Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Spotfoto's van Herman05

Gestart door Herman05 zaterdag 29 april 2017, 10:10:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen week ben ik twee dagen in Nederland op pad geweest om wat goederentreinen te fotograferen. De buit is niet heel erg groot, maar desondanks ben ik tevreden met de gemaakte foto's.

We trappen af met een The Flying Dutchman van LTE:


Gevolgd door de RRF 1103 met een korte maar goedgevulde containertrein.


Deze hovenier of boer kwam nog net op tijd erachter dat zijn lading te hoog was voor de nabij gelegen overweg.


De eerste foto vorige week zondag was mislukt. Gelukkig is het deze week nog wel gelukt om de 1600 van DB te fotograferen.


Tot slot nog een foto van een Captrain trein.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's.  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's weer Herman  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Fraaie platen!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Dank jullie wel voor de complimenten. De afgelopen dagen ben ik wat drukker geweest met fotograferen en plaatsen van foto's op mijn website. En zoals gebruikelijk kan ik dan gelijk hier ook de foto's delen. :)

We beginnen vandaag met een oude foto uit 2014 van het Dampfspektakel 2014.


Gisteren ben ik toch maar weer op pad geweest om een 1600 op de foto te zetten. Marcel wist mij te vertellen dat de trein 60 minuten vertraging had en hierdoor paste het precies in de agenda om deze trein te fotograferen.


Daarnaast ook nog een br186 van DB Cargo op de foto kunnen zetten met een korte sleep schuifwandwagens.


En tot slot voor nu nog een Railpool locomotief die door Lineas wordt geleased.


Groeten,
Hermna
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2015

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Dag Herman,

Mooie slepen heb je daar voor je lens gekregen. Bedankt voor het plaatsen.
Toevallig heb ik beide Traxxen gisteren ook gefotografeerd ter hoogte van Essen.....

Mvg, Luc
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Hallo allemaal,

Vandaag weer verder gegaan met het zoeken van plekken waar 'oude' foto's zijn gemaakt tijdens het Dampfspektakel 2014. Aan de hand van de aanknopingspunten op de foto (zoals bestemming trein, een huis en een hoogspanningskabelen) is het na lang zoeken toch gelukt de fotolocatie te vinden. Onderstaande foto van de Br628 is gefotografeerd te Königsbach.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Dat is nog is een echt stukje Nebenbahn Romantik :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
 @citaat Marcel, inderdaad. Achteraf gezien één van de beste foto's die ik tijdens het dampfspektabel 2014 heb gemaakt. Op dat moment had ik dat zelf nog niet zo door.

Na lang zoeken heb ik nog een locatie aan een foto kunnen koppelen. Dankzij de schoorsteen van een fabriek heb ik ook deze fotolocatie  nog terug kunnen vinden. :)



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto's!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Gisterenochtend heel even langs het spoor gestaan in de buurt van Schalkwijk. De enige vangst die ochtend was een Lineas locomotief met de Volvotrein.



Groet,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Weer een prachtige opname, Herman! Bedankt voor het plaatsen.  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag zijn de eerste WINK treinstellen in Nederland aangekomen. Met bijna twee uur vertraging komen de treinstellen eindelijk door Schalkwijk gereden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Mooie foto geworden met de kerk op de achtergrond. Leuk gedaan :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Dezelfde dag als dat de WINK treinstellen aankwamen ook nog een loctrein van Strukton op de foto gezet. De 1824, Nicole, heeft de 1736 en 1740 aan de haak waarbij één van de twee locs nog in de grondverf zit aan één zijde.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag ben ik weer even langs het spoor gestaan. Vandaag zouden er twee Belgische rijtuigen worden opgehaald in Roosendaal. Aanvankelijk wilde ik de trein 's ochtends opwachten in Schalkwijk en 's middags in Maartensdijk. Echter bij aankomst in Schalkwijk kreeg ik een melding dat de trein niet reed vanwege een technische storing aan de trein. Het bleek echter een storing aan de spoorinfra maar ondertussen was ik alweer naar huis gegaan. Gelukkig is de trein later nog wel vertrokken waardoor ik een herkansing kreeg de trein in Maartensdijk te fotograferen. Zie hieronder het resultaat. ;)



