Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 16 maart 2023, 17:00:23Citaat van: flyerman op maandag 13 maart 2023, 23:42:33blijft staan en de wielen draaien vrolijk rond.
Daaruit kun je het volgende afleiden:
Dat leid ik er niet uit af want met die powerpack erin draaien de wielen als de condensator vol is 15 sec, zelfs op de vloer.
Hij blijft dus wel degelijk ergens hangen: op wat voor wissel (C-rails? Nummer?),
en in welke richting rijdend (van tong naar afbuigend spoor?)
en met of zonder een wagon (ervoor of erachter).
Zijn er te ver uitstekende puko's op het wissel?
Zitten alle raillassen correct op hun plek?
Lopen de wielen op tegen een strijkregel?
Er staan bij y2b films van Roco sikjes nieuwe stijl die op 2-rail correct wissels passeren in alle richtingen,
hooguit waggelen ze soms wat (bijvoorbeeld van Ben). Wat zou er op 3-rail anders kunnen zijn?
Ik neem aan dat het gaat om een Roco AC-model en niet om een omgebouwd DC-model?
De
Roco-sleper onder een AC-versie is van het nieuwere type dat links en rechts een zwart stripje heeft waardoor kortsluiting op wissels is geminimaliseerd.
Deze sleper is mogelijk iets breder, maar dat kan op zich amper reden zijn om vast te lopen.
De wielafstand kan vasthaken wel veroorzaken (met name in een strijkregel of radlenker in de afslaande boog),
maar het is
bij een AC-model onwaarschijnlijk dat de afstand verkeerd is.
Volgens draadjes bij de buren is het grote ontwerp verschil met oudere sik's de beperking tot 1 aangedreven as en 1 asb.
Dat zou de sik misschien erg gevoelig maken voor stroomloze stukjes spoorstaaf bij wisselpassages, maar op films zie je dat niet gebeuren.
Dus het moet iets zijn met die ene wissel (het overkomt je op maar 1 wissel?)