Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)

Gestart door Henk (Kaleb) woensdag 25 oktober 2017, 13:16:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dat je nog steeds met de gevolgen van wat enkele wappies van het volk een nietszeggend griepje noemt is te gruwelijk
voor woorden Henk, wat een impact heeft het nu nog steeds op je functioneren en levensvreugde.
Hoop van harte dat je toch weer wat licht aan eind van de tunnel kan zien en dan niet de lampen van
een trein die op je af komt maar daglicht. Wel mooi dat je al een plan hebt wat uitvoerbaar is op korte termijn.
Wens je toch een voorspoedig herstel en wie weet kan binnen een niet al te lange tijd kan je jouw treinen de wielen laten ronddraaien op je baan.

Gr. Jan
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Mooi dat je een oplossing hebt waardoor je geen definitief afscheid hoeft te nemen van de treinenhobby!
Succes met de nieuwe start!
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Hi Henk,

Jou kennende komt alles wel op zn pootjes terrecht.
Sterkte ermee.

groet
Harald
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Ik sluit mij graag aan bij Peter

Luc
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Heren, dank voor de bemoedigende reacties. Gelukkig hebben we een fijne stamtafel waar ik altijd hulp kan vragen.
Met de gastendag hoop ik er ook weer bij te zijn om weer eens heerlijke gezelligheid te ervaren.

En afscheid van de hobby  8o????? no way.  :D :D :D
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Hoi Henk,

Wat KL*&^&** om dat allemaal te lezen.
Maar de hoofdzaak is dat je het overleefd hebt.

Groetjes, Jos
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Inderdaad letterlijk Jos. Sommige hadden mij al opgegeven.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dag Henk,

Wat een vervelende berichten allemaal.
Is er nog kans op volledig herstel ook al zal dat lang duren?
Ik hoop voor je van wel.

Groeten,

(ook) Henk
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Hoi Henk,

Ik snap je overwegingen. En omdat ik het genoegen heb gehad je baan te mogen bezoeken snap ik helemaal dat je de pijn in je hart voelt. Ik wens je heel veel sterkte met het verdere herstel en hoop dat je toch weer veel plezier aan je hobby kunt beleven.

Hartelijke groet,
Roel
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Citaat van: Trainhenk op zondag 09 oktober 2022, 21:21:23
Is er nog kans op volledig herstel ook al zal dat lang duren?

Op die vraag kan niemand mij antwoord geven. Maar dat het lang kan duren is wel zeker.

@Roel. Dank je wel. Er komt zeker weer iets moois voor terug. Alleen jammer van alle tijd die er al in heeft gezeten, hoewel dat ook weer leertijd is geweest.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Zo Henk, dat is wel ff schrikken.
Maar zo te lezen geef je de moed niet op en zijn er plannen voor de toekomst.
Beterschap en dromen naar wat gaat komen.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Tja..... al 120 dagen geen nieuw bericht. Niet zo verwonderlijk als je je bedenk dat ik al (bijna) 2 jaar niet meer op zolder ben geweest. En de kans dat het gaat gebeuren wordt steeds kleiner :(

Maar niet getreurd. De plannen om alles 1 verdieping naar beneden te halen worden steeds concreter. Wel moet er nog een oplossing bedacht worden om die 1e trap te overwinnen aangezien in mijn situatie er geen lift vergoed wordt door de WMO en een dergelijk afwijkende trap nog al wat maatwerk zal worden.

Maar dat alles houd mij niet tegen om weer plannen te maken en any-rail op te starten. De tekeningen zijn ver heen klaar en zullen eerstdaags hier worden getoond. Het wachten is nu nog op een opgeruimde 1e verdieping (volgende maand gaat zoonlief het huis uit) en het laten afbreken van de oude baan (ook dat zal nog wel wat traantjes kosten). Deze vorige baan is hier terug te vinden.

De nieuwe baan zal uiteraard ook weer in de wiki komen te staan (link volgt nog) en dit topic zal dan het praat topic blijven.Ofwel: ondanks alle tegenslagen blijven we de hobby beoefenen.
De naam blijft uiteraard Gebrook (versie 3).

De Limburgse aanduiding Gebrook betekent niets anders dan 'het moeras'

Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dag Henk,

 @citaat

Jouw eerste zin stemt mij tot droefenis.
Ik hoop dat je toch nog een goede oplossing vindt om makkelijker op de eerste eteage te komen.

Heb je al eens over een gewone lift gedacht?
Dus trap er uit en een koker die op en neer gaat?

Als een maatwerk-traplift duur wordt is dit mogelijk een goed alternatief.
Ik wwet niet of dat zomaar kan en mag.
In ieder geval iets om eens over na te denken.

(ook) Henk

Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Hoi (ook)Henk,

Daar heb ik wel eens over nagedacht. Echter is er te weinig ruimte om dat goed te realiseren (huis is >100 jaar oud en staat boven op een mijn :?)

Maar ik heb inmiddels geleerd: voor elk probleem is er een oplossing. Zo niet, is er ook geen probleem.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Citaat van: Henk (Kaleb) op donderdag 01 juni 2023, 14:25:44huis is >100 jaar oud en staat boven op een mijn :?
Kijk dan maar uit met hak-/breekwerk voor een lift, voor je het weet ga je niet naar verdieping +1 maar naar -35 :O .
Beetje flauw; tegelijkertijd hoop ik op een goede oplossing zodat je met je treinenhobby bezig kan blijven !
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Hoi Henk, goed dat je toch positief gestemd plannen blijft maken ondanks alle narigheid die je overkomen is.
Hopelijk komt er een goede oplossing voor een begaanbare trap. O:-D
En gelijk heb je, een probleem is ook altijd een tijdelijk iets, er komt een dag dat het probleem er niet meer is.
Suc6 en sterkte de komende tijd en leuk voor zoonlief dat hij ergens een eigen plek krijgt (neem ik aan)
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Citaat van: Henk (Kaleb) op dinsdag 30 mei 2023, 11:34:47De plannen om alles 1 verdieping naar beneden te halen worden steeds concreter.
Hmmm, na (tijdens) covid kreeg ik trombose, daarop artrose, dus ik voel met je mee.
Elke trap vormt een uitdaging, elke keer opnieuw, 6x per dag.
En als de WMO daarvoor geen cent geeft, waarvoor dan wel?

Sterkte.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dag Henk

Citaat van: Henk (Kaleb) op donderdag 01 juni 2023, 14:25:44(huis is >100 jaar oud en staat boven op een mijn :?)

Daar hadden ze toch ook een lift?
Hoe kwamen de mijnwerkers anders zo diep onder de grond?
Niet met een huishoudtrappetje, toch?  :D  :D

(ook) Henk
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Zo. De eerste aanzet voor een nieuwe baan is gemaakt. Beschrijving is te vinden in de wiki (klik hier).
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Hoi Henk dat zijn leuke vooruitzichten gr. Harrie
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Stoer dat je ondanks alles toch de draad weer oppakt!
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Citaat van: Trainhenk op donderdag 01 juni 2023, 12:13:33Heb je al eens over een gewone lift gedacht?
Dus trap er uit en een koker die op en neer gaat?

Een gewone lift heeft altijd één verdieping meer nodig, hetzij beneden in de kelder (hydrauliek) of boven op het dak (hijsinrichting). Dit is om apparatuur en service ruimte te creëeren. Dus zo gemakkelijk kun je een dergelijk apparaat niet in een huis bouwen.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Niet helemaal waar Henk. Je hebt ook liften waarbij de aandrijving in de kooi zelf zit.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Hierbij de baanplannen zoals ze nu getest worden (virtueel) in Koploper m.b.t. de rij mogelijkheden. Verdere uitleg is hier te vinden.

Ik weet dat velen mij zullen verfoeien vanwege de hoeveelheid rails, maar ieder z'n meug denk ik dan :D.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Henk,

Indien gewenst kun je op niveau "baanplanning-boven" meer sporen kwijt als je het baanplan beperkt aanpast.
Zie het baanplan bij post 15 in dit topic: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=91203.msg1503095#msg1503095

Cees
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Zo, dat zijn serieuze plannen! Enne, "hoeveelheid rails" waar dan :-) ?
Gewoon lekker bouwen wat je zelf leuk vindt; je bouwt niet voor een ander!
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dag Henk,

Dat is inderdaad een ongebruikelijk ontwerp maar het is vanzelfsprekend helemaal van jou.
Die groep sporen midden rechts lijken op opstelsporen maar zijn alleen bereikbaar via de draaischijf. Wat is daar de gedachte achter?

Vriendelijke groet, Arie
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dat klopt Arie. Aan de ene kant ben ik daar nog niet helemaal uit. Maar daar worden locs en evt korte goederenwagons weggezet. Reparatiewerkplaats etc.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Persoonlijk denk ik dat hier weinig lol aan te beleven is, een tafel vol rails en geen mooi paradespoor.

Zeker geen ruimte voor scenery.

Allemaal veels te druk. Maar dat is puur mijn idee.

Maar zo als al geschreven is, iedereen doet het op zijn eigen manier en het is in ieder geval weer mooi dat je weer verder kan met de hobby.

Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven, want dat is het belangrijkste. Succes met de bouw.

Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dag Henk,

Een flink baanplan.
En zoals anderen ook al schreven, het is jouw baanplan en als jij er happy mee bent moet je het gewoon doen!
Over smaak valt niet te twisten.

(ook) Henk
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Hoi Henk,

Het wordt een groot parkeerterrein, maar dat is ook de bedoeling? Ik zou een paar stukken wel anders doen, zoals de opstelsporen linksachter in het schaduwstation, beter is het volgens mij om lange opstelsporen te gebruiken en dan 2 treinen achter elkaar te parkeren. Ook opstelsporen via een draaischijf zou ik niet doen, daar is een draaischijf niet voor bedoeld en bovendien duurt het ophalen en wegzetten van een wagon dan irritant lang. En een draaischijf wil ook nog wel eens defect raken.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dank voor de reacties. Het is idd veel rails. Van het station zijn maar 5 sporen zichtbaar (rest is verborgen schaduwstation).

Links zij de 2 sporen zichtbaar en rechts ook met het BW gedeelte. Exacte inrichting van BW ben ik nog niet helemaal uit. 

Helaas is de ruimte maar beperkt en heb ik ervoor gekozen om het stationsgebied leidend te zijn in mijn plan. Je moet ook wat. 
Baanplan is ook al in Koploper aangemaakt om het rijden te kunnen testen. Daarbij zijn trein- en bloklengte correct ingevuld om het zo "realistisch" mogelijk te testen.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Toch weer aan het aanpassen (hoe kan het ook anders). Draaischijf verwijderd, rare kronkel rechts achter eruit gehaald en een paradespoor gepland.
Station komt verhoogd boven de sporen zodat eronder ook opstel mogelijkheden zijn. Ik kijk ernaar uit om ermee te gaan beginnen.

Ja het blijft nog steeds veel rails voor sommige. Maar ik heb dan ook genoeg rollend materieel om het op te stellen.

Het zichtbare gedeelte ziet er nu zo uit:
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dag Henk,

Komt de draaischijf nog terug of laat je hem weg?

(ook) Henk
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Ik denk niet dat die terug komt als ik mijn laatste plan zo bekijk. Die 3 warmwaterketels die ik heb kunnen hier wel mee overweg ;)
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Men blijft bezig met baanplanning als er nog niets gebouwd kan worden. Baanplannen zijn weer (lichtelijk) aangepast. Kijk maar eens op Gebrook versie 3

In de tussentijd ben ik ook bezig samen met een aantal stamtafel leden met een module bak voor de Stichting. Als je maar wat te doen hebt ;)
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
CiteerRechts komt een werkplaats met dieselpomp, kolenkraan en bunker etc

En dat kruiswissel dient dan om daar te geraken? Duidelijk.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Inmiddels verder gesleuteld aan het baanplan. Uiteindelijk heb ik de wens om de Helix in R2/R3 te leggen weten uit te voeren.
Daarbij komt het stijgingspercentage rond de 3% te liggen.

Tevens nog wat kleine dingetjes aangepast boven en onder:

versie 3-7 boven.jpg versie 3-7 onder.jpg
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Nou vind het wel knap hoor, zoveel rails op een plank. Daar kun je heel wat materieel stallen. Meer dan ik ooit zal bezitten. :-)
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Oef, ik vind het toch een tamelijk ingewikkeld railplan voor een schaduwstation. Een hele uitdaging om dat te automatiseren lijkt me...
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
De automatisering maakt het juist makkelijker.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Als het goed is uiteindelijk wel ja.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Citaat van: Hanzi op zaterdag 07 oktober 2023, 19:06:10Oef, ik vind het toch een tamelijk ingewikkeld railplan voor een schaduwstation. Een hele uitdaging om dat te automatiseren lijkt me...
De automatisering zit al helemaal in Koploper. En dat zonder ook maar 1 rails te leggen ;) . Ook al veel test gereden in Koploper en het gaat allemaal goed zover. Zover als mijn ervaring reikt komt het dan op de baan ook allemaal goed.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 07 oktober 2023, 17:47:51Nou vind het wel knap hoor, zoveel rails op een plank. Daar kun je heel wat materieel stallen. Meer dan ik ooit zal bezitten
Dat is idd de bedoeling van het schaduw station: veel weten te stallen op een relatief kleine ruimte. In totaal komen er tussen de 40 en 50 treinen/treinstellen op de baan. Wat ik van sommige hoor is dat nog weinig maar voor mij even genoeg.

Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Citaat van: Henk (Kaleb) op zondag 08 oktober 2023, 15:55:26
Citaat van: Hanzi op zaterdag 07 oktober 2023, 19:06:10Oef, ik vind het toch een tamelijk ingewikkeld railplan voor een schaduwstation. Een hele uitdaging om dat te automatiseren lijkt me...
De automatisering zit al helemaal in Koploper. En dat zonder ook maar 1 rails te leggen ;) . Ook al veel test gereden in Koploper en het gaat allemaal goed zover. Zover als mijn ervaring reikt komt het dan op de baan ook allemaal goed.

Mooi dat de besturngssoftware al werkt; die voorpret heb je in ieder geval al gehad ;) . Succes met bouwen!
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Dag Henk,

Het was fijn je afgelopen zondag in Elsloo weer in levende lijve te hebben gezien.

(ook) Henk
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Ik had vooral vragen, en zoveel waarom?

Maar uiteindelijk bleek een antwoord hier te plaatsen maar mogelijk: Indrukwekkend en kan niet wachten 😛
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Pfffff....... versie 3 gaat het ook niet worden  :(. De kans dat ik nog een trap op en af kan (zonder lift, aangezien die niet vergoed wordt) is zeer klein geworden.

Dit betekend dus terug naar de tekentafel (anyrail) en noodgedwongen de beperkte ruimte op de begane grond maximaal te gaan benutten.
Tot afschuw van een aantal zal er veel (opstel)rails komen met een "groot" station. Op- en afgang middels 2 klimspiralen naar 2 niveaus schaduwstation.
Gelukkig is er veel hulp geboden.

Maar ondanks de rolstoel blijft de hobby kriebelen. Wordt vervolgd (met versie 4)........
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Zit ook niet mee, hopelijk krijg je versie 4 zoals je het wilt.

Succes.
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Gebrooker Baan (baanbouw in wiki)
Citaat van: Henk (Kaleb) op vrijdag 15 maart 2024, 16:42:43De kans dat ik nog een trap op en af kan (zonder lift, aangezien die niet vergoed wordt) is zeer klein geworden.

Vervelend om te horen Henk! Je had zo'n mooie ruimte voor ogen boven  :(