Groet,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen woensdag ben ik weer op pad geweest. Eerst op goed geluk in de buurt van Amersfoort gaan staan maar daar was het heel erg rustig. Of beter gezegd; ik heb maar één trein voor mijn lens gehad. :( Dus daarna maar doorgereden naar de Betuweroute om nog de laatste 1,5 uur van mijn beschikbare dag te staan. Maar zoals de meeste doorgewinterde spotters wel weten is ook de Betuweroute geen garantie voor succes. Dankzij een file op de A15 had ik net twee cargo's gemist. Gelukkig kwam er toch nog één cargo voorbij in het aanwezige tijdsvak. Hieronder de twee cargo foto's die ik heb kunnen maken. Naast de cargo's die wat minder voorspelbaar zijn, kwamen gelukkig ook nog de voorspelbare Protos en Berlijntrein langs gereden, maar die foto's moet ik nog even bewerken. (en daarvoor is het nu veel te warm. :))



en



Groet,
Herman

Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Het zijn weer mooie opnames geworden Herman en voor mij bekende plekken  :)

Bedankt voor het plaatsen  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Al enkele weken worden regelmatig testritten uitgevoerd met het tweede aangekomen treinstel uit de ICNG serie. Op 1 juli 2020 staat een lange avondrit voor de boeg waarbij de 3103 vanuit Utrecht een rondje door het land maakt. Nadat de 3103 een klein half uur eerder al vanuit Utrecht naar Driebergen-Zeist is gereden, komt om 20.07 uur de ICNG weer langs Vechten gereden waar twee fotografen de trein opwachten. Na terugkomst in Utrecht vervolgt de trein zijn rit via Schiphol, Den Haag, Rotterdam en Breda om wederom laat in de avond in Utrecht aan te komen.



Groet,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
En ook de 1304 en 1501 werden in Schalkwijk opgewacht vandaag.

Groeten terug Slifor :)



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Goedemorgen,

Vanochtend nog even voor het werk vroeg op pad geweest om de Coevorden-shuttle op de foto te zetten. Helaas was de zon ver te zoeken maar desondanks toch een aardig plaatje geworden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
 @citaat Inderdaad Herman. Ondanks het sombere weer maakt het plaatje alles weer wat vrolijker! Bedankt voor 't plaatsen!
Re: Spotfoto's van Herman05
Juist door 't ontbreken van directe zonneschijn, is 't een fraaie opname geworden.
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Een echt Hollands mooi plaatje.

groet
Harald
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Hallo allemaal,

Vanavond weer bezig geweest met het uitzoeken van wat oudere foto's die ik ongeveer 4 jaar geleden heb gemaakt. Vier jaar geleden ben ik samen met Marcel (Mister1736) een dagje naar Ahlten gereden om cargo's te platen. Nu ik de foto's nogmaals aan het uitzoeken ben, kom ik tot de conclusie dat er best wat leuke treinen die dag zijn langsgereden. Goede reden dus om alvast een paar foto's ook met de buitenwereld te delen. ;)









Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Zooooo Herman,

Lekker bezig geweest sherif.
Mocht je nou aanstaande zaterdag / zondag beetje tijd hebben, de BR is helemaal dicht, dus er worden weer hoop treinen omgeleid ‼️‼️
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Hallo allemaal,

Nadat het gisteren eind van de dag begon op te klaren vond ik het weer tijd om even naar buiten te gaan. Besloten werd om naar Willemsdorp te rijden in de hoop nog wat cargo's te kunnen platen. Helaas was het heel erg rustig waardoor ik slechts twee foto's heb kunnen schieten. Volgende keer beter zullen we maar zeggen. :)


RRF G2000 - Containertrein met slechts 12 containers


DB Cargo 6400 - UC trein richting Kijfhoek

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Wie het weinige niet eert......... ;) Ze blijven mooi Herman. Bedankt voor 't plaatsen weer!
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Daar heb je ook gelijk in Hans!

grtn,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Gezien vandaag de laatste dag is dat de ICE via Hilversum rijdt vanochtend even de tijd genomen om langs het spoor te staan. Helaas wilde de zon niet door de wolken prikken maar desondanks is het wel gelukt een leuk plaatje te schieten dankzij de veelzijdige begroeiing langs het spoor.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen vrijdag ben ik 's ochtends even langs de Betuweroute gaan staan gezien er mooi weer was voorspeld. Helaas viel het aanbod die ochtend wat tegen maar desondanks toch weer paar leuke foto's kunnen schieten.

Te beginnen met een fraaie containertrein van METRANS.


Gevolgd door kolentrein van DB Cargo.


En tot slot een fraaie Unitcargo die door de 'Das ist grun' Vectron van DB Cargo werd getrokken.


Daarna nog even doorgereden naar een volgende plek langs de baan, maar helaas kwam het laatste uur niets voorbij. En zoals dan wel vaker gebeurd, pak je de spullen weer in, loopt weg van het spoor en wordt alsnog verrast door een trein wanneer je niet meer in de positie bent een foto te maken. Ach ja, zo is het leven.  :)

Groet,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Nou Herman, meteen de foto's op de andere pagina's ook maar bekeken, want je weet je standpunt vaak goed te kiezen zeg  :thumbup:
Zitten heel fraaie composities tussen, lijken wel schilderijen  ;)

Grtz Tony
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Ey,

Een Italiaanse 189 als 2de op de kolentrein naar Duitsland, De 189 822 of de 189 823.
Ik ga woensdag mijn geluk weer een beproeven met wat fotografeerwerk langs de Duitse Rijn :).
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Op 12 augustus ben ik een dagje langs de Rijn gaan staan. Helaas viel het aanbod flink tegen en waren veel goederenpaden leeg. Desondanks toch nog wat aardige plaatjes kunnen schieten. :)

We beginnen maar is met een Vectron van SBB Cargo


De tweede trein betrof tevens een SBB Cargo trein op deze locatie maar dan met een ander type locomotief en ander soort lading


Absolute topper deze dag was de Henkelzug met als tractie een historische locomotief.


Vervolgens weer doorgereden naar de volgende plek, maar helaas voor mij was het ruim drie kwartier hier stil. De eerste trein die vervolgens kwam, kon vanwege een kruising niet gefotografeerd worden. Gelukkig kwam niet lang daarna alweer de volgende trein. Helaas niet zo goed beladen, maar dat mag de pret niet drukken.


De zon was alweer verder gedraaid en dus een goed moment om naar de volgende plek te gaan. Helaas niet direct kunnen vinden dus 3 goederentreinen in de tussentijd gemist. Wel deze unitcargo van DB Cargo op de foto kunnen zetten.


Gezien ik niet heel erg tevreden was over de locatie weer snel verhuisd naar de volgende stek waar na niet al te lang wachten weer een volgende unitcargo van DB Cargo voorbij kwam.


Helaas was dat ook de enige cargo dus weer verder gereisd naar de volgende stek. Eenmaal daar aangekomen begreep ik dat er in ieder geval twee treinen in aantocht waren. Onderstaand de eerste, een BLS Cargo


En de tweede betrof een kolentrein van RBH


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Hoi Herman,

Ik vind de locaties erg mooi waar je staat, en als er ook nog eens zulke treinen voorbij komen  :thumbup: :thumbup:
Bedankt weer voor het delen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Prachtige platen weer, Herman  :thumbup:

Ik krijg meteen weer zin om die kant op te gaan  :P

Grtz Tony
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Op 16 september 2020 rijdt 'De Karel' (466) van de 'De Karel Foundation' een rit vanuit Deurne naar Amersfoort en Utrecht Maliebaan. De rit wordt uitgevoerd op verzoek van de 'Make a Wish Foundation'. Deze foundation laat jaarlijks 550 wensen van ernstig zieke kinderen tussen de 3 en 18 jaar in vervulling gaan. Terwijl de zon net hoog genoeg staat om de trein volledig in de zon te zetten, komt om 9.11 uur De Karel langs het voormalige stationsgebouw van Soestduinen gereden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman,

Lekker man, alleen jammer dat het er maar zo weinig waren. Wat info over ene paar treinen:

De Boxxpress ziet er uit als de trein van Rotterdam Waalhaven naar München.

De BLS is de Samskip Melzo uit Melzo naar de Rotterdamse Waalhaven.

Trein uit Wellmich ziet er kickuh uit met die BR 187 voorop :).
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Dankzij een melding had ik gezien dat er een RFO autotrein onderweg was naar Houten. Gezien mijn agenda het toe liet om even weg te gaan, ben ik naar het spoor gefietst om deze cargo te fotograferen. Ondanks de bewolkte dag is het toch best een aardig plaatje geworden.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen zaterdagmiddag nog even langs het spoor gestaan. Het was niet heel druk en helaas was de zon meer weg dan aanwezig, maar desondanks toch nog drie leuke cargo's op de gevoelige plaat kunnen zetten.

We beginnen met een DB Cargo:


Gevolgd door de Attractive Forces van LTE:


Gevolgd door de enige zonplaat; de RTB Cargo :)


Dat was hem weer!

Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Herman, weer heel mooie platen. Ook die "Hollandse wolkenluchten" doen het er best mooi bij! Bedankt weer voor het plaatsen.  :thumbup:
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Op 21 oktober 2020 wordt voor het eerst een passagiersrit van de IC Berlijn uitgevoerd met een Vectron. Om 9.34 uur -rit 143- komt met een kleine 5 minuten vertraging de van ELL geleasede 193 766 door een regenachtige Eempolder gereden alwaar twee spotters de trein staan op te wachten. Overigens wordt op deze rit de locomotief, ondanks dat deze wel geschikt is om in Duitsland te rijden, nog wel op Bad Bentheim afgekoppeld.



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Gezien het 's middags beter weer zou worden besloot ik ook de middagrit van de IC Berlijn, met als tractie de Siemens Vectron, op te wachten. Dat bleek een goede zet te zijn want het werd even stralend weer. :)



Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Vanmiddag weer even langs het spoor gestaan.
Eerste doel was het (wederom) fotograferen van de IC Berlijn, met als tractie een Vectron locomotief.:



De tweede trein die fraai in het licht voorbij kwam was een containertrein waarvan de tractie door METRANS werd geleverd.


Daarnaast nog wat reizigersmaterieel op de foto gezet, maar zoals bekend zijn dat voor mij secundaire foto's. :)

Groeten,
Herman

Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Dit keer maar weer kort en krachtig. :)
Dankzij een tip van Marcel (mister1736) vandaag nog even een transport van een Kirow kraan op de foto weten te zetten:


Groet,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Ondanks het slechte weer vandaag toch even naar buiten geweest voor het fotograferen van de dolime trein.




Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Vandaag reed Plan U treinstel 151 een flinke ronde door Nederland. Zowel op de heenweg als de terugweg (in stromende regen) heb ik de trein opgewacht. Dit keer dus niet de meest fraaie zonplaatjes, maar gewoon oer-Hollands weer dit keer.





Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

online
Re: Spotfoto's van Herman05
Afgelopen donderdag had ik een vrije dag en gezien het mooie weer besloot ik langs het spoor te gaan staan. Helaas heb ik een transport van de DM'90 treinstellen gemist, desondanks heb ik toch nog een paar fraaie cargo's in het zuiden van het land weten te fotograferen.

Te beginnen met een korte staaltrein van Lineas.


Met 20 minuten later gevolgd door een Captrain LPG trein welke na 14-12 gereden wordt door DB Cargo.


De zon was alweer te ver doorgedraaid en daarom doorgegaan naar de volgende stek. Daar kwam na lang wachten een boxXpress containertrein langs.


Wederom tijd om te verkassen. We besluiten met wederom een LPG trein maar dit keer van DB Cargo, gevolgd door een LPG trein van Rail Force One.




En als toegift nog een foto van een SGM (Sandite) trein. De SGM's zie je immers ook steeds minder rijden en per 13 december worden er weer een aantal uit dienst genomen.


Groeten,
Herman
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
Weer een bijzonder geslaagde reportage, Herman. Bedankt voor het plaatsen!
Re: Spotfoto's van Herman05
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Spotfoto's van Herman05
We zijn er weer erg blij mee Herman, thanks.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup: