Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023

Gestart door DB69 woensdag 30 november 2022, 16:26:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Mooi Dirk,

Bij mij werd bovenop de € 60 voor adressering naar huis € 9,90 in rekening gebracht.
Toen begon het hoofd tegen te werken, heb de bestelling maar weggedrukt, past niet in het tijdperk 😅

Vrgr,
Wilko
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: trein-ice3 op vrijdag 10 maart 2023, 17:16:07Even bijwerken: Prijs Märklin X Vincent Van Gogh Messagewagens. # 58935 spoor I € 399,00, spoor Z # 82931 € 55,00 Beide wagens zijn uitverkocht.
Spoor H0 # 48085 € 60,00 en daarvan heb ik er 2 gekocht, op dit moment (10-03-2023, 17.17 uur zijn ze nog te koop, de mijne heb ik direct om 16.00 uur gekocht).
Je moest wel twee keer bestellen, meerdere tegelijk kopen ging niet, gaat opkopen en aldus speculatie van handelaren tegen vermoed ik. Nu maar afwachten wanneer ik ze het het Postfiliaal kan ophalen.
Dirk :-{)

Toevoeging Edit: 17.24 uur kreeg ik dit: 'Deine Bestellung wurde storniert'. Zonder enige vermelding van reden is de bestelling is gestorneerd. Nou ja zeg!


Ik neem aan dat het om de 2e bestelling gaat? Je eerste bestelling is niet geannuleerd of die ook?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Zo gek is het niet, staat ook in de voorwaarden...
Citaat van: https://www.maerklin-messagewagons.com/policies/terms-of-service(2) Our Special Editions are only produced in small numbers. Therefore, the sale of our Special Editions is limited to one piece per type per customer. We reserve the right not to execute multiple orders; any payments made will then be refunded immediately.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Had het artikel in mijn winkel mandje, maar had mijn cr kaart niet bij, kom ik thuis (1 uurtje later)wil afrekenen, artikel uitverkocht..   terwijl het in mijn mandje zat en alle gegevens al waren ingevoerd
tja jammer dan , volgende keer beter  B)
Waarom geen iDeal??

Voelde me wel belazerd eigenlijk......
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat
iDeal is een samenwerkingsverband van een aantal Nederlandse banken om online aankopen direct van je bankrekening mogelijk te maken. Het bestaat alleen in Nederland. Er zijn wel Europese web-winkels buiten NL die het aanbieden, maar dat is om de Nederlandse klanten van dienst te zijn.

https://nl.quora.com/In-welke-landen-wordt-iDeal-gebruikt#:~:text=iDeal%20is%20een%20samenwerkingsverband%20van,klanten%20van%20dienst%20te%20zijn.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
De eerste bestelling: Vielen Dank für deinen Einkauf! Hallo Dirk! Wir bereiten deine Bestellung gerade für den Versand vor. Wir benachrichtigen dich, sobald die Bestellung verschickt wurde.
De eerste aankoop werd dus bevestigd en voorbereid voor verzending en je krijgt bericht als het verzonden wordt. Ik denk probeer het nog een keer niet wetende dat naar achteraf blijkt je maar een wagen per klant kan bestellen. En ja weer dezelfde bevestiging e-mail. Ik blij met twee wagens.
Even later PayPal met een serie berichten. Geld is overgemaakt etc. menigeen kent dat wel. Maar ook twee minuten later: Gebr. Märklin & Cie. GmbH heeft € 60,00 EUR terugbetaald voor uw aankoop op 10 maart 2023. En even later hetzelfde bericht nog een keer. Ergo @marcel zijn vraag: ik heb blijkbaar geen enkele wagen gekocht. Gelijk een reactie ingediend bij service at maerklin point de. Nog geen reactie terug.
@Wilko: De wagen past ook niet bij mij in het tijdperk al hoewel ik met alles door elkaar ga rijden.
Als ze nu op de website van de wagen duidelijker vermelden wat Looney Tunes kopieerde uit de verkoopvoorwaarden en geen aantal te kopen stuks teller op de bestelpagina hadden gezet dan had ik geen tweede poging ondernomen. Het lijkt erop dat ik gestraft wordt met nul wagens omdat ik een tweede aankooppoging heb gewaagd.
Komt om 19.45 uur een e-mail met AUSVERKAUFT. Wegens grote belangstelling is de wagen in korte tijd uitverkocht. De kans dat ik dan nog een wagen krijg via servicedienst lijkt mij klein.
We zullen zien, Dirk.
   
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Helaas pindakaas dus. Je kent het gezegde "Wie het onderste uit de kan wil......"

Neem ook maar aan dat je bij de bestelling moet bevestigen (vinkje) de verkoopvoorwaarden gelezen te hebben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 11 maart 2023, 02:44:48Helaas pindakaas dus. Je kent het gezegde "Wie het onderste uit de kan wil......"

Neem ook maar aan dat je bij de bestelling moet bevestigen (vinkje) de verkoopvoorwaarden gelezen te hebben.

Onderste uit de kan is jouw kwalificatie, je kan het ook enthousiasme noemen. Het is gewoon heel erg jammer dat Dirk vermoedelijk dit unieke wagonnetje mis gaat lopen. Voor een bedrijf is het heel bewerkelijk om een geautomatiseerde order aan te passen. Dat levert vaak elders in het proces een hoop gedoe op. Vaak is de weg van de minste weerstand dan de order in zijn geheel annuleren.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ik druk Die Daumen Dirk.

Vrgr,
Wilko
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: bellejt op vrijdag 24 februari 2023, 18:09:31even de S3/6 voor de hornby harry potter rijtuigen gezet en van grootte is er weinig verschil te merken.
Waren dat originele Hornby rijtuigen? Of de afgeleide versie(s) van Märklin?
Welke schaal is die Harry Potter trein dan vlgs Märklin ? Als ik bij Märklin 29550 kijk, zie ik 1/87 H0 staan
Die 29550 HP trein heb ik ook, zoek nog steeds een betaalbare uitbreidingsset.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: bellejt op vrijdag 24 februari 2023, 18:09:31even de S3/6 voor de hornby harry potter rijtuigen gezet en van grootte is er weinig verschil te merken.
Waren dat originele Hornby rijtuigen? Of de afgeleide versie(s) van Märklin?
Welke schaal is die Harry Potter trein dan vlgs Märklin ? Als ik bij 29550kijk, zie ik 1/87 H0 staan
Die 29550 HP trein heb ik ook, zoek nog steeds een betaalbare 41551 uitbreidingsset.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
de hornby was 1/76.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
heeft er iemand een plaatje waar het verschil te zien is tussen een 1:76(alle merken) en een 1:87 rijtuig  van de Harry Potter rijtuigen van Märklin ?

tot nu toe denk ik dat de M* HP trein 1:87 is.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
als je frans kan en niet verder zoekt op google geef ik wel de link : https://forum.3rails.fr/t/echelle-des-voitures-harry-potter/4647/4
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Barry1972 op vrijdag 10 maart 2023, 20:51:01Had het artikel in mijn winkel mandje, maar had mijn cr kaart niet bij, kom ik thuis (1 uurtje later)wil afrekenen, artikel uitverkocht..   terwijl het in mijn mandje zat en alle gegevens al waren ingevoerd
tja jammer dan , volgende keer beter  B)
Waarom geen iDeal??

Voelde me wel belazerd eigenlijk......

Tja, bij volgens mij alle webwinkels is het in een mandje stoppen van een artikel nog geen koop. Dus als het ondertussen uitverkocht raakt dan heb je logischerwijs pech.

Dat bij een ander forumlid twee orders achteraf geannuleerd worden vind ik kwalijker. Ook al mag het volgens de algemene voorwaarden vind ik het vreemd dat er blijkbaar teveel wagons afgerekend konden worden. Je kan het systeem toch zo inrichten dat na een x aantal keer afrekenen het maximum bereikt is en vervolgens er niet meer afgerekend kan worden??

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
 @citaat
Ik klik op betalen, en bevestig daarmee mijn aankoop.
Vervolgens zie ik de betaal optie, ik heb geen afterpay of Apple Pay
Dat ik dan niet direct mijn creditcard ter beschikking heb doet niet ter sprake lijkt mij.
Geef dan de optie betaal via overschrijving als iDeal niet beschikbaar is.

Ik was ook niet op de hoogte van zo een beperkt aantal wagons, bewust schaarste kweken? Waarom?
Het is een Standaard wagentje druk er dan meer, wat maakt het uit?
Het is geen echte van Gogh, ze willen toch een statement maken/uitbrengen met deze serie? nou doe dat dan met zo veel mogelijk wagons als je kunt ???

Ik voel me echt nog steeds (meer) belazerd. Met deze actie Jammer dit !
Het was voor mij geen must have, maar voor wie dat misschien wel zo is vind ik de handelswijze echt niet fijn...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ik ken het concept "messagewagen" niet maar het komt op mij over dat ze er bewust weinig uitbrengen om het exclusief te houden. Volgens mij iets wat Märklin vaker doet...

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Wat de tekst zegt, het uitbrengen/delen van een boodschap/ tekst..

Over bestellen betalen,

https://www.maerklin-messagewagons.com/pages/customer-information


Ik ga hier verder maar over stoppen, mijn message is wel duidelijk.
Het gaat om poen, niet om de boodschap..

Denk dat degene die toestemming gaf voor wagon 1  nu wel al spijt heeft..........

Keith Haring foundation,    Art is for everybody.


( Marklin had op de andere kant kunnen zetten, met een creditcard 💳 bij de hand)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: Barry1972 op maandag 13 maart 2023, 23:03:28Ik klik op betalen, en bevestig daarmee mijn aankoop.
Bijna. Pas na het betalen heb jij de verkoop bevestigd.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Onlangs de Märklin 47916 besteld, dit is een uitgave van EuroTrain.
Deze zijn, voor zover ik weet, alleen in Duitsland te koop. In Belgie in ieder geval niet.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Ik heb er zelf twee besteld bij mijn"hofleverancier" een tijdje geleden. Zullen wel een keer komen  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Spoileralert  :D

Was een beetje rond aan het surfen op Instagram en kwam dit plaatje tegen, dacht waarom niet delen hier op het forum!
Op het eerste oog ziet het er gelikt uit.




Groet,

Rob
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Dit is duidelijk een proefmodel, kijk maar naar de witte baan, dat is een sticker die op diverse plaatsen beschadigd is.
Er zijn hier al meer foto's van dit model te vinden.

Maar het wordt uiteindelijk vast een gelikt model!

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Beste medeforumers, ik heb een bevestiging dat ik het Van Gogh wagentje krijg, kreeg ik eerder deze week een bericht van het servicecenter dat de wagen toch aan mij werd zeg maar gegund, vandaag de rekening ontvangen en het volgende bericht dat de wagen is verzonden.
Sehr geehrter Kunde,
Ihre Bestellung wurde von unserem Logistikzentrum versandt.
Bestellnummer: 41382545678813 vom 21.03.2023 (NB opvallend want deze datum ligt dus ver na sluitingstijd van de verkoop)
Anlieferadresse Dirk D...etc. ...
Even later een bericht van DPD dat de wagen over twee dagen aankomt: Guten Tag, Herr Davids,
Ihre Sendung stellen wir in 1-2 Werktagen zu.
Ik ben toch niet de enige op 3railforum die deze wagen heeft gekocht???
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Top! Ik gok erop dat een aantal niet werd verzonden omdat deze niet tijdig zijn betaald zodat ze deze alsnog konden "gunnen" aan klanten die deze onbedoeld misliepen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Nou, op naar de volgende dan maar weer  :)  :thumbup:
Ik zet mijn timer weer aan, oh ja en niet te vergeten een mail sturen naar marklin, kom op met iDeal a.u.b.  :)  :)

Misschien wil ik de volgende trouwens wel niet, probleem opgelost  B)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Komende woensdag (10 mei) om 13.00 uur worden de zomernieuwigheden bekend gemaakt. De eerste items:

39334 - BLS Re 475 Vectron
39904 - BR 294 (Store)
43523 - Rijtuigset NMBS EC90 Vauban
43524 - Rijtuig NMBS EC90 Vauban
43525 - Rijtuig NMBS Eurofima
47584 - Containerwagen Lgs 580 (Store)

Al bekend:
36648 - BR 185.2 Günni (Insider)
37424 - NS ICM-1 KLM
39968 - Class A3 Flying Scotsman

Hierbij alvast de link naar de database: KLIK.

Sommerneuheiten 2023.jpg 


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023 (ZOMERNIEUWS)
De zomernieuws-brochure: KLIK.

Video:



M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Bedankt voor het plaatsen Maikel  :thumbup: :thumbup:

Er zit wel iets voor mij tussen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Extra info bij de zomernieuwigheden:

Märklin heeft onder artikelnummer 60996 nu ook een mSD-sounddecoder voor Plux22-aansluitingen aangekondigd: KLIK.

De KLM Koploper (37424) zal, in tegenstelling tot wat er in de brochure staat, ook uitgebreide omroepberichten krijgen voor het traject Leeuwarden - Amsterdam - Schiphol - Hoofddorp.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Märklin heeft een nieuwe foto gepubliceerd van de KLM Koploper (art. 37424). Het treinstel zal naar verwachting worden uitgeleverd in het 3e kwartaal van dit jaar:

KLM Koploper.jpg


De zomernieuwigheden art. 48190 en 48191 worden trouwens geproduceerd in coöperatie met Piko.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Een Z-schaal nieuwtje voor Nederland. Dat is vrij uniek volgens mij?!

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Klopt Koen: vorig jaar wel een Vectron met NL-thema die wel regelmatig in NL komt, dan was er nog de ICE met NS-vishaken, jaren geleden al weer, en ik dacht ooit zelflossers, maar dat zou ik op moeten zoeken.

Over de railbouwset: is de loc, een V36 toch, correct of is dit fantasie?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Er zijn 11 uitgeleverde Nederlandse modellen in schaal Z

De Railbouw loc heeft bestaan, zie: http://www.industriespoor.nl/Railbouw.htm

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023 (2e Insider-model)
Insidermodel 2

Märklin heeft vandaag het tweede Insider-model voor 2023 aangekondigd. Het betreft de volledig nieuw ontwikkelde BR 181.2 met bijpassende rijtuigen van de Fern Express FD 264 "Mozart".

Insider 2-2023.jpg

Video:



Meer informatie: KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Citaat van: KNed op woensdag 17 mei 2023, 12:35:55Er zijn 11 uitgeleverde Nederlandse modellen in schaal Z

De Railbouw loc heeft bestaan, zie: http://www.industriespoor.nl/Railbouw.htm

Koen

Het Duitse online magazine Trainini kan de loc in de set Leerdam Railbouw niet plaatsen en refereert aan een Hippel, wat het dus duidelijk niet is!
Maar Märklin was beter op de hoogte.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Dat magazine ken ik niet, misschien kan iemand ze een tip geven  :)

Koen
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Heb idd een mailtje naar de redactie gestuurd Koen. ;)
En hier Offtopic, het magazine is te vinden op www.trainini.de
Niet helemaal Offtopic want alle Z-nieuwtjes worden daar op grondige Duitse wijze behandeld
waarbij men kritiek niet schuwt.
Doorgaans is men goed geinformeerd zo wordt er een set "Zilvervisjes" met stuurstandrijtuig uitgebreid besproken in
de uitgave van mei.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023

Leuke set! Misschien een beetje een rommeltje met al die verschillende wagons, maar toch erg leuk bij elkaar.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
@citaat ja zeker, en wij altijd maar ons best doen om "nette stammetjes" van min of meer hetzelfde type rijtuigen samen te stellen >:-D .
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
NS Dubbeldeks-stuurstandrijtuig 2e klas (43579) en Dubbeldeksrijtuig 2e klas (43578) zijn leverbaar! Gek genoeg moeten we nog wachten op Dubbeldeksrijtuig 1e/2e klas (43577) en de 1700 loc (39720) om de set compleet te maken.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
@citaat
Dat gebeurd wel vaker, voordeel zou kunnen zijn dan mensen de set gespreid kunnen aanschaffen?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
@citaat  @citaat Als het goed is hoeft dat wachten tot de set compleet is niet heel lang te duren. De levertijden zijn ook nog kort.

[edit]Zie nu net dat de 39720 naar augustus is gegaan.[/edit]
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
De Insider wagons 2023 worden momenteel uitgeleverd. Heb de mijne vanmiddag opgehaald in de Store. Zie: Klik

Groet, Paul
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Uitlevering van de nieuwe 39720 Märklin Elektrische locomotief serie 1700 is begonnen. Iemand hem al gezien in de winkels?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
eerste foto van de 1707, staat op www.haertle.de, bewonder hem zelf maar, maar er zijn al weer blunders gemaakt, zoals de nummer op de verkeerde plaats, verkeerde kleur onderstel, jemig he, wat zijn ze in Meppel aan het doen, potje pokeren ofzo, waar is de controlle van de importeur gebleven?

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
@citaat

Wat is er mis met de draaistellen? Die waren in 1992 nog lichtgrijs en zijn pas later donkergrijs geschilderd. Foto van NS 1707 met DDM-stam 7310 in 1992 (bron Märklin YouTube):

NS 1707 in 1992.jpg

Foto van draaistel 1600/1700 in aflevertoestand (bron Rail Magazine):

Draaistel 1600-1700 (Rail Magazine).jpg


Märklin heeft trouwens ook de panto's volledig nieuw ontwikkeld.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
 @citaat

Ah jammer, ik vond het net wat rustig geworden bij de buren.

Groet, Anne W
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Het NS logo zit volgens mij ook te hoog op de bovenstaande foto's van Maikel??

 8)  :P  >:-D  :D  :D  :D

Ja geintje
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2023
Op de Facebook pagina van ModeltreinCentrum Amersfoort staan hele duidelijke foto's van de 1707. Zie het bericht van gisteren daar.
https://www.facebook.com/ModeltreinCentrum

Ik vind die lichte draaistellen erg lelijk. Het kan best zijn dat het er in aflevertoestand zo uit zag maar na 1 rit zijn die draaistellen natuurlijk vies.
Eerdere modellen van de 1600/1700/1800 van Märklin en andere fabrikanten hebben dat nooit gehad. Ik snap niet dat ze dit nu ineens doen?

Koen