Vorige week dinsdag ben ik weer op pad geweest. Dit keer werd weer een bezoek gebracht aan onze oosterburen. Daarbij had ik twee doelen; Na een lange tijd weer een Ludmilla op de foto zetten en weer nieuwe spotlocaties bezoeken.
Vanwege een stremming bij Bottrop moest voor de eerste spotlocatie een alternatief gevonden worden. Helaas was dit nog niet zo eenvoudig en werd het een plek waar een groot deel van de trein in de schaduw kwam te liggen. Desondanks heb ik toch een leuk plaatje van een VTG Vectron kunnen fotograferen.

Gezien de foute zonstand weer snel vertrokken naar de eerste echte spotplek van de dag. Daar kwamen een aantal zeer fraaie treinen langs. Om (in willekeurige volgorde) te beginnen met een fraaie legen kolentrein van Captrain. Mocht je nog een baan zoeken, bij Captrain Deutschland zoeken ze machinisten.

Een andere fraaie trein was een staaltrein van Euro Cargo Rail. Zo'n diesellocomotief blijft toch erg imposant met al dat gebrul.

Ook kwam voor mij een nieuwe locomotief langs. Toegegeven, hij lijkt erg veel op een Vectron, maar het is toch echt een Smartron.

Uiteraard kwamen er ook genoeg machines van DB Cargo langs. Zo ook deze oude V90 locomotief met slechts twee rongenwagens.

Volgens onze eigen wiki rijden deze motorwagens niet meer. Maar zoals de foto bewijst rijden deze videoschouwtreinen nog wel degelijk.

Daarna was het hoog tijd voor een Ludmilla op een al bekende plek. Het blijven toch machtig mooie machines.

Vervolgens weer verder gereden naar een plek waar het een stuk rustiger was als gepland. Echter toch nog paar leuke plaatjes kunnen schieten. Waaronder deze SBB Cargo.

Een andere nieuwe locomotief was deze dual-mode Vectron welke het terrein van Voestalpine was opgereden. Helaas kwam hij niet dichterbij dus moet ik het doen met een shot op afstand.

Dit keer ook voor het eerst een RFO locomotief buiten Nederland gespot. Weliswaar niet de fraaiste locomotief, maar leuk om weer op geplaat te hebben.

Tot slot op deze locatie nog een foto van een oude DB Cargo. Waar je vroeger deze machines nog regelmatig tegenkwam, wordt het tegenwoordig allemaal steeds meer eenheidsworst.

Na een heerlijke schnitzel met bier in een lokaal brauhaus werd nog eenmaal naar een plek gereden in de hoop een Ludmilla vast te leggen. Ondanks dat de zon ver achter de wolken was en het licht daardoor minimaal, toch een aardig fototje geworden. Hopelijk lukt het binnenkort om dit fototje nog eens te maken maar dan met wat zon.

Tot zover maar weer de samenvatting van de dag.
Groeten,
Herman