Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Spotfoto's van Herman05

Gestart door Herman05 zaterdag 29 april 2017, 10:10:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Spotfoto's van Herman05
Collega modelspoorders,

Regelmatig probeer ik, zeker in de zomermaanden, op pad te gaan om langs het spoor goederentreinen te fotograferen en af en toe een reizigerstrein. Op zo'n dag geniet ik van het weer en zie wel wat er die dag op het gekozen traject langskomt. Soms valt het mee, soms valt het wat tegen, maar meestal hou je aan een dag treinspotten best nog wel wat aardige plaatjes over. Normaal gesproken deed ik niet zoveel met deze foto's en plaatste zo nu en dan een foto op Facebook of hier op het 3railforum. Het niet delen van de gemaakte fraaie foto's is natuurlijk zonde omdat er ongetwijfeld ook nog andere modelspoorders of spotters zijn die het leuk vinden om deze plaatjes te bekijken. Daarom heb ik één van mijn domeinnamen (www.railplaza.nl) afgestoft en ben langzaam bezig om deze te vullen. Ook de highlights van de spotdagen worden op deze site geplaatst in het fotoalbum. Maar om direct een wat breder publiek mijn foto's te laten zien (een site in opbouw trekt nog niet veel bezoekers), heb ik dit topic aangemaakt waarin de highlights van de highlights wordt geplaatst. :D

Mocht je meer foto's van mij willen zien dan verwijs ik je graag door naar mijn Railplaza.nl fotoalbum.

Afgelopen woensdag, op 26 april 2017, ben ik naar Ahlten gereden om daar een korte dag langs het spoor te gaan staan. Vanwege werkzaamheden aan het verderop gelegen emplacement viel het aanbod enigszins tegen. Dat wil zeggen, er was sprake van veel kruisende treinen op de plek waar wij stonden. Daarnaast reden veel treinen langzaam voorbij omdat ze bij het volgende sein moesten wachten totdat ze de werkzaamheden mochten passeren. Desondanks toch paar fraaie plaatjes kunnen maken waarvan onderstaande foto's een impressie geven van de dag.


225 071 BBL


193 505 PKP Cargo


140 041 PRESS


V300.18 SGL


185 548 ITL


193 870 en 193 874 in dubbeltractie


189 017 DB Cargo

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Leuk dat je het hier plaatst Herman  :thumbup: :thumbup:
Hier kom ik dagelijks, naar je website gaan schiet er meestal in denk ik.

Er zitten mooie plaatjes bij, vooral de dubbeltractie is  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hi Herman,

Interessante foto's al moest ik even zoeken waar Ahlten ligt.

groet
Harald
   
Re: Spotfoto's van Herman05
-Herman:
Dank voor het delen van deze mooi beelden, er zitten wel enkele mooie exemplaren bij vooral de V300.18 vindt ik bijzonder vanwege de kleurstelling.  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hoi Herman

Kopie (mooie) opnames en maar zeggen dat het in Nederland alleen maar geel/ grijs is.
Vraagje hoe vindt je zo'n interessante locatie.


Groetjes Bert

Soms erg lastig voorspellende tekst :)
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooi platen Herman. Ook heb ik je site even bezocht. Top. Bedankt voor het plaatsen.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 29 april 2017, 10:17:55
Hier kom ik dagelijks, naar je website gaan schiet er meestal in denk ik.
Er zitten mooie plaatjes bij, vooral de dubbeltractie is  :thumbup:
Peter, dat is ook precies de reden waarom ik hier ook een aantal foto's plaats. :)

Citaat van: Haradigi op zaterdag 29 april 2017, 10:20:52
Interessante foto's al moest ik even zoeken waar Ahlten ligt.
Harald, Ahlten ligt in Duitsland ten oosten van Hannover. Al met al toch een 4 uur rijden om er te komen. :)

Citaat van: Jørg op zaterdag 29 april 2017, 10:24:13
Dank voor het delen van deze mooi beelden, er zitten wel enkele mooie exemplaren bij vooral de V300.18 vindt ik bijzonder vanwege de kleurstelling.  :thumbup:
Dank je wel Jørg! Persoonlijk vindt ik de V300.18 ook zeer geslaagd gezien er sprake was van tegenlicht. Desondanks toch een kleurrijk plaatje geworden.

Citaat van: baureihe 103 op zaterdag 29 april 2017, 10:33:36
Kopie (mooie) opnames en maar zeggen dat het in Nederland alleen maar geel/ grijs is.
Vraagje hoe vindt je zo'n interessante locatie.
Ha Bert! Althen ligt niet in Nederland hoor, maar in de buurt van Hannover. Er rijden daar redelijk veel particuliere vervoerders, maar ook DB Cargo kom je er geregeld tegen. Deze locatie heb ik gevonden dankzij Marcel (mister1736), maar normaal gesproken is het een kwestie van Googlen (streetview) en Flickr (op de landkaart zoeken). Daarnaast moet je natuurlijk wel weten waar er interessante treinen voorbij komen.

@citaat @Hans, dank je wel! Site is zoals gezegd nog in opbouw. Wordt vanzelf wat uitgebreider.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman bedankt voor je uitleg. Geografisch zat ik een beetje uit de richting  :? maar de foto's
blijven mooi.
Nog zat ideeën voor de leveranciers als Maerklin om uit te brengen qua model.

Groetjes Bert


Re: Spotfoto's van Herman05
Herman, bedankt voor de fraaie opnamen.
;k Heb ook je album bekeken. Ook heel mooi; vooral de belangwekkende aanvullende info.
Nogmaals: Bedankt :thumbup: :important:
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto´s Herman!   :thumbup:
Tweede foto met de PKP Vectron is de Rheinhausen Shuttle.
Mocht je inspiratie willen op doen, of andere spotters vinden. Neem eens een kijkje op Flickr.  ;)
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman,

Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman bedankt voor het delen. :arrow: :thumbup:
Leuk dat je er een aparte website voor hebt.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2015

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Prachtige foto's Herman,
bedankt voor het delen.

Mvg,
Luc
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's!
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Ja dat is meestal 1 van de betere stekken, zeker nu er gemaaid is :).

Ahlten kan je verkeer hebben naar Hamburg, Berlijn en door naar Polen, of richting Braunschweig en verder naar Tsjechië en retour.
De andere kant op, kan het richting Bad Bentheim ( en dus naar Nederland ), Bremen, Emden en ook naar beneden richting Zuid Duitsland of Oostenrijk ( zie de TX trein ).

Het spotplek van Ahlten is gemakkelijk te komen via de trein, want Ahlten heeft een treinstation.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's op een mooie plek, helaas een beetje te ver voor mij.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hallo allemaal,
Beetje late reacties maar beter een late reactie als geen reactie :)

Citaat van: baureihe 103 op zaterdag 29 april 2017, 11:25:01
Geografisch zat ik een beetje uit de richting  :? maar de foto's blijven mooi.
Thanks nogmaals!

Citaat van: nobody op zaterdag 29 april 2017, 11:28:33
;k Heb ook je album bekeken. Ook heel mooi; vooral de belangwekkende aanvullende info.
We doen ons best Wim. Al met al kost het behoorlijk wat tijd om alles uit te zoeken, maar ik vind het juist belangrijk dat er wat meer beschrijving bij de foto's staat.

Citaat van: WouterMarklin op zaterdag 29 april 2017, 22:36:00
Tweede foto met de PKP Vectron is de Rheinhausen Shuttle.
Mocht je inspiratie willen op doen, of andere spotters vinden. Neem eens een kijkje op Flickr.  ;)
Thanks! Ik zal toevoegen dat het de Rheinhausen Shuttle is! Meestal kijk ik inderdaad op Flickr om locaties te zoeken, maar Google maps werkt ook.

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 29 april 2017, 22:46:29
Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup:
Thanks Michel!

Citaat van: ceess op zondag 30 april 2017, 19:51:05
Herman bedankt voor het delen. :arrow: :thumbup: Leuk dat je er een aparte website voor hebt.
Graag gedaan! Aparte website is ook om te zorgen dat ik geen last heb van een maximum capaciteit bij een externe hoster. (en hopelijk wat inkomsten om de kosten te dekken :))

Citaat van: VC op zondag 30 april 2017, 20:36:55
Prachtige foto's Herman,
Thanks Luc!

Citaat van: Mister1736 op dinsdag 02 mei 2017, 18:12:13
Ja dat is meestal 1 van de betere stekken, zeker nu er gemaaid is :).
Jep, zeker een leuke plek! Wanneer heb je weer tijd :P

Citaat van: Schienenbus2012 op woensdag 03 mei 2017, 11:14:36
Mooie foto's op een mooie plek, helaas een beetje te ver voor mij.
Je moet er wat voor over hebben om wat leuke foto's te kunnen maken. ;)

Gisteren en vandaag ben ik weer verder gegaan met het vullen van de site. In 2015 ben ik in Zimbabwe geweest en heb daar uiteraard ook een aantal stations bekeken. Die foto's heb ik nu uitgezocht en heb er een soort verhaal van gemaakt die ik ook op de site heb geplaatst. Onderstaand een preview en via deze link kun je het hele verslag lezen. :)
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
De afgelopen dagen ben ik verder gegaan met het uitzoeken van de foto's die ik in Zimbabwe gemaakt heb. Tijdens mijn reis heb ik onder andere het Bulawayo railway museum bezocht. Het officiële spoorwegmuseum van Zimbabwe. In het museum is zeer veel te zien, maar helaas zijn ook veel treinen in slechte staat. Gezien de economische omstandigheden verwacht ik niet dat het museummaterieel nog rijvaardig gemaakt gaan worden. Onderstaand een impressie van wat allemaal in het museum is te zien. Op mijn site staan nog meer foto's en wat achtergrondsinformatie over de locomotieven.











Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Oei, erg jammer dat ze zo staan weg te roesten Herman.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
-Herman:
Prachtige foto's die je met ons wil delen,  :thumbup:
Idd jammer dat het moet wegroesten.  :-(
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2015

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Wederom prachtige foto's Herman,
Inderdaad jammer dat het daar staat weg te roesten, maar zelfs hier dichter bij huis, in verschillende "rijke" Europese landen maken ze van het historisch materiaal ook maar een zootje.

Mvg,

Luc
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hoi Allemaal,

Eergisteren ben ik weer op pad geweest. Dit keer weer gewoon in Nederland. Ik weet nu ook weer waarom ik dat niet zo vaak doe want het aanbod valt eigenlijk tegen. Vanwege de afsluiting van de Moerdijkbrug had ik gehoopt dat er wat meer over de Betuweroute ging, maar dat viel eigenlijk tegen.

De eerste goederentrein was een kolentrein van DB Cargo. Leuk treintje vanwege de witte BR189 922.


De tweede trein liet echter een uur op zich wachten en was een containtertrein van KombiRail Europe met de BR 186 455 als tractie.


Ik besloot verder te reizen om langs het traject Utrecht - Den Bosch te gaan staan in de hoop dat daar meer voorbij kwam. Vanwege werkzaamheden bij Eindhoven viel echter ook dit erg tegen. Anderzijds bood deze plek wel de mogelijkheid om een gemoderniseerde VIRM op de foto te zetten.


En naast dat gemoderniseerde spul kwam uiteraard ook nog de oude VIRM langs.


Soms vraag je je af waarom een trein op het bewuste baanvak rijdt. Zo ook onderstaand SGM3 treinstel wat na een uurtje weer terug kwam gereden. (matrit)


Uiteraard kwam de SLT ook weer voldoende voorbij. En omdat ik toch langs het spoor stond ook hier maar een foto van gemaakt.


Tot slot nog even bij Vechten wezen kijken, maar was eigenlijk wel klaar met het treinspotten. Het aantal goederentreinen was zeer beperkt en nadat er een aantal personentreinen langs waren gekomen besloot ik maar weer naar huis te gaan.


Voor meer foto's check mijn website: www.railplaza.nl

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
 @citaat Wederom bedankt voor de mooie platen :important:
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman,

Prachtige foto's heb je geschoten. :thumbup:
Had vorige week verplichte rijpauze langs de Betuweroute en ook mij viel het lage aanbod van de rijdende treinen op.
Re: Spotfoto's van Herman05
-Herman:
Ook ik heb weer genoten van je mooie foto's,   :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Je hebt de zondag toch goed besteed Herman, mooie serie foto,s  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Bedankt weer voor het delen Herman. :arrow: :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: nobody op zondag 13 augustus 2017, 15:00:51
@citaat Wederom bedankt voor de mooie platen :important:
Graag gedaan Wim.

Citaat van: h0_miessie op zondag 13 augustus 2017, 15:15:17
Had vorige week verplichte rijpauze langs de Betuweroute en ook mij viel het lage aanbod van de rijdende treinen op.
Inderdaad Michel. Het valt nogal tegen wat er op de Betuweroute rijdt. Ik begrijp dat het derde spoor in Duitsland nog niet ligt, maar het is toch zonde dat er zo weinig gebruik van wordt gemaakt.

Citaat van: Jørg op zondag 13 augustus 2017, 15:38:04
-Herman:
Ook ik heb weer genoten van je mooie foto's,   :thumbup:
:thumbup: ....  ;)

Citaat van: degeluidsman op zondag 13 augustus 2017, 16:14:33
Je hebt de zondag toch goed besteed Herman, mooie serie foto,s  :thumbup: :thumbup:
Dank je Peter. Je kunt er inderdaad een weekend druk mee zijn om foto's te verwerken.

Citaat van: ceess op vrijdag 18 augustus 2017, 23:14:40
Bedankt weer voor het delen Herman. :arrow: :thumbup:
Dank je Cees. Zo meteen volgen weer paar foto's.

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Naast dat je de STAR kan bezoeken om een ritje met de stoomtrein te maken, kun je bij de STAR ook overnachten in een omgebouwde goederenwagon. Zowel in 2014 als 2017 heb ik hiervan gebruik gemaakt. Voor de echte hobbyist (en avonturier) een echte aanrader. Daarnaast heb ik uiteraard ook een ritje gemaakt met de trein en ben langs het spoor gaan staan om de stoomtrein te fotograferen. Onderstaand een aantal foto's die ik tijdens mijn vakantie heb gemaakt. Meer foto's en wat meer informatie over wat je ziet kun je vinden in mijn verslag.

Binnenzijde van de omgebouwde goederenwagen.


Wordt het de uitgang of de werkplaats?


De stoomlocomotief wordt gerangeerd naar het perronspoor.


Toen nog in gebruik, nu in revisie.


Ik ben nog even langs het spoor gestaan voor het maken van een fraaie plaat.


Dat was hem weer!

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Zijn weer mooie foto's, Herman! Vooral die laatste is mooi! Zo in dat vlakke Grunniger land.

En wat de Betuweroute betreft: we zijn begin van het jaar een aantal keren op een neer geweest naar Krefeld, en het viel mij toen ook al op dat je maar bar weinig treinverkeer zag.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie beelden Herman! Ook het verslag op je site was leuk om te lezen/te bekijken.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's!
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Oh wat origineel Herman, slapen in een omgebouwde goederenwagon, leuk. :arrow: :thumbup:
Zo hebben wij in Rudesheim ooit eens in een omgebouwd wijnvat geslapen.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Kun je ook wel een keer slapen Cees, kom ik op visite  :D :D
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Op 17 december 2017 ben ik op pad geweest om de ICE te fotograferen op de Betuweroute in de buurt van Echteld. Paar honderd meter verderop ligt de spoorlijn Tiel - Elst en gezien het perfecte weer besloot ik nog een Arriva stoptrein te fotograferen. Rond 13.10 kwam de Arriva D-GTW 2/6 door Echteld in de richting van Tiel. Het ritnummer bedraagt 31148 en het treinstel heeft het nummer 10264 en draagt de naam Alfred Mozer (1905-1979) en verzetsstrijder en sociaal-democraat.



Onderstaand nog de foto van de ICE op de Betuweroute


Groeten,
Herman

Re: Spotfoto's van Herman05
Leuke foto's Herman.
Re: Spotfoto's van Herman05
-Herman:
Knappe platen,  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Heel erg mooi, Herman. Zeer bedankt voor het plaatsen!  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman bedankt voor het delen weer. :arrow: :thumbup:
Vooral de ICE op de Betuweroute, die zullen we niet vaak te zien krijgen.
Fijn dat je dat speciaal voor ons hebt gedaan. O:-D
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto?s Herman. Zie ik het goed dat ter hoogte van het station Echteld sta? Het lijkt wel of het station verdwenen is. Vroeger toen ik nog in Ochten woonde was ik vaak langs deze lijn te vinden. Vooral station Kesteren intrigeerde me vanwege de voormalige aansluiting naar Rhenen. Vervlogen tijden.......
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
@Marcel, Jorg, Henk,
Dank voor jullie positieve reacties!

Citaat van: ceess op zondag 17 december 2017, 21:41:51
Vooral de ICE op de Betuweroute, die zullen we niet vaak te zien krijgen.
Komend jaar worden er meer werkzaamheden uitgevoerd tussen Arnhem-Utrecht en gaat de ICE weer via de Betuweroute rijden.

Citaat van: Kaleb op zondag 17 december 2017, 21:43:03
Zie ik het goed dat ter hoogte van het station Echteld sta? Het lijkt wel of het station verdwenen is.
Henk, ik weet niet waar het station Echteld heeft gestaan, maar geografisch gezien lijkt het mij een logische plek. :)

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's Herman. :)
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Fraaie platen!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
@Michel en Peter,
Thanks!

Terwijl gisteravond de vrouw zat te kijken naar een Boer zoekt vrouw special, heb ik nog maar is een mooie foto opgezocht die ik afgelopen zomer heb gemaakt en nog niet heb gedeeld.

Op 22 september 2017, niet lang nadat ik ben aangekomen in Wanheim, Duisburg komt er een oranje G1206 (nummer 9280 1275 804) van Northrail aangereden met aan de haak een aantal kolenwagens. De trein moet wachten voor een rood sein omdat eerst een Ludmilla vanaf het fabrieksterrein moet kruist. Rond 11.25 kruist de Ludmilla en mag de Northrail zijn spoor vervolgen. Op de achtergrond de energiecentrale van de Stadtwerke Duisburg AG.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: Herman05 op dinsdag 02 januari 2018, 10:32:53
een mooie foto opgezocht
Zeker een fraaie opname :important:
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Heerlijke dieselplaat!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
In het archief vond ik nog een panorama die ik heb gemaakt van het HKM emplacement in Duisburg. Gezien het forum hiervoor niet zo geschikt is onderstaand een miniatuur van de afbeelding. Als je op de foto klikt kom je bij de grote afbeelding uit op mijn site.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: Herman05 op zondag 17 december 2017, 22:40:17
@Marcel, Jorg, Henk,
Dank voor jullie positieve reacties!

Citaat van: ceess op zondag 17 december 2017, 21:41:51
Vooral de ICE op de Betuweroute, die zullen we niet vaak te zien krijgen.
Komend jaar worden er meer werkzaamheden uitgevoerd tussen Arnhem-Utrecht en gaat de ICE weer via de Betuweroute rijden.

Citaat van: Kaleb op zondag 17 december 2017, 21:43:03
Zie ik het goed dat ter hoogte van het station Echteld sta? Het lijkt wel of het station verdwenen is.
Henk, ik weet niet waar het station Echteld heeft gestaan, maar geografisch gezien lijkt het mij een logische plek. :)

Groeten,
Herman

Het voormalige station Echteld staat er nog gewoon en is in dienst als woonhuis. Als je naast de trein door de bomen kijkt zie je het vaag staan. Nog een foto van het station in juli 2017:

203-1_Echteld_290717
by florisdeleeuw, on Flickr
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie zomerse foto!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Citaat van: Slifor op woensdag 03 januari 2018, 21:12:49
Het voormalige station Echteld staat er nog gewoon en is in dienst als woonhuis. Als je naast de trein door de bomen kijkt zie je het vaag staan. Nog een foto van het station in juli 2017:
Thanks Floris. Dat wist ik niet, nu je het zo zegt is het inderdaad gemakkelijk te vinden op Google Maps. ;)

Groeten,
Herman