Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Railplan BW Karbrücken

Gestart door Haradigi woensdag 03 juni 2020, 18:54:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Antov,

Het klopt wat je schrijft !!!

Zelf had ik daar nooit over nagedacht, maar dit kan Harald nu ook meenemen in zijn bouw.

Groet Jarno
Re: Railplan BW Karbrücken
Met je laatste plan zal het makkelijker zijn onnodige verborgen rijlengtes te elimineren maar het beantwoordt niet meer aan wat Harold wil, een lange brug over het BW...

Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Citaat van: antonv op donderdag 17 december 2020, 09:58:16
(...) op elke laag waar zichtbaar spoor is een schaduwstation,
dan is de verhouding tussen zichtbaar rijden en verborgen rijden minimaal.
(...)vandaar mijn voorstel van gesplitste banen onder en boven.
Interessante gedachtengang.
Maakt helix en helling min of meer overbodig.
Beperkt railslengte tot een minimum.
Legt simpeler en sneller aan (vereenvoudigde tracee opbouw).
Is simpeler bestuurbaar (al mag dat met TC gold als uitgangspunt geen punt zijn).
Vergt bepaalde rollend materiaal keuze.

Goed om over na te denken.
(maar niets voor mij)
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Hi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.
Nog steeds, zo af en toe, bezig met het baanplan, veel andere plannen bekijken en hierbij een plan
van een interessante baan waar meerdere sporen in de spiraal lopen.
Het zou bij mij toch moeten lukken om ook zoiets te maken en er nog een niveau aan toe te voegen voor de dubbelsporige brug over het BW.
Hierbij de foto, en graag reacties want ik ben er nog steeds niet uit.

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Hoi Harald,

Er zijn hier een hoop mensen die jou hierbij kunnen helpen, zelf heb ik altijd moeite om dit soort plaatsjes te visualiseren.

Met jou kennis en de hulp van het forum gaat het best goed komen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Railplan BW Karbrücken
Zou dat ooit gebouwd zijn? Ik zou graag die tunnelingang zo vlak naast de draaischijf eens willen zien, ik kan mij daar eigenlijk niks bij voor stellen...
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Ik ben niet zo thuis in C-rails (gelukkig hebben we daar een 3railwiki voor).
Alle wissels in het schaduwstation aan de bovenkant van de afbeelding zijn
Standaard wissels (Links) R2 =437,5 mm. / 24,3 ° met een lengte van 188,3 mm.

Dat is natuurlijk een bewuste keuze, althans, bij mij gaat er dan een belletje rinkelen.
Er bestaan Märklin-locs (stomers) die wel rijden door R=437, maar niet door R=424,6 mm.

Ik kwam daar laatst een waarschuwend draadje over tegen, maar negeerde het omdat ik geen stomers heb.
R=424,6 mm is de R2 van K-rails (2231).

Dus keek ik nog eens goed naar het (licht)blauwe gedeelte. Daar is 2221 (K-rails R1=360 mm) en 2231 (K-rails R2=424,6 mm) in verwerkt. R2 kan kritisch zijn, R1 is dat zeker.
Maar het is dubbelspoor en bedoeld om met TC te besturen, dus alleen de buitenboog berijden (in beide richtingen) voor kritische voertuigen moet mogen.

Op de tekening lijkt de hart-op-hart afstand tussen de sporen even groot als bij C-rails, dus 77.7 mm in plaats van 64.6 mm .

Dat is ook beslist aan te raden.
Zelf kwam ik daar ook op uit toen ik een dubbelsporige bocht legde om met "type C" voertuigen te berijden.
De hart-op-hart afstand  van 64.6 mm tussen K-rails 2221 en K-rails 2231 is te krap voor lange Liliput en Roco rijtuigen en voor sommige locs.

Je zult het niet van plan zijn, maar ik neem het even op om je te laten zien dat fabrikanten soms maar wat beweren:
Piko-A-rails geometrie (bijlage) suggereert dat een hart-op-hart afstand van 61.9 mm al genoeg is tussen R1 en R2 voor true scale rijtuigen.
Dat kan waar zijn voor Piko-wagons van 1:87, maar is beslist onjuist voor Liliput-wagons en Roco-wagons van 1:87.
En dat heeft domweg te maken met de constructie van die rijtuigen (want die bepaalt wat overhang en uitzwenking is).
Ik heb het eerst uitgeprobeerd, en daarna berekend. De hart-op-hart afstand tussen Piko-A R2 en R3 gaat wel goed met Liliput 1:87, en vanaf R=515 mm (een kritische grens, die boog moet dan met flex-rails verlegd) kun je zelfs een hart-op-hart afstand van 57 mm hanteren. Normbladen hanteren hogere normen.
Re: Railplan BW Karbrücken
Citaat van: antonv op zondag 14 februari 2021, 16:48:08
Zou dat ooit gebouwd zijn? Ik zou graag die tunnelingang zo vlak naast de draaischijf eens willen zien, ik kan mij daar eigenlijk niks bij voor stellen...
Hangt er een beetje vanaf. Is het een tunnel in een bergmassief of meer een onderdoorgang van een deel van een stad.
En, weliswaar een iets andere situatie: Grosmont station van de North Yorkshire Moors Railway heeft het depot ook achter een korte tunnel liggen.

Groet,

Peter
Re: Railplan BW Karbrücken
Het gaat er mij meer om dat de tunnel gebruikt wordt om een veel te korte bocht weg te steken maar als je daar dan in mee leeft komt het rechte blauwe spoor los in de lokloods uit... Dat is toch geen zicht?
Enfin, dat is wat ik er bij voel.
Bekijk zo iets eens in 3D als je je het niet direct kunt voorstellen op een plat plan.
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Citaat van: antonv op maandag 15 februari 2021, 09:26:19
Het gaat er mij meer om dat de tunnel gebruikt wordt om een veel te korte bocht weg te steken
R3 en R2 lijkt mij niet te krap toch?

En zoals Peter al schrijft
Citaat van: BlikkenTinus op maandag 15 februari 2021, 00:44:50
Citaat van: antonv op zondag 14 februari 2021, 16:48:08
Zou dat ooit gebouwd zijn? Ik zou graag die tunnelingang zo vlak naast de draaischijf eens willen zien, ik kan mij daar eigenlijk niks bij voor stellen...
Hangt er een beetje vanaf. Is het een tunnel in een bergmassief of meer een onderdoorgang van een deel van een stad.
En, weliswaar een iets andere situatie: Grosmont station van de North Yorkshire Moors Railway heeft het depot ook achter een korte tunnel liggen.
Groet, Peter
Anders gezegd, in het grootspoor kom je soms wel gekkere situaties tegen.
Ben helaas het linkje kwijt maar er is een site waar het barst van dit soort voorbeelden.
Dat men zegt komt in het echt niet voor en dan blijkt de werkelijkheid soms nog erger.

Maar het gaat er hier nu om dat Harald verder komt met zijn baanplan!
Re: Railplan BW Karbrücken
Het gaat er hem niet om of er nu R2 of zelfs R9 ligt, er wordt een bocht gemaskeerd waardoor de baan nu recht lijkt te lopen en dat is dwars door de locloods.
Maar jij ziet duidelijk niet wat ik zie , geen probleem.
Re: Railplan BW Karbrücken
Citaat van: ceess op maandag 15 februari 2021, 09:56:07

Maar het gaat er hier nu om dat Harald verder komt met zijn baanplan!


Mee eens. Maar dat ligt vooral aan Harald zelf.  :D
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
 @citaat
Uiteraard Ben, ik heb genoeg ideeën maar als ik nog steeds geen mooie oplossing heb ......
Langzaam komen er ideeën/oplossingen bij maar ook weggestreept.
EN .... we blijven positief en blij met alle hulp.

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
He Harald  ;)

Misschien ( ietwat té ) eenvoudig gedaan,
maar van 'n KISSje is nog niemand doodgegaan.

Succes verder  :D
Re: Railplan BW Karbrücken
Laat dat idee van 3 verdiepingen en treinen die overal moeten komen gewoon liggen, op deze oppervlakte zal dat onvermijdelijk leiden tot een rollercoaster ipv een modelbaan.
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Zal hier een dezer dagen een nieuw *.tra bestand plaatsen waarop (aan de linkerkant) de sporen die de tunnel ingaan er niet direct weer uitkomen, volgens mij moet ik die ook nog hebben.
Deze sporen (van de brug en de parade-strecke voorlangs) gaan dus direct naar het schaduwstation.

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Beste Harald, waarom hier de vraag stellen als je al een baanplan hébt??? Ben wel benieuwd, dus kom maar op!
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Hi Hans,

Dat baanplan is helemaal niet af alleen een begin was door iemand gemaakt.
Zelf beheer ik WinTrack al helemaal niet.
Er moet dus nog twee schaduw-stations onder ect.

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Nogmaals, ben benieuwd! Want dan daal je in die linkerbocht dus van niveau +1 naar -1. De WOSA zal trots op je zijn, maar of jíj dat wil betwijfel ik.
Of je moet langs de voorzijde van je baan scenery hebben waarin de sporen onzichtbaar verder dalen, maar of dat er nou mooi en geloofwaardig uit gaat zien...
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Citaat van: Hanzi op dinsdag 09 maart 2021, 06:01:19
Nogmaals, ben benieuwd! Want dan daal je in die linkerbocht dus van niveau +1 naar -1.
hear, hear!
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Ik snap de conclusie van Hans niet helemaal. Volgens mij daal je eerst naar niveau 0 (begane grond, of het niveau waarop de draaischijf ligt). Daarna (maar dat is niet getekend) kun je aan de linkerkant verder dalen naar niveau -1. Dan kom je op de plek waar het andere eind (overgang oranje naar blauw) begint te dalen naar -1 en kun je dus evenwijdig aan die baan verder zakken naar -2. Maar je hebt dan nog meer lagen dan hier eerder werd aangegeven, nl 4 etages (-2, -1, 0 en de brug).

Denk verder dat het je niet zal lukken om 20 cm hoogteverschil te krijgen tussen de lagen met de schaduwstations.

gr. Gertjan

Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Als je dit nog even leest snap je m'n conclusie wellicht beter Gertjan:
Citaat van: Haradigi op maandag 08 maart 2021, 13:10:50
Zal hier een dezer dagen een nieuw *.tra bestand plaatsen waarop (aan de linkerkant) de sporen die de tunnel ingaan er niet direct weer uitkomen, volgens mij moet ik die ook nog hebben.
Deze sporen (van de brug en de parade-strecke voorlangs) gaan dus direct naar het schaduwstation.

groet
Harald
Van de brug direct naar t schaduwstation, dan ga je toch van +1 naar -1?
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
 @citaat
Ja dat is de bedoeling waarschijnlijk via een lange helling naar de spiraal (rechts).

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Dus die spiraal ligt nu onder vuur?

Want als ik het zo zie dan past blauw over groen.
En oranje past er tussen in.

Dus als alle lagen in die spiraal precies boven elkaar legt
zoals bij spiralen meestal het geval is,
dan is er niets aan de hand (ook niet met de radius van dat blauwe spoor).

Het enige is dat de helling over de hele spiraal misschien te steil wordt,
omdat je bij C-rails pas bij R4 (579,3 mm) en R5 (643,6 mm) een percentage haalt van 2,2% stijgend via de buitenboog, en bij K-rails lukt je dat niet eens met R3 (533,9 mm) en R4 (618,5 mm).

Ik denk toch dat je daar een paar concessies zult moeten doen,
en het door iemand die meer ervaring heeft met wintrack nog eens laten uitwerken.
Want nu ziet het er niet goed uit.

Die concessie kan ook zijn dat de tafel 10 cm langer moet zijn.
Maar ik dacht zelf aan het niet door zetten van het rode spoor.

Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
(Hans e.a.) Ik zie waar mijn misverstand vandaan komt. Ik keek naar de tekening van Ludo. En daar kan het volgens mij wel. Ik denk dat Harald teveel wil op dit oppervlak. De BW is de basis. Ik zou mij dus daartoe beperken en dit thema helemaal uitdiepen. De brug over het complex kan blijven en volgens mij zijn zelfs 2 schaduwstations mogelijk (met wel een beperkte tussenruimte). Het extra (blauw in de figuur van Harald) grote station direct naast de BW zou ik laten vervallen. Dat lijkt mij veel te druk/vol worden en leidt alleen maar af van het thema. Eigenlijk volgt het ontwerp dan het idee van Narwal. Er is geen groot reizigersstation, maar je ziet wel lange(re) treinen langs rijden.
Je zou nog ergens een suggestie kunnen introduceren van een 'uitloper'  van en aangrenzend station, waar je bijvoorbeeld een lokwissel op plaats laat vinden, maar ik denk dat er geen realistische ruimte is voor meer, tenzij je overal concessies in wil doen (dus ook in de opzet van de BW) en dat lijkt mij niet de bedoeling.

gr. Gertjan

Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Het is niet de bedoeling dat er een station komt.
Wel een (railbus)halte met derde spoor (Oranje) in de parade baan aan de voorkant (roen) waar ook de aftakking zit naar het BW.
De rechtse wissels zitten dan alleen net andersom en links komt ook een set.
Dan kan je vanaf links en vanaf rechts direct na het 3e spoor.

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
 @citaat In de aanstaande Railhobby 434 staat een artikel over een museumstoomdepot met lokverzorging: Stoombergen. Inclusief railplan, echt iets voor jou.

Sneak peek (welke nog recht doet aan auteursrechten):



Waar staat "NS" mag ook "DB" zijn.

Gr, Ben.



Re: Railplan BW Karbrücken
Daar ben ik wel heel benieuwd naar, Ben! Wanneer komt deze uit?
Re: Railplan BW Karbrücken
 @citaat Volgende week denk ik. Of hooguit eind maart.
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Harald,
Ik zou je heel graag verder helpen je met je baanplan.
Zelf aardig handig met wintrack en heb zo wat in elkaar gezet voor je.

Echter moet je wel concessies gaan doen !!
Vergeet de 2% helling.
Vergeet de brug over je bw.

Reden hiervoor is dat je totaal geen zicht meer gaat hebben op je bw als daar een brug overheen ligt.
En dat zou eeuwig zonde zijn !!

Ook is het zo dat je kolen instalatie met kraan vrij hoog is,   dus de brug moet dan NOG hoger.
Dat geeft dan weer als nadeel lange stukken rails, veel herrie met lange treinen, en de 2% niet haalbaar!

Harald, met plezier help ik je !! :thumbup: :D
Met vriendelijke groet Jarno
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Beste Harald
heb even zitten stoeien, ten eerste alle scherpe bogen verwijderd in het opzetje wat ik eerder heb gezien.
daarna alle wissels vervangen door slanke wissels.
ook heb ik in dit verhaal minimaal r553 aangehouden.
Reden hiervoor is : als jij overal zoveel aandacht aan schenkt krijg je echt spijt van te krappe bogen !

eerlijk is eerlijk , meer vragen dan antwoorden en ik heb wel wat vragen  :D
Schiet er maar op los  :P

Groet Jarno



Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
@citaat & @citaat Harald gaat echt zijn stalen boogbruggen niet gedag zeggen, vermoed ik.
Re: Railplan BW Karbrücken
Nope, daar was alles zo ongeveer om begonnen, brug, rivieren en BW... En dat kan wel, maar een spaghetti aan schaduwstations dreigt alles in het honderd te sturen.
Eerst prioriteiten stellen. Mag ik een voorschot doen?
Een plek waar de locomotieven gestald worden, buiten het depot, is een must. Dat neemt niet heel veel ruimte in, er kunnen heel veel locs achter elkaar staan.
En dan zou het leuk zijn af en toe een hele trein voorbij te zien komen. Dat valt misschien in te passen, maar beperkt en voor veel afwisseling is de Hand van God en Trainsafe of iets van dien aard nodig.

Groet,

Peter
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Citaat van: Hanzi op zondag 14 maart 2021, 08:55:28
@citaat & @citaat Harald gaat echt zijn stalen boogbruggen niet gedag zeggen, vermoed ik.

Hans dat is 100 % zeker (die bruggen zijn al bijna gereed) en ook al waren ze het niet!

Citaat van: BlikkenTinus op zondag 14 maart 2021, 10:44:31

@citaat
Nope, daar was alles zo ongeveer om begonnen, brug, rivieren en BW...
Een plek waar de locomotieven gestald worden, buiten het depot, is een must. Dat valt misschien in te passen, maar beperkt en voor veel afwisseling is de Hand van God en Trainsafe of iets van dien aard nodig.
Groet, Peter

Peter, daar heb je een punt, Harald heeft daar ook al over gedacht, maar nog geen "ei" gelegd.
Overigens denk ik dat die beperking wel meevalt, in die twee schaduwstations alleen al kan hij sporen daarvoor reserveren.

EN

Die 2% waar Jarno het over heeft, is interessant.
Daar moet Harald eens even stevig over nadenken.
Re: Railplan BW Karbrücken
Volgens mij zijn juist die twee schaduwstations wat problematisch. Er moet al veel geklommen en gedaald worden om zowel onder als over het BW te  kunnen rijden. Dat is niet zo simpel. Natuurlijk kun je zo laag mogelijk over de behandelsporen, zolang er maar geen rijdende kranen onderdoor hoeven, is 7,5 cm genoeg. Maar dan nog wordt het een uitdaging. Dat is intussen ook wel gebleken.

Maar er komt vast een oplossing of een ei! Het is bijna Pasen.

Groet,

Peter
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Iedereen bedankt voor het meedenken en de evt. aanpassingen.
Zoals Cees al schrijft de brug moet blijven.

Vanmiddag behoorlijk zitten klooien, bijlage een Wintrack bestand.
Inmiddels is bij de oranje sporen onder een derde spoor bijgekomen maar vind het ff niet terug
Hierin staat ook nog de oude baan maat maar deze was al 470 cm geworden.

Zit nu te bedenken dat in de spiraal de treinen naar boven de buitenste moeten gaan nemen en dat betekend misschien dat de brug niet van rechts-onder naar links-boven maar van links-onder naar rechts-boven moet komen te liggen.
Of BW en spiraal verwisselen (BW dus naar rechts).
Weer genoeg om over na te denken.

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Citaat van: leeij012 op zondag 14 maart 2021, 00:21:29
........ alle scherpe bogen verwijderd  :thumbup:
........ alle wissels vervangen door slanke wissels  :thumbup:

Hi Jarno,

Vandaag, op papier, aan het tekenen geweest en vanavond weer eens verder met jouw tra bestand, ben benieuwd wat ik daar verder mee kan.

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Harald, ik heb je "tra "bestandje even door genomen.

Ik zal ff een plaatje erbij doen.....  :-( :-( :-(

1: bewerking bevoorrading kolen
2: bewerking ontslaken
3: bewerking water bevoorrading
4: bewerking zand bevoorrading

Maar hoe moet dat dan met het riviertje ??
De brug en de kraan voor kolen bevoorrading ??

Als jij er maar gelukkig mee bent.

Groet Jarno

Re: Railplan BW Karbrücken
3D plaatje ziet er redelijk geloofwaardig uit, op de rivier na. Geen weldenkende ingenieur zou dit zo doen. Los van de instabiele ondergrond die ik zo maar vermoed bij het water, is de enige optie om door je Bw te bewegen, over de spoorbruggetjes. Ook het personeel kan niet even op het gemak langs het spoor van de loods naar andere delen van het depot lopen.
Daarbij zijn die bruggetjes onderhoudsgevoelig en duur in aanleg.
Overkluizen is een optie. Ook duur, maar misschien beter. Behalve wanneer het heel erg regent en er tegelijk smeltwater uit de Bergen komt... Dan spoelt alsnog de hele boel weg. Ik denk dat de spoorwegdirectie een andere locatie zou kiezen voor het Bw.
Het valt nog niet mee, Harald, maar dat merk je zelf ook. Misschien kan de rivier afbuigen en parallel aan je depot lopen? Minder leuk misschien, maar wel realistischer.

Groet,

Peter


Re: Railplan BW Karbrücken
Wellicht is een "industrieel kanaal", met rechte kades, een idee?
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Hi allen,

Die rivier de "Kar" is op een gegeven moment gewoon ff ingetekend voor het idee.
Deze hoeft niet op deze plek te stromen maar mag ook ergens anders zijn weg vinden.
En uiteraard mag de brug de kolenkraan niet in de weg zitten of andersom de kolenkraan de brug.
Overigens zal ik mijn oude foto's eens bekijken want ergens is een BW met een riviertje er dwars door.
In Hagen (D) daar gaat het riviertje de "Volme" net langs het Hbf. Vroeger redelijk open met ook bruggen tegenwoordig door een koker.
Nog enkele bruggen foto's uit 1966 van Hagen Nord zonder BW, enkele jaren geleden daar nog geweest alles is er nog alleen veel dichtgegroeid (zie mijn eerdere foto's).

groet
Harald

Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Bij Keulen, Köln Deutz, is ook zo'n bruggenconstructie. Net tegenover de kleine draaischijf. Op google earth te zien, misschien zit er een ideetje voor je bij.
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Hi Maarten,

Ja die plek vlakbij Deutzerfeld-BW ken ik, vaak geweest om mee te rijden met een machinist.
Van Deutzerfeld en van Koln-Nord heb ik vele foto's helaas niet van die bruggen.
Met baard.  8o

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Baarden zijn weer helemaal "in" hoor Harald :D!
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Er weer mee bezig geweest en de rivier heb ik maar "even" vergeten die komt wel weer bij veel regen  ;).
Het is nu wel bijna zeker dat de brug anders wordt geplaatst.
Nu van links onder naar rechtsboven dit omdat het beter is dat in het buitenste spoor, in de spiraal, het spoor naar boven komt.

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Nou Harald, nog even door je draadje gelopen, dat is nogal een ge-bestudeer zeg. Knap hoor! Wil in mijn baan1 wat wijzigingen doorvoeren en jouw BW plan inspireert me wel. Dank daarvoor  :thumbup:
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
 @citaat
Heb je dit Railplan draadje of heb je ook mijn "gewone" BW Karbrücken draadje gelezen ?

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Dag harald, de 2 natuurlijk, is een goeie bron van inspiratie hoor. Ook het filmpje en de vele fotos...
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
Na veel overleg ook weer iets definitiefs op papier.
Ook aan een digitale versie in Wintrack word gewerkt.

groet
Harald
Re: Railplan BW Karbrücken
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Railplan BW Karbrücken
En een foto van het onderste schaduwstation (op -2).
Als we verder zijn komt het bestand van Wintrack ook.

groet
Harald