Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Spotfoto's van Herman05

Gestart door Herman05 zaterdag 29 april 2017, 10:10:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Het was weer genieten Herman  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Hele mooie foto's weer. Dank je.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2009

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Zou de machinist van die SGM nog naar buiten kunnen kijken met zijn vuile raampjes en zijn zonneschermpje zo laag?
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
@citaat Ja, nu je dat zo zegt, het is wel een heel klein spleetje waar hij doorheen moet kijken. :) Anderzijds stond de zon ook erg laag en helpt de ATB natuurlijk ook een klein beetje om veilig van A naar B te komen.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
geleidehond bij :)
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: corne_mo op zondag 13 december 2020, 09:25:02
Zou de machinist van die SGM nog naar buiten kunnen kijken met zijn vuile raampjes en zijn zonneschermpje zo laag?

Dit soort veiligheidseisen wordt middels toelating vast en zeker naar gekeken.
Als ik op de bus rijdt en in de zomer vroeg in de ochtend (rond 07.00) richting het oosten ga dan komt de zon onder de laagste stand van het zonnescherm door, vraagt dan om een goede zonnebril! Lager is door RDW in samenwerking met de EU toelating vanwege de veiligheid niet toegestaan!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Meldingen voor eerdere overbrengingsritten kwamen te laat of ik was aan het werk. Op 24 december 2020 kon echter alsnog een transport vastgelegd worden. Om 12.11 uur komt de 1830 met in opzending de 6702 van Rail Force One (RFO) door een bewolkte Eempolder gereden met aan de haak 4 DM'90 treinstellen. Het betreft stellen 3437, 3407, 3415 en 3425.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag nog even langs het spoor gaan staan op het moment dat de zon begon te schijnen. Soms moet je daarmee geluk hebben. :) Na niet al te lang wachten kwam een fraaie RFO 1828 met ketelwagens voor stookolie door de Eempolder gereden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen zaterdag was een icng transport naar Amsterdam flink vertraagd waardoor deze in het midden van het land niet meer te fotograferen was. Op zondag ging echter ook weer een al eerder geleverde icng terug naar de fabriek in afgebouwd te worden aan de binnenzijde. Een goede reden dus om de trein op te wachten. Dit maal werd gekozen om in Barneveld een foto te schieten.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Fraaie plaat weer, Herman  ;)

En nog bedankt voor al het gedane forumwerk  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vanochtend nog even op pad geweest om een overbrenging van twee rijtuigen vanuit het Spoorwegmuseum naar de VSM en ZLSM te fotograferen. Om 11.26 uur komt de trein door de afgraving in Assel gereden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Weer een beauty, Herman! Bedankt voor het plaatsen.  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie plaat Herman, dat was denk ik wel even de kou trotseren om deze foto te maken.
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto Herman! Dank voor het plaatsen. Mvg, Marc
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: marcel op vrijdag 15 januari 2021, 19:49:54
Mooie plaat Herman, dat was denk ik wel even de kou trotseren om deze foto te maken.
Nou het was vooral een uitdaging om een tweejarige 1 kilometer te laten lopen naar deze plek en weer terug naar de auto te laten lopen.  :)

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
De afgelopen maanden ben ik bezig geweest om het fotoalbum op mijn website verder uit te breiden met foto's die ik een aantal jaar geleden heb gemaakt. Nu zet ik deze foto's niet in dit topic neer gezien ik in dit topic vooral de actuele foto's wil tonen. Dit ook om te zorgen dat de kwaliteit van de foto's enigzins constant is. (Sommige oudere foto's zijn dramatisch met de kennis van nu....)

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om een verslag uit te werken van een tour die ik eind 2015 door Nederland heb gemaakt toen het Plan V materieel bijna voor het laatst regulier werd ingezet. Naast het tekstuele verslag mogen natuurlijk ook niet paar foto's ontbreken. Dit zijn voornamelijk allemaal foto's die vanaf een perron zijn geschoten. Ondanks dat wil ik toch een aantal foto's hier met jullie delen.

Een plan V op station Sittard; klaar voor vertrek naar Maastricht Randwyck.


Op station Tilburg Universiteit is er een mogelijkheid de Plan V vanaf de voorkant te fotograferen.


En tot slot nog een Plan V die op het punt staat te vertrekken.


Ik hoop in de loop van dit jaar ook voldoende inspiratie te hebben om (met terugwerkende kracht) een verslag op te stellen van een aantal reizen naar Oost-Europa. Mocht ik zover zijn dan zal ik hiervan ook een aantal foto's delen.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vanmiddag kwam wederom een ICNG transport aan in Nederland. De tractie werd weer geleverd door RXP. Door een bewolkt Harselaar komt de trein na lang wachten eindelijk aangereden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Toch leuk om te zien hoe veel kleiner dat Engelse profiel echt is. De overgangswagens zijn toegelaten voor de Kanaaltunnel en verder dienst op het Britse eiland.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Weer een hele mooie Herman! Bedankt voor het plaatsen.  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Beste 3railers,

Gezien het mooie weer vanochtend even op pad geweest en langs de Betuweroute gestaan. Uiteraard heeft dat ook weer een paar leuke plaatjes opgeleverd.

Te beginnen met een standaard kolentrein van DB Cargo, maar dan wel net tijdens de zonsopgang. :)


Gevolgd door een fraaie dieseltrax van RheinCargo:


Naast de kolentreinen, zijn ook de ertstreinen vaak te zien op de Betuweroute:


En tot slot weer een kolentrein, ditmaal van Captrain:


Citaat van: Laurent op zaterdag 30 januari 2021, 22:39:03
Toch leuk om te zien hoe veel kleiner dat Engelse profiel echt is. De overgangswagens zijn toegelaten voor de Kanaaltunnel en verder dienst op het Britse eiland.
Ah, dat wist ik niet. Maar nu je het zo zegt, zie je inderdaad dat die koppelwagens een stuk smaller zijn. Thanks voor de info!

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag weer even langs de Betuweroute gestaan. Het aanbod viel erg tegen en op onderstaande foto na was het niet veel bijzonders.

RTB cargo 186 426


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hallo Herman,

Hebben nog veel last van de sneeuw van afgelopen week. Alles loopt achter 😵.
Komt wel weer goed komende tijd :).
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Marcel,
Had gehoopt dat er gewoon wat meer reed. Maar volgende keer weer beter en in ieder geval een stuk minder koud.  :|

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Aankomend weekend BR er weer uit van / naar Emmerich. Dus dan er niet gaan staan hè 😜😜😜😜😜
Re: Spotfoto's van Herman05
Hele mooie plaatjes weer! Dank je.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vanmiddag even langs de Betuweroute gestaan. Het was erg rustig maar desondanks toch nog twee leuke plaatjes en een bonusplaatje. (omdat ik deze loc nog niet eerder had gefotografeerd.)

We beginnen met een fraaie GTS shuttle welke gereden wordt door SBB Cargo


De tweede trein was een cargo van Captrain.


En de PB01 als bonus.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag weer langs de Betuweroute gestaan om wat cargo's te fotograferen. Het aanbod viel erg tegen maar desondanks wel paar leuke plaatjes kunnen maken. Eerste paar foto's heb ik al verwerkt, andere foto's komen morgen of overmorgen wel. :)

We beginnen met een Captrain kolentrein.


En voor de verandering een kolentrein van DB Cargo maar ditmaal met één zwarte 189.


En de fraaiste trein deze dag was zonder meer een bonte trein welke gereden werd door DB Cargo.


Wordt vervolgd!

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Bedankt weer voor het delen Herman  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hi Herman,

Ze zijn weer interessant en ik zie dat je daar rustig op een bankje kan zitten te wachten  ;)

groet
Harald
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Dat kan daar wel, maar dan is het fotopunt niet zo mooi als nu, op de brug.

Mooie foto's, ik was daar woensdagmiddag nog even, viel bijna in slaap.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: Haradigi op donderdag 04 maart 2021, 10:56:47
Ze zijn weer interessant en ik zie dat je daar rustig op een bankje kan zitten te wachten  ;)
Dat was inderdaad wel lekker. Maar normaliter heb ik een klapstoeltje bij me als ik een dagje weg ben zodat ik ook altijd verzekerd ben van een zitplaats. :)

Citaat van: Schienenbus2012 op vrijdag 05 maart 2021, 19:27:27
Mooie foto's, ik was daar woensdagmiddag nog even, viel bijna in slaap.
Ik was er ook woensdagmiddag en viel inderdaad bijna in slaap. Was verschrikkelijk, maar desondanks bijgaand toch maar de volgende en laatste foto's.

Te beginnen met een goederentrein van Lineas met aan de haak wat ketel en containerwagens.


Een van de weinig locomotieven die in de zon langs komt op 3 maart is deze trein van DB Cargo.


's Ochtends waren deze locomotieven naar Duitsland gegaan en 's middags konden ze weer op de foto worden gezet.


Dit keer was de zon wel weer lekker aan het schijnen, maar was de trein achter de locomotief niet beladen.  :(


Tot slot wordt weer terug gereden richting Valburg in de hoop nog een fraaie avondfoto te schieten, maar helaas was de zon alweer achter de wolken.


Tot zover de terugkoppeling van mijn spotdagje langs de Betuweroute van afgelopen woensdag.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Ik zie een bekende auto bij het hek.  :D

Het is een mooi stukje om te spotten.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag werden 3 rijtuigen vanuit het Spoorwegmuseum getransporteerd naar Bad Bentheim. In Terschuur werd deze trein opgewacht.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2008

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Balen, ik had deze rijtuigen graag eens van binnen bekeken, vooral die Rheingold rijtuigen. Maar juist toen ik naar het Spoorwegmuseum wilde gaan, gooide de lockdown roet in het eten.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
@citaat Dat kan ik mij goed voorstellen. Zelf ben ik nog wel in de zomer naar het spoorwegmuseum geweest en ik vond het een erg leuke en informatieve tentoonstelling. Wat mij betreft mag het spoorwegmuseum vaker van dit soort exposities samenstellen in plaats van iedere keer het eigen materieel te tonen. Het is jammer dat vanwege corona het museum alweer enkele maanden dicht is zodat niet iedereen de expositie heeft kunnen bezoeken. Eerder zijn natuurlijk al de rijtuigen van de VSM en ZLSM terug gebracht en nu dus ook de Duitse rijtuigen. Blijven enkel nog de Belgische rijtuigen over als ik het goed heb, maar ik verwacht dat die ook komende weken worden terug gestuurd.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Ik schreef het op beneluxspoor al, deze stond op mijn lijstje. Helaas, helaas, het is er niet van gekomen.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag nog even heel kort langs het spoor gestaan voor het fotograferen van de nieuwe NSi Vectron. En gezien daarna niet lang gewacht hoefde te worden op de Volvotrein, ook deze maar direct gefotografeerd.

193 766 - Harselaar


186 452 - Harselaar


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie spotplek (en mooie foto's)
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Gisteren ben ik nog even kort op pad geweest om een fraaie keteltrein van RFO op de gevoelige plaat vast te leggen in Gietjesdorp. De tractie (dubbeltractie!) wordt geleverd door de 1837 en 1830.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen woensdag ben ik weer een dagje op stap geweest. Dit maal was het de bedoeling om in de Rotterdamse haven een aantal foto's te maken. En dat is zeker gelukt.

Te beginnen met een fraaie boxXpress containertrein.


Gevolgd door een keteltrein met de 6400 in dubbeltractie.


Uiteraard mocht ook een fraaie SBB Cargo Vectron niet ontbreken. Dit keer met een nagenoeg met P&O gevulde containertrein.


DB Cargo heeft een tekort aan Br189 locomotieven. Vandaar dat er een paar extra worden gehuurd. Dat levert soms leuke combinaties op zoals deze DB Cargo + SBB Cargo combinatie.


Technisch niet de beste foto maar wel een fraaie loc. De 189 213 van RFO.


Persoonlijk vond ik de IRP Ethanol trein het hoogtepunt van de dag. Fraaie lok en wagens en mooie lucht.


Andere ook fraaie trein was deze lege kolentrein uit Tsjechië, getrokken door een in Angel Trains kleurstelling locomotief gehuurd door RFO.


Ook de fraaie grijs-zwarte G2000 van RFO kwam met de Cabootershuttle nog voorbij.


En tot slot nog een fraaie V100 in RRF uitvoering met aan de haak een matig beladen containertrein.


Dat waren weer de highlights voor vandaag!

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Ze zijn weer top Herman :thumbup: :thumbup:

Denk voor het delen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's weer hoor
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
TOP highlights weer, Herman! Bedankt voor het plaatsen!
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Leuke foto's Herman.

De 189 met SBB Logo's is ingeleverd door SBB Cargo International. Het lokkentekort van DB is niet zo zeer echt een lokkentekort. Men heeft met de toelating van de Vectron in België de TRAXX ingeleverd en die ingewisseld voor de in de lease goedkoper zijnde 189's. En de RFO 186 rijdt in Angeltrains kleurstelling. Akiem kleurstelling is 100% grijs of grijs met een paar rode vlekken, zoals hier te zien.

In Duitsland worden de Vectrons van Boxxpress al Boxxtron genoemd. >:-D
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's, met statief?
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
@Hans, Vincent en Peter, Dank voor de complimenten.

Citaat van: Laurent op dinsdag 27 april 2021, 15:19:40
En de RFO 186 rijdt in Angeltrains kleurstelling. Akiem kleurstelling is 100% grijs of grijs met een paar rode vlekken, zoals hier te zien.
Je hebt gelijk. Ik heb twee leasemaatschappijen door elkaar gehaald. Pas het nog even aan in mijn post.

Citaat van: Sanderz28 op dinsdag 27 april 2021, 19:06:03
Mooie foto's, met statief?
Hoi Sander, nee ik fotografeer niet met statief. Wel haal ik de foto's nog door het fotobewerkingsprogramma van Nikon om soms de foto's wat lichter te maken of recht te zetten.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag ben ik nog even op Sharky jacht gegaan, maar helaas werd deze locomotief in Amersfoort afgekoppeld en werd de tractie overgenomen door de 1828.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vanavond nog even op pad geweest om de Volvotrein de fotograferen met als tractie de regenboog locomotief van Railpool.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag ben ik weer even op pad geweest om de Nightjet te fotograferen. De foto van de (volle) rit naar Amsterdam was helaas mislukt, maar de revanche voor de terugrit is wel geslaagd. Iets over acht uur in de avond komt de Nightjet door Vechten gereden.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Vanmiddag kwam een bijzonder fraaie biodieseltrein langs Houten gereden. Besloten werd om naar Culemborg te rijden en de trein aldaar bij de Kuilenburgse Spoorbrug op te wachten. Na een half uurtje wachten kwam de grijze 1829 met in opzending de 1837, 1830 en 186 210 van RFO om 16.41 uur in een oer-Hollands landschap langs gereden.



Groeten,
Herman