een ivp van mijn nieren.
gisterenavond het 2de schaduwstation gelegd en begonnen aan de verdere uitbouw van het station.
straks hopelijk nog wat rails leggen. ondertussen liggen er al meer dan 750 rails en 73 wissels.
morgen terug nieuwe fotos


Dat zijn toch aantallen waar ik van droom  O:-D O:-D

Ik kijk uit naar je foto,s dat moet wel heel indrukwekkend zijn.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Is een filmpje ook goed ? :-)

Ik moet zo dadelijk vertrekken naar de modelspoorclub, maar heb nog even met m'n samsung galaxy tab, een filmpje geschoten.
Kwaliteit valt mee, alleen het geluid, daar is wat mis mee. (zet het dus gerust uit)

Filmpje is een half uurtje geleden gemaakt, dus echt "up-to-date" met de huidige stand van zaken :-)

http://www.youtube.com/watch?v=CznSWBCSgfo
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Leuk filmpje, geeft een goede indruk van de baan tot nu toe.

Gr.
Piwie.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Strak hoor!

Dat je binnen zo'n kort tijdsbestek al dergelijke rondjes kan rijden.
Geweldig.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Hoi Kris,

Dat gaat als een trein bij jou.
Leuk filmpje, geeft een goede indruk van je baan.

Groetjes Jac.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Pffff, net op tijd stop . . . . ! 8o
Mooie film Kris, al veel werk verzet.
Ziet er allemaal keurig en strak uit.

Groeten,

Erik.
Re:Sn00zerman - update 16-06-2011 (Eerste rails liggen er - nu met foto's)
Wat een lengte aan spoor ligt er al  8o 8o en die Big Boy loopt geweldig zeg.
Ziet er allemaal zeer strak en profesioneel uit. Petje af!!!!
Re:Sn00zerman - update 17-06-2011 (filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sn00zerman - update 17-06-2011 (filmpje)
Hallo Kris,

Wat een baan  :thumbup: :thumbup:

Niet alleen de trein heeft een sneltrein vaart maar jij ook  :) :)

Nog twee weken en dan is de baan klaar als je zo doorgaat.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sn00zerman - update 17-06-2011 (filmpje)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman - update 17-06-2011 (filmpje)
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 18 juni 2011, 08:42:19
...
Nog twee weken en dan is de baan klaar als je zo doorgaat.
...

Mvg,
Peter / degeluidsman.

Da's onderhand de bedoeling geworden :-)
In het weekend van 16 juli, krijg ik "hoog bezoek", een mede-modelspoorclublid dat op bezoek komt, en die ik z'n baan al gezien heb.
Hij vertelde me "zorg maar dat er al wat rails liggen, dat je al iets kan tonen en laten rondrijden" :-)
Groot zal z'n verbazing zijn, als alle rails er zullen liggen :-)

Net wakker se, zo dadelijk nog een gat door de muur kappen, zodat ik weer verder kan :-)

groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 17-06-2011 (filmpje)
Kijk, nu weten we ook wat meer over wat je drijftveer is om met dit "moordende" tempo je baan in te richten. Ik blijf het knap vinden wat jullie samen presteren de laatste paar dagen.

Succes met het hakwerk vandaag en hou ons op de hoogte :)
Re:Sn00zerman - update 17-06-2011 (filmpje)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman - update 17-06-2011 (filmpje)
hihi, oorspronkelijk was het de bedoeling om de houtbouw/constructie klaar te hebben tegen einde augustus,
maar tegen dit tempo, hebben de deadline maar wat vooruit geschoven :-)

Vandaag niet zo veel kunnen doen, 2 uurtjes maar tijd gehad. (deze voormiddag nog boodschappen en zo gaan doen, en zo dadelijk klaar maken voor een feestje
ter gelegenheid van het 25-jarig huwelijk van m'n schoonbroer)

Op die 2 uur heb ik het volgende gedaan: (zodoende krijgen jullie een idee van mijn werktempo)
- Het gat door de muur is een feit (nog één gat te gaan nu, in de muur aan de andere kant)
- onderbouw voor de sporen tussen dit "gat" en m'n bietschtal viaduct, is ook klaar. (gezaagd uit MDF, en op hoogte gebracht met draadstangen)
- rails/wissels gelegd op dat stuk onderbouw.
- "voetjes" gemaakt, om m'n bietschtal viaduct op te zetten. (bedoeling is om deze brug op termijn te motorizeren, zodat bij het niet-gebruiken van de baan,
  die brug tot tegen de plafond gedreven wordt.
- hekwerk van bietschtal viaduct gehaald. (bedoeling is om in karton een nieuwe onderbouw bovenop de brug te maken, die aan beide kanten 0,6 cm breder is dan het huidige
  brugdek. Dat vul ik dan op met zo'n houten roerstokjes, waarna ik gaatjes boor aan de zijkant, en de reling terug plaats. dit zal een werkje worden voor volgende week op een   
  avond ofzo)
 


allée, ikke weg nu, badje nemen, en dan gaan feesten :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Prachtige brug Kris, wel uitkijken dat je er niet tegenaan stoot  :? ;) vr gr Arie
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Wow Kris,

Dat is prachtig! en wat een ruimte... Mooie brug ook. Ik blijf dit volgen!

Groet,
leendert
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Ondertussen vandaag het allerlaatste gat gekapt (in de andere muur).
Verder ook het 2de station & lokdepot enz ... uitgelegd op hout, alles afgemeten, en planken gezaagd en gepast.
Van de week moet ik dit dan nog op hoogte brengen, en nog een dubbelsporige aansluiting van aan het laatste muurgat tot aan de railspiraal maken,
en dan is de ruwbouw klaar.
Hopelijk ben ik volgend weekend dus klaar met de ruwbouw ...

Vandaag even geen foto's, ben te moe om nog foto's te nemen, 'k ga zo dadelijk wat in een lekkere warme whirlpool liggen, en wat TV kijken vanuit de whirlpool :-)


groeten,
Kris
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Daar geloven wij helemaal niets van Kris, jij in een whirlpool tv kijken.

Dat vraagd om ................................................................. foto,s  >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Sn00zerman - update 18-06-2011 (kleine update - 1 foto)
Heb nog een foto gevonden van vlak na de verbouwingen.
(heb onze hele bouw ook zelf gedaan, hebben 5 jaar geleden een winkelpand gekocht, en dat onder ons tweetjes omgebouwd naar onze huidige woning)


P.S. Ik in dat bad, moet je er maar bij fantaseren :-)


groeten,
Kris