Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op zaterdag 17 oktober 2009, 18:22:31
hans,

is het nu goed zo?? :P want ik kan niet meer volgen hoor,ik zie het wel wanneer het goed is.en wanneer alles mooi is aangesloten 8)

groeten peter

Wat mij betreft kan de kurk van de fles......YESSSSSSSSSSS  :P

Groet,

Hans  :lol:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Baan Hans(je)
bij mij staat de fles rode wijn al open,lol
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans, gefeliciteerd, hier is de rode wijn ook al ontkurkd :P :P :P
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: bellejt op zaterdag 17 oktober 2009, 18:26:19
bij mij staat de fles rode wijn al open,lol


Perfect  :mrgreen:

Overigens helemaal vergeten in de opwinding....heb deze nog gekocht  8)

Dus trek er nog maar een paar open Henk !!!!!!!!!!!!!  :lol: ...en bedankt.



Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Wasmi op zaterdag 17 oktober 2009, 17:02:16
Hans,

in jouw opzet is het het handigste om je slakkenkuil samen met water nemen voor de bekolingsinstallatie te doen. Waternemen kost nu eenmaal wat tijd, en slakken trekken ook, en werden vaak gelijktijdig uitgevoerd. Dus...... slakkenkuil in beide sporen aanbrengen en midden tussen die sporen aan het begin en eind van de kuil een waterkraan

Walter

Dank je Walter, hiermee moet iets te doen zijn, en nog twee toevallig ook  :)



Althans een begin.

Mensen, hartelijk dank aan iedereen voor de links, tips en foto's !!!!!!

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Baan Hans(je)
weeral putten graven op je baan.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: bellejt op zaterdag 17 oktober 2009, 18:42:10
weeral putten graven op je baan.

Nu weet ik hoe een MOL zich voelt  :lol:

Moet lukken !!

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Geloof dat de bevalling klaar is  :D :D Het definitieve (?) plan is geboren.

Ziet er prima uit. Loods goed bereikbaar, ruimte voor allerlei gebouwtjes en andere bouwsels.

Let even op het meest linkse spoor. Dat lijkt een beetje gewrongen te liggen. Kan zijn dat het definitief strak gelegd kan worden . Anders zijn het misschien iets  lange rails tussen de wissels, of iets te korte in het een na linkse spoor.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: pab op zaterdag 17 oktober 2009, 18:48:02
Geloof dat de bevalling klaar is  :D :D Het definitieve (?) plan is geboren.

Ziet er prima uit. Loods goed bereikbaar, ruimte voor allerlei gebouwtjes en andere bouwsels.

Let even op het meest linkse spoor. Dat lijkt een beetje gewrongen te liggen. Kan zijn dat het definitief strak gelegd kan worden . Anders zijn het misschien iets  lange rails tussen de wissels, of iets te korte in het een na linkse spoor.


klopt Piet, en het is, het is een ...een meisje  :lol:

Hartelijk dank voor je positieve reactie, links ligt het nog voor een deel los en erop...zodoende maar dat komt goed.
De wissel linksonder, vanaf de draaischijf moet nog een klein stukje bocht meekrijgen.

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
woutje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zaterdag 17 oktober 2009, 18:25:06
Wat mij betreft kan de kurk van de fles......YESSSSSSSSSSS  :P
Ik wacht nog effe met de fles open maken. M'n gevoel zegt dat het plan nog wel veranderd. :mrgreen: :mrgreen:

Gr, Ben.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: woutje op zaterdag 17 oktober 2009, 18:57:52
Citaat van: Hansje op zaterdag 17 oktober 2009, 18:25:06
Wat mij betreft kan de kurk van de fles......YESSSSSSSSSSS  :P
Ik wacht nog effe met de fles open maken. M'n gevoel zegt dat het plan nog wel veranderd. :mrgreen: :mrgreen:

Gr, Ben.

Klopt, zeg nooit NOOIT....maar open dan op zijn minst een fles bronwater om het te vieren, moet kunnen  :lol:

Ik begin zo dadelijk met koffie en gebak !!

Groet,

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans, ik drink van avond een glas port op jouw baan, ziet er leuk uit zo, is wel veel bijgekomen  :mrgreen:

Ben vanmiddag ook druk bezig geweest, zie update  :D

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Wim N
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo hnas,

Heerlijk hoor een moorkop. :) :) :)
Maar je gaat na de koffie toch weer aan de gang zeker je wissels aansluiten stomers uit de doos en rijden maar tot dat je ervan in slaap valt. :) :)

Succes.

Groet Wim.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Nu eindelijk het juiste plan gevonden, ziet er top uit.
Zal mij benieuwen hoe het er uit ziet als dit project klaar is.

Groetjes Jac.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Einte,
Dank je...en rustig aan met de drank vanavond  :)

Wim,
Was na de koffie al in slaap gevallen  :lol:

Jac,
Bedankt, ben hiermee ook zeer tevreden...en nu de aankleding en afwerking nog  :wink:

Groeten,

Hans.

Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
wow Hans! kom net terug van een feestje met taart en lekker eten, maar nu ik op het forum kijk weet ik pas echt waar het voor was!

gefeliciteerd dat het gelukt is met het spoor. het is werkelijk fantastisch hoe jij allerlei ideeen omzet in een concrete modelbaan.

we vieren allemaal met je mee!

groeten,
Hessel
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: de Hoeve op zaterdag 17 oktober 2009, 22:22:01
wow Hans! kom net terug van een feestje met taart en lekker eten, maar nu ik op het forum kijk weet ik pas echt waar het voor was!

gefeliciteerd dat het gelukt is met het spoor. het is werkelijk fantastisch hoe jij allerlei ideeen omzet in een concrete modelbaan.

we vieren allemaal met je mee!

groeten,
Hessel

Hoi Hessel,

Hartelijk dank (ook voor je email)..en voor je hulp en aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd om tot dit plan te komen.

En nu de aankleding nog, dus vragen zullen gauw volgen  :lol:

Maar eerst even de zaak passend maken.

Groeten en fijn weekend iedereen !!

Hans ;)
Re:Baan Hans(je)
Piwie
gast

Re:Baan Hans(je)
Hey Hans,

Ik zal de fles met bronwater openen en een lekker stuk Limburgse vlaai erbij nemen :lol:.
Ik vond het al geweldig maar nu vind ik het SUPER GEWELDIG, nog even wat graaf werkzaamheden uitvoeren en dan is dit stukje ook weer klaar.

Succes met graven.

Groeten,
Piwie
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,
weer een leuke aanwinst voor op je baan,en veel succes met het inbouwen ervan. :P



groeten peter
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Piwie, bedankt voor het compliment...ga graven, maar eerst effe kijken waar  :lol:

Peter, inbouwen zal wel lukken...zag wel dat zo'n kuil een 17.2 rail heeft, dus daar gaat de moeite van het passend maken  :shock:

Ach ja, zo blijf ik van de straat !!

Groet,

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dit heb ik nu...zal ik twee slakkenkuilen maken, of ook een inspectieput EN WAAR ??  :)
Hessel had al wat ideeen, zie zijn foto/plaatje een pagina terug. (antwoord 1440)



Suggesties, zijn zeer welkom  8)

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op zondag 18 oktober 2009, 15:35:02
Dit heb ik nu...zal ik twee slakkenkuilen maken, of ook een inspectieput EN WAAR ??  :)
Hessel had al wat ideeen, zie zijn foto/plaatje een pagina terug. (antwoord 1440)

Suggesties, zijn zeer welkom  8)

Groeten,

Hans  :wink:

Als je een inspectieput gaat maken, kan deze ook in de loods komen. Zelfs handiger bij slecht weer.
Slakkenkuilen kunnen in het spoor van de kolenbunker (zie ook de plaatjes van Ralph Bueker). Maar ik weet niet of je daar nog een raillengte K rails beschikbaar hebt. Lijkt wel het meest logische.
Alternatief is ook het spoor direct naast de bunker, je heb nu omloopsporen genoeg
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Piet,

Zo'n beetje als Hessel al eerder beschreef op de eerder geplaatste foto (zie foto hieronder), naast de bunker wat in eerste instantie omloop-spoor was.
Omloop wordt dan de tweede van links (foto)



Idee Hessel  :)



Sporen bunkers wordt te krap...vrijwel geen ruimte  :)

Kan ik ook van zo'n inspectie-put een slakkenkuil maken of is dit geheel iets anders...kan ik dan beter die speciale all in one uitvoering kopen van FALLER, slakkenkuil, bokkraan enz.

Bedankt voor je reactie Piet !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hallo hans,
weet weer niet wat zeggen, dus kom ik gewoon even kijken op je draadje.en kom je succes wensen,en hoop dat je er uitkomt wat je ook gaat doen :P volg je.

groeten

peter  :P
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: peterke33 op zondag 18 oktober 2009, 22:39:58
hallo hans,
weet weer niet wat zeggen, dus kom ik gewoon even kijken op je draadje.en kom je succes wensen,en hoop dat je er uitkomt wat je ook gaat doen :P volg je.

groeten

peter  :P

Je weet kijken is kopen !!!! ...geintje hoor Peter  :lol:

Leuk dat je even langskomt, en bedankt  :wink:

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
haha hans,
een grapje moet zeker kunnen hans,geen probleem mee.kijken is ook leren van andere marklinfans,zo leer ik hoe ik mijn volgende baan perfect ga maken zonder al te veel fouten. :)

groeten

peter
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans,

Het ziet er goed uit zo, wanneer ga nu daadwerkelijk een vaste opstelling maken  :mrgreen:

Gr Einte
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Einte op maandag 19 oktober 2009, 17:18:24
Hans,

Het ziet er goed uit zo, wanneer ga nu daadwerkelijk een vaste opstelling maken  :mrgreen:

Gr Einte

Dit is al mijn vaste opstelling...alleen nog in detail uitwerken  :)

Vraag ??

Kan ik van zo'n inspectie-put ook een ontslakkings-put maken ??

Er staat:
In combinatie met 2 onderzoekkuilen (120136) ontstaat een dubbelspoor ontslakkingsinstallatie. 

Iemand ?

Groeten en bedankt voor de reacties.

Hans. 
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2008

offline
Re:Baan Hans(je)
Goede middag Hans,

Voor zover ik weet zijn de kuilen in beide bouwdozen hetzelfde, allen wat er aan accesoires bokkraan, waterkranen) bij gevoegd word maakt het een ontslakkings installatie met een kuil.
Wil je een dubbel sporige installatie dan kan je met bouwdoos 120136 een tweede kuil onder de bokkraan maken.  Ook is de bokkraan verlengd te bouwen, zodat ze dan 3 sporen overbrugd.
(2 kuil-sporen en het afvoer spoor).

Groeten Henk
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Dank je Henk, dat idee had ik ook al eerlijk gezegd  :)

Ik hou het doodlopend spoor voor de afvoer zoals Hessel aangaf.

In het spoor vlak naast de kolenbunkers plaats ik de slakkenkuil(en) ik kan 1 inspectieput houden voor een slakkenkuil en de ander als inspectieput bij of in de loods zoals Piet al zei.

Iemand nog verder commentaar  :lol:

O ja, mijn nieuwe aankoop !!



Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Mooie zandtoren. Een beetje verouderen en hij ziet er top uit.
Eventueel kan je de toren ook nog een keer los kopen en dan eentje voor twee sporen bouwen.

Ziet er nu wel aardig definitief uit.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Het wordt nog wat Piet, bedankt voor je reactie.

Ben al de nodige tips over dat weatheren aan het doorkijken (forum)

Verouderen is toch de slagroom op de taart, kijk maar naar mij  :lol:

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Ik heb de mijne vooral roestig gemaakt

Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Gaaf Piet, heb je het een nachtje buiten gezet  :lol:

Zonder gein, ik moet dat allemaal nog leren hoor dat weatheren en verouderen.
Je kan toch zo'n patineer-set kopen of zoiets, is dat niet van Busch ?? ...is dat wat ??

In het echt is het een soort metalen golfplaat dus.

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Volgens mij heb je patineersets van Faller, Noch, Busch?, Vollmer en waarschijnlijk nog een paar. Ook poederverven daarbij.
Acryl verf of waterverf. Biivoorbeeld Faller 170696 170697. Noch heeft een uitgebreide set van kleuren in potjes en spuitbussen zoals daar zijn 6115, 61167 en 61168
Je kunt natuurlijk ook verschillende kleuren verf in tubes of potjes kopen bij de lokale kantoorboekhandel.
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Die complete merk-setjes zijn altijd duurder...maar daar zit natuurlijk al wel een beschrijving bij voor een beginner, en dat helpt je in ieder geval op weg denk ik.

Heb jij ook zo'n slakkenkuil op je baan ??

Bedankt Piet.

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op dinsdag 20 oktober 2009, 22:00:26
Die complete merk-setjes zijn altijd duurder...maar daar zit natuurlijk al wel een beschrijving bij voor een beginner, en dat helpt je in ieder geval op weg denk ik.

Heb jij ook zo'n slakkenkuil op je baan ??

Bedankt Piet.

Groet,

Hans.

Ik heb nog geen slakkenkuil. heb niet zo heel veel ruimte bij mijn locloods. De hele discussie heeft mij overiges wel geinspireerd om er nog eens over na te denken. Maar ik heb net een renovatie afgerond, zie al eerder gepubliceerde foto. Wacht alleen nog op wat spullen voor in de loods voordat het deel weer terug gaat in de baan. Dus wie weet.

Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
Nog een toevoeging.

Vond op het stummi forum een link naar verf voor veroudering

http://www.pulveris.de/

Maar ook op http://www.conrad.nl kun je verf en poederverf voor de modelbouw vinden als je alternatieven zoekt
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hoi Piet,

Het ziet er altijd zo gezellig uit bij jouw (foto)...verlichting maakt het ook zeer sfeervol.
Mooi stukkie  :)
Leuk dat zelfs ik jouw nog inspiratie kan geven Piet  :lol:

Hartelijk dank voor je links !!!!

Fijne avond.

Groeten,

Hans  :wink:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo,

Alles even op een rijtje gezet, gezien mijn lokdepot.
De indeling is reeds gemaakt zie foto onder...dat blijft zo.
Waar de slakkenkuil moet komen en dergelijke is ook reeds bepaald. (met dank aan Hessel, onderste afbeelding)

Maar ik kan pas echt verder (scenery) als ik seinen heb geplaatst en de beveiliging heb geregeld.

Mensen die mij een beetje kennen, weten dat dit een onderdeel is waar ze me voor wakker mogen maken....niet dus  :shock:

Kan iemand mij op weg helpen ???   :)





Dank en fijne dag !!

Groet,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

Even vooraf, ik ben geen echte expert in seinen, maar weet wel wat van het Duitse systeem af. Wat hierna staat is ongetwijfeld voor veel verbetering vatbaar...... Meer info kun je vinden op

KLIK

Seinen in een BW zijn heel wat anders dan de op de vrije baan en in stations..... Met stoom materiaal kun je de volgende vormseinen goed, maar spaarzaam, gebruiken:

rangeer seinen, Ra11 betekent Halt voor rangeerbewegingen, wacht op toestemming om verder te rijden. Zonder verlichting wordt de toestemming dan door de 'Fahrdienstleiter'in persoon gegeven. Bij de verlichte versie (witte lampen, één op de mast en één op de rechterbovekant) door de verlichting kort aan te zetten.



en 'Schutzsignale' Sh0/1, deze betekent 'stop-fahrverbot' en is eigenlijk nog zwaarder dan de normale Hp0/1.    Heel kort door de bocht is Hp0/1 alleen van toepassing op treinen, Sh0/1 ook voor rangeerbewegingen.





Ra11 wordt gebruikt op plaatsen waar de rangereeenheid (in jouw geval dus de lok) moet stoppen en wachten op toestemming om verder te rijden. Kun je gebruiken bij het oprijden naar de bunker.

Sh0/1 staat op de draaischijf zelf. Op de jouwe staat de moderne lichtsein uitvoering, bij Weinert kun je de ouderwetse bestellen (http://blaetterkatalog.weinert-modellbau.de/  op pagina 133 nr 7235)

Bij het verlaten van je BW zou dus een s=Sh0/1 sein goed van pas kunnen komen

hieronder een voorstel......



Verder barst het natuurlijk van de waarschuwingsborden op een BW, maardat is iets voor als je met de scenery bezig bent, en kan heel gemakkelijk later worden aangebracht. Kijk maar eens op de site van Weinert wat er allemaal is, je kan natuurlijk ook je eigen printer z'n best laten doen. Verder is het natuurlijk altijd goed om veel naar voorbeeldfoto's te kijken, zijn er maar genoeg te vinden, ook op internet.

ok..... begin maar te schieten jongens ....    :roll: :mrgreen: :shock: :shock:
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Waar is mijn geweer  :lol: geintje  :)

Goed begin is het halve werk, en dit lijkt me een goed begin...HARTELIJK DANK  :D

Verdere reacties zijn welkom, maar hou het netjes  :lol:

Bedankt Walter !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re:Baan Hans(je)
op hetgevaar af gewond te raken.
Mooie aanwijzigingen van Walter.
In principe kun je natuurlijk alle sporen beveiligen met een uitrij of blokkeersein. Dus je kun er nog veel meer kwijt.  :D
Maar je zou je kunnen beperken tot de toegang tot het hoofdspoor.

Walter, is het niet zo dat de grote lamp op het W sein brand als het donker is. De kleine lampjes geven aan dat er gereden mag worden.
Re:Baan Hans(je)
de Hoeve
gast

Re:Baan Hans(je)
Hallo allemaal!
ik ben ook geen expert op het gebied van seinen, maar ik bedacht me het volgende:
alle sporen van het lokdepot komen samen op 1 spoor voor het station. dit ene spoor is afgetakt van de hoofdsporen.

moeten de seinen dan niet bij dat ene spoor komen te staan om aan te geven of de trein het hoofdspoor op mag?

groeten,
Hessel.
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
@ Hessel

de sporen onder de kolenbunker door lijken me één richting verkeer naar de draaischijf, en seinen staan meestal (altijd?) voor een wissel, dat heb ik zo proberen aan te geven. Als er voor de wissel vanaf het hoofdspoor ruimte is is dat inderdaad voldoende.

@pab, ja, je zou alle sporen kunnen beveiligen met seinen, maar da's niet erg gebruikelijk in een BW. je hebt helemaal gelijk over de verlichting. Het W(arte) sein is er in meerdere uitvoeringen, die jij bedoeld heeft een aanstraal lamp middenboven :



(met Sh0 sein er gratis bij!)
Op minder belangrijke plaatsen, of waar bij donker niet of nauwelijks wordt gewerkt tref je ook vaak de onverlichte aan. De meest eenvoudige versie heeft ook beide seinlampen niet.

Walter
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

offline
Re:Baan Hans(je)
Hans,

jouw depot begint nu langzaam vorm te krijgen. Interessant om te zien hoe het zich ontwikkeld en de info van walter is natuurlijk geweldig.

Groetjes, John
Re:Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re:Baan Hans(je)
Walter, hartelijk voor de aanvullende info...en John voor je reactie  :)

Walter, de Sh0/1 is dus een mogelijkheid op mijn draaischijf te monteren...zal dat lukken, is deze ook verlicht (Sh0/1) ??...is dit te doen denk je.

__________________________________________________________________________

Dus dat sein waar Hessel het over heeft zou hier (kunnen) komen ??
Is wel moeilijk om een stopsectie te maken trouwens (i.v.m mijn CS2)...door al die wissels daar !!

Op dat deel moeten ook nog allemaal wissels komen vrees ik  :shock: :lol:



Hessel, is dit een plaats voor de slakkenkuil ??
Rode lijnen de waterkranen bijv.



O ja  Hessel , ik had deze ook al gekocht...misschien heb je het gemist ;)
Daar moet een mooi plekje voor te vinden zijn !!




Bedankt allen en fijn weekend !!

Groeten,

Hans  :)
Re:Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re:Baan Hans(je)
hans,

veel succes met het plaatsen van je seinen,en het bouwen van de loods.

groeten en fijn weekend hans.

peter
Re:Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan Hans(je)
Hallo, Hans,

Ziet er al leuk uit zo,

Gr Einte

Ps ik ga zo naar eurospoor  :mrgreen:
Re:Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re:Baan Hans(je)
Hans,

daar was ik al een beetje bang voor, en zou het ook niet zo doen...... als je op die plaats loks laat stoppen, dan blokkeer je ook meteen de mogelijkheid tot inrijden van je BW. Ik zou uitrij sporen of sporen met twee richting verkeer (zoals je kolenspoor) met eigen seinen afdekken. Overigens dus wel Sh seinen en geen armseinen!

En ehhh, stopsectie???? wil je je BW ook automatisch doen??? dan heb je nog wat werk liggen hoor. Ik heb er wel ens over nagedacht en het betekent dat je ongeveer iedere rails van een eigen detectiepunt moet voorzien, en als je dat dan wilt automatiseren, ben je wel ff bezig met programmeren. Ik rij in m'n BW alleen maar handmatig. Een stopsectie is dan niet nodig. Als je die toch wilt hebben is het beter om alle wissels van die in/uitrijgroep in één stopsectie te leggen, staan je loks ook niet op een wissel stil.

het ziet er trouwens wel heel goed uit nu!