Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

UPDATE 05-02-2023 Stadsbahn a/d Mosel "Stadsdeel 3 def. opst." dolphin (Arie)

Gestart door dolphin vrijdag 13 maart 2009, 14:12:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:UPDATE 07-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 2", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat ziet er heel mooi uit zo, alleen een bere klus als je alles moet doen  :shock:

Maar je hebt een mooi resultaat  :D

Gr Einte
Re:UPDATE 07-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 2", Dolphin (Arie)
Mooi hoor  :D
Knap gedaan!

Groeten,
Martijn
Re:UPDATE 07-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 2", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Knap werk weer geleverd maar het is wel een werkje zo met het kwastje.
Maar de spoorbielzen zijn nu veel beter te zien, moet er even bij vermelden dat je de plastic railbedding niet meer ziet.

Ga zo door en veel succes, ik hoop eind van de week zelfweer wat verder te kunnen gaan.

Groet Wim.
Re:UPDATE 07-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 2", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 2", Dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op maandag 07 juni 2010, 20:15:42
Hallo Arie,

Dat ziet er heel mooi uit zo, alleen een bere klus als je alles moet doen  :shock:

Maar je hebt een mooi resultaat  :D

Gr Einte

Mooi klusje voor Joran, die heeft straks toch tijd zat  :shock: :mrgreen:
Re:UPDATE 07-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 2", Dolphin (Arie)
Zeker niet verkeerd, het is een hele klus...ik heb er ook al enige ervaring mee  :)

Het is wel even een ander gezicht, veel realistischer !!

Ga zo door zou ik zeggen ;)

Groeten en succes !!

Hans ;)
Re:UPDATE 07-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 2", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ik zat met spanning te wachten op jouw vervolg, en ik moet zeggen dat je me niet teleurgesteld hebt. Het ziet er prachtig uit, en inderdaad de'"plasticlook" is nu helemaal verdwenen !  Het is nu lullig om te vragen of je het rubber er na droging nog makkelijk er af krijgt, want je hebt het er nèt opzitten ! De vraag blijft, maar het zal nog wel een poosje duren voordat ik antwoord krijg, wat natuurlijk logisch is ! Het ziet er heel goed uit, dus nog veel succes verder....!

groeten, Willem.
Re:UPDATE 07-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 2", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 07-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 2", Dolphin (Arie)
Citaat van: Wim N op maandag 07 juni 2010, 21:04:47
Hallo Arie,

Knap werk weer geleverd maar het is wel een werkje zo met het kwastje.
Maar de spoorbielzen zijn nu veel beter te zien, moet er even bij vermelden dat je de plastic railbedding niet meer ziet.

Ga zo door en veel succes, ik hoop eind van de week zelfweer wat verder te kunnen gaan.

Groet Wim.

Hoi Wim, Ben zelf ook wel tevreden, nu alleen nog een beetje weatheren rondom de railstaven, ik denk dat ik dat probeer met de transparante verf die ik ook op de straatjes heb gebruikt. Ik zag dat je ook een ander project bent gestart, veel succes, vr gr Arie


Citaat van: Einte op maandag 07 juni 2010, 20:15:42
Hallo Arie,

Dat ziet er heel mooi uit zo, alleen een bere klus als je alles moet doen  :shock:

Maar je hebt een mooi resultaat  :D

Gr Einte

Hoi Einte, vooral rondom de bielzen van droog ballast voorzien ( met een kwastje) is echt een #$%^@(^ klus  :shock:, je moet enorm oppassen zelfs als je te iets dichtbijkomt blaas je met je adem het ballast nog weg. Gewoon volhouden  :lol:


Citaat van: Hansje op maandag 07 juni 2010, 21:37:09
Zeker niet verkeerd, het is een hele klus...ik heb er ook al enige ervaring mee  :)

Het is wel even een ander gezicht, veel realistischer !!

Ga zo door zou ik zeggen ;)

Groeten en succes !!

Hans ;)

Hoi Hans, ik vind het bij jouw ook mooi gelukt, vr gr Arie
nb Hoeveel C rails hebben we nu al zo samen verziekt  :shock:

Citaat van: wilsma op dinsdag 08 juni 2010, 01:01:38
Hallo Arie,

Ik zat met spanning te wachten op jouw vervolg, en ik moet zeggen dat je me niet teleurgesteld hebt. Het ziet er prachtig uit, en inderdaad de'"plasticlook" is nu helemaal verdwenen !  Het is nu lullig om te vragen of je het rubber er na droging nog makkelijk er af krijgt, want je hebt het er nèt opzitten ! De vraag blijft, maar het zal nog wel een poosje duren voordat ik antwoord krijg, wat natuurlijk logisch is ! Het ziet er heel goed uit, dus nog veel succes verder....!

groeten, Willem.

Hoi Willem, toch staat er uiteindelijk nog een slooptest gepland  8), ik denk alleen dat ik daar een appart plankje van maak. Bij die sporen ballast ik alleen de buitenranden met rubber en laat de bielzen even voor wat ze zijn, hou je op de hoogte.

vr gr Arie
Re:UPDATE 08-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 3", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 08-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 3", Dolphin (Arie)
Vanavond even een stukje (test) perron gemaakt, omdat dit op mijn baan op de 3 voorste sporen tussen de rails moet komen.
Ik heb met 3 mm. blauwschuim het perron wat opgehoogt.

De lijm van de eerste rail is nu aardig droog, de rail bij het perron is net gereed en nog nat ( wit).

Bij de buitenste sporen wil ik net zo'n slootje uitproberen als bij Wim, dit gaat op de baan aansluiten op de stadsmuur.

Tussen het middelste spoor ( nu groen geverfd) wil ik begrassen.

vr gr Arie

nb een en ander kan nog wel netter, maar om de vaart erin te houden doe ik nu teveel tegelijk ( moet eigenlijk tussendoor drogen 8)).



Re:UPDATE 08-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 3", Dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 08-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 3", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Jij wordt er ook met de dag handiger in  :D

Met het perron erbij ziet het er gelijk een stuk echter uit.

Dit wordt ook een mooi plankje.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 08-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 3", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Je gaat weer lekker door hè ?  Het perron is goed geslaagd, en ziet er mooi uit. We zitten met smart op het vervolg te wachten....   :)

groeten, Willem.
Re:UPDATE 08-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 3", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 08-06 Stadsbahn "test ballasten met vloeibaar rubber 3", Dolphin (Arie)
Gisterenavond is de plantsoenendienst nog even bezig geweest  :lol: , dit is zo'n beetje wat ik wil maken voor de stadswal op mijn baan  :D.

De rubberslooptest ( maak ik een ander plankje voor) houden jullie nog even te goed  8) .

vr gr Arie



Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Soow.... :shock:

Ziet er goed uit !!

Wanneer begint de sloop test ? ( Gaat het rubber Makkelijk van de c-rail af ?)

Groeten

Ron
Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Citaat van: Ron21 op woensdag 09 juni 2010, 15:30:05
Soow.... :shock:

Ziet er goed uit !!

Wanneer begint de sloop test ? ( Gaat het rubber Makkelijk van de c-rail af ?)

Groeten

Ron

Slooptest duurt nog even, ik vind het nog zonde om dit plankje te mollen, dus maak even een nieuwe zonder extra aankledeing, als hier de lijm goed van doorgehard is volgt de slooptest  8). Ik weet nog niet of het makkelijk van de C rail los gaat, wordt vervolgd......... vr gr Arie

nb Wil nog niet best lukken met je update 3-2-0 lees ik, flink balen
Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Durfde bijna niet te kijken naar je scenery kunsten maar goed gelukt, het water ja nog even wat meer lak er overheen want de verf schijnt er nog iets teveel doorheen.
Je rietkraag is goed gelukt.

En je ballast ben je al tevreden ik zelf als ik zo kijk ja op de foto vertekend altijd iets maar de kleur van de ballast is overal het zelfde, misschien iets mengen met verschillende kleuren ballast.

Ik ga morgen ook maar weer eens verder met het ballasten, dus leverd dat weer een tip voor je op.
Maar knutsel verder zo want je bent van de straat, succes.

Groet Wim.
Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Ik zag de topic nu pas. Maar even een opmerking van mijn kant.
Jullie hebben het over verdunde houtlijm.
Deze methode ken ik.
Nadeel is dat de lijm keihard wordt.
Ik ben nu bezig met boekbinderslijm, die blijft flexibel.
Voor de rest kan je die lijm net zo gebruiken als houtlijm, dus ook met water verdunnen. Wel natuurlijk een drupje afwasmiddel erin doen.

groetjes,
Paul van Grieken
Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Citaat van: scuba op woensdag 09 juni 2010, 16:16:48
Ik zag de topic nu pas. Maar even een opmerking van mijn kant.
Jullie hebben het over verdunde houtlijm.
Deze methode ken ik.
Nadeel is dat de lijm keihard wordt.
Ik ben nu bezig met boekbinderslijm, die blijft flexibel.
Voor de rest kan je die lijm net zo gebruiken als houtlijm, dus ook met water verdunnen. Wel natuurlijk een drupje afwasmiddel erin doen.

groetjes,
Paul van Grieken

Hoi Paul, ik heb verlijmd met vloeibaar rubber, alleen tussen de bielzen is met houtlijm gedaan, overigens zijn ik en Wim wel geinteresseerd in de resultaten met boekbinderslijm, vr gr Arie

Citaat van: Wim N op woensdag 09 juni 2010, 16:11:04
Hallo Arie,

Durfde bijna niet te kijken naar je scenery kunsten maar goed gelukt, het water ja nog even wat meer lak er overheen want de verf schijnt er nog iets teveel doorheen.
Je rietkraag is goed gelukt.

En je ballast ben je al tevreden ik zelf als ik zo kijk ja op de foto vertekend altijd iets maar de kleur van de ballast is overal het zelfde, misschien iets mengen met verschillende kleuren ballast.

Ik ga morgen ook maar weer eens verder met het ballasten, dus leverd dat weer een tip voor je op.
Maar knutsel verder zo want je bent van de straat, succes.

Groet Wim.


De blanke lak is inderdaad nu nog maar 1 laagje, moeten er nog meer worden.

Div. kleuren ballast mengen is inderdaad nog een optie.

Succes met testen, ik zie je tips weer graag tegemoet  :lol:

vr gr Arie
Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Wauw Arie dat ziet er prima uit, maar is wel een ongelooflijke klus.

Zeker met de groen aankleding langs het spoor is het erg fraai.

Succes met de slooptest.

Groet

Ronald
Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ziet er mooi uit zo  :D

Gr Einte
Re:UPDATE 09-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber + aankleding", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Wat een wereld van verschil tussen het begin en nu.!  Wat gras, riet, water en struikjes wel niet kunnen doen ! Hardstikke goed gelukt.  Arie, je moet natuurlijk dit werkstukje niet gebruiken om te kijken of je er alles weer goed vanaf krijgt !! Daar is het véél te mooi voor !

groeten, Willem.
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Het slootje nog van wat meer water voorzien en ook een beetje kroos.
Eigenlijk ontbreken nu alleen de eendjes nog  8) :lol:.

Tevens het ballast nog van wat zwarte vuilsporen voorzien,

vr gr Arie





Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Mooi plankje!!

waar zijn die grote groene planten van in het midden van de sporen??

Groeten,
Martijn

Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Citaat van: Marklin5 op vrijdag 11 juni 2010, 15:53:04
Mooi plankje!!

waar zijn die grote groene planten van in het midden van de sporen??

Groeten,
Martijn




Martijn, ik denk dat je het merk van de struiken bedoeld, die zijn van HEKI, net als het wildgras, vr gr Arie
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Je gaat weer lekker door hè ? Ziet er perfect uit Arie...!   :o

groeten, Willem.

Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Arie,

Ik vind het een prachtig stukje scenery, erg mooi dat rail ballast, en dat voor de c-rail, top. :lol:
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Ziet er mooi uit  :D  ben er jaloers op  :shock:

Hier moet ik nog mee beginnen.

Gr Einte
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Jij hebt de smaak ook te pakken, complimenten ziet er leuk uit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Heel erg mooi al die plankjes. Die plankjes kunnen wel in het fenster staan voor het raam met een loc er op.

Succes
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
hoi Arie,

Erg mooi die ballast. Schitteren als dalijk zo heel je baan eruit ziet.

Gr. Daan
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Hoi Arie, hierbij ook van mij even een compliment over het ballasten. Het ziet er erg gelikt uit. Als je een inschatting moest maken, hoe lang ben je per stukje rails bezig voor het er zo uitziet?

Goed werk, ga zo door!

Groeten Dennis
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 11-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber KROOS", Dolphin (Arie)
Citaat van: d.vanaalst op zaterdag 12 juni 2010, 14:51:12
Hoi Arie, hierbij ook van mij even een compliment over het ballasten. Het ziet er erg gelikt uit. Als je een inschatting moest maken, hoe lang ben je per stukje rails bezig voor het er zo uitziet?

Goed werk, ga zo door!

Groeten Dennis

Hoi Dennis, ik ben ongeveer een 3 kwartier per railtje bezig aan het inkwasten van de droge ballast om de bielzen heen en een paar minuten om in te druppelen met vloeibaar rubber.
Doordat ik de buitenste rand ballast met een malletje doe is dit zo gedaan, het meeste werk zit dus echt tussen de bielzen.

vr gr Arie
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Bedankt voor alle reacties, tips en geestelijke bijstand tot nu toe  :D

Maar.............. nu de echte reden van verlijmen met rubber  :shock: :shock: :shock:

Slopen !!


Even een beginnetje met een mesje maken.



En je kan het er zo vanaf trekken  :shock:.





En eventueel hergebruiken  8).

Dit is inderdaad beter als verwacht.

Ik kan nu nog 2 nieuwe railsjes aan mijn testplankje toe gaan voegen met andere kleuren ballast,
wordt vervolgd,

vr gr Arie

Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Dat gaat super Arie.

Het laat bijna geen resten achter  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Wat een geweldig resultaat is dit geworden !! Ik had gehoopt dat dit zou gebeuren, maar dit overtreft mijn stoutste dromen. Ik ben heel blij dat jij het 'proefkonijn' ben geweest, want als ik een keer met mijn baan begin, dan heb jij het belangrijkste voorwerk al gedaan voor mij !  :D  Het is mooi te zien hoe schoon de rails is als je alles er af haalt. Ik zou zeggen : bedankt voor het experimenteren, en hoop nog veel van je te zien !  :lol:

groeten, Willem.
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Arie,

Hier kunnen we wat mee !

Dat rubber is niet de goedkooopste oplossing maar je rails zijn herbruikbaar.

Bedankt voor je diepgaande onderzoek en sloop werkzaamheden.  8)

Gr.

Ron
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Arie,

dat ziet er goed uit! Jammer dat het bij mij nog even duurt eer ik zover ben :(

Groetjes, John
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Hoi Arie.
Niet alleen zien de rails na het ballasten er bijzonder fraai uit, ook het verwijderen geeft geweldige resultaten! 8)
Rails die er weer als nieuw uitzien en prachtige "elastische" ballast randen, die je zo weer "te koop" kunt aanbieden! :mrgreen: 

Nu moet je eigenlijk alleen nog een "duurzaamheidstest" doen, dit om te zien of dit in de verre toekomst (voor onze kleinkinderen dan :wink:) ook nog steeds zo werkt.

Mooi gedaan en prachtig experiment! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Citaat van: AlbertJan op zondag 13 juni 2010, 10:02:24
Hoi Arie.
Niet alleen zien de rails na het ballasten er bijzonder fraai uit, ook het verwijderen geeft geweldige resultaten! 8)
Rails die er weer als nieuw uitzien en prachtige "elastische" ballast randen, die je zo weer "te koop" kunt aanbieden! :mrgreen: 

Nu moet je eigenlijk alleen nog een "duurzaamheidstest" doen, dit om te zien of dit in de verre toekomst (voor onze kleinkinderen dan :wink:) ook nog steeds zo werkt.

Mooi gedaan en prachtig experiment! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan, we kunnen TNO inschakelen  :shock: die kunnen duurtesten uitvoeren  8)  :lol:. Het kan zijn, dat als het heel lang zit het iets verhard.
Maar rubber blijft rubber, dus heb ik er op lange termijn ook wel vertrouwen in  :D

vr gr Arie

Citaat van: Tilly op zaterdag 12 juni 2010, 21:09:56
Arie,

dat ziet er goed uit! Jammer dat het bij mij nog even duurt eer ik zover ben :(

Groetjes, John

Komt vanzelf John, gewoon dooooooooooooooooooooorgaan  :D vr gr Arie

Citaat van: Ron21 op zaterdag 12 juni 2010, 17:10:17
Arie,

Hier kunnen we wat mee !

Dat rubber is niet de goedkooopste oplossing maar je rails zijn herbruikbaar.

Bedankt voor je diepgaande onderzoek en sloop werkzaamheden.  8)

Gr.

Ron

Geen dank Ron, ik wilde het zelf ook graag proberen voor ik het idee op de baan loslaat.
De prijs van een fles vloeibaar rubber  is ?23.50 bij Pipoos, maar met 1 fles ( verdund met 1 deel rubber, 1 deel water en 1 deel spiritus),
kun je een hele baan ballasten. 8) en dan valt het wel weer mee,

vr gr Arie

Citaat van: wilsma op zaterdag 12 juni 2010, 17:02:09
Hallo Arie,

Wat een geweldig resultaat is dit geworden !! Ik had gehoopt dat dit zou gebeuren, maar dit overtreft mijn stoutste dromen. Ik ben heel blij dat jij het 'proefkonijn' ben geweest, want als ik een keer met mijn baan begin, dan heb jij het belangrijkste voorwerk al gedaan voor mij !  :D  Het is mooi te zien hoe schoon de rails is als je alles er af haalt. Ik zou zeggen : bedankt voor het experimenteren, en hoop nog veel van je te zien !  :lol:

groeten, Willem.

Bedankt Willem, ik was zelf ook aangenaam verrast  :D

vr gr Arie

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 12 juni 2010, 16:52:51
Dat gaat super Arie.

Het laat bijna geen resten achter  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

:D :D :D
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:UPDATE 12-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST", Dolphin (Arie)
Ziet er mooi uit hoor! Compliment.

Roy
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Laatste fase van het testen is ingezet, ik heb 3 kleuren ballast gemengd.
Mengverhouding:
1: Woodland fine ballast GREY.              1/2 deel.
2: Woodland fine ballas  Brown.            1/4 deel.
3: Busch HO 7069 C rail donker grijs. .   1/4 deel.

Het pad tussen de sporen is gemaakt van Woodland fine ballast Buff.











Het is nog helemaal wit van de rubber lijm, nog even geduld hebben voor de uiteindelijke kleur,

vr gr Arie

nb scroll naar boven voor de "SLOOPTEST".

Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Niet slopen Arie, dat is zonde  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Citaat van: degeluidsman op zondag 13 juni 2010, 17:40:10
Niet slopen Arie, dat is zonde  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Is goed Peter, ik zal dit plankje niet slopen  :lol:, vr gr Arie
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Goed idee dat vloeibaar rubber. Vond de vorige kleur ballast mooier dan je laatste experimentje. Eerlijkgezegd vind ik dit laatste na het mengen meer strandzand, maar das mijn mening natuurlijk. Maar het is natuurlijk wel goed om zo wat te proberen, en zie je meteen hoe het gaat worden.

Groeten Daan,
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Dat is een goed resultaat met het rubber.
Heb je ook geprobeerd om het tussen de rails te verwijderen?

Ik weet zelf nog steeds niet hoe ik ga ballasten, omdat ik het zonde vind als ik de baan af zou breken en een andere zou bouwen je dan tegen het probleem aanloopt dat rails slecht te verkopen is door de resten van het ballasten.

Zoals je weet heb ik K rails en dan zijn de zijkanten natuurlijk ook anders met de hechting als bij C rails.

Groet

Ronald
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hoi Arie,

Dat werkt mooi zeg.
Ik heb een klein stukje moeten verwijderen wat ik met verdunt houtlijm had aangebracht. Maar dat was een drama natuurlijk.
Ik ga dit ook maar proberen bij de rest van mijn baan.
Top. :lol:

Maikel
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie

Ziet er indrukwekkend uit, die boot op de achtergrond  :mrgreen: :mrgreen:

Wat is dat voor boot?

Gr Einte
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Citaat van: daanknoben op zondag 13 juni 2010, 19:53:49
Hoi Arie,

Goed idee dat vloeibaar rubber. Vond de vorige kleur ballast mooier dan je laatste experimentje. Eerlijkgezegd vind ik dit laatste na het mengen meer strandzand, maar das mijn mening natuurlijk. Maar het is natuurlijk wel goed om zo wat te proberen, en zie je meteen hoe het gaat worden.

Groeten Daan,

Hoi Daan, ik vind dat zelf ook wel, de standaard grijze kleur van Woodland is eigenlijk gewoon goed.
Morgen even de kleur bekijken als het droog is.  vr gr Arie

Citaat van: M.user op zondag 13 juni 2010, 21:04:33
Hoi Arie,

Dat is een goed resultaat met het rubber.
Heb je ook geprobeerd om het tussen de rails te verwijderen?

Ik weet zelf nog steeds niet hoe ik ga ballasten, omdat ik het zonde vind als ik de baan af zou breken en een andere zou bouwen je dan tegen het probleem aanloopt dat rails slecht te verkopen is door de resten van het ballasten.

Zoals je weet heb ik K rails en dan zijn de zijkanten natuurlijk ook anders met de hechting als bij C rails.

Groet

Ronald

Hoi Ronald, tussen de bielzen kan het er ook af, maar is wel een beetje een prutswerk. Als je de rails zelf hergebruikt en opnieuw ballast, kan dat gewoon blijven zitten natuurlijk, vr gr Arie

Citaat van: Einte op zondag 13 juni 2010, 21:54:24
Hallo Arie

Ziet er indrukwekkend uit, die boot op de achtergrond  :mrgreen: :mrgreen:

Wat is dat voor boot?

Gr Einte

Hoi Einte, die boot op de achtergrond is de Titanic, deze is ook door mij gebouwd en is 1.07 lang en kompleet van hout, vr gr Arie



Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Jij hebt gouden handjes  :mrgreen: :mrgreen:



Gr Einte
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Citaat van: Einte op zondag 13 juni 2010, 22:44:43
Hallo Arie,

Jij hebt gouden handjes  :mrgreen: :mrgreen:


Gr Einte

Nu nog kleien leren  :lol: :lol: :lol:
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Dat is ook weer goed gelukt Arie, maar ik vind de kleur ook een beetje te licht. Laten we eerst maar even afwachten hoe de kleur is als alles opgedroogd is, vòòrdat we een oordeel vellen. Maar even over het slopen....; laat deze keer maar alles héél, dan kan je er nog eens van genieten als alles klaar, is want slopen kan altijd nog !  8)
Vraagje...; Is de Titanic v.v. gelijkstroom, òf wisselstroom ?   :roll:
Nog veel succes...ènne...hou je ons aub. op de hoogte van alles ?

groeten, Willem.
Re:UPDATE 14-06 Stadsbahn "test ballasten/rubber/ SLOOPTEST/ KLEUR", Dolphin (Arie)
Hallo Arie,

Uhm doet me even terug denken aan de tijd dat ik op de Titanic zat  :lol: :lol:maar deze op het droge had beter geweest oke niet er op maar er voor schitterend gemaakt. 8)

Nu even het slopen man gaat goed zo met de rubber lijm heel top want bij het oplossen van storingen ofzo hoef je niet vele te slopen en blijven de beschadegingen beperkt.

Over het laaste stukje ballast ben ik kwa kleur niet helemaal enthousiast maar dat is je eigen keus.
Leuk dat van elkaar kunnen leren en wat kunnen opsteken dus je moet het zeker niet zien als commentaar.

De kleuren tussen de rals is meestal donker grijs en van heel fijn zand ben zelf ook nog aan het kijken want bj mij is het ook nog niet zoals het wezen moet, is nog te bruin van kleur.
Maar ik weet jij heb een airbusch dus je tovert er wel een kleurtje uit. 8)

Je graspolletjes die kun je wel wat langer maken en meestal staat er wat lang gras van de overgang naar de ballast naar het zand onderaan de ballastbedding, ziet het weer als een tip he. :lol:

Ik ga nu weer zelf verder met ballasten ben alleen een rolletje touw vergeten zaterdag maar zover kom ik vandaag niet maar waar ik dat touw voor gaat gebruiken gebruiken je dat zie je wel eerst zelf even kijken en dan laten zien.

Want anders lachen jullie me allemaal uit. :lol:

Succes he en ga zeker door zo.

Groet Wim.