Rond de kerk moet er bestrating komen. Zoals ik al vertelde voor de bouw van het kleine kapelletje, ligt dat gebied verdeeld over twee stadmodules, en daar moet de bestrating op worden aangepast:

Het rechter deel heb ik al wel gelijmd; het linker deel moet nog even wachten totdat ik de onderplaat voor de stad op de opbouw kan vastschroeven.
En de hekjes kunnen echt open, zodat de beide "bovenmodules" los van elkaar kunnen worden opgetild.
Kom je boven bij de kruisweg dan heb je het terrein voor de kerk. Daar wilde ik een aparte bestrating voor hebben, en ik had in mijn voorraadje nog zo'n mooie "straatplaat" van Faller. Eerst kijken hoe dat staat:

Ik ben daar heel tevreden mee. Moet natuurlijk wel helemaal aan het landschap aangepast worden, maar ook de kerk moet er in uitgesneden worden. Maar dat is goed gelukt.
Ik wilde graag een mooie boom op de begraafplaats hebben. Daarvoor eerst een plekje gezocht en gekeken hoe dat zou staan:

En ik let dan ook vooral op de "doorkijkjes"...een baan bouw tenslotte ook om er van te kunnen genieten wat je ziet vind ik, alhoewel mijn handen ook jeuken om het spul te laten rijden...

maar dat is een ander verhaal.
Zowel de achterkant van het kerkhof als de voorkant heb ik een hek gemaakt. De set met hekjes voor een "kurpark" bewijst weer goede diensten, wat daar zitten verschillende hekjes in waarmee ik kan passen hoe ik het het beste kan maken.
Hier de oplossing naast de kerk aan de voorkant:

en hier het overzicht met ook het hekwerk langs de rand van de "bovenstad". Want er moeten natuurlijk geen inwoners onverhoeds naar beneden tuimelen...

En nadat ik ook de rest van het kerkhof heb aangekleed en de laatste graven geplaatst, alle grindpaden ingestrooit, en vastgelijmd, is dit het eindresultaat: