Mooi bedacht maar helaas dacht Koploper er anders over. Er reden geen treinen mee automatisch of met bestemming.
Inmiddels is alles in koploper "omgebouwd" met speciale acties op basis van een bezetmelder zodat indien actief treinen niet van blok 200 naar blok 300 mogen rijden maar altijd via het extra schaduwstation gaan. Zo waren er 4 blokken ingedeeld dus dat was een paar dagen omsleutelen in Koploper. Maar het is gelukt en alles rijdt weer.
Tevens zijn in de afgelopen weken alle hand-uitrij-wissels vervangen door elektrische wissels. Het gebeurde wel eens dat een trein (met name delta decoders) te hard door de lichtsluis reden en zodoende in de wisselstraat terecht kwamen. Op zich met Koploper geen probleem want de trein moet nog achteruitrijden om de lichtsluis vrij te maken (dynamische bloklengte). Echter staan dan met HM wissels deze nog wel eens fout. Ook deze issues zijn nu opgelost en werkt nu naar behoren.
Wel moet er weer eens goed worden schoongemaakt en de snelheid in het schaduwstation is ook teruggezet naar 50 km/h (ziet er veel beter uit).
Volgende stap is de tijdelijke keerlus eruit halen en deze doortrekken naar de linkerkant van de kamer zodat de 2 achterste sporen op het bovenste niveau komen te liggen. Met het nieuwe tijdelijk keerlusje gaan we verder testen deze zomer. Hopelijk kunnen we dan in het najaar gaan beginnen aan het hoofdstation van Gebrook.
En een beetje aan het testen geweest met grindlading